ЗАЇЧКО Антоніна Сергіївна –
аспірантка кафедри педагогічної майстерності та менеджменту
І. А. Зязюна Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка
Анотація
Розглянуто сутність та функції педагогічної бібліотерапії. Особливу увагу приділено значимості педагогічної бібліотерапії в навчально-виховному процесі школи І ступеня, впливу окремих жанрів літератури на почуттєвий світ молодшого школяра. Актуальність використання новітньої педагогічної бібліотерапевтичної технології як виду педагогічно-психологічної допомоги учням цілеспрямованого читання книг та інших читацьких засобів для усунення проблем, що виникають у спілкуванні, ускладнені в навчанні, подоланні труднощів соціалізації, адаптації у соціумі.
Ключові слова: бібліотерапія, педагогічна бібліотерапія, молодший школяр, сучасний вчитель початкової ланки освіти, терапевтичний вплив, бібліотерапевтична технологія.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алексейчик А. Е. Библиотерапия / А. Е. Алексейчик // Руководство по психотерапии / под ред. В. Е. Рожнова. – 3-е изд., доп. и перераб. – Ташкент: Медицина, 1985. – 404 с.
2. Баханов К. Що таке технологія навчання // Шлях освіти. — 1999. — № 3. — С. 23—25.
3. Дрешер Ю. Н. Современная концепция подготовки специалиста-библиотерапевта / Ю. Н. Дрешер. – М. : Медицина, 2003. – 248 с.
4. Карпова Н. Л. Библиопсихология. Библиопедагогика. Библиотерапия / отв. ред. Н. Л. Карпова, редкол. : Н. С. Лейтес, О. Л. Кабачек, И. И. Тихомирова. – М.: Русская школьная библиотечная ассоциация, 2014. – 272 с.
5. Ловка О. Новини в галузі бібліотечної психології / О. Ловка. – К. : Бібліотечна планета, 1999. – 234 с.
МЕН Сіан –
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії
ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет
імені К. Д. Ушинського»
Анотація
У статті розглянуто поняття «художньо-комунікативний досвід майбутніх викладачів вокалу» та здійснено його категоріальний аналіз. На основі аналізу наукової літератури з проблеми дослідження уточнено визначення означеного поняття.
Ключові слова: досвід, художньо-комунікативний досвід майбутніх викладачів вокалу.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Борев Ю. Б. Эстетика / Юрий Борисович Борев – 3-е изд. – М.: Политиздат, 1981. – 399 с.
2. Воротыло Н. В., Особенности субъективного опыта переживания личностного кризиса старшими подростками: автореф. дисс. .... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 – «Общая психология, психология личности, история психологии (психологические науки)» / Наталья Викторовна Воротыло. – М., 2009. – 31 с.
3. Воспитание индивидуальности: учеб.метод. пособие / [под ред. Е. Н. Степанова]. – М.: ТЦ Сфера, 2005. – 224 с.
4. Гребенюк О. С. Педагогика индивидуальности: учеб. пособие / О. С. Гребенюк. – Калининград, 1995. – 561 с.
5. Зязюн І. А. Естетичний досвід особи: формування і сфери вияву / Іван Андрійович Зязюн. – К.: Вища школа. Видавництво при Київ. Ун-ті, 1976. – 174 с.
6. Каган М. С. Философская теория ценности / Моисей Самойлович Каган. – СПб.: ТОО ТК «Петрополис», 1997. – 205 с.
7. Мінаков М. А. Досвід і філософія: еволюція поняття досвіду в західній філософії XIX – XX століть: автореф. дис. ... д-ра філософ. наук: спец. 09.00.05 «Історія філософії» / Михайло Анатолійович Мінаков. – К., 2007.– 32 с.
8. Мочалова И. Н. Философия ранней Академии / Ирина Николаевна Мочалова. – СПб., 2007. – 144 с.
9. Натев А. Искусство и общество / А. Натев. – М.: Прогресс. – 1966. – 320 с
10. Опарик Л. М. Комунікативний аспект музично-виконавського висловлювання: автореф. дис.. … канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 – «Музичне мистецтво» / Лариса Миколаївна Опарик. – Львів, 2007. – 19 с.
ЛАЙ Сяоцянь –
аспірантка Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
e-mail:[email protected]
Анотація
В межах представленої статті визначено й обґрунтовано структурні компоненти культури міжособистісної творчої взаємодії майбутніх учителів музичного мистецтва: мотиваційно-цільовий; когнітивно-змістовний; комунікативно-діяльнісний та особистісний. Робиться висновок, що наявність та єдність цих компонентів характеризують не тільки рівень культури майбутнього професіонала в цілому, а й сформованість культури міжособистісної творчої взаємодії, зокрема.
Ключові слова: культура міжособистісної творчої взаємодії, міжособистісні відносини, компонент, мотивація, комунікативність, особистість.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бодалев A. A. Личность и общение: избранные труды / A. A. Бодалев. –М.: Педагогика, 1983. – 271 с.
2. Єфіменко С. М. Розвиток інтелектуальнотворчого потенціалу майбутнього учителя технологій у процесі професійної підготовки: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Єфіменко Світлана Миколаївна. – Кіровоград, 2015. – 376 с.
3. Коротяева И. Б. Деловая игра как средство развития познавательных и профессиональных интересов студентов педагогического вуза: дисс … канд. пед. наук: 13.00.04 / И. Б. Коротяева. – К., 2008. – 186 с.
4. Краевский В. В. Основы обучения. Дидактика и современная методика / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М.: Академия, 2007. – 352 с.
5. Основи психології / за ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – 2-е вид. – К.: Либідь, 1996. – 632 с.
6. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
7. Панфилова А. П. Деловая коммуникация в профессиональной деятельности: учеб. пособие / А. П. Панфилова. – СПб.: Знание, 2001. – 496 с.
8. Психология музыкальной деятельности. Теория и практика: учеб. пособие для студ. муз. фак. высш. пед. учеб. заведений / Д. К. Кирнарская, Н. И. Киященко, K. B. Тарасова и др.; Под ред. Г. М. Цыпина. – М.: Академия, 2003. – 368 с.
9. Bachman L. F. Language testing in practice / L. F. Bachman, A. S. Palmer. – N.-Y. : Oxford University Press, 2002. – 377 p.
ЛІ Аньань –
аспірант Південноукраїнського національного педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського
e-mail [email protected]
Анотація
У статті розглянуто проблеми підготовки майбутнього вчителя музики до музично-просвітницької діяльності. Визначено сутність музичного просвітництва як форми соціально-духовного впливу на становлення особистості нових генерацій, особливості музично-пізнавальної діяльності в умовах сучасного стану розвитку інформаційно-комунікативних засобів та інноваційних технологій. Схарактеризовано головні функції, властиві музичному мистецтву як виду художньої діяльності: експресивно-виражальну, художньо-пізнавальну, комунікативно-суб’єктну, гедоністичну, аксіологічну, духовнокатарсичну. Зазначено специфіку музичного мистецтва, яка полягає в його динамічно-часовій природі, спроможності здійснювати дистанційний вплив на слухачів. Виявлена компонентна структура підготовки до музично-просвітницької діяльності студентів, яка представлена мотиваційно-спонукальним, фахово-когнітивним, риторико-герменевтичним, творчо-інноваційним компонентами.
Ключові слова: структура підготовки до музично-просвітницької діяльності; старшокласники, майбутній вчитель музики.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. – 2-е изд. / Б. В. Асафьев. – Л. : Музыка, 1973. – 144 с.
2. Бочкарёв Л. Л. Применение психологических знаний в практической деятельности музыканта-педагога: Метод. разраб. / Л. Л. Бочкарёв. – М., 1981. – 27 с.
3. Безбородова Л. А. Музыкальнопознавательные задания как средство формирования слушательской культуры у старшеклассников. – М., 1998. – 83 с.
4. Гиппенрейтер Ю. Б. Анализ системного строения восприятия. / Ю. Б. Гиппенрейтер, А. Н. Леонтьев, О. В. Овчиникова // Доклады АПН РСФСР. – М., 1957. – 46 с.
5. Заря Л. О. Мультимедійне забезпечення уроків музики як умова формування музичнопізнавальних інтересів школярів /Л. О. Заря // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова. Сер. 14: Теорія і методика мистецької освіти. – К.: НПУ, 2008. – С. 99–102.
6. Сахнова И. В., Лидов М. А. Культурнопросветительская деятельность студента музыкального факультета педагогического вуза: основные принципы, структура и содержание // Педагогические науки / № 4. – М.: Издательство «Спутник+», 2012. – С. 97–100.
7. Шип С. В. Музична форма від звуку до стилю: навчальний посібник / С. В. Шип. – К.: Заповіт, 1998. – 368 с.
ЛІ Ює –
аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії
ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського»
e-mail:[email protected]
Анотація
У роботі розглядаються художні та чуттєві образи як апперцептивні пізнавальні та емоційні дії, що створюють спалахи художньої свідомості завдяки художній та творчій пам'яті та досвіду, накопиченому в процесі творчих перцептивних процесів обробки та трансформації знань про образотворчих та почуттєвих особливостях творів та їхніх виконання реалізації. Особливістю художніх та чуттєвих зображень, що стосуються продуктивності фортепіано, є фактор отримання художньої інформації з різних каналів. Отже, вони характеризуються мультимодальностью та функцією узагальнення всіх джерел художньої інформації, що надходить в процесі вивчення фортепіанної гри. Художні та чуттєві образи найкраще влаштовуються в умовах їх активації та гармонійного поєднання всіх режимів виконавчого процесу: психічного, слухового, візуального, тактильного і сенсорного, рухового та рухового емоцій, які свідомо спрямовані виконавцем на пошук за художнє значення твору і його звучання.
Ключові слова: образи, художній образ, сенс, художні та чуттєві образи, виконання фортепіано.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аністратенко Ж. Г. М. Беклемішев-педагог / Ж. Аністратенко // Укр. музикознавство. – 1973. – №8. – С. 209–221.
2. Бай Бінь. Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 / Бай Бінь. – Киів, 2014. – 241 с.
3. Жерєбкін В. Є. Логіка. Підручник [Электронный ресурс] / В. Є. Жерєбкін. Режим доступа: http://pidruchniki.com/1584072015089/logika/logika.
4. Інь Юань. Формування художньо-образної пам’яті в процесі фортепіанного навчання. [Монографія] / Інь Юань. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017. – 119 с.
5. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности [Электронный ресурс] / Д. А. Леонтьев. – М., 1999. – Режим доступа: http://lib.unidubna.ru/search/files/psy_leo_psy_smisla/1.pdf.
6. Лобачова Т. И. Деятельность Г. Беклемешева в контексте развития украинской советской музыкальной культуры / Т. И. Лобачова: Автореф. … дис.. канд.. искусствоведения: 17.00.01. – К.,1988. – 19 с.
7. Некрасов Ю. Педагогічні та виконавські принципи професора Одеської консерваторії М. М. Старкової / Ю. Некрасов // Проблеми виконавської інтерпретації інструментальних творів українських композиторів: Зб. пр. / за ред. Г. Ю. Ніколаї. – Суми: СумДПУ, 1995. – С.40–43.
8. Орлов Г. Древо музыки / Генрих Орлов. – Санкт-Петербург: «Советский композитор», 1992. – 408 с.
9. Пелипенко А. А. Рождение смысла / А. А. Пелипенко / Мир психологии. 2001. – №2 (26). – С. 20–26.
10. Рагс Ю. Н. Музыка как выражение высшего смысла бытия: художественное восприятие музыки и наука о ней [Электронный ресурс] / Ю. Н. Рагс // Электронная библиотека международного центра Рерихов. – Режим доступа: http://lib.icr.su/node/1744.
11. Старчеус М. С. Рубрика: Музыкальная психология / Музыка в представлении и воображении. Всероссийская музыкальноинформационная газета «Играем с начала. Da capo al fine» [Электронный ресурс] / М. С. Старчеус. – Режим доступа: http://www.gazetaigraem.ru/a4200912.