ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ФІЛОСОФІЯ СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ
ТОВКАНЕЦЬ Оксана Сергіївна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
e-mail: [email protected];
Анотація
В статті проаналізовано тлумачення поняття «освітній менеджмент» у вітчизняній та зарубіжній науковій літературі. Освітній менеджмент розглядається як вид соціального менеджменту, спрямованого на управління соціальними організаціями за допомогою знань і створення в них освітнього простору, під яким розуміється певним чином організоване середовище з заданим і за можливості забезпеченим змістом й відповідною професійно-педагогічною культурою, що дозволяє за допомогою технологій і стилю життя (як елементів педагогічного процесу) вирішити протиріччя між потребами та інтересами суб’єктів освітнього процесу.
Ключові слова: менеджмент, освітній менеджмент, соціальне управління, управління освітньою установою.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрушків Б. М. Основи менеджменту / Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін – Львів: Світ, 1995. – 269 с.
2. Антонюк О. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади / Олександра Антонюк // Персонал. – 2006. – № 10. – С. 58–66.
3. Барановский А. И. Образовательный менеджмент: актуальные проблемы становления / А. И. Барановский // Современные наукоемкие технологии. – 2008. – № 1. – С. 25–28.
4. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М.: Педагогика, 1989. –192 с.
5. Бобрышов С. В. Управление образовательным процессом как социальная технология / Бобрышов С. В., Колосова Н. В. // Вестник СевКавГТУ. – 1999. – №1. – С.73–78.
6. Гамаюнов В. Державне управління освітою: регіональний аспект. – [Електронний ресурс] / В. Гамаюнов // Відкритий урок. – 2008. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/manage/1723
7. Герасимов Г. И. Интеграция как сущность и форма организации современного образовательного менеджмента / Г. И. Герасимов // Теория и практика преподавания предметов гуманитарного цикла на гуманитарной основе. – Ростов–на–Дону, 1993. – С. 6–7.
8. Губа А. В. Теоретико–методичні засади формування управлінської культури вчителя – майбутнього менеджера освіти: автореф. дис. … доктора педагогічних наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» /. Губа Анатолій Васильович; Луганський нац. ун–т ім. Т. Шевченка – Луганськ, 2010. – 46 с.
9. Друкер П. Ф. Практика менеджмента: [пер. с англ.: учеб. пособие] / П. Ф. Друкер. – М.: Вильямс, 2000. – 397 с.
10. Drucker P. P. Management Tasks, Responsibilities, Practices. – L., 1974. – 817 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.amazon.com/Management– Responsibilities–Practices–Peter–Drucker
11. Decker F. Bildungsmanagement für eine neue Praxis / F. Decker. – München: Lexika. Verlag,1995. – 429 p.