Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

СТРІТЬЄВИЧ Тетяна Миколаївна

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті здійснено узагальнення поняття фахова компетентність вчителя образотворчого мистецтва. Пролонговано основні положення та принципи розвитку фахової компетентності у процесі професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва.

Ключові слова: фахові компетентності, майбутні вчителі образотворчого мистецтва, професійна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гатальський В. Д. Культурно-образовательное пространство как социально-педагогическая система / В. Д. Гатальський // Педагогіка. – 2009. – № 3. – С. 52–58.

2. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. І. Локшина та ін.; ред. О. В. Овчарук. – К., 2004. – 112 с.

3. Масол Л. Формування базових компетентностей учнів загальноосвітньої школи у системі мистецької освіти / [Л. Масол, Н. Миропольська, В. Рагозіна та ін.] за наук. ред. Л. Масол. – К.: Педагогічна думка, 2010. – 232 с.

4. Ревенко І. В. Художньо-естетична компетентність учителя як показник його професійної культури / І. В. Ревенко // Мистецтво і освіта. – 2007. – № 3. – С. 139–146.

5. Сотська Г. І. Естетично-професійна компетентність майбутнього вчителя образотворчого мистецтва http://lib.iitta.gov.ua

6. Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні. – К., 2003. – С. 183–186.

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ СОЦІАЛЬНИМИ ПЕДАГОГАМИ

РАЦУЛ Олександр Анатолійович

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри соціальної педагогіки та психології

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

Стаття присвячена проблемі сучасних підходів до використання інформаційних технологій викладачами спеціальності «Соціальна педагогіка». Визначено й проаналізовано вимоги, що висуваються до освітян щодо готовності використовувати інформаційні технології (ІТ) у професійній діяльності для розробки відповідних методик і технік підготовки соціальних педагогів в сучасних умовах.

Ключові слова: інформаційні технології, засоби мультимедіа, соціальний педагог, якість освіти, інформаційне суспільство.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Везиров Т. Г. Теория и практика использования информационных и коммуникационных технологий в педагогическом образовании / Тимур Гаджиевич Везиров. – Ставрополь, 2001. – 310 с.

2. Вихман В. В. Оценка и анализ эффективности применения информационных технологий в образовании / Виктория Викторовна Вихман. – Новосибирск, 2004. – 132 с.

3. Выготский Л. С. Избранные психологические исследования в 6 томах / Л. С. Выготский. – Т. 2. – М.: 1956. – 605 с.

4. Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). – К.: Райдуга, 1995. – 61 с.

5. Коджаспирова Г. М. Технические средства обучения и методика их использования / Г. М. Коджаспирова, К. В. Петров. – М: «Академия», 2001 – 256 с.

6. Кравцова А. Ю. Совершенствование системы подготовки будущих учителей в области информационных и коммуникационных технологий в условиях модернизации образования (на материале зарубежных исследований) / Алла Юрьевна Кравцова. – М., 2004. – 263 с.

7. Скаткин М. Н. Активизация познавательной деятельности учащихся в обучении / М. Н. Скаткин. – М.: Педагогика, 1995. – 275 с.

8. Хутірський А. В. Технологія евристичного навчання / А. В. Хутірський // Нові технології. – 1998. – № 4 – С.15–19.

ДЕКОРАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ У РАННЬОМУ І ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ

РАГОЗІНА Вікторія Валентинівна

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник,

провідний науковий співробітник лабораторії

дошкільної освіти і виховання Інституту

проблем виховання НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

Розглядається декоративна діяльність, її потенціал у художньому і загальному розвитку дитини раннього і дошкільного віку. Розкриваються зміст і методика роботи з декоративної діяльності у ранньому і дошкільному віці із використанням дидактичного матеріалу авторських альбомів серій «Диво-творчість», «Маленький митець».

Ключові слова: декоративна діяльність, ранній і дошкільний вік, авторські альбоми з художньої творчості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Рагозіна В. В. Ліплення й розігрування пластилінових казок (соціалізуємо дошкільника). Методичні рекомендації для вихователів / Рагозіна В. В. // Шкільний світ. № 2 (58), лютий, 2016 . – С. 18–33.

2. Рагозіна В. В. Учимося в майстрів декоративно-ужиткового мистецтва: малюємо, ліпимо. Шостий рік життя. Альбом для дитячої творчості та методичні рекомендації / В. В. Рагозіна, Н. В. Очеретяна. – Київ: Генеза, 2017. – 48 с. + 12 c. вкл. – (Серія «Маленький митець»).

3. Рагозіна В. В., Очеретяна Н. В. Універсальний альбом з художньої творчості для занять з дітьми 1-3-х років. Ч.1. Вид-во «Зірка» / В. В. Рагозіна, Н. В. Очеретяна. – 2015.– 35 с.

4. Рагозіна В. В., Очеретяна Н. В. Універсальний альбом з художньої творчості для занять з дітьми 3-5-ти років. Ч.1. Вид-во «Зірка». / В. В. Рагозіна, Н. В. Очеретяна. – 2014.– 35 с.

5. Сухорукова Г. В., ДроноваО. О., Голота Н. М., Янцур Л. А. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі: підручник / за заг. ред.
Г. В. Сухорукової. – Київ: Видавничий дім «Слово», 2010. – 376 с.

6. Халезова Н. Б. Народная пластика и декоративная лепка в детском саду: Пособие для воспитателя. – М.: Просвещение, 1984. – 112 с.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ПРИЩЕПА Світлана Михайлівна

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті обгрунтовано думки відомих вчених щодо поняття «проектування», «виховна система» та презентовано власне визначення «проектування виховної системи». Подано структурні етапи проектування виховної системи та детально описано дії на кожному з етапів.

Ключові слова: проектування, виховна система, виховний процес, учні, загальноосвітній навчальний заклад, етапи проектування.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Безрукова В. Педагогика: Проективная педагогика / В. Безрукова. – Екатеринбург: Деловая книга, 1996. – 342 с.

2. Дубасенюк О. Основи теорії і практики професійної виховної діяльності / О. Дубасенюк. – Житомир: Житомирський держ. педагогічний ін.-т ім. І. Франка, 1995. – 187 с.

3. Елканов С. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя / С. Елканов. – М.: Просвещение, 1989. – 189 с.

4. Караковский В., Новікова Л., Селіванова Н. Виховання Виховання... Виховання!: Теорія і практика шкільних виховних систем / В. Караковський, Л. Новікова, Н. Селіванова. – К. :
Нова школа., 1996. – С. 135

5. Макаренко А. Методика виховної роботи / А. Макаренка. – К.: Рад. школа, 1990. – 366 с.

6. Степанов Є. Моделювання виховної системи освітньої установи: теорія, технологія, практика / Є. Степанов. – Псков, 1998. –132 с.

7. Сучасний словник іншомовних слів: близько 20 тис. слів і словосполучень / [уклад.: О. Скопненко, Т. Цимбалюк]. – К.: Довіра, 2006. – 789 с.

ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ СЛОВЕСНОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ ОБГОВОРЕНЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ФОРУМІВ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТЬ)

НОВАКІВСЬКА Людмила Володимирівна

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри української літератури, українознавства

та методик їх навчання

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті висвітлено історію організації та проведення педагогічних форумів другої половини ХІХ – початку ХХ століть, присвячених проблемам методики викладання словесності в історії вітчизняної школи. З’їзди вчителів словесності – це перший крок до гласності у вирішенні найважливіших проблем народної освіти, який визначив соціальний статус методики викладання словесності, мови та літератури, як гуманітарної науки, спрямованої на рішення значущих для народної освіти проблем.

Автором з’ясовано, що з-поміж педагогічних форумів другої половини XIX – початку XX століть, під час яких активно обговорювалися проблеми викладання словесності, на особливу увагу заслуговують з’їзди вчителів словесності: З’їзд учителів російської мови та словесності (Київ, 15 червня), Перший з’їзд викладачів російської мови військово-навчальних закладів Росії (22-31 грудня 1903 р.), I Всеросійський з’їзд викладачів російської мови і словесності (Москва, грудень 1916 р. – початок січня 1917 р.).

Ключові слова: педагогічні форуми, з’їзди, словесність, методика викладання словесності, вітчизняна школа, педагоги-словесники.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Балталон Ц. Из груды ученических тетрадей / Ц. Балталон // Педагогический сборник, 1889. – С. 120–139.

2. Богданова О. Ю. Методика преподавания литературы О. Ю. Богданова, С. А. Леонов, В. Ф. Чертов. – М. : Академия, 2004. – 400 с.

3. Водарский В. Литературные суды над Чичиковым и Рудиным / В. Водарский // Родной язык в школе. – 1914–1915. – № 9–10. – С. 486–507.

4. Выразительное чтение и выразительная речь в связи с преподаванием грамматики // Родной язык в школе. – 1914–1915. – № 1. – С. 8–14.

5. Галабутский Ю. К вопросу о внеклассном чтении в связи с вопросом об ученических сочинениях / Ю. Галабутский // Русская школа. – 1892. – № 4. – С. 96–103.

6. Донская Т. К., Буслаев Ф. И. – основоположник отечественной методики русского языка / Т. К. Донская // Слово и предложение: исследования по русскому языку и методике
преподавания: сб. науч. ст. в честь 70-летия проф. В. П. Проничева. – СПб., 2007. – С. 311–319.

7. Из практики преподавания родного зыка. Внеклассное чтение под руководством учителя // Родной язык в школе. – 1914 –1915. – № 8. – С. 455–456.

8. Из практики преподавания родного языка. Заучивание наизусть стихотворений в старших и младших классах // Родной язык в школе. – 1914–1915. – № 7. – С. 375–394.

9. Известия о деятельности и состоянии наших учебных заведений // ЖМНП. – 1867. – Ч. 135. – С. 316–332.

10. Лирические вечера в школе // Родной язык в школе. – 1914–1915. – № 3. – С. 168–171.

11. Литературные беседы в школе // Родной язык в школе. – 1915. – № 3. – С. 427–428.

12. Малыхин П. Теория сочинений (из руководства, предназначаемого для преподавания словесности в женских учебных заведениях) / П. Малыхин // Филологические записки. – 1860. – Вып. 3–4. – С. 32–34.

13. Острогорский В. П. Благие желания (К вопросу о преподавании родного языка) / В. П. Острогорский // Женское образование. – 1877. – № 8. – С. 425–447.

14. Писарев Д. Школа и жизнь / Д. Писарев // Русское слово. – 1865, июль. – С. 116–162.

15. Преображенский C. B. К вопросу о методах и приемах ведения ученических сочинений / С. В. Преображенский // Педагогический сборник. – 1891. – № 8. – С. 69–96.

16. Приёмы диктовки // Учитель. – 1867. – Т. VII, отд. II. – № 13–16. – С. 233–236.

17. Скопин В. П. О значении письменных упражнений в старших классах гимназии / В. П. Скопин // Учитель. – 1863. – Т. 3, отд. ІІ. – № 19–22. – С. 914–1068.

18. Скопин В. П. О методе чтения поэтических произведений / В. П. Скопин // Учитель. – 1864. – Т.4, отд. I. – № 8. – С. 42–44.

19. Съезды в Киеве учителей русского языка и словесности Киевского учебного округа в 1863 и 1864 годах // ЖМНП. – 1864. – Т. ІХ. – Сентябрь. – С. 1–12.

20. Филонов А. Курсы истории литературы / А. Филонов // Ж. М. Н. П. – 1863. – Ч. 118. Отд. V (июнь). – С. 107–127.

21. Шиков К. М. Становление профессионального идеала учителя русского языка на рубеже XIX – начала XX вв. / К. М. Шиков, Е. И. Дворникова // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2012. – Выпуск № 1. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/stanovlenie-professionalnogo-ideala-uchitelya-russkogo-yazyka-na-rubezhe-xix-nachala-xx-vv

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись