Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВАЛЬДОРФСЬКА ПЕДАГОГІКА ЯК ОЗДОРОВЧА ВИХОВНА СИСТЕМА

ЯЗЛОВЕЦЬКА Оксана Валентинівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті визначено основні ідеї вальдорфської педагогіки та узагальнено досвід вальдорфської школи у формуванні здоров’я школярів. Висвітлено результати науково-педагогічного експерименту всеукраїнського рівня щодо впровадження засад вальдорфської педагогіки в навчально-виховний процес навчальних закладів України з метою інтеграції педагогічної системи «Вальдорфська школа» в освітній простір України.

Ключові слова: здоров’я, вальдорфська школа, формування здоров’я, здоров’язберігаюча спрямованість, порівняльні дослідження.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Звіт Про завершення узагальнюючого науково-методичного експерименту всеукраїнського рівня «Розвиток вальдорфської педагогіки в Україні» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 15 вересня 2014 р. № 1044).

2. Гозак С. В. Гігієнічна оцінка впровадження вальдорфської педагогічної технології в загальноосвітніх навчальних закладах України: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мед. наук: спец. 14.02.01 «Гігієна» / С. В.Гозак. – Київ, 2006. – 20 с.

3. Іонова О. М. Науково-педагогічні основи навчально-виховного процесу в сучасній школі за ідеями вальдорфської педагогіки: автореф. дис. на здобуття наук.ступ.докт.пед.наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. М.Іонова. – Київ, 2000. – 33 с.

4. Іонова О. М. Формування здоров’я особистості: досвід Вальдорфської школи // О. М.Іонова / Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту.
– 2013. – № 10. – С. 35–40.

5. Литвин Л. В. Ідеї вальдорфської педагогіки у вітчизняній освіті: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд.пед.наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Л. В.Литвин. – Київ, 2011. – 20 с.

6. Лукашенко О. М. Проблема збереження здоров’я молодших учнів у вальдорфській педагогіці: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд.пед.наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки»/ О. М. Лукашенко. – Харків, 2009. – 23 с.

PARTICIPATION IN SOCIALLY BENEFICIAL ACTIVITY: A PREREQUISITE FOR EFFECTIVE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS

CHERNIONKOV Yaroslav Oleksandrovych

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,

Department of Linguodidactics and Foreign Languages,

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko

State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Summary  

This study has been conducted with the aim of identifying and testing of the main types of socially beneficial activity of students during the first year of studying at the Faculty of Foreign Languages of higher educational institutions, and is an important step in the preparation of our doctoral dissertation research. The author has investigated and analyzed the impact of the organization of socially beneficial activities in University for the individualization of professional training of foreign language teachers (the need for social self-realization, individual and collective work for the good of the group, University, society). In particular, it has been noted the importance of implementation in the process of training of future foreign language teachers of the following types of public beneficial activities: extracurricular activities of students, research activity, out-of-class activities, the use of the Internet in extracurricular activities, co-creative design and implementation, volunteering.
It has been noted in the article that extracurricular activities is the work of subject groups with linguistic, pedagogical disciplines, clubs of oratory art. The most common forms of research activities are subject groups which objective is the familiarization with certain issues of science, deeper study of specific issues of this science. The out-of-class activities can be divided into the following forms of work in a foreign language studying according to the content: 1) competitive, 2) mass media, 3) cultural-mass, 4) political- mass. If co-creative design activity is organized pedagogically correctly, it unites students and teaching staff. During the use of all service possibilities of the Internet (the WIKI, MOODLE), the author describes the communicative exercises that are used in professional activities. Volunteering is a practice of a foreign language mastery and self-development; it is a great way to overcome the language barrier, to practice foreign language(s), to see the country, its traditions especially from the inside.

Key words: socially beneficial activity, professional training, future foreign language teacher, social activity, types of socially beneficial activities, theoretical analysis, practical study, introduction in the educational process, extracurricular activities.

 

Full text:

Adobe Acrobat Pro PDF

REFERENCES

1. Абрамова С. В. Суспільно корисна діяльність як чинник формування соціальної активності особистості / С.В. Абрамова // Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія». –
Харків, 2015. – Вип. 49. – С. 137–145.

2. Волонтерские проэкты [electronic resource]. – Access mode: http://travelworks.ru/travel/volunteering/.

3. Марченко Г. В. Позанавчальна діяльність як засіб гуманізації професіфйної підготовки майбутнього вчителя у професійно орієнтованому середовищі ВНЗ [electronic resource]. – Access mode:http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/marchenko_g._extracurricular_activity_as_a_means_of_humanizing_of_training_future_teachers_in_professionally_oriented_environment_of_higher_educational_institutions..pdf.

4. Малева А. Внеаудиторная деятельность по информатике как элемент профессиональной подготовки студентов педагогического ВУЗа [electronic resource]. – Access mode: www.ict.edu.ru/vconf/index.php?a=vconf&c=getForm&d=light&id_sec=112&id_thesis=3732&r=thes isDesc.

5. Николаев Г. Молодежная общественно полезная деятельность / Г. Николаев, С. Тетерский, Е. Захарова. – М. : Фонд «Созидание», 2005. – 104 с.

6. Педагогічна діяльність викладача вищого навчального закладу [electronic resource]. – Access mode: http://npu.edu.ua/!ebook/book/html/D/ispu_kiovist_Ficyla_Pedagogika_VSh/410.htm

7. Позакласна робота з іноземної мови у середній загальноосвітній школі [electronic resource]. – Access mode: http://bibliofond.ru/view.aspx?id=587755#1.

8. Українська радянська енциклопедія [electronic resource]. – Access mode: http://leksika.com.ua/18960801/ure/suspilno_korisna_pratsya.

9. Фельдштейн Д. И. Психологические особенности общественно полезной деятельности школьников / Д. И. Фельдштейн // Вопросы психологии. – 1980. – № 4. – С. 158–164.

ОСНОВНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ У СХІДНІЙ УКРАЇНІ ПОЧАТКУ ХХ СТ

ЦАРИК Ольга Михайлівна

кандидат філологічних наук,

доцент кафедри німецької мови

Тернопільського національного економічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті описано історичний досвід навчання учнів у школах Східної України початку ХХ ст. Методологічною основою дослідження стали праці вчених-методистів, теоретичний аналіз методичної літератури, програм і підручників. У статті зроблено висновки про те, що на території Східної України на початку ХХ ст. мовна освіта перебувала на етапі становлення.

Ключові слова: мовна освіта, писемне мовлення, культура писемного мовлення, учень, школа, методи навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Веригинъ Н. Въ помощь учащимъ в начальныхъ народныхъ училищахъ. Краткій сборникъ законоположеній и распоряженій по начальнымъ народнымъ училищамъ ведомства Министерства Народнаго Просвещенія. – Москва: Книжный магазинъ: Кузнецкій мостъ, д.Захарьина. – 1907. – 268 с.

2. Некрасовъ Н. Я. Практическій курсъ правописанія. Съ материаломъ для упражненій въ изложеныи мыслей. Руководство для учащихся въ начальныхъ училищахъ въ двухъ выпускахъ. Выпуск ІІ. Изданые двадцать червертое. – Петербургъ: Т-во «Петербургскій Учебный Магазинъ», 1911. – 64 с.

3. Демковъ М. И. Начальная народная школа, ея исторія, дидактика и методика. – Москва: Типографія Т-ва И.Д.Сытина, Пятницкая ул, с. д. – 1911. – 332 с.

4. Лебедевъ А. И. Школьное дело. Выпускъ 1-й. Школа. – Москва: Типографія Т-ва И.Д.Сытина, Пятницкая ул, с. д. – 1909 г. – 260 с.

5. Монро П. Исторія педагогики. Часть ІІ. Новое время. – Москва: Изданіе Т-ва «МІРЪ». – 1914. – 372 с.

МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

ТИМОЩУК Ірина Володимирівна

кандидат педагогічних наук

доцент кафедри іноземної мови та перекладу

Київського національного університету культури і мистецтв

e-mail:[email protected]

Анотація

У статті розглянуто формування гуманістичних цінностей у студентів 1 та 2 курсів. Звернено увагу на те, що у даному віковому періоді відбувається переоцінка гуманістичних цінностей, що пояснюється переходом від шкільного до університетського навчання. Вказано, що роль іноземної мови у формуванні гуманістичних цінностей має універсальний характер. Це пояснюється можливістю обговорення на заняттях з іноземної мови широкого кола актуальних тем, яке дозволяє всебічно впливати на формування гуманістичних цінностей. Розкрито ідентифікацію, емоційне обумовлювання, наслідування, мотиваційне опосередкування, конформність, вживання у соціальну роль, підтримання внутрішньої узгодженості поглядів як складові механізму формування гуманістичних цінностей на заняттях з іноземної мови.

Ключові слова: педагогіка, іноземна мова, гуманістичні цінності, навчання, виховання, формування, механізм.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Атестація та самоатестація загальноосвітніх шкіл / Сметанський М. І., Галузяк В. М., Слободянюк М. І., Шахов В. І. – Вінниця: Віноблдрукарня, 2002. – 317 с.

2. Бовть О. Б. Цінності агресивних підлітків / О. Б. Бовть // Цінності освіти і виховання: наук.- метод. зб. / За заг. ред. О. В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 141–142.

3. Бойко Е. И. Механизмы умственной деятельности / Е. И. Бойко. – М.: Педагогика, 1976. – 248 с.

4. Педагогіка: навч. посіб. / Галузяк В. М., Сметанський М. І., Шахов В. І. – 2-е вид. – Вінниця: Книга-Вега, 2003. – 416 с.

5. Романовський О. Г. Освітнє середовище як важлива передумова формування гуманітарно-технічної еліти / О. Г. Романовський // Педагогіка і психологія. – 2002. – № 3. – С. 93–97.

6. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М.: Изд-во АПН СССР, 1976. – 316 с.

7. Тульчинский Г. Л. Разум, воля, успех: О философии поступка / Г. Л. Тульчинский. – Л.: Изд-во Ленинградс. унта, 1990. – 216 с.

8. Bennett C. Skinerian view of human freedom / Carson M.A. Bennett // Humanist. – 1990. – V. 50. – № 4. – P. 18–20.

9. Freud S. Neue Folge der Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse / Sigmund Freud. – 1933. – Frankfurt am Main: Fischer-Taschenbuch-Verl, 1991. – 205 s.

10. Rogers C. R. Freedom to learn / Carl R. Rogers. – Columbus, OH : Merrill, 1969. – 358 р.

РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ В СИСТЕМІ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

СТРЕЛЬЧЕНКО Лариса Василівна

кандидат педагогічних наук, доцент,

докторант Інституту вищої освіти НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

В статті подається огляд сучасних форм організації підготовки магістрів мистецтв з англійської мови як іноземної в системі відкритої освіти Великої Британії на основі компетентнісного підходу в професійній підготовці фахівців. Досліджуються шляхи розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх викладачів англійської мови під час навчання в магістратурі в університетах Об’єднаного Королівства.

Ключові слова: відкрита освіта, дистанційне навчання, університети Великої Британії, магістр мистецтв з англійської мови, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційна компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Crystal David. Language and the Internet. Cambridge University Press, 2003. – 272 p. Режим доступу: https://assets.cambridge.org/052180/2121/sample/0521802121ws.pdf.

2. Crystal David. The Cambridge Encyclopedia of the English Language http://www.twirpx.com/file/100212/.

3. UNESCO ICT Competency framework for teachers. Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002134/213475e.pdf.

4. Ben Williamson. 21st Century Technologies for Learning Languages. Futurelab. 2002.

5. James Milton Literature Review in Languages, Technology and Learning by, Centre for Applied Language Studies, University of Wales, Swansea, 2002.

6. Graham Davies. Computer Assisted Language Learning: Where are we now and where are we going? Cambridge University Press, 2003.

7. Keri Facer and Martin Owen. Futurelab. The potential role of ICT in modern foreign languages learning, 2004.

8. Richards, J. C., and Renandya, W. A. (Eds.) Methodology in language teaching: An anthology of current practice. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2002.

9. http://www.open.ac.uk/about/main/strategy/teaching-learning-ou.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись