Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФУНДАМЕНТАЛЬНІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

КУШНІР ВАСИЛЬ АНДРІЙОВИЧ

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри математики Кіровоградського

державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

Дослідницька діяльність є одним з основних чинників фундаментальної професійної підготовки майбутніх учителів (студентів, магістррантів), котра, у свою чергу, передбачає розуміння ними фундаментальних основ педагогіки і психології, зокрема таких фундаментальних понять як діяльність, учіння, процес, дослідницька ситуація, дослідницька дія, операція, розвиток особистості. У статті досліджується природа, суть, зміст дослідницької діяльності та її основного елементу – дослідницької дії. Розглядаються місце і роль дослідницької діяльності у фундаментальній професійній підготовці та розвитку особистості майбутніх учителів.

Ключові слова: діяльність, учіння, процес, дослідницька ситуація, дослідницька дія, операція, розвиток особистості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

 СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Фундаментальність освіти як дидактичний принцип // Шлях освіти. – 2008. – № 1 (47). – С. 2–6.

2. Роменець В. А., Маноха І. П. Історія психології ХХ століття / В. А. Роменець, І. П. Маноха. – К.: Либідь, 2003. – 990 с.

3. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения: В 2-х т. / А. Н.Леонтьев. – Т 2. – М.: Педагогика, 1983. – 320 с.

4. Лосев А. Ф. Диалектика творческого акта (Краткий очерк) // Контекст-81 / А. Ф. Лосев. – М.: 1982. – С. 48–78.

5. Лосев А. Ф. Философия. Мифология. Культура / А. Ф.Лосев. – М.: Политиздат, 1991. – 525 с.

6. Эльконин Б. Д. Психология развития: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Б. Д. Эльконин. М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 144 с.

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ВИДІВ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФОРМАМИ РОБОТИ З ТЕКСТОМ У НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

ДРОЗДОВА Ірина Петрівна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри природничих і гуманітарних наук

Харківського національного

автомобільно-дорожнього університету

e-mail: [email protected]

 

Анотація

Мета курсу української мови для студентів-іноземців нефілологічного профілю пов’язана, по-перше, з набуттям навичок і вмінь для професійної сфери спілкування, що включає чотири основних її аспекти (говоріння, читання, аудіювання, письмо) шляхом переносу їх у виробничо-професійну сферу і, по-друге, у розвитку спеціальних навичок і вмінь, необхідних для успішної комунікації. У статті розглянуто види мовленнєвої діяльності та вимоги до них щодо набуття знань, умінь і навичок комунікації студентів-іноземців.

Ключові слова: види мовленнєвої діяльності; говоріння, читання, аудіювання, письмо; студенти-іноземці нефілологічного профілю; діалогічне й полілогічне мовлення; монологічне мовлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Взаимосвязанное обучение видам речевой деятельности / Григорьева В. П., Зимняя И. А., Мерзлякова В. А. [и др.] − М.: Русский язык, 1985. − 116 с.

2. Горкун М. Г. Взаимосвязь курса иностранного языка с подготовкой студентов вуза по основной специальности / М. Г. Горкун // Методические записки по вопросам преподавания иностранных языков в вузе. − М., 1970. − Вып. ІУ. − С. 351–363.

3. Горошкіна О. М. Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю / О.М. Горошкіна. − Луганськ: Альма-матер, 2004. − 362 с.

4. Клинджане М. А. О системе речевых упражнений в развитии профессиональной монологической устной речи на естественных факультетах на начальном этапе / М. А. Клинджане // Иностранные языки в высшей школе: сб. науч. трудов. − Рига, 1975. − С. 205−211.

5. Кущ Н. В. Текст как средство развития коммуникативных умений (в условиях краткосрочной стажировки вьетнамских учителей русского языка): автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык, профессиональное образование)» / Н.В. Кущ. − Л., 1989. − 21 с.

6. Леонтьев А. А. Речевая деятельность / А.А.Леонтьев // Хрестоматия по психологии. − М., 1977. − С. 223−228.

7. Павлова В. Обучение конспектированию: теория и практика / В. Павлова. − 3-е изд., стереотип. − М.: Рус. яз., 1989. − 96 с.

8. Серова Т. С. Теоретические основы обучения профессионально-ориентированому чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / Т. С. Серова. − Пермь: Изд-во ПГУ им. М. Горького, 1989. − 230 с.

9. Суворова Е. Г. О письменной речи иностранных студентов технических вузов на основном этапе обучения / Е. Г. Суворова // Русский язык для студентов-иностранцев: сб.ст. − 1983. − № 22. − С. 48−52.

10. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / С.К. Фоломкина. − М.: Высшая школа, 1987. − 207 с.

11. Шатилов С. Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся / С. Ф. Шатилов. − Л.: Изд-во ЛГУ, 1985. − 56 с.

ГРАФІЧНІ ЗНАННЯ ЯК ЕЛЕМЕНТ ТЕХНІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ І СТУДЕНТІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

АНІСІМОВ МИКОЛА ВІКТОРОВИЧ

доктор педагогічних наук, професор

кафедри теорії і методики технологічної

підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті зроблена спроба показати яким засобом можна прискорити процес придбання учнями й студентами конкретних графічних знань з предмету «Креслення» з наступним формуванням у них технічного мислення. Дана технологія навчання дозволяє при цьому формувати технічне мислення з різних розділів креслення (машинобудівне, будівельне креслення, електро- радіотехнічне креслення й т.п.).

Ключові слова: креслення, машинобудівне, будівельне креслення, електро-радіотехнічне креслення, графічні знання, технічне мислення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анісімов М. В. Теоретико-методологічні основи прогнозування моделей у професійно-технічних навчальних закладах: [монографія] / М. В. Анісімов. – Київ-Кіровоград: Поліграфічне підприємство «ПОЛІУМ», 2011. – 464 с.: 68 іл., таблиць 37.

2. Анисимов М. В. Креслення: підруч. / М. В. Анисимов, Л. М. Анисимова. – К.: Вища шк., 1998. – 239 с.

3. Анісімов М. В. Системний аналіз літератури з креслення для середніх професійних навчальних закладів. / М. В. Анісімов. – Наукові записки. – Вип. 7. Сер. Проблеми методики фіз.-мат. і технол. освіти. Час. 1 КДПУ. 2015. – С. 114–118.

4. Анісімов М. В. Розподіл технічних дисциплін залежно від їхнього призначення / М. В. Анісімов, Н. В. Григор. – Наукові записки. – Вип. 9. Сер. Проблеми методики фіз.-мат. і технол. освіти. – Час. 3 – КДПУ, 2016. – С. 83–86.

5. Анісімов М. В. Специфічні детермінанти при вивченні предмета креслення в середніх професійних навчальних закладах / М. В. Анісімов. – Зб. наук. праць. – Вип. 20 Педагогічна освіта: теорія і практика Час. 3 –Кам’янець-Подільській національний університет ім. І.Огієнка, 2016. – С. 243–248.

6. Гедзик А. М. Система підготовки майбутнього вчителя технологій до викладання курсу креслення в загальноосвітніх навчальних закладах: дис. … доктора пед. наук: 13.00.02 / Гедзик Андрій Миколайович. – К., 2011. – 511 с.

7. Головчук А. Ф. Інженерна та комп’ютерна графіка: навч. посіб. / А. Ф. Головчук,  О. І. Кепко, Н. М. Чумак. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 160 с.

8. Райковська Г. О. Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій: дис. … доктора пед. наук: 13.00.04 / Райковська Галина Олексіївна. – К., 2011. – 433 с.

9. Сидоренко В. К. Креслення: підруч. для учнів загальноосвіт. навч-вихов. закл. / В. К. Сидоренко. – К.: Школяр, 2009. – 239 с., 254 іл., таблиць 12.

10. Чумаченко Г.В. Техническое черчение: учеб. пособ. для профессиональных училищ и технических лицеев / Г.В.Чумаченко, канд. тех. наук. – Изд. 2-е испр. и доп. – Ростов н/Д: Феникс, 2007. – 350 с.

ДІЯЛЬНІСНА ДОМІНАНТА ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН ГУМАНІСТИЧНО ОРІЄНТОВАНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ІНДИВІДА

ГОРБЕНКО Сергій Семенович –

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри теорії та методики

музичної освіти, хорового співу і диригування

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

https://orcid.org/0000-0002-2336-2616

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі діяльності особистості в гуманістично- зорієнтованому освітньому процесі. Діяльнісна домінанта висвітлюється в контексті змісту музичних занять учнів початкової і середньої школи. Її актуальність обґрунтовується позицією відомих вітчизняних педагогів і психологів, які пов’язують цей феномен з активністю самовизначаючої особистості, особистісним розвитком її духовних потреб. На основі характеристики думок учених і педагогів-практиків пропонується авторський підхід до класифікації видів музичної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти, що включає пізнавальну, творчу і виконавську діяльність. Розглядаються особистісно орієнтовані шляхи їх практичної реалізації вчителем музичного мистецтва.

Ключові слова: музична діяльність, активність, сприймання, пізнання, творчість, виконавство, інтерес, стимул.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку. Навчальний посібник / І. Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.

2. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский / Под ред. В. В. Давыдова. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.

3. Гумінська О. О. Концепція формування діяльної особистості в процесі музичного виховання / О. О. Гумінська // Завуч. – 2005. – №16. – С. 15–21.

4. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. / А. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1977. – 304 с.

5. Локарєва Г. Художньо-естетична інформація як засіб виховання учнівської молоді / Г. Локарєва // Мистецтво та освіта. – 2006. – №1. – С. 7–11.

6. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / Твори: У 5-ти т. – Т.2 / В. О. Сухомлинський. – К., 1976. – 670 с.

ГАРТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯВОКАЛІСТА ЯК ФАКТОР РЕАЛІЗАЦІЇ НОВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

РАСТРИГІНА Алла Миколаївна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри вокально-хорових дисциплін

та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/ 0000-0002-4393-2831

e-mail: [email protected]

ЗАБІЛЯСТА Лідія Леонідівна –

в.о. професора кафедри оперного співу

Національної музичної академії

імені П. І. Чайковського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті, на основі аналізу існуючих наукових підходів до визначеної проблеми, здійснено аналіз її ключових понять, зокрема визначено психолого-педагогічну сутність категорії «професійна майстерність» та аргументовано думку авторів щодо розширення її складових та можливостей їхнього розвитку у контексті реалізації у мистецькому просторі закладів вищої освіти новітньої освітньої парадигми ХХІ століття.

Ключові слова: новітня парадигма освіти, духовність виховання, майстерність, професіоналізм, професійна майстерність, професійний менталітет, гартування професійної майстерності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аболіна Т. Г., Нападиста В. Г., Рихліцька О. Д. та ін. Прикладна етика [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://pidruchniki.com/13291017/etika_ta_estetika/po nyattya_profesionalizmu_etichniy_aspekt_pr ofesionalizmu#638

2. Бакланова Н. К. Профессиональное мастерство специалиста культуры: учебное пособие для аспирантов, слушателей курсов повышения квалификации, преподавателей, студентов / Н. К. Бакланова. – Москва: МГУКИ, 2001. – 222 с.

3. Болотнікова І. В. Професіоналізм та професійна компетентність як складові психічної зрілості особистості [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.rusnauka.com/7_NND_2009/Psihologia/4 2691.doc.htm

4. Демедюк И. П. Профессиональное мастерство вокалистов как объект психологопедагогического анализа / И. П. Демедюк. – Вестник МГУКИ: 2016, № 2 (70) – С. 221–227.

5. Жигінас Т. В. Методичні засади підготовки майбутніх учителів музики до концертно-освітньої діяльності серед дітей та юнацтва: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 «Теорія та методика музичного виховання» / Т. В. Жигінас. – НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2007. – 18 с.

6. Оганезова-Григоренко О. В. Формування професійного менталітету майбутніх вокалістів у процесі фахової підготовки: автореферат дис…канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / О. В. Оганезова-Григоренко. – ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009 – 25 с.

7. Растрыгина А. Н. Менталитет как контекст духовності образовательного пространства ВУЗа // Context of Spiritual of Education (collective monograf) – Zuvedra, Lithuania, 2014 – P. 138–177.

8. Растригіна А., Кондратєнє Р. Деякі аспекти концепції духовності виховання / А. Растригіна, Р. Кондратєнє // Естетика і етика педагогічної дії / Збірник наукових праць. – К. : – Вип.13, 2016 – С. 69–81.

9. Шенгеля Н. О. До проблеми формування професійної майстерності студентів у класі естрадного співу / Н. О. Шенгеля // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. – 2018. – Вип. 24. – С. 49–54.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись