Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ЕСТРАДНИХ НАВИЧОК У ШКОЛЯРІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ

ДУ Цзілун

аспірант Південноукраїнського національного педагогічного університету

ім. К. Д.Ушинського

[email protected]

Анотація

    У статті розглядаються проблеми виховного і розвивального впливу змісту й методів занять із школярами молодших класів у процесі навчання естрадному співу. Увага акцентується на неоднозначній ролі захоплень сучасних дітей естрадним мистецтвом та на необхідності створення методики, яка б дозволила використовувати цей феномен на користь їх особистісному й музичному розвитку.

Ключові слова: естрадний спів, школярі молодших класів, розвиток музичних здібностей, соціальне виховання, позакласні заняття.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Изюрова О. С. Детская вокальная эстрада в системе дополнительного образования / О. С. Изюрова // Известия российского государственного педагогического университета им. Герцена. – 2009. – № 102. – С. 184–186.

2. Кьон Н. Г. Підготовка магістрантів до виховання аматорів-співаків у вокальному гуртку // Матеріали міжнародної конференції «Художньоестетичне виховання молоді в умовах сучасних інформаційних процесів і технологій». − Одеса, 2011 р. – С. 14−16.

3. Левидов И. / Левидов И. И. Вокальное воспитание детей. − Л.: Тритон, 1936. − 53с.

4. Рева Ю. А. Естрадне мистецтво в соціокультурному процесі / Ю.А. Рева // Мистецтвознавчі записки: Зб. наук. пр. – Вип. 10. – К.: Міленіум, 2006. – С. 141−149.

ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОЇ ПІДГОТОВКИ

МАМИКІНА Анжеліна Іванівна –

викладач кафедри музично-інструментальної

підготовки факультету музичної та хореографічної освіти

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто поняття художньо-педагогічної інтерпретації як ключової компетенції майбутніх учителів музичного мистецтва. Проаналізовано наукову літературу з означеного питання. Визначено форми роботи зі студентами, які сприяють формуванню вмінь художньо-педагогічної інтерпретації в процесі фортепіанної підготовки.

Ключові слова: інтерпретація, художньо-педагогічна інтерпретація, вміння, вміння художньопедагогічної інтерпретації, діалогічне спілкування, публічні конкурси-виступи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества: Сборник избранных трудов / М. М. Бахтин. – М.: Искусство, 1979. – 423 с.

2. Крицький В. Формування художньоінтерпретаційного мислення музиканта-виконавця / В. Крицький // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 3: Музичне виконавство. – К, 1999. – С. 110 –116.

3. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М. : Советская энциклопедия, 1990. – 683 с.

4. Ляшенко О. Д. Художньо-педагогічна інтерпретація музичного твору в професійній підготовці майбутніх учителів музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. Д. Ляшенко. – К.: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2001. – 21 с.

5. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Галина Микитівна Падалка. – К.: Музична Україна, 1982. – 144 с.

6. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька / О. П. Рудницька. – K.: TOB «Інтерпроф», 2002. – 270 с.

7. Телышева Н. Н. Интерпретационная культура учителя искусства / Н. Н. Телышева // Эл. журнал «Педагогика искусства». – 2009. – №3. – C. 171–175.

8. Філософський енциклопедичний словник: енциклопедія / голов. ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.

ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В МУЗИЧНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ

РАСТРУБА Тетяна Віталіївна –

викладач кафедри вокально-хорової майстерності

Ніжинського державного університету

імені Миколи Гоголя

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі особистісно орієнтованого підходу сучасного змісту музичної освіти школярів України. Проаналізовано тлумачення категорії «освіта», «зміст освіти» з різних точок зору науковців. Визначено сучасну мету змісту особистісно орієнтованої музичної освіти та її завдання.

Ключові слова: освіта, зміст музичної освіти, особистісно орієнтований підхід, мета та завдання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 375 с.

2. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України: головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

3. Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике / Галина Михайловна Коджаспирова, Алексей Юрьевич Коджаспиров. – М.: ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д : Издат. центр «МарТ», 2005. – 448 с.

4. Лобова О. В. Формування основ музичної культури молодших школярів: теорія та практика: [монографія] / О. В. Лобова. – Суми: ВВП «Мрія» ТОВ, 2010. – 516 с.

5. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Неля Євтихіївна Мойсеюк. – [5-те вид., доп. і перероб.]. – К.: Кондор, 2007. – 656 с.

6. Олексюк О. М. Музична педагогіка: навчальний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.

7. Пєхота О. М. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя: монографія. – 2-е вид. доп. та перероб. / О. Пєхота, А. Старева. – Миколаїв : Вид-во «Іліон», 2006. – 272 с.

8. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навчально-методичний посібник / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 640 с.

9. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти: навчальний посібник / Володимир Черкасов. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 240 с.

ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКИХ УМІНЬ УЧНІВ ДИТЯЧИХ МУЗИЧНИХ ШКІЛ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ГІТАРІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

БЛАЖЕВИЧ Василь Олегович −

аспірант кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Інституту мистецтв Київського університету

імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті здійснено теоретичне дослідження проблеми виконавської діяльності учнів-гітаристів дитячих музичних шкіл. Проаналізовано теоретичний та практичний досвід видатних музикантів, психологів та педагогів у контексті специфіки формування виконавських умінь на гітарі, дано визначення сутності понять «виконавська майстерність», «формування навички», «виконавські вміння». Розглядаються аспекти вікових особливостей формування виконавських умінь серед учнів-гітаристів спеціалізованих позашкільних начальних закладів.

Ключові слова: гітара, гітарне виконавство, виконавська майстерність, уміння, навички, виконавські вміння, рухова пам’ять автоматизми, учні ДМШ.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.

2. Давидов М. А. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста: підручник для студентів вищих навчальних закладів / М. А. Давидов. – Київ, 2004. – 214 с.

3. Михайленко М. П. Теоретичні основи формування виконавської майстерності гітариста: дис. …канд. мистетвознавства: 17.00.03 – Музичне мистецтво / М. П. Михайленко. – К., 2011. – 245 с.

4. Платонов К. К. Вопросы психологии труда / К. К. Платонов. – М.: Медицина, 1970. – 263 с.

5. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М.: Педагогика, 1973. – 628 с.

6. Самохина М. А. Формирование исполнительских умений и навыков учащихся детской музыкальной школы в классе гитары: дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (музыка)» / М. А. Самохина. – М., 2005. – 189 с.

7. Современный словарь по педагогике / Сост. Е. С. Рапацевич. − Минск: Современное слово, 2001. − 928 с.

8. Сущенко Т. І. Педагогічний процес у позашкільних закладах: дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Т. І. Сущенко; Запорізький ін-т удосконалення вчителів. − Запоріжжя, 1993. − 332 с.

9. Шульпяков О. Ф. Техническое развитие музыканта-исполнителя / О. Ф. Шульпяков. – Л.: Музыка, 1973. – 103 с.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ У ПРОЦЕСІ ГРИ НА МУЗИЧНОМУ ІНСТРУМЕНТІ (ФОРТЕПІАНО)

ВАН ЮЕ –

аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного

університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  Методична компетентність майбутніх учителів музики визначається як системне особистісне утворення, яке проявляється в наявності у студентів здібностей до організації та здійснення процесу музичного навчання школярів на рівні сучасних художньо-освітніх вимог, успішного вирішення методичних завдань, фахової самореалізації й самовдосконалення. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов та методів, як спеціально розроблених чинників ефективного розвитку методичної компетентності майбутніх учителів музики у процесі фахової підготовки

Ключові слова: компетентність, педагогічна ситуація, педагогічні методи, інструментальновиконавська підготовка, умови та методи навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аксарина И. Ю. Педагогические условия адаптации выпускников школ на этапе перехода от общего к высшему профессиональному образованию: автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / И. Ю. Аксарина; Курганский гос. ун-т. – М., 2006. – 19 с.

2. Бабанский Ю. К. Интенсификация процесса обучения / Ю. К. Бабанский. – М.: Знание, 1987. – 280 с.

3. Багдуева А. В. Педагогические условия формирования профессиональной готовности будущих специалистов с использованием информационных технологий (на примере специальностей кадастрового профиля): автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / А. В. Багдуева; Бурятский гос. ун-т. – Улан-Уде, 2006. – С. 23 .

4. Вербицкий А. А., Бакшаева Н. А. Развитие мотивации студентов в контекстном обучении: монография. / А. А. Вербицкий, Н. А. Бакшаева. – М., 2000. С. 354.

5. Дьюї Д. Психологія й педагогіка мислення: пер. з англ. / Д. Дьюї. – М., 1997.– С. 175.

6. Конюхов Н. И. Словарь-справочник практического психолога / Н. И. Конюхов. – Воронеж: Модэк, 1996. – 224 с. – С. 206.

7. Лабунець В. М. Інструментальна підготовка майбутнього вчителя музики в системі безперервної освіти / В. М. Лабунець // Сучасні стратегії університетської освіти: якісний вимір: матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 28–29 березня / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка; за заг. ред. В. О. Огнев’юка [редкол.: В. О. Огнев’юк, В. П. Андрущенко та ін.] – К.: Київ. ун-т імені Б. Грінченка, 2012. – С. 645–652.

8. Лантух Н. И. Педагогические условия формирования информационной культуры у старшеклассников в системе «лицей-ВУЗ»: автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / Лантух Н. И.; Северо- Кавказский Технический Университет – Ставрополь, 2006.– 172 с.

9. Назарова О. Л. Новые информационные технологии в управлении качеством образовательного процесса в колледже / О. Л. Назарова // Информатика и образование. – 2003. – № 11. – С. 79–84.

10. Найн А. Я. Инновации в образовании: монография / А. Я. Найн. – Челябинск: ИПР МО РФ, 1998. – 288 с.

11. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

12. Серьожнікова Р. К., Пархоменко Н. Д., Яковицька Л. С. Основи психології і педагогіки: навчальний посібник / Р. К. Серьожнікова, Н. Д. Пархоменко, Л. С. Яковицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 243 с.

13. Сидорова М. И. Педагогические условия формирования концертмейстерской компетентности будущего учителя музыки: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 Мурманск, 2006. – 188 с.

14. Скрипкина Э. А. Исполнительские качества учителя-музыканта как проблема исследования / Э. А. Скрипкина // Профессиональная подготовка учителя музыки общеобразовательной школы: сб. науч. тр. – М., 1978. – Вып. І. – С. 3–12.

15. Філософський словник / За ред. В. І. Шинкарука. – 2 вид., перероб. і доп. – К.: Головна редакція УРЕ, 1986. – 800 с. – С. 703-708

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись