ГРОЗАН Світлана Вікторівна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються питання інструментальної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в контексті проблемно-розвиваючого навчання, що зумовлює розвиток музичного мислення майбутнього педагога.
Ключові слова: музичне мислення, проблемно-розвиваюче навчання, майбутній вчитель музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Арчажникова Л. Г. Профессия – учитель музыки: книга для учителя / Л. Г. Арчажникова. – М.: Просвещение, 1984. – 111 с.
2. Брушлинский А. В. Психология субъекта / А. В. Брушлинский. – М. : Институт психологии РАН; изд-во «Алетейя», 2003. – 272 с.
3. Готсдинер А. Л. Музыкальная психология / А. Л. Готсдинер. – М., 1993. – 185 с.
4. Гребенюк О. С., Гребенюк Т. Б. Основы педагогики индивидуальности: учеб. пособие / О. С. Гребенюк, Т. Б. Гребенюк. – Калининград, 2002. – 572 с.
5. Креативная педагогика: методология, теория, практика / Под ред. Ю. Г. Круглова. – М.: Альфа, 2002. – 240 с.
6. Педагогический энциклопедический словарь / Гл. ред. Б. М. Бим-Бад. – М., 2002. – 1123 с.
ДЕМЧЕНКО Юлія Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається досвід про підготовку майбутніх учителів до проведення уроків математики в початкових класах. Наведено орієнтовну будову лекції з методики математики та приклади видів методичних завдань, які пропонуються студентам на практичних заняттях. Висвітлено спостереження за роботою молодих учителів початкових класів та аналіз уроків студентів під час педагогічної практики й підготовки до практичних занять.
Ключові слова: майбутні учителі, урок математики, методика математики, підготовка студентів, заняття, завдання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Байденко В. И. Болонский процесс: курс лекций / В. И. Байденко. – М.: Логос, 2004. – 208 с.
2. Богданович М. В. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. – 3-є вид., перероб. і доп. / М. В. Богданович, М. В. Козак, Я. А. Король. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 336 с.
3. Моро М. Г. Методика навчання математики в 1–3 кл. / Моро М. Г., Пишкало А. М. – К, 1979. – 376 с.
ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна –
кандидат педагогічних наук,старший
викладач кафедри фізичної і психофізіологічної підготовки
Льотної академії Національного авіаційного університету
e-mail [email protected]
Анотація
У статті обґрунтовано й розширено уявлення про значення й зміст професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх фахівців авіаційного профілю, розкрито засоби та методи спеціальної фізичної підготовки майбутніх авіаційних фахівців. Встановлено, що в процесі ППФП успішно формується великий комплекс психофізіологічних, особистісних якостей, необхідних працівникові в його професійній діяльності.
Ключові слова: культура, фізична культура, фізичне виховання, професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх фахівців авіаційного профілю.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Авиационная педагогика: Учебник / [Макаров Р. Н., Неделько С. Н., Бамбуркин А. П., Григорецкий В. А.]. – Москва-Кировоград: МНАПЧАК, ГЛАУ, 2005. – 433 с.
2. Антониковский В. О. Организация и стимулирование самостоятельной физической подготовки курсантов в вузе МВД России: автореф. дис. … кандидата педагогических наук: спец. 13.00.01 «Общая педагогика; история педагогики и образования / Антониковский Вадим Олегович. – Санкт- Петербургский университет МВД России. – Санкт-Петербург, 2005. – 32 с.
3. Антонов А. И. Психофизическая и психологическая подготовка студентов лесохозяйственных факультетов к профессиональной деятельности / А. И.Антонов, А. Г. Маслов // Актуальные проблемы физического воспитания и спортивной тренировки студенческой молодежи: междунар. науч.-практ. конф., 1995 г.: тезисы докл. – Минск, 1995. – Ч. 1. – С. 27–28.
4. Бабенко В. Г. Формування мотивації фізичної підготовки в системі професійної освіти працівників МВС України: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Бабенко Вадим Григорович. – К., 2005. – 179 с.
5. Басанец Л. М. Оценка показателей психофизиологических функций у студентов младших курсов в процессе адаптации к учебным нагрузкам / Л. М. Басанец, О. И. Иванова // Індивідуальні психофізіологічні властивості людини та професійна діяльність: наук. конф., 1997 р.: тези доп. – Черкаси, 1997.– С. 4–9.
6. Белинович В. В. Задачи и содержание прикладной физической подготовки учащихся профессионально-технических училищ / В. В. Белинович // Физическое воспитание учащихся профессионально-технических училищ. – М.: Физкультура и спорт, 1968. – С. 5–15.
7. Бондаренко І. Г. Засоби професійноприкладної фізичної підготовки у фізичному вихованні студентів-екологів: автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Бондаренко Ірина Григорівна; Дніпроп. держ. ін-т фіз. культури і спорту. – Д., 2009. – 20 с.
КІР’ЯНОВА Олена Василівна –
старший викладач кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології
Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова
e-mail: [email protected]
МАЛЮКОВА Ольга Юріївна –
викладач кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології
Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті досліджено місце інформаційних технологій у формуванні творчих компетентностей майбутніх фахівців у контексті удосконалення механізмів їх застосування в умовах закладу вищої освіти. Використано наукові методи евристичного аналізу й узагальнення, причинно-наслідкових зв’язків і гіпотетико-дедуктивний метод, елементи системного підходу. Запропоновано науково-теоретичні й методичні заходи щодо удосконалення механізмів застосування інформаційних технологій як засобу формування творчих компетентностей майбутніх фахівців в умовах закладу вищої освіти.
Ключові слова: інформаційні технології, інформаційна грамотність, творчі компетентності, заклад вищої освіти, комп’ютер.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Войтович І. Моніторинг якості електронних освітніх ресурсів / І. Войтович, В. Сергієнко, С. Бондаренко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 2016. – Том 3. – Вип. 10. – С. 115–119.
2. Гуревич Р. С. Змішане навчання й інноваційні технології підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія // Порівняльна професійна педагогіка, 2017. – Том 7. – Вип. 1. – С. 106–112.
3. Гуржій А. М. Взаимосвязь информатизации общества и системы образования / А. М. Гуржій, В. В. Лапінський // Комп’ютер у школі та сім’ї, 2015. – №. 8. – С. 5–9.
4. Жалдак М. І. Проблеми інформатизації навчального процесу в середніх і вищих навчальних закладах // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2013. – № 3. – С. 8–15.
5. Козирєв М. П. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу / М. П. Козирєв, Ю. Р. Козловська // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна, 2013. – Вип. 1. – С. 305– 313.
6. Кордонська А. В. Шляхи підвищення успішності студентів групи [Електронний ресурс]. URL: http://intkonf.org/kordonska-av-shlyahipidvischennya-uspishnosti-studentiv-grupi/#comment141640
7. Левченко О. О. Інноваційна освіта: поширення інформаційно-комунікаційних технологій підвищення професіоналізму в
діяльності педагога / О. О. Левченко, О. Ом. Левченко [Електронний ресурс]. URL: https://docs.google.com/document/d/1k0SsXPJiVUUkS Ojo3U8MfoBf_mYf7DR1WbDSXbUSHEc/edit
8. Литвин Л. Менеджмент освітніх інновацій: сутність та особливості впровадження [Електронний ресурс] / Л. Литвин, Р. Горбатюк // Соціальноекономічні проблеми і держава, 2013. – Вип. 1 (8). – С. 108–115.
КОТЕЛЯНЕЦЬ Юлія Сергіївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
е-mail:[email protected]
Анотація
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бодалев А. А. Психология о личности. / А. А. Бодалев – М: Изд. Московского университета, 1988. – 321 с.
2. Выготский Л. С. Основные проблемы современной дефектологии / Л. С.Выготский // Собрание сочинений. – М.: Педагогика, 1983. – 453 с.
3. Егорова Т. А. Педагогическая помощь родителям в формировании отношения к миру у старших дошкольников с задержкой психического развития. / Т. А. Егорова: автореф. канд. дисс. – СПб., 2006. – 23 с.
4. Лисина М. И. Проблемы онтогенеза общения./ М. И. Лисина – М.: Педагогика, 1986. – 654 с.
5. Сабат Н. Соціально-педагогічний аспект інклюзивного навчання/ Н.Сабат // Соціальний педагог. – 2008 – №3. – С. 42–46.
6. Слепович Е. С. Некоторые особенности общения дошкольников с задержкой психического развития / Е. С. Слепович // Генетические проблемы социальной психологии. – Минск, 1985. – Віп 6. – С 67-80.
7. Улъенкова У. В., Дмитриева Е. Е. Влияние общения со взрослым на формирование у ребенка общей способности к учению / Улъенкова У. В., Е. Е.Дмитриева // Начальная школа, 2004. – № 2. – С 56-89.