• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СПОРТИВНО-МИСТЕЦЬКІ ЗАСОБИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ШЕВЧЕНКО Ольга Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри теорії і методики фізичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

МЕЛЬНІК Анастасія Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри теорії і методики фізичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

 

Анотація

    Стаття присвячена актуальній проблемі формування професійних компетенцій у майбутніх учителів фізичної культури спортивно-мистецькими засобами. З’ясовано, що підготовка студентів педагогічних вишів спрямована на формування широкого кола професійних обов‘язків, компетентного і творчого їх виконання. Обґрунтована необхідність запровадження в освітній процес студентів факультету фізичного виховання спецкурсу «Організація спортивно-мистецьких заходів». Передбачено, що сформовані уміння дозволять майбутньому вчителеві фізичної культури актуалізувати свій потенціал, моделювати професійну майстерність та творчий саморозвиток.

Ключові слова: професійна підготовка, освітній процес, студент, спортивно-мистецькі заходи, компетенції, вчитель фізичної культури.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Галета Я. В. Пізнавальна самостійність студентів економічного коледжу: [Монографія] / Я. В. Галета. – Кіровоград: Вид-во ТОВ «КОД», 2008. – 228 с.

2. Вільчковський Е. С. Денисенко Н. Ф., Шевченко Ю. М. Інтеграція рухів і музики у фізичному розвитку дітей старшого дошкільного віку: навчально-методичний посібник / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко, Ю. М. Шевченнко. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 128 с.

3. Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку / О. М. Ворожейкіна. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 255 с.

4. Карпова Л. Г. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи: дис. … канд.. пед.. наук.: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Лариса Георгіївна Карпова. – Харків, 2003. – 209 с.

5. Мельнік А. О. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до позакласної роботи у початковій школі: дис. … канд.. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»/ Анастасія Олександрівна Мельнік. – Кіровоград, 2015. – 246 с.

6. Шуть М. М. Організація дитячих свят / М. М. Шуть. – К.: Шк. Світ, 2010. – 128 с.

7. Филанковский В. В. Теория и практика формирования профессиональной готовности учителя физической культуры: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»/ Виталий Владимирович Филанковский. – Ставрополь, 2000. – 456 с.

СЕМАНТИКО-ФУНКЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ЛЕКСЕМ З АФІКСОЇДОМ ФІЛО- (-ФІЛ) У СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ

ШЕВЧУК Тамара Борисівна –

кандидат філологічних наук,

доцент кафедри теорії та методик початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail : 3638004 @ gmail.com

Анотація

    У статті проаналізовано семантико-функційні особливості вживання лексем з афіксоїдом філо-(-філ) у сучасній українській мові.

Ключові слова: коренева морфема, афікс, афіксоїд, префікс, префіксоїд, препозитивний елемент, морфеми перехідного типу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Біологічний словник / П. Г. Костюк, В. О. Бєліцер та ін.; за ред. К. М. Ситника, В. О. Топачевського. – 2-е вид., перероб. i доп. – К., 1986. – 679 с.

2. Великий зведений орфографічний словник сучасної української лексики / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2003. – 896 с.

3. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В. Т, Бусел. – К.: Перун, 2003. – 1440 с.

4. Городенська К. Г. Префікси і префіксоїди в українській мові / К. Г. Городенська // Мовознавство. – 1986. – № 1. – С. 6–41.

5. Словник власних імен людей (українськоросійський та російсько- український) / За ред. С. П. Левченка. – Київ: Наукова думка, 1967.– 111 с.

6. Словник іншомовних слів: 23 000 слів та термінологічних сполучень / Укл. Л. О. Пустовіт, С. І. Скопенко, Г. М.Сюта, І. В. Цимбалюк. – К.: Довіра, 2000. – 1018 с.

ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ КОРИСТУВАЧІВ БІБЛІОТЕК ДЛЯ ДІТЕЙ (50-80-ті рр. ХХ ст.)

ШУЛЯК Світлана Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, професор

кафедри інформаційної, бібліотечної та архівної справи,

декан факультету менеджменту і бізнесу Відокремленого підрозділу

«Миколаївська філія Київська національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті проаналізовано особливості використання ігрових технологій в процесі бібліотечноінформаційного обслуговування користувачів бібліотек для дітей; досліджено зміст і структурні компоненти ігрової діяльності як форми бібліотечного обслуговування користувачів бібліотек для дітей у період 50-80-х рр. ХХ ст.

Ключові слова: ігрова діяльність, масові форми обслуговування користувачів бібліотек для дітей, керівництво дитячим читанням, активізація пізнавальної діяльності дитини, розвиток особистості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Белова Г. В детской библиотеке / Г. Белова // Библиотекарь. –1952. – № 6. – С. 38–39.

2. Гинзбург Г. От игры к знаниям / Г. Гинзбург // Библиотекарь. – 1976. – №12. – С. 28–30.

3. Глаголева А. Книга учит труду / А. Глаголева, А. Щербакова // Библиотекарь. – 1960. – № 2. – С. 47–48.

4. Гольдштейн Д. О творческом обсуждении книг / Д. Гольдштейн // Библиотекарь. – 1959. – № 7. – С. 39–45.

5. Жаркова Л. Экзамен на зрелость / Л. Жаркова // Библиотекарь. –1973. – № 3. – С. 42– 45.

6.Медведева Н. Для работающих с детьми / Н. Медведева // Библиотекарь. – 1960. – № 4. – С. 56–59.

7. Медведева Н. Забота о детях / Н. Медведева // Библиотекарь. – 1967. – №11. – С. 26–20.

8. Медведева Н. Нужны ли литературные суды / Н. Медведева // Библиотекарь. – 1963. – №2. – С. 50–51.

9. Медведева Н. Решительно бороться с формализмом / Н. Медведева // Библиотекарь. – 1962. – №5. – С. 34–36.

10. Мухина Н. За культуру детской библиотеки / Н. Мухина // Библиотекарь. – 1960. – № 9. – С. 44– 45.

ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ЯЗЛОВЕЦЬКА Оксана Валентинівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті визначено особливості формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури на етапі їх професійно-педагогічної підготовки, уточнено сутнісно-змістовну характеристику феномена педагогічної майстерності вчителя фізичної культури.

Ключові слова: фізична культура, педагогічна майстерність, педагогічна майстерність майбутнього вчителя фізичної культури, психолого-педагогічні дисципліни, професійна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Виленский М. Я. Содержание образования по физической культуре как условие его гуманитаризации / М. Я. Виленский, B. B. Черняев // Научные труды. Серия: Психолого-педагогические науки. – М., 1999. – C. 62–77.

2. Зубанова Н. Ю. Формування професійнопедагогічної спрямованості особистості майбутнього вчителя фізичної культури: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Н. Ю. Зубанова. – Волинський державний університет ім. Лесі Українки. – Луцьк, 1999. – 17 с.

3. Матвійчук Т. Ф. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичного виховання у процесі професійної підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної осві-ти» / Т. Ф. Матвійчук. – Вінниця, 2015. – 20 с.

4. Огульчанский В. А. Формирование профессионально-педагогического мастерства специалистов физической культуры и спорта на
этапе вузовского образования: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Огульчанский Владимир Алексеевич. – Волгоград, 2004. – 188 с.

5. Папуча В. М. Формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя фізичного виховання в процесі фахової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. М. Папуча. – Запоріжжя, 2010. – 20 с.

6. Цьось А. В. Сучасні технології викладання спортивних дисциплін: навч. посіб. / А. В. Цьось, Г. В. Балахнічова, Л. В. Заремба. – Луцьк: ВНУ ім. Лесі Українки, 2010. – 132 с.

ІДЕЇ ІНТЕГРАЦІЇ У СПАДЩИНІ УКРАЇНСЬКИХ УЧЕНИХ-ПЕДАГОГІВ 20-х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ

БАБЕНКО Андрій Леонідович –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри теорії та методики олімпійського і професійного спорту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається розвиток проблеми інтеграції в Україні в 20-і роки ХХ століття. Виділяються концептуальні ідеї педагогів І. Іваниці, О. Музиченка, І. Соколянського, Я. Чепіги. Визначається їхній вплив на визначення напрямків педагогічного інтегрування на сучасному етапі.

Ключові слова: комплексне навчання, інтеграція, бригадно-лабораторний метод, міжпредметні зв’язки.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зайченко І. В. Історія педагогіки: у двох книгах. Книга II. Школа, освіта і педагогічна думка в Україні: навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / І. В. Зайченко. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. – 1032 с.

2. Іваниця Г. М. Комплексне навчання / Г. М. Іваниця // Радянська освіта. – 1924. – № 1–2. – С. 118–121.

3. Кендюхова А. А. Інтеграційні процеси в системі післядипломної педагогічної освіти / А. А. Кендюхова // Імідж сучасного педагога. – 2003. – №9. – С. 20–29.

4. Коваленко В. О. Педагогічні ідеї Дж. Дьюї та їх вплив на педагогічну теорію і практику в Україні (20-і роки ХХ ст.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.. пед.. наук: спец. 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки» / В. О. Коваленко. – К., 2000. – 19 с.

5. Музиченко О. Ф. Культура народу, світогляд дитини та комплексність / О. Ф. Музиченко // Радянська школа. – 1928. – №7 – 8. – С. 3–16.

6. Музыченко О. Ф. Комплексность и комплексная программа в старших группах семилетки / О. Ф. Музыченко // Радянська школа. – 1928. – №1. – С. 41–61.

7. О начальной и средней школе. Постановление ЦК ВКП(б) от 25 августа 1931 г. // Історія української школи і педагогіки: хрестоматія / [упоряд. О. О. Любар; за ред. В. Г. Кременя]. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2003. – С. 415–419.

8. Хрестоматия по истории советской школы и педагогики / Под ред. А. Н. Алексеева и др. – М.: Просвещение, 1972. – 407 с.

9. Чепіга Я. Ф. Вибрані педагогічні твори: [навч. посіб.] / [упор., наук. ред. Л. Д. Березівська] / Я. Ф. Чепіга (Зеленкевич). – Харкiв: “ОВС”, 2006. – С. 210–259; С. 292–295; С. 287–291.

10. Ярмак Н. О. Освітня діяльність і педагогічні погляди О. Ф. Музиченка: наукове видання / Н. О. Ярмак // За заг. ред. Є. І. Коваленко. – Ніжин: МІЛАНІК, 2007. – 191 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись