Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

АНАЛІТИКО-ПРОГНОСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

НЕГРЕБЕЦЬКА Ольга Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

БОСИЙ Василь Сильвестрович –

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченко

СИВОКОНЬ Юрій Михайлович –

старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченко e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автори розглядають психолого-педагогічний аспект аналітико-прогностичного компоненту професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва.

Ключові слова: професійна підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва, музичне мислення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллин Э. Б. Теория и практика музыкального обучения в общеобразовательной школе / Э. Б. Абдуллин. – М., 2004. – 234 с.

2. Арчажникова Л. Г. Профессия – учитель музыки: кн. для учителя / Л. Г. Арчажникова. – М., 1984. – 111 с.

3. Гершунский Б. С. Педагогическая прогностика: Методология. Теория. Практика / Б. С. Гершунский. – Киев, 1986. – 197 с.

4. Кабалевский Д. Б. Основные принципы и методы программы по музыке для общеобразовательной школы // Программы для школ общеобразовательного типа / Д. Б Кабалевскай. – М., 2000. – 125 с.

5. Концепция учебного предмета «Музыка» в общеобразовательной области «Искусство» // Концепция 12-летней общеобразовательной школы. – М., 2000. – 87 с.

6. Кочетов А. И. Педагогическая диагностика / А. И. Кочетов. – Минск, 1987. – 223 с.

7. Мазель Л. А., Цуккерман В. Анализ музыкальных произведений / Л. А. Мазель, В. Цуккерман. – М., 1967. – 527 с

8. Науменко Т. И., Алеев В. В. Музыка. 5 кл.: учеб. для общеобраз. учеб. зав. / Т. И. Науменко, В. В. Алеев. – М.: Дрофа, 2001. – 224 с.

9. Немыкина И. Н. Основы музыкальной педагогики: учеб. пособие / И. Н. Немыкина. – Екатеринбург, 1993. – 64 с.

10. Тарасова К. В. Онтогенез музыкальных способностей: педагогическая наука – реформе школы / К. В. Тарасова. – М.: Педагогика, 1988. – 176 с.

11. Современные образовательные программы для дошкольных учреждений: учеб. пособие для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / под ред. Т. И. Ерофеевой. 2-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2000. – 344 с.

12. Теория и практика личностноориентированного образования: материалы круглого стола // Педагогика. – 1996. – № 5. – С. 72– 80.

ЗАСТОСУВАННЯ НАВАЧАЛЬНИХ БЛОГ-ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ АНГЛІЙСКОЇ МОВИ

ПРИБОРА Роман Іванович –

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри філософії,

соціально-гуманітарних дисциплін, іноземних мов,

української та латинської мов № 2 Донецького національного медичного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Використання у процесі вивчення англійської мови блог-технологій допомагає створити додаткові навчальні мовні середовища за межами класу, сприяє залученню студентів до взаємонавчання, дискусій, активної самостійної роботи та розвиває мовні та мовленнєві компетентності. У статті охарактеризовано основні види навчальних блогів, проаналізовано їхні переваги, розкрито їх потенціал для опанування навичок читання, письма, аудіювання та говоріння англійською мовою, наводяться рекомендації щодо змістового контенту блогів.

Ключові слова: ІКТ, навчальний блог, англійська мова, навчальний процес, мовні компетентності, мовленнєві компетентності, студенти вищих навчальних закладів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Брант А. Ефективне використання блогів для вивчення англійської мови [Електронний ресурс] / А. Брант. – Режим доступу: https://greenforest.com.ua/journal/read/efektivnevikoristannya-blogiv-dlya-vivchennya-anglijskoi-movi. – Назва з екрану.

2. Гмызина Г. Н. Роль эмоций в обучении иностранному язику / Г. Н. Гмызина // Современные технологии обучения иностранным языкам: Международная научно-практическая конференция (г. Ульяновск, 26 января 2011 г.): cборник научных трудов / отв. ред. Н. С. Шарафутдинова. Ульяновск: УлГТУ, 2011. – С. 39–44.

3. Ермолаева Ж. Е. Использование блогтехнологий в учебном процессе вуза / Ж. Е. Ермолаева. – Режим доступа: http://www.eduneo.ru/ispolzovanie-blog-texnologij-vuchebnom-processe-vuza/. – Назва з екрану.

4. Ермолаева Ж. Е. Термиография: условия и методика формирования понятийнотерминологической культуры специалистов пожарно-технического профиля / Ж. Е. Ермолаева. – М.: Академия ГПС МЧС России, 2017. – 162 с.

5. Кононова О. Л. Використання блог-ресурсів на заняттях з іноземної мови «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ» / О. Л. Кононова // Матеріали ІІІ міжнародної конференції. – Харків, 12 квітня 2013 р. – С. 76–77.

6. Лабудько С. П. Блог як сучасний засіб взаємодії вчителів [Електронний ресурс] / С. П. Лабудько. – Режим доступу: http://conf.vntu.edu.ua/eiron/2013/pdf/18.pdf. – Назва з екрану.

7. Марищук Л. В. Способности к иностранным языкам: развитие в процессе обучения: коллективная монографія / Марищук Л. В., Гракова К. Г., Германович Л. Г. / под. общ. ред. Л. В. Марищук. – М.: Издательство РГСУ, 2016. – 296 с.

8. Приходько А. М. Використання блогтехнології у процесі викладання російської мови як іноземної [Електронний ресурс] / А. М. Приходько // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. – 2013. – С. 202–208. – Режим доступу: http://wwwcenter.univer.kharkov.ua/vestnik/full/340.pdf.

9. Сысоев П. В. Технологии Веб 2.0: Социальный сервис блогов в обучении иностранному языку / П. В. Сысоев, М. Н. Евстигнеев // Иностранные языки в школе. – 2009. – № 4. – C. 12–18.

10. Сысоев П. В. Блог-технология в обучении иностранному языку [Електронний ресурс] / П. В. Сысоев. – С. 115–127 – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/blog-tehnologiya-vobuchenii-inostrannomu-yazyku.

ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

ТКАЧУК Ольга Сергіївна –

старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: О[email protected]

Анотація

    У статті порушено проблему використання інтегративного підходу на уроках образотворчого мистецтва в початкових класах. На основі аналізу дидактичної та методичної літератури з'ясовано сутність явища інтеграції, інтегративного підходу, виявлено доцільність його використання як засобу впровадження компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів, що сприяють формуванню ключових компетентностей школярів, інтегративних за своєю сутністю. Виокремлено прийоми й методи реалізації інтегративного підходу на уроках образотворчого мистецтва у початкових класах; розглянуто можливості здійснення понятійної, предметної, діяльнісної та мовленнєвої інтеграції у межах освітньої галузі «Мистецтво» з використанням знань із інших галузей («Мова і література», «Природознавство» ).

Ключові слова: інтеграція, інтегративний, компетентнісний підходи, інтегровані уроки, інтегративні прийоми навчання, види інтеграції: предметна, понятійна, діяльнісна, мовленнєва, внутрішньопредметна.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Варзацька Л. О. Інтегровані уроки рідної мови і мовлення. Методичний посібник / Л. Варзацька. – К.: Юніверс, 2000. – 143 с.

2. Власенко Л. Бінарні уроки в початковій школі / Л. Власенко, Л. Соколова, О. Тимченко. – Харків: Торсінг, 2002. – 96 с.

3. Коновець С. В. Образотворче мистецтво в початковій школі. Методичний посібник / С. В. Коновець. – К., 2000. – 79 с.

4. Красовська О. Образотворче мистецтво з методикою викладання у початковій школі: навчальний посібник / О. Красовська. – Львів: «Новий світ – 2000», 2016. – 292 с.

5. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1– 4 класи. – К.: Видавничій дім «Освіта», 2012. – 392 с.

6. Пасічний А. Образотворче мистецтво. Словник-довідник / А. Пасічний. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2003. – 216 с.

7. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи: підручник для студентів педагогічних факультетів / О. Я.Савченко. – К.: Генеза, 2000. – 312 с.

8. Светловская Н. Н. Об интеграции как методическом явлении и ее возможностях в начальном обучении / Н. Н. Светловская // Начальная школа. – 1990. – №5. – С. 57 – 60.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ШВЕЙНОГО ПРОФІЛЮ ЗАСОБАМИ ЕТНОДИЗАЙНУ

ШЕЛУДЬКО Інна Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри професійної освіти та комп’ютерних технологій

Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається проблема підвищення рівня художньо-естетичної культури майбутніх кваліфікованих робітників швейного профілю через компетентнісний рівень особистості педагога сучасної професійної школи, що включає як техніко-технічний, так і художньо-естетичний й національний аспекти. У статті розглянуто поняття етнодизайн та його роль у змісті професійної освіти.

Ключові слова: професійна освіта, кваліфікований робітник швейного профілю, художньо-естетична культура, педагог професійної школи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України, головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

2. Москаль Ю. Світові тенденції розвитку заочної та дистанційної освіти / Ю. Москаль // Психологія і суспільство. – 2008. – №3. – С. 116– 122.

3. Осадчук О. Л. Управление самостоятельной работой студентов: метод. пособие / О. Л. Осадчук. – Омск: Полиграф. центр КАН, 2009 – 156 с.

4. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / Курлянд З. Н., Хмелюк Р. І., Семенова А. В. та ін.; за ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид. – К.: Знання, 2007. – 495 с.

5. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии / Г. К. Селевко. – М.: Народное образование: учебное пособие, 1998. – 256 с.

6. Сысоев П. В. Дидактические свойства и функции современных информационных и коммуникационных технологий / П. В. Сысоев // Иностр. яз. в шк. – 2012. – №6. – С. 12–21.

РОЗВИТОК ВИКОНАВСЬКОГО ДИХАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТАХ

КОВАЛЬОВ Сергій Анатолійович –

викладач Кіровоградської музичної школи № 4

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснено аналіз найбільш природних взаємозв’язків між виконавським диханням, резонаторами та амбушюром, як фундаменту цілісної природи звукоутворюючого апарату музиканта-духовика.

Ключові слова:виконавське дихання; губний апарат; тиск повітря; амбушюр; духові інструменти; вдих; видих.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Горовий С. Технологія і мистецтво гри на тромбоні / С. Горовий. – Донецьк, 1998. – 67 с.

2. Наймушина Ю. О. Основи теорії і методики навчання при грі на флейті: навч. посіб. / Ю. О. Наймушина, О. С. Плохотнюк. – Луганськ: вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2011. – 148 с.

3. Плотонов Н. Вопросы методики обучения игре на духовых инструментах / Н. Плотонов. – М.: Музгиз, 1958. – 48 с.

4. Подольчук П. В. Навчання гри на трубі і виконавська практика: навч.посіб. / В. В. Подольчук – Донецьк: ТОВ «Цифрова типографія», 2009. – 106 с.

5. Посвалюк В. Т. Щоденник самостійних вправ трубача: навч. посіб. / В. Т. Посвалюк – К: Всеукр. брас бюлетень, 2002. – 56 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись