Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВИХОВАННЯ МАЙСТЕРНОСТІ ГРИ НА ГІТАРІ: МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНИЙ КОНТЕКСТ

СОЛОГУБ Вікторія Даріївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва

Відокремленого підрозділу «Миколаївська філія

Київського національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

Анотація

  В статті розкриваються головні проблеми виховання майстерності гри на гітарі та аналізуються особливості проблемно-системного підходу як альтернативи методикам класичних шкіл. Наука гітарної педагогіки знаходиться ще на етапі свого становлення, незважаючи на те, що гітара – один з найдавніших і водночас найбільш популярних музичних інструментів, а класи гітари є майже у всіх музичних школах та училищах. Зазвичай виявляються актуальними педагогічні праці, які зводять воєдино теоретичні та практичні аспекти гри на гітарі, але таких робіт майже немає, тому учні, як і педагоги-музиканти, наштовхуються на проблему нестачі методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Зацікавленість учня – елемент процесу виховання майстерності, який дозволяє йому формувати власну дисципліну занять, що впливає на техніку гри. Педагог-гітарист, відтак, має ділитися власними напрацюваннями зі своїми учнями, а також прививати учням досвід слухання та чуттєвого переживання музичної творчості, що виводить на перший план аспект менторства.

Ключові слова: гітара, майстерність, виховання, музична освіта, музика.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дмитриева Л. Г. Методика музыкального воспитания в школе: Пособие для учителя / Л. Г. Дмитриева, Н. М.Черноиваненко. – М.: Академия, 1998.– 240 с.

2. Горюнова Л. В. Размышления о проблемах музыкально-педагогического факультета / Л. В. Горюнова // Музыка в школе.– 1984. – № 1. – С. 17–21.

3. Кабалевский Д. Б. Основные принципы и методы программы по музыке для общеобразовательной школы / Д. Б. Кабалевский // Программы общеобразовательных учреждений. Музыка. 1–8классы. – М.: Просвещение, 2006. – 224 с.

4. Маркидонов С. А. Проблемы готовности учителя музыки к эстетической деятельности в школе / С. А. Маркидонов // Проблемы художественно-эстетической подготовки современного учителя. – Иркутск, 1997. – С. 85–101.

5. Михайленко Н. П. Методика преподавания игры на шестиструнной гитаре / Н. П. Михайленко. – К.: Книга, 2003. – 48 с.

6. Чиназирова А. Р. Дидактический принцип проблемности в музыкальном воспитании школьников/ А. Р. Чиназирова // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2009. – № 2 (44). – С. 187–194.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись