ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна –
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри фізичної та психофізіологічної підготовки
Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]
ГАЛІМСЬКА Інна Іванівна –
аспірант, старший викладач кафедри
фізичної та психофізіологічної підготовки
Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
В статті досліджено проблему забезпечення ефективної професійної взаємодії засобами фізичної підготовки. Розглянуто зміст поняття «професійна взаємодія», визначено ознаки взаємодії авіаційних фахівців. Визначено систему заходів професійно-прикладної фізичної підготовки, що забезпечують формування готовності майбутніх авіафахівців взаємодіяти в професійній діяльності.
Ключові слова: взаємодія, професійна взаємодія, командні види спорту, професійно значущі якості авіаційних фахівців, професійно-прикладна фізична підготовка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алваро Гаммиччиа Одна картина в голове: каким должен быть тандем «пилот-диспетчер»? // Air Traffic Control. – 2016. – № 19. – С. 67– 69.
2. Буева Л. П. Человек деятельность и общение. – М.: Мысль, 1978. – 315 с.
3. Маликова В. А. Теория и практика профессионального взаимодействия психолога и педагога: Монография. – Оренбург: Изд-во ОГПУ, 1999. – 236 с.
4. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. – 4-е изд. – М., 1997. – 678 с.
5. Плотников Н. И. Анализ столкновений и опасных сближений воздушных судов в коммуникациях УВД. Научный вестник МГТУ ГА № 160 2010 – С. 78–84.
6. Плотников Н. И. Ресурсы воздушного транспорта. – Новосибирск, НГАЭУ, 2003. – 453 с. 7. Петровский А. В. Социальная психология коллектива. – М., 1979. – 234 с.
8. Словарь социологических терминов http://studopedia.org/1-130118.html
9. Социологический словарь ИАЦ «SOCIUM» http://www.socium.info/dict.h1
10. Словарь психологических терминов. psiholog.happypeopple.su / dictionary
11. Словник української мови: в 11 томах. – Том 1, 1970. – 346.с.
12. Философия: словарь основных понятий и тесты по курсу «Философия».
13. Чикова И. В. Формирование взаимодействия как профессионального навыка совместной деятельности будущего педагога с субъектами образования / И. В. Чикова // Научные
проблемы гуманитарных исследований. – Пятигорск, 2008. – 31 (18). – С. 107–115.
14. Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах: Лист МОН № 1/9-454 від 25.09.15 року [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/47947/
ЖИТЕНЬОВА Людмила Вікторівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри педагогіки та методики професійного навчання
Київського національного університету технологій та дизайну
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано історичний розвиток гуманістичних ідей в практиці навчання й вихованя в Україні. Вивчення спадщини минулого сприятиме гуманізації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку суспільства.
Ключові слова: гуманізм, гуманістичні ідеї, гуманістична педагогіка, гуманне ставлення до учнів.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Артемова Л. В. Історія педагогіки України: Навчальний посібник / Л. В.Артемова. – К. Либідь 206. – 422 с.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У.Гончаренко. – К. Либідь 1997.–337 с.
3. Сисоєва С. О., Соколова І. В. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: Навчальний посібник / С. О.Сисоєва, І. В. Соколова. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с.
4. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: У 5-ти т. / В. О. Сухомлинський. – К., 1977. – С. 152–162.
5. Ушинський К. Д. Про народність у громадському вихованні // Вибрані педагогічні твори: У 2 т. / К. Д. Ушинський. – К., 1982. – 342 с.
ДОВГАНЬ Надія Юріївна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри фізичної реабілітації
Миколаївського міжрегіонального інституту
розвитку людини ВНЗ Університет «Україна»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто особливості спортивно-орієнтованої освіти у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи ВНЗ. Розкрито поняття: «фізична освіта», «фізкультурна освіта», «спортивно-орієнтована освіта». Наведено модель спортивно-орієнтованої освіти у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи ВНЗ. Визначено мету, завдання та принципи спортивно-орієнтованої освіти. Наголошується на важливості контролю і самоконтролю як методів спостереження за станом організму студентів у процесі занять фізичними вправами і спортом.
Ключові слова: спортивно-орієнтована освіта, фізична освіта, фізкультурна освіта, фізична культура, особистість, спортизація.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Ашмарін Б. А. Теорія та методика фізичного виховання / Б. А. Ашмарін. – М.: Просвещение, 1990. – 287 с.
2. Выдрин В. М. Физическая культура студентов вузов: [учебное пособие] / В. М. Выдрин, Б. К. Зыков, А. В. Лотоненко. – Воронеж: изд-во ВГУ, 1991. – 128 с.
3. Головченко Г. Т. Образ жизни и нравственное здоровье / Г. Т. Головченко, Т. В. Бондаренко, Е. К. Камаева // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я: зб. наук. праць ВДУ. – Луцьк: Вид-во «Волинська обласна друкарня», 2002. – т. 2. – С. 107–109.
4. Круцевич Т. Ю. Теория и методика физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – К.: Олимпийская литература, 2003. – 423 с.
5. Марков В. В. Основы здорового образа жизни и профилактика болезней / В. В. Марков. – М.: Изд. Центр «Академия», 2001. – 320 с.
6. Приходько В. В. Креативна валеологія. Концепція і педагогічна технологія формування студентів технічних і гуманітарних спеціальностей як будівничих власного здоров’я: навч. посіб. / В. В. Приходько, В. П. Кузьмінський. – Д.: НГУ, 2004. – 230 с.
7. Столяров В. И. Концепция спартианского движения / В. И. Столяров // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2001. – № 1. – С. 4–12.
8. Сулейманов И. И. Система основных понятий теории физической культуры: Учебное пособие / И. И. Сулейманов. – Тюмень: Вектор Бук, 1999. – 165 с.
ГРОМКО Тетяна Василівна –
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри української мови
Кіровоградського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
Анотація
Стаття присвячується питанню інформаційно-технологічної підтримці в навчанні української мови (за професійним спрямуванням) студентів вищих навчальних закладів. З огляду на сучасні тенденції інформатизації навчально-виховного процесу такі засоби полегшують сприйняття інформації, урізноманітнюють форми роботи, зацікавлюють технічними можливостями, ефективно і позитивно сприяють подальшому розвитку пізнавальної мотивації студентів.
Ключові слова: українська мова (за професійним спрямуванням), комп’ютерні технології, навчально-методичне забезпечення, інтерактивний метод.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Зимина О. В. Печатные и электронные учебные издания в современном высшем образовании: теория, методика, практика / О. В. Зимина. – М.: Изд-во МЭИ, 2003. – 336 с.
2. Портал Smart education. Режим доступу – http://www.smart-edu.com/.
3. Освіта в Європі у 2020–2030 роках. Прогноз. Режим доступу – http://www.pontydysgu.org/2010/01/crowd-sourcingthe-european-foresight –studyyour=chance-to-be-anexpert/.
ГОНЧАРЕНКО Юліана Володимирівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри акторської майстерності та дизайну
Запорізького національного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті на основі аналізу архівних матеріалів, педагогічної та мистецтвознавчої літератури визначено естетико-виховні можливості хореографічної діяльності в перші три десятиліття ХХ ст., що акумулюють естетично-культурний, емоційно-почуттєвий, художньо-творчий розвиток особистості дитини. Висвітлено види хореографічної діяльності, засобами яких здійснювалося естетичне виховання особистості дитини в тогочасній освітньо-виховній системі.
Ключові слова: естетико-виховні можливості, естетичне виховання, особистість дитини, хореографічна діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Айседора Дункан: [сборник / сост. и ред. С. П. Снежко; вступ. ст. и коммент. Н. К. Ончуровой]. – К.: Мистецтво, 1989. – 347, [3] с.: ил. – Библиогр.: с. 344–348. – Содерж.: Танец
будущего; Моя жизнь / А. Дункан. Встречи с Есениным: Воспоминания / И. Шнейдер. Впечатления, отзывы.
2. Александрова Н. Ритмічне виховання / Н. Александрова // Революция – искусство – дети: Из истории эстетического воспитания в советской школе: Материалы и документы: Книга для учителя: в 2 ч. Ч. 2.: 1924–1929. – М.: Просвещение, 1988. – С. 183–186.
3. Верховинець В. М. Весняночка: методичні пояснення до дитячих ігор з співом для дітей дошкільного віку і для молодших дітей трудової школи / В. М. Верховинець. – К.: Держвид. України, 1925. – 90 с.
4. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю / В. М. Верховинець. – 5–те вид., доп. – К.: Музична Україна, 1990. – 150 с.
5. Директиви ВКП(б) та постанови Радянського уряду про народну освіту: зб. документів 1917 – 1947 р. – Вип. 2. – 268 с. 6. Жак-Далькроз Э. Ритм / Жак-Далькроз Эмиль. – М.: Классика – ХХІ, 2002. – 244 с.: ил., ноты.
7. Жбанкова Є. Органи керівництва розвитком суспільного танцю в Радянському Союзі 1920-х р. / Є. Жбанкова // Вісник МДУ. – 2004. – № 1. – С. 155–167.
8. Основні моменти поточної роботи ГОЛОВСОЦвиху. – ЦДАВОВіУ, Ф. 166, Оп. 2, спр. 1624, Арк. 41.
9. Павлова С. Благородный пансион Императорского Царскосельского лицея / С. Павлова // Народное образование. – 2004. – № 5. – С. 168–176.
10. Русова С. Дошкільне виховання / Софія Русова. – [Катеринослав]: Укр. видавництво в Катеринославі, 1918. – 162 с.