УЛЮШЕВА Інесса Валентинівна –
заступник директора з навчально-виховної роботи, старший викладач
Кіровоградської музичної школи № 4 м. Кропивницький
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті досліджуються актуальні проблеми формування ігрового апарату скрипаля, з якими стикається кожен викладач під час занять з кожним учнем, розглядаються важливі умови успішного засвоєння знань та навичок. Велика увага приділяється особливостям оволодіння кращими якостями скрипкового звуку, вмінню використовувати різні засоби його виразності. Пропонується цілий ряд цікавих вправ та методів, які забезпечують оптимальне положення голови, шії, корпусу, рук та ніг юного музиканта, вірне формування ігрових рухів. Робота направлена на попередження появи та усунення недоліків початкового етапу навчання, які можуть завадити розвитку виконавської майстерності скрипаля.
Ключові слова: скрипковий звук, типові недоліки, ігрові рухи скрипаля, індивідуальні особливості учня, корифеї скрипкового виконавства.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрейко О. І. Методичні рекомендації з проблем регуляції м'язової системи у формуванні раціональної технічної бази скрипаля / О. І Андрейко. – Львів: ЛДК, 1991. – 37с.
2. Андрейко О. І. Виконавська культура скрипаля: теорія та методика формування / О. І. Андрейко. – Львів: Галицька видавнича спілка, 2013. – 298 с.
3. Ауэр Л. Моя школа игры на скрипке / Л. Ауєр. – Санкт-Петербург: «Композитор», 2014. – 120 с.
4. Єзерська Т. В. Початкове навчання грі на скрипці / Т. В. Єзерська. – Київ: Довіра, 1999. – 166 с.
5. Стеценко В. Методика гри на скрипці / В. Стеценко. – Київ: «Музична Україна», 1982. – 117 с.
6. Струве Б. Культура звука скрипача / Б. Струве. – Ленинград: Музыка, 1985 – 22 с.
7. Янкелевич Ю. И. Педагогическое наследие / Ю. И. Янкелевич. – Москва: Музыка, 1983. – 251 с.
ВЛАСЕНКО Каріна Олександрівна –
здобувач кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті,
Національного університету біоресурсів і природокористування України
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті охарактеризовано масові форми виховання ціннісного ставлення до сільськогосподарської праці: студентські наукові конференції, святкування державних свят та визначних дат, зустрічі з відомими аграріями та підприємцями, тематичні вечори, вечори запитань та відповідей, предметні тижні, студентські олімпіади, конкурси, фестивалі, виставки. Також подано класифікації форм виховання. Визначено закономірності та обґрунтовано специфіку ефективного використання наведених форм під час освітнього процесу у аграрних закладах вищої освіти.
Ключові слова: виховання, форма виховання, ціннісне ставлення, молодь, студент, аграрні заклади вищої освіти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. План виховної роботи на 2016-2017 навчальний рік Харківського аграрного національного університету імені В. В. Докучаєва: [eлектронний ресурс]: http://www.knau.kharkov.ua/uploads/pubinfo/pol2017/v rplan20162017.pdf.
2. Сліпіч Ю. Виставка як форма активізації навчально-виховного процесу у системі позашкільної освіти // Ю. Сліпіч // Педагогічний альманах. – 2013. – № 9. – С. 33–38.
3. Сопівник Р. Форми виховання лідерських якостей студентів аграрних вищих закладів освіти // Р. Сопівник // Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2012. – С.139–143.
4. Фіцула М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / М. Фіцула. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 528 с.
ГАЛЕЦЬКИЙ Сергій Миколайович –
здобувач кафедри психології та педагогіки,
викладач кафедри міжнародної мовної комунікації
Національного університету «Острозька академія»
e-mail: [email protected]
ГАЛЕЦЬКА Тетяна Іванівна –
кандидат економічних наук,
старший викладач кафедри економічної теорії, менеджменту та маркетингу
Національного університету «Острозька академія»
e-mail: [email protected]
Анотація
Розвиток сучасних технологій та зміни пов’язані з різноманітною організацією праці в останні роки призвели до значних змін у видах знань і у способах їх отримання. Тому електронне (онлайн, дистанційне) навчання активно набуває популярності. Нажаль електронна форма навчання ще не дістала широкого поширення в Україні. У статті розглянуто особливості електронного навчання. Досліджено його основні переваги: індивідуальний графік та темп навчання; самостійне визначення студентом місця навчання; заощадження коштів та вільного часу; територіальна мобільність; можливість віддаленого доступу. Виділено наступні недоліки: відсутність живого (тет-а-тет) спілкування та роботи в команді; необхідність освоєння та пристосування до нових інформаційних технологій, використання Інтернет; обмежене коло курсів, доступних онлайн; проблеми із визнанням дипломів роботодавцями.
Ключові слова: електронне навчання, дистанційна освіта, комп’ютерні технології, методи комунікації.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Мигович С. М. Огляд сучасного стану дистанційного навчання в Україні [Електронний ресурс] / С. М. Мигович. – Режим доступу: http://www.mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich/ 2012-mygovich-ossdnu.pdf.
2. Осадчий В. В. Система дистанційного навчання університету [Електронний ресурс] / В. В. Осадчий. – Режим доступу: http://lib.mdpu.org.ua/nvsp/articles/2010/30_05.pdf.
3. Рафальська О. О. Технологія змішаного навчання як інновація дистанційної освіті [Електронний ресурс] / О. О. Рафальська. // Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – Режим доступу: http://ki.lutskntu.com.ua/node/127/section/22.
4. Требик Л. П. Основні принципи дистанційного навчання у підвищенні кваліфікації управлінських кадрів регіону [Електронний ресурс] / Л.П. Требик. – Режим доступу: http://www.academy.gov.ua/ej/ej14/txts/Trebik.pdf.
5. Хоменко Л. О. Досвід розробки методів дистанційного навчання іноземних мов у НАУ / Л. О. Хоменко, О. Ю. Балалаєва. – Режим доступу: http://nd.nubip.edu.ua/2005-1/05klomin.pdf.
6. Bates T. (2001). National strategies for e-learning in post-secondary education and training / Bates Tony. – UNESCO. – 132 p.
7. Rosenberg M. (2007). Beyond E-Learning: New Approaches to Managing and Delivering Organizational Knowledge / Marc J. Rosenberg, Ph. D. // ASTD International Conference, Atlanta. 8. Rossett, A. Sheldon, K. (2001). Beyond The Podium: Delivering Training and Performance to a Digital World. San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer. – p. 274.
ГАТЕЖ Наталія Василівна –
здобувач наукового ступеня, асистент
кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва
Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
e-mail: [email protected]
Анотація
На основі аналізу психолого-педагогічної літератури уточнено зміст понять «підготовка», «підготовка майбутнього вчителя», обґрунтовано авторську програму підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів загальноосвітньої школи. Розроблена програма функціонує за допомогою трьох взаємопов’язаних блоків: організаційно-цільового, теоретико-методологічного, змістовопроцесуального та діагностико-результативного. Метою впровадження розробленої програми є формування готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів загальноосвітньої школи.
Ключові слова: програма, естетична культура учня, виховання естетичної культури, учні, загальноосвітня школа, підготовка майбутніх учителів образотворчого мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Євдокимов В. І. Підготовка вчителя в умовах євроінтеграції: навч. посібник / Євдокимов В. І., Пономарьова Г. Ф. – Харків : ХОНМІБО, 2006. – 204 с.
2. Кондратова Л. Г. Професійна підготовка майбутнього педагога до виховної діяльності / Кондратова Л. Г., Гаркавенко З. О., Лактіонова Г. М. – Київ, 2016. – 92 с.
3. Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов; под ред. Н. Ю. Шведовой. – М.: Рус. яз., 1990. – 921 с.
4. Семиченко В. А. Пріоритети професійної підготовки: діяльнісний чи особистісний підхід? / В. А. Семиченко // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: монографія. – [за ред. І. А. Зязюна]. – К., 2000. – С. 176-203.
5. Энциклопедия профессионального образования: в 3 т. / под ред. С. Я. Батышева. – М.: АПО, 1999. – Т. 2. – 440 с.
6. Vaniscotte F., Teachers and Mobility / Maurice Gallon, Bob Moon (eds.) / Handbook of Teacher Training in Europe. Issues and Trends. – London: David Fulton Publishers, 1994. – Р. 65-78.
ДОБРОВОЛЬСЬКА Лідія Вікторівна –
аспірант кафедри педагогіки й менеджменту освіти
КВНЗ «Херсонська акдемія неперервної освіти»
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті розглядається проблема періодизації розвитку дошкільної освіти Півдня України. На основі наявних наукових досліджень виокремлено критерії та показники, що стали підґрунтям для встановлення етапів розвитку дошкільної освіти Півдня України. Серед них : розвиток дошкільної педагогіки, системи дошкільних закладів у певних регіонах, суспільного дошкільного виховання у певні історичні періоди, науково-методичне забезпечення розвитку дошкільної освіти, зміст навчально-виховної роботи в дошкільному закладі та ін. На їх основі визначено та схарактеризовано періоди розвитку дошкільної освіти та дошкільних закладів різних типів на Півдні України впродовж другої половини ХХ – на початку ХХІ-го століть. Проаналізовано можливості використання узагальнених матеріалів у подальшому розгляді означеної проблеми.
Ключеві слова: періоди, етапи, дошкільна освіта, дошкільні установи, дошкільні заклади, періодизація, критерії і показники.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Васильєва С. А. Тенденції розвитку системи дошкільних навчальних закладів різних типів в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.01 – заг. педагогіка та історія педагогіки / С. А. Васильєва. – Миколаїв, 2017. – 23 с.
2. Венгловська О. А. Розвиток дошкільної освіти на Київщині (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня канд.пед.наук: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / О. А. Венгловська. – Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. – 20 с.
3. Закон України «Про дошкільну освіту» / Верховна Рада України 1994-2013 Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2628-14
4. Про освіту: Закон України від 04.06.91. – К.: Верховна Рада Української РСР, 23 травня 1991 року. – № 1060 XII.: http://zakon4.rada.gov.ua /laws/show/1060-12/print1374502811728182
5. Меленець Л. І. Розвиток дошкільних закладів у сільській місцевості України (1945–1991 рр.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.01 «Заг. педагогіка та історія педагогіки» / Л. І. Меленець. – Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, 2014. – 20 с.
6. Про дальше поліпшення суспільного дошкільного виховання і підготовку дітей до навчання в школі: Постанова від 15 травня 1984 р. – № 210. – К.: Рада Міністрів Української РСР. http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/ link1/KP840210.html
7. Постанова про Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століття») / К., 3 листопада 1993 р. – № 896. [Електронний ресурс] – Режимдоступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/89 6-93 п/print1374671012135791