Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

ПОХИЛЕНКО Віктор Федорович –

народний артист України, професор,

професор кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автор доводить, що в умовах модернізації і демократизації освіти, у тому числі у сфері культури і мистецтв, підготовка кваліфікованих кадрів вимагає нових підходів. Зокрема, підготовка педагогів хореографів, менеджерів хореографічних колективів, педагогів спортивнобальних танців для шкільних і позашкільних закладів у сфері дозвілля має бути спрямована на досягнення у навчально-творчому і виховному процесі духовно-моральних цінностей народного танцю, серйозне вивчення народних традицій і методів сценічної обробки танцювального фольклору.

Ключові слова: національна танцювальна культура, хореографічна освіта, майбутній хореограф.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Авраменко В. К. Українські національні танки: музика і стрій / В. К. Авраменко. – ГолівудНью-Йорк-Вінніпег-Київ-Львів, 1947. – 80 с.

2. Гуменюк А. Народне хореографічне мистецтво України / А. Гуменюк. – К., 1963. – 235 с.

3. Королева Э. А. Ранние формы танца / Э. А. Королева. – АН Молдавской ССР, отдел этнографии и искусствоведения – Кишинев: Штиинца, 1977 – 215 с.

4. Кравченко О. А. «Танец самый вольный, самый бешеный…» (танцевальная стихия в поэтике Гоголя). – [Електронний ресурс] Режим доступу: http://domgogolya.ru/science/researches/1170/#017

5. Підлипська А. М. Проблеми наукових досліджень хореографічної культури України // А. М. Підлипська // Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення: Матер. II Всеукр. наук.-практ. конф., – 17–18 листоп. 2011 р. – Луганськ: Вид-во ЛДІМК, 2011. – С.73–75.

МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РЕФЛЕКСИВНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ

СЕМАКОВА Тетяна Олексіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-наукової підготовки

Одеського національного політехнічного університету

e-mail: [email protected]

БОЙКО Любов Михайлівна –

кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільних наук

Херсонської філії Національного університету кораблебудування

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуті можливості для формування рефлексивного мислення у студентів технічних коледжів України при вивченні фізики. Запропоновані різні форми навчально-пізнавальної діяльності з фізики, які сприятимуть розвитку рефлексивного мислення.

Ключові слова: рефлексія, рефлексивне мислення, навчання фізики, критичне мислення, фізична освіта.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бугерко Я. М. Психологічна динаміка розгортання рефлексивних процесів у модульнорозвивальному освітньому циклі: дис. … кандидата псих. наук: 19.00.07 / Бугерко Ярослава Миколаївна. – Одеса, 2009. – 255 с.

2. Важеевская Н. Е. Основы познания в школьном естественно-научном образовании / Н. Е. Важеевская // Наука и школа. – 2004. –№ 2. – С. 26– 30.

3. Важеевская Н. Е. Рефлексия как элемент содержания физического образования / Н.Е. Важеевская // Наука и школа. – 2000. –№6. – С. 23–26.

4. Гуляєва Т. О. Формування умінь і навичок самоосвітньої діяльності студентів технічних коледжів у процесі вивчення фізики: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.02 / Гуляєва Тетяна Олексіївна. – Київ, 2010. – 265 с.

5. Иванова Л. А. Активизация познавательной деятельности учащихся при изучении физики: пособие [для учителей] / Лидия Александровна Иванова. – М.: Просвещение, 1983. – 160 с.

6. Корвяков В. А. Развитие умений самообразовательной деятельности студентов средствами информационных технологий: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.01 / Корвяков Валерий Анатольевич. – Оренбург, 2002. – 195 c.

7. Краевский В. В. Педагогика между философией и психологией / В. В. Краевский // Педагогика. – 1994. – № 6. – С. 24–31.

8. Мінаєв Ю. Розвиток в студентів здатності до критичного мислення / Ю. Мінаєв // Фізика. – 2003. – № 22. – С. 1–6.

9. Психологический словарь / [под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова] – 2 -е изд., перераб. и доп. – М.: Педагогика – Пресс, 1996.– 440 с.

 

ВИХОВАННЯ МАЙСТЕРНОСТІ ГРИ НА ГІТАРІ: МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНИЙ КОНТЕКСТ

СОЛОГУБ Вікторія Даріївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва

Відокремленого підрозділу «Миколаївська філія

Київського національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

Анотація

  В статті розкриваються головні проблеми виховання майстерності гри на гітарі та аналізуються особливості проблемно-системного підходу як альтернативи методикам класичних шкіл. Наука гітарної педагогіки знаходиться ще на етапі свого становлення, незважаючи на те, що гітара – один з найдавніших і водночас найбільш популярних музичних інструментів, а класи гітари є майже у всіх музичних школах та училищах. Зазвичай виявляються актуальними педагогічні праці, які зводять воєдино теоретичні та практичні аспекти гри на гітарі, але таких робіт майже немає, тому учні, як і педагоги-музиканти, наштовхуються на проблему нестачі методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Зацікавленість учня – елемент процесу виховання майстерності, який дозволяє йому формувати власну дисципліну занять, що впливає на техніку гри. Педагог-гітарист, відтак, має ділитися власними напрацюваннями зі своїми учнями, а також прививати учням досвід слухання та чуттєвого переживання музичної творчості, що виводить на перший план аспект менторства.

Ключові слова: гітара, майстерність, виховання, музична освіта, музика.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дмитриева Л. Г. Методика музыкального воспитания в школе: Пособие для учителя / Л. Г. Дмитриева, Н. М.Черноиваненко. – М.: Академия, 1998.– 240 с.

2. Горюнова Л. В. Размышления о проблемах музыкально-педагогического факультета / Л. В. Горюнова // Музыка в школе.– 1984. – № 1. – С. 17–21.

3. Кабалевский Д. Б. Основные принципы и методы программы по музыке для общеобразовательной школы / Д. Б. Кабалевский // Программы общеобразовательных учреждений. Музыка. 1–8классы. – М.: Просвещение, 2006. – 224 с.

4. Маркидонов С. А. Проблемы готовности учителя музыки к эстетической деятельности в школе / С. А. Маркидонов // Проблемы художественно-эстетической подготовки современного учителя. – Иркутск, 1997. – С. 85–101.

5. Михайленко Н. П. Методика преподавания игры на шестиструнной гитаре / Н. П. Михайленко. – К.: Книга, 2003. – 48 с.

6. Чиназирова А. Р. Дидактический принцип проблемности в музыкальном воспитании школьников/ А. Р. Чиназирова // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2009. – № 2 (44). – С. 187–194.

ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ФІЛОСОФІЯ СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

ТОВКАНЕЦЬ Оксана Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

e-mail: [email protected];

Анотація

    В статті проаналізовано тлумачення поняття «освітній менеджмент» у вітчизняній та зарубіжній науковій літературі. Освітній менеджмент розглядається як вид соціального менеджменту, спрямованого на управління соціальними організаціями за допомогою знань і створення в них освітнього простору, під яким розуміється певним чином організоване середовище з заданим і за можливості забезпеченим змістом й відповідною професійно-педагогічною культурою, що дозволяє за допомогою технологій і стилю життя (як елементів педагогічного процесу) вирішити протиріччя між потребами та інтересами суб’єктів освітнього процесу.

Ключові слова: менеджмент, освітній менеджмент, соціальне управління, управління освітньою установою.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрушків Б. М. Основи менеджменту / Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін – Львів: Світ, 1995. – 269 с.

2. Антонюк О. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади / Олександра Антонюк // Персонал. – 2006. – № 10. – С. 58–66.

3. Барановский А. И. Образовательный менеджмент: актуальные проблемы становления / А. И. Барановский // Современные наукоемкие технологии. – 2008. – № 1. – С. 25–28.

4. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М.: Педагогика, 1989. –192 с.

5. Бобрышов С. В. Управление образовательным процессом как социальная технология / Бобрышов С. В., Колосова Н. В. // Вестник СевКавГТУ. – 1999. – №1. – С.73–78.

6. Гамаюнов В. Державне управління освітою: регіональний аспект. – [Електронний ресурс] / В. Гамаюнов // Відкритий урок. – 2008. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/manage/1723

7. Герасимов Г. И. Интеграция как сущность и форма организации современного образовательного менеджмента / Г. И. Герасимов // Теория и практика преподавания предметов гуманитарного цикла на гуманитарной основе. – Ростов–на–Дону, 1993. – С. 6–7.

8. Губа А. В. Теоретико–методичні засади формування управлінської культури вчителя – майбутнього менеджера освіти: автореф. дис. … доктора педагогічних наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» /. Губа Анатолій Васильович; Луганський нац. ун–т ім. Т. Шевченка – Луганськ, 2010. – 46 с.

9. Друкер П. Ф. Практика менеджмента: [пер. с англ.: учеб. пособие] / П. Ф. Друкер. – М.: Вильямс, 2000. – 397 с.

10. Drucker P. P. Management Tasks, Responsibilities, Practices. – L., 1974. – 817 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.amazon.com/Management– Responsibilities–Practices–Peter–Drucker

11. Decker F. Bildungsmanagement für eine neue Praxis / F. Decker. – München: Lexika. Verlag,1995. – 429 p.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ПОЛІЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ЕКОНОМІКИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

ЦИПІНА Діана Савеліївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов та перекладу

Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця,

e-mail: [email protected]

Анотація

    Автором обґрунтовано доцільність розвитку полілогічного мовлення майбутніх фахівців з економіки засобами іноземної мови. Розроблено і запропоновано комплекс дидактичних засобів, що сприятимуть ефективному полілогічному спілкуванню в професійній діяльності економістів; рекомендовано його впровадження в навчальні дисципліни професійної підготовки майбутніх економістів з метою підвищення їхньої комунікативної компетентності.

Ключові слова: дидактичні засоби, іноземна мова, колективне спілкування, полілог, полілогічне спілкування, професійна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Казарцева, О. М. Культура речевого общения: Теория и практика обучения: учеб. пособие для студентов вузов / О. М. Казарцева. – М.: Флинта; Наука, 1998. – 196 с.

2. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – 2-е изд. / Е. И. Пассов. – М.: Просвещение, 1991. – 223 с.

3. Пассов Е. И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования. Концепция развития индивидуальности в диалоге культур. – М., 2000. – 172 с.

4. Сусов И. П. Введение в теоретическое языкознание. Электронный ресурс. / И. П.Сусов // Лингвистическая гостиная. – Тверь: www//vestnikrsuh.ru/39/nv.html.

5. Тумина Л. Е. Эффективная коммуникация: история, теория, практика Текст: словарьсправочник / Л. Е. Тумина. – М.: Олимп, 2005. – 960 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись