Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПОЛІХУДОЖНЄ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

МОГІЛЕЙ Ірина Владиславівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри музикознавства,

інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

https://orcid.org/ 0000 0002 5908 7898

e-mail: [email protected]

Анотація

    Перехід від традиційної (суб’єктно-об’єктної) до інноваційної (особистісно орієнтованої) парадигми навчання висуває принципово нові вимоги до вчителя мистецьких дисциплін, оскільки його професійна робота орієнтує на комплексний характер викладання предметів художньо-естетичного циклу. Поліхудожній підхід до оновлення змісту мистецької шкільної освіти потребує пошуку нових стимулів для професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. У статті визначені основні поняття, розглянуто сутність та педагогічний аспект поліхудожнього виховання.

Ключові слова: мистецька шкільна освіта, предмети художньо-естетичного циклу, майбутній вчитель музичного мистецтва, професійна підготовка, поліхудожній підхід, поліхудожнє виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бродський Г. Л. Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагога-музиканта поліхудожнього профілю / Г. Л. Бродський, І. Л. Шевченко // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Вип. 133. – Кіровоград: КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 80–86.

2. Бузова О. Д. Поліхудожнє виховання як засіб удосконалення музичної підготовки майбутніх вчителів музики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Бузова О. Д. – Київ, 2004. – 19 с.

3. Загородня В. Упровадження поліхудожнього підходу до навчання в рамках шкільного курсу «Художня культура»: виступ на семінарі ІППО Київ. ун-ту ім. Б. Грінченка в дистанційному форматі [Електронний ресурс] / В. Загородня // Поліхудожнє виховання учнів 9 класу на уроках художньої культури : матеріали семінару вчителів художньої культури, 2010. – Режим доступу: http://ippo.org.ua/index.php?option=com_ content&task =view&id=1369&Itemid=284. – Назва з домашньої сторінки Інтернету.

4. Костогрыз Т. А. Освоение студентами педагогического вуза пространственных компонентов музыкального образа в условиях взаимодействия искусств: дис. на соискание степени канд. пед. наук: 13.00.01 / Костогрыз Т. А. – Москва, 1996. – 196 с.

5. Мартьянова Г. Взаємодія мистецтв у поліхудожньому розвитку учнів / Г. Мартьянова // Рідна школа. № 5, 2001. – С. 59–61.

6. Масол Л. М. Інтеграція в системі шкільної мистецької освіти і поліхудожня підготовка вчителів / Л. М. Масол // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – Вип. 4. – Київ: Наук. світ, 2003. – С. 7–15.

7. Масол Л. М. Художньо-педагогічні технології в основній школі: єдність навчання і виховання: метод. посібник / Л. М. Масол. – Харків: Друкарня Мадрид, 2015. – 178 с.

8. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Г. М. Падалка. – Київ: Музична Україна, 1982. – 144 с.

9. Про вищу освіту: Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII / Верховна Рада
України. – Київ: Парлам. вид-во, – 2017. – С. 1–7

10. Рейзенкінд Т. Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагогів до художньопросвітницької діяльності / Т. Рейзенкінд // Рідна школа. №2, 1999. – С. 48–49.

11. Савенкова Л. Г. Воспитание человека в пространстве мира и культуры: интеграция в педагогике искусства: монография / Л. Г. Савенкова. – Москва: МАГМУ-РАНХиГС, 2014. – 156 с.

12. Савенкова Л. Г. Полихудожественное образование как фактор развития детей и юношества / Л. Г. Савенкова // Педагогика. № 5, 2006. – С. 17–23.

13. Соколова О. В. Методичні основи інтеграції мистецьких знань у підготовці майбутніх учителів музики і художньої культури: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Соколова О. В. – Київ, 2004. – 20 с.

14. Шишлянникова Н. П. Полихудожественная подготовка будущего педагогамузыканта к работе в школе / Н. П. Шишлянникова // Вестник Полоцкого гос. ун-та. № 15, 2013. – С. 21–26.

15. Юсов Б. П. Стратегия взаимодействия искусств в воспитании школьников: новая парадигма / Б. П. Юсов // Взаимодействие искусств. – Астрахань: Институт усовершенствования учителей, 1997. – С. 214–220.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКИХ УМІНЬ У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ОСАДЧА Тетяна Всеволодівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри диригентсько-хорової підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  У світлі сучасних вимог традиційна система вокально-виконавської підготовки студентів мистецьких факультетів вищих навчальних закладів потребує свого оновлення у напрямку інтеграції фахових знань, систематизації знань і умінь, що дозволило б озброїти студентів практичними методами й прийомами роботи з учнівською молоддю. Уміння виконавської діяльності необхідно формувати в процесі фахової підготовки вчителів музичного мистецтва. У зв’язку з цим активізується процес дослідження педагогічних умов, які найбільш сприяють формуванню виконавських умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вокальної підготовки.

Ключові слова: вокальна підготовка, виконавські уміння, мотиваційна сфера, інтеграція фахових знань, поетапність, креативне середовище.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Карташова Ж. Ю. Формування музичновиконавських знань та вмінь майбутнього вчителя музики / Ж. Ю. Карташова // Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2011. – Вип. 7. – С. 254–259.

2. Надолинская Т. В. Интегрированные театральные технологии в художественном и музыкальном образовании: учеб.-метод. пособие / Т. В. Надолинская. – Ростов-н/Д.: РО ИПК и ПРО, 2010. – 124 с.

3. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика викладання мистецьких дисциплін / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

4. Ткаченко Т. В. Основи формування професійно-педагогічної культури вчителя музики й співу: навчально-методичний посібник / Т. В. Ткаченко. – Харків, 2005. – 181 с.

ФАХОВА ДИСЦИПЛІНА «КОМПОЗИЦІЯ» В РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ВЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ПІДДУБНА Оксана Михайлівна −

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання

Житомирського державного університету імені Івана Франка

https://orcid.org/ 0000-0002-5937-0677

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті проаналізовано проблему професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва зі спеціальності: 014 Середня освіта (образотворче мистецтво). Вивчення дисципліни «Композиція» розглянуто, як необхідна умова для підвищення рівня професійної майстерності, як один із факторів розвитку творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Метою вивчення фахових дисциплін є не тільки набуття теоретичних знань, художньо-практичних умінь та навичок, а формування таких якостей майбутнього вчителя, які зумовлять його творчу професійну діяльність.

Ключові слова: викладач образотворчого мистецтва, композиція, творчі здібності, професійна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Живопись: [учеб. пособие для студ. высших учеб. заведений] / Н. Бесчастнов и др. Москва: ВЛАДОС, 2003. – 224 с.

2. Молева Н. П. Чистяков: теоретик и педагог / Н. Молева, Э. Белютин – Москва: Изд-во академии художеств СССР, 1953. – 235 с.

3. Піддубна О. М. Формування творчої активності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі занять живописом. // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, – 2012. Вип. 67. – С. 70–73.


4. Популярная художественная энциклопедия: Архитектура. Живопись. Скульптура. Графика. Декоративное искусство / [гл. ред. В. М. Полевой; ред. кол.: В. Ф. Маркузон, Д. В. Сарабьянов, В. Д. Синюков]. – Москва: Сов. Энциклопедия. Книга ІІ. М-Я, 1986 – 432 с.

5. Ростовцев Н. Н. Развитие творческих способностей на занятиях рисованием: [учеб. пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. интов] / Н. Н. Ростовцев, А. Е. Терентьев – Москва: Просвещение, 1987. – 176 с.

6. Чистяков П. П. Письма, записные книжки, воспоминания. – Москва: Искусство, 1953. – 310 с.

7. Членова Л. Олександр Мурашко: сторінки життя і творчості. – Хмельницький, 2005. – 256 с.

8. Шорохов Е. В. Композиция: [учеб. для студентов худож.-граф. пед. ин-тов.]. – Москва: Просвещение, 1986. – 207 с.

ФЕНОМЕН ІНТЕГРАТИВНОЇ ОСВІТИ ЯК МЕХАНІЗМ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ПЛОТНИЦЬКА Оксана Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент

Житомирського державного університету імені Івана Франка

https://orcid.org/ 0000-0003-3770-977X

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються головні чинники феномену інтегративної освіти майбутніх фахівців мистецького профілю зі спеціальності: 014.13 Середня освіта (музичне мистецтво) Вивчення дисципліни «Світова художня культура» розглянуто, як необхідна умова для підвищення рівня професійної майстерності, як один із факторів розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів. Метою вивчення фахових дисциплін є не тільки набуття теоретичних знань, художньо-практичних умінь та навичок, а формування таких якостей майбутнього вчителя, які зумовлять його творчу професійну діяльність.

Ключові слова: феномен інтегративної освіти, дисципліни художньо-естетичного циклу, світова художня культура, професійна підготовка, майбутній учитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Доманский В. А. Литература и культура: Учебное пособие / В. А. Доманский. – М.: Флинта: Наука, 2002. – 368 c.

2. Плотницька О. В. Інтеграція різних видів мистецтва у процесі викладання дисциплін художньо-естетичного циклу: навчальний посібник / О . В. Плотницька. – Житоми: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2019. – 156 с.

3. Плотницька О. В. Застосування феномену інтеграції дисциплін художньо-естетичного циклу у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва / О. В. Плотницька // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка: науковий журнал. Педагогічні науки– Житомир: Вид-во Житомирського
державного університету імені Івана Франка – 2016. – №4(86). – С. 116–119.

4. Рахманова О. К. Художньо-творча синестезійність молодших школярів у «кольоровій» музиці / О. К. Рахманова // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції. – Київ, – 2018. 121–124.

К ВОПРОСУ ФОРМИРОВАНИЯ ХУДОЖЕСТВЕННО-ОБРАЗНЫХ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ У СТУДЕНТОВ-ВОКАЛИСТОВ КНР

РОЙТЕНКО Нина Алексеевна –

приват-доцент, старший преподаватель

Южноукраинского национального педагогического университета

им. К. Д. Ушинского

e-mail: [email protected]

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексеев. А. Д. О развитии историзма художественного мышления музыканта // Проблема комплексного творческого воспитания музыканта-исполнителя / А. Д. Алексеев. – Новосибирск, 1984. – С. 21–29.

2. Антонец Н. П. Развитие художественнообразного мышления в процессе обучения / Н. П. Антонец: Дис.кан.пед.наук. – М.,1979. – 175 с.

3. Алимов В. В. Работа с поэтическим текстом с иностранными студентами / В. В. Антонов. – Свердловск: изд.УрТУ, 2003. – С. 134–139.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись