Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ХАРАКТЕРИСТИКА РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО МОНІТОРИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

РОЖЕЛЮК Ірина Ярославівна –

аспірантка кафедри педагогіки Одеського національного університету

ім. І. І. Мечникова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена висвітленню результатів констатувального експерименту, упродовж якого схарактеризовано рівні сформованості готовності майбутніх викладачів іноземної мови до моніторингової діяльності як активних учасників, організаторів й сучасних менеджерів іншомовної освіти. На підставі використання засобів критеріально-рівневого підходу конкретизовано критерії (змістовий, технологічний і орієнтаційний) та інтегральні показники (якість професійних знань з теорії моніторингової діяльності у сфері іншомовної освіти, ступінь опанування способів здійснення моніторингової діяльності, міра мотиваційного ставлення до викладача іноземної мови як гаранта якості іншомовної освіти), за якими доцільно здійснювати вимів рівнів сформованості готовності майбутніх викладачів іноземної мови до моніторингової діяльності.

Ключові слова: моніторинг,готовність до моніторингової діяльності, майбутні викладачі іноземної мови, критеріально-рівневий підход, критерії, показники, рівні сформованості готовності до моніторингової діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь, ВТО «Перун», 2005. – 500 с.

2. Денисенко А. О. Організація моніторингу виховної системи вищих педагогічних навчальних закладів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Анжела Олегівна Денисенко. – Харків, 2008. – 209 с.

3. Дурай-Новикова К. М. Формирование профессиональной готовности к педагогической деятельности: автореф. дис. … доктора пед. наук: 13.00.01 / К. М. Дурай-Новикова. – М., 1983. – 50 с.

4. Коробович Л. П. Педагогічні умови моніторингу результативності навчального процесу в системі педагогічного менеджменту вищого навчального закладу: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.06 / Л. П. Коробович. – К., 2010. – 266 с.

5. Костюк Г. С. Избранные психологические труды / Г. С. Костюк. – М.: Педагогика, 1988. – 304 с.

6. Лукіна Т. О. Моніторинг якості освіти: теорія і практика / Т. О. Лукіна. – К.: «Шкіл-світ», 2006. – 128 с.

7. Макаренко І. Є. Принципи організації моніторингу якості процесу навчання у загальноосвітніх навчальних закладах / І. Є. Макаренко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2011. – №27. – С. 153–159.

8. Мокшеєв В. Організація системи моніторингу в освіті / В. Мокшеєв //Шкільні технології. – 2005. – №1. – С. 85–94.

9. Ячина Н. П. Формирование мониторинговой компетентности учителя в условиях общеобразовательного учреждения: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ячина Надежда Петровна. – Казань, 2009. – 199 с.

10. Tudor J. The Challenge of the Bologna Process for Higher Education Language Teaching in Europe. – Brussels: Universite Libre de Bruxelles, 2005. – 124 s.

КОГНІТИВНИЙ КОМПОНЕНТ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ

ТВЕРДОХЛІБ Сергій Сергійович –

пошукувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

ORCID 0000-0002-3750-6553

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснено спробу визначення сутності когнітивного компоненту інтерпретаційної компетентності та його структурних показників. Узагальнено сутність інтерпретаційної компетентності у наукових дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців.

Ключові слова: когнітивна компетенція, когнітивні знання, когнітивні вміння та навички, інтерпретаційна компетентність майбутнього вчителя хореографії.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Войтко В. І. Психологічний словник / В. І. Войтко. – Київ: Вища школа, 1982. – 216 с.

2. Волошина Л. Особливості підготовки фахівців-хореографів / Л. Волошина // Вісник Львівського університету. Серія мист-во. – 2014. – Вип. – 14. – С. 267–273.

3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Гончаренко С. У. – К.: Либідь, 1997. – 375 с.

4. Горбатюк Р. М. Інтерпретаційна компетентність як компонент професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / Р. М. Горбатюк. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2012. – Вип. 2. – Режим доступу: http://nbuv.ua/UJRN/Vnadps_2012_2_4.

5. Кузьмінський А. І. Педагогіка: підручник / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омельяненко. – К.: ЗнанняПрес, 2003. – 418 с.

6. Макаренко В. І. Формування фахових компетентностей майбутніх лікарів у процесі прировдничо-наукової підготовки: дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 Теорія та методика професійної освіти / Макаренко Володимир Іванович; Центральноукр. держ. пед. ун-т. – Полтава, 2017. – 269 с.

7. Сердюк Т. І. Професійна підготовки студентів-хореографів до професійної діяльності / Т. І. Сердюк // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 58. Частина 2. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2011. – 464 с.

8. Слонимский Ю. И «В честь танца» / Ю. И. Слонимский. – М.: Искусство, 1968. – 396 с.

9. Степанов О. М. Основи психології і педагогіки: навчальний посібник / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. – К.: Академвидав, 2005. – 520 с.

10. Ткачук І. О. Сутність і структура феномену «Інтерпретаційна компетентність студентів педагогічного коледжу» / І. О. Ткачук // збірник наукових праць / Криворізький державний педагогічний університет – Кривий Ріг, 2014. – Вип.41 – C. 321–325.

11. Черкасов В. Ф. Основи наукових досліджень у музично-освітній галузі: [підручник] / Володимир Черкасов — Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, Харків: ФОП Озеров, 2017. – 316 с.

СТАН МОВНОЇ ОСВІТИ У ШКОЛАХ УРСР ПОВОЄННОГО ПЕРІОДУ

ТКАЧЕНКО Вікторія Іванівна –

аспірант кафедри педагогіки й менеджменту освіти

Комунального вищого навчального закладу

«Херсонська академія неперервної освіти»Херсонської обласної ради

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті проаналізовано стан проблеми розвитку мовної освіти в школах Української радянської соціалістичної республіки у повоєнний період. Розкрито особливості побудови навчальних програм і планів з української, російської та іноземних мов, окреслено чинники, що сприяли впровадженню раннього навчання іноземних мов, забезпеченості шкіл науково-технічним приладдям, відображенню змісту навчання у вітчизняних підручниках з української та іноземних мов. Коротко схарактеризовано тогочасні методики навчання мовам, визначено їх переваги і недоліки. Проаналізовано вплив соціально-історичних подій на процес навчання. Висвітлено процеси організації навчання рідною мовою національних меншин у різних регіонах України.

Ключові слова: російська мова, українська мова, іноземні мови, повоєнний період, навчальні програми, підручник.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Капітан Л. І. Проблема навчання рідною мовою етнічних спільнот Закарпаття повоєнної доби / Л. І. Капітан // Сумська старовина. – 2011. – Вип. ХХХV. – С. 83–90.

2. Кравчук Л. В. Розвиток шкільної іншомовної освіти в Україні у повоєнний період / Л. В. Кравчук // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. – 2015. – № 15. – Т. 2. – С. 81–83.

3. Кравчук Л. В. Стан і проблеми іншомовної освіти в Україні у 50-ті рр. ХХ ст. / Л. В. Кравчук // Педагогіка в системі гуманітарного знання. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Хмельницький, 18–19 листопада 2016 року). – Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2016. – С. 24–27.

4. Мисечко О. Є., Литньова Т. В. Динаміка розвитку культурологічної складової радянських шкільних підручників з англійської мови (1930-ті – 1980-ті рр.) / О. Є. Мисечко, Т. В. Литньова // Актуальні проблеми сучасних історикопедагогічних досліджень шкільної освіти: зб. тез і анотованих матеріалів ХІV всеукраїнської історико-педагогічної науково-практичної конференції (14 листопада 2014 р.). – К.: Інститут педагогіки НАПН України, 2014. – С. 31–32.

5. Пасічник О. С. Навчання іноземних мов у початковій школі: зарубіжний та вітчизняний досвід / О. С. Пасічник. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/ 123456789/5472/1/%21Pasichnyk_Primary_PSP_N18_ 2017.pdf.

6. Про поліпшення викладання іноземних мов у середніх школах УРСР. Постанова № 2038 Ради Міністрів Української РСР від 31 жовтня 1947 року // Збірник наказів та розпоряджень Міністерства освіти Української РСР. – 1947. – № 17 – 18. – С. 2– 3.

7. Шевченко С. М. Розвиток шкіл з російською мовою навчання у контексті диференціації загальної середньої освіти в УРСР (50-60-ті роки ХХ ст..) / С. М. Шевченко [Електронний ресурс] − Режим
доступу: http://undip.org.ua/news/problemy_suchasnogo_pydruc hnyka.php?SECTION_ID=330&ELEMENT_ID=2468

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

ФІРСОВА Ірина Володимирівна –

здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автор розглядає різні підходи до поняття «позиція», «професійна позиція». На основі теоретичних узагальнень уточнює сутність поняття «професійна позиція майбутнього викладача-педагога» та обґрунтовує, що професійна позиція активізує процес його професійної соціалізації.

Ключові слова: особистість, активність, професійна соціалізація майбутнього викладача-педагога, професійна позиція майбутнього викладача-педагога.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности / К. А. Абульханова-Славская // Психология личности в социалистическом обществе / ред. Б. Ф. Ломов, К. А. Абульханова-Славская. – М., 1989. – С . 110–133.

2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Анаьев. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1968. – 340 с.

3. Анциферова Л. И. Личность с позиции динамического подхода / Л. И. Анциферова; под. ред. Б. Ф. Ломова, К. А. Абульхановой-Славской. – М.: Наука, 1990. – С. 7–17.

4. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь, ВТФ Перун, 2004. – 1440 с.

5. Вершловский С. Г. Общее образование взрослых: стимулы и мотивы: монография / С. Г. Вершловский. – Москва: Педагогика, 1987. – 184 с.

6. Грицькова Н. В. Формування соціальнопрофесійної мобільності майбутніх учителів в освітньому просторі вищого навчального закладу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Н. В. Грицькова. – Луганськ, 2013. – 22 с.

7. Демин М. В. Природа деятельности / Демин М. В. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1984. – 168 с.

8. Джидарьян И. А. Категория активности и ее место в системе психологического знания / И. А. Джидарьян // Категория материалистической диалектики в психологии / [ред. Л. И. Анцыферова]. – М., 1988. – С. 56–88.

9. Дробницкий О. Г. Природа и границы сферы общественного бытия человека / О. Г. Дробницкий // Проблемы человека в современной философии. – М. : Наука, 1969. – 432 с.

10. Егорычева И. Д. Личностная направленность подростка и метод ее диагностики / И. Д. Егорычева // Мир психологии. – 1999. – № 1 – С. 264–277.

11. Літовка О. П. Формування професійної позиції майбутнього вчителя в процесі фахової підготовки у педагогічному коледжі: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Літовка Олена Петрівна. – Старобільськ, 2016. – 244 с.

12. Мамардашвили М. К. Психология профеccиональных отношений / М. К. Мамардашвили. – М. : Прогресс, 1990. – 368 с.


13. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Академия, 1996. – 278 с.

14. Мясищев В. Н. Психология отношений: избр. психол. тр. / В. М. Мясищев. – М.: Изд-во Инт практ. психол., 1995. – 335 с.

15. Радул В. В. Основи соціалізації особистості: навчальний посібник / В. В. Радул, Я. В. Галета. – Кіровоград: ФО-П Александрова М. В., 2013. – 232 с.

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

ФЕСЕНКО Оксана Сергіївна -

пошукувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

ORCID.org/0000-0003-3666-3861

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито сутність понять «модель» і «моделювання». Визначені основні вимоги до створення моделі: науковість, змістовність, цілісність, цілеспрямованість, гнучкість. У складі моделі формування методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи під час вивчення природничих дисциплін визначено і обґрунтовано наступні блоки: цільовий, теоретико-методологічний, змістово-організаційний, діагностико-результативний.

Ключові слова: модель, методична компетентність, вчителі початкової школи, природничі дисципліни.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Євтух М. Б. Соціальна педагогіка: підручник / М. Б. Євтух, О. П.Сердюк. – Київ. : МАУП, 2002. – 232 с.

2. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч.посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – (Вища освіта ХХІ століття).

3. Ничкало Н. Г. Проектування в системах професійної освіти і навчання в умовах ринкової економіки / Н. Г. Ничкало // Проектування процесу професійного навчання у закладах профтехосвіти : монографія; за ред. Н. Г. Ничкало. – Київ.; Хмельницький, 2010. – С. 116–154.

4. Рибалко Л. М. Наступність у формуванні цілісних знань про живу природу в учнів 5–7 класів : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. педагогічних наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Л. М. Рибалко. – К., 2008. – 21 с.

5. Рудишин С. Д. Теоретико-методичні засади біологічної складової підготовки еколога у вищих навчальних закладах : автор. дис. докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (біологія)» / Сергій Дмитрович Рудишин // Інститут педагогіки НАПН України. – К., 2010. – 41 с.

6. Философия: учебник для высших учебных заведений / [редакторы Л. Г. Кононович, Г. И. Медведева]. – Ростов н/Д. : Феникс, 2000. – 576 с.

7. Фіцула М. М. Педагогіка: Навчальний посібник. Видання 2-ге, виправлене, доповнене. – К. : «Академвидав», 2006. – 560 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись