Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри фізичної та психофізіологічної підготовки

Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

ГАЛІМСЬКА Інна Іванівна

аспірант, старший викладач кафедри

фізичної та психофізіологічної підготовки

Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

В статті досліджено проблему забезпечення ефективної професійної взаємодії засобами фізичної підготовки. Розглянуто зміст поняття «професійна взаємодія», визначено ознаки взаємодії авіаційних фахівців. Визначено систему заходів професійно-прикладної фізичної підготовки, що забезпечують формування готовності майбутніх авіафахівців взаємодіяти в професійній діяльності.

Ключові слова: взаємодія, професійна взаємодія, командні види спорту, професійно значущі якості авіаційних фахівців, професійно-прикладна фізична підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алваро Гаммиччиа Одна картина в голове: каким должен быть тандем «пилот-диспетчер»? // Air Traffic Control. – 2016. – № 19. – С. 67– 69.

2. Буева Л. П. Человек деятельность и общение. – М.: Мысль, 1978. – 315 с.

3. Маликова В. А. Теория и практика профессионального взаимодействия психолога и педагога: Монография. – Оренбург: Изд-во ОГПУ, 1999. – 236 с.

4. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. – 4-е изд. – М., 1997. – 678 с.

5. Плотников Н. И. Анализ столкновений и опасных сближений воздушных судов в коммуникациях УВД. Научный вестник МГТУ ГА № 160 2010 – С. 78–84.

6. Плотников Н. И. Ресурсы воздушного транспорта. – Новосибирск, НГАЭУ, 2003. – 453 с. 7. Петровский А. В. Социальная психология коллектива. – М., 1979. – 234 с.

8. Словарь социологических терминов http://studopedia.org/1-130118.html

9. Социологический словарь ИАЦ «SOCIUM» http://www.socium.info/dict.h1

10. Словарь психологических терминов. psiholog.happypeopple.su / dictionary

11. Словник української мови: в 11 томах. – Том 1, 1970. – 346.с.

12. Философия: словарь основных понятий и тесты по курсу «Философия».

13. Чикова И. В. Формирование взаимодействия как профессионального навыка совместной деятельности будущего педагога с субъектами образования / И. В. Чикова // Научные
проблемы гуманитарных исследований. – Пятигорск, 2008. – 31 (18). – С. 107–115.

14. Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах: Лист МОН № 1/9-454 від 25.09.15 року [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/47947/

ГУМАНІСТИЧНІ ІДЕЇ В ІСТОРІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ПЕДАГОГІКИ

ЖИТЕНЬОВА Людмила Вікторівна

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри педагогіки та методики професійного навчання

Київського національного університету технологій та дизайну

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті проаналізовано історичний розвиток гуманістичних ідей в практиці навчання й вихованя в Україні. Вивчення спадщини минулого сприятиме гуманізації навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку суспільства.

Ключові слова: гуманізм, гуманістичні ідеї, гуманістична педагогіка, гуманне ставлення до учнів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Артемова Л. В. Історія педагогіки України: Навчальний посібник / Л. В.Артемова. – К. Либідь 206. – 422 с.

2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У.Гончаренко. – К. Либідь 1997.–337 с.

3. Сисоєва С. О., Соколова І. В. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: Навчальний посібник / С. О.Сисоєва, І. В. Соколова. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с.

4. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: У 5-ти т. / В. О. Сухомлинський. – К., 1977. – С. 152–162.

5. Ушинський К. Д. Про народність у громадському вихованні // Вибрані педагогічні твори: У 2 т. / К. Д. Ушинський. – К., 1982. – 342 с.

СПОРТИВНО-ОРІЄНТОВАНА ОСВІТА У ПРОЦЕСІ ПОЗААУДИТОРНОЇ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ ВНЗ

ДОВГАНЬ Надія Юріївна

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри фізичної реабілітації

Миколаївського міжрегіонального інституту

розвитку людини ВНЗ Університет «Україна»

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розглянуто особливості спортивно-орієнтованої освіти у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи ВНЗ. Розкрито поняття: «фізична освіта», «фізкультурна освіта», «спортивно-орієнтована освіта». Наведено модель спортивно-орієнтованої освіти у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи ВНЗ. Визначено мету, завдання та принципи спортивно-орієнтованої освіти. Наголошується на важливості контролю і самоконтролю як методів спостереження за станом організму студентів у процесі занять фізичними вправами і спортом.

Ключові слова: спортивно-орієнтована освіта, фізична освіта, фізкультурна освіта, фізична культура, особистість, спортизація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ашмарін Б. А. Теорія та методика фізичного виховання / Б. А. Ашмарін. – М.: Просвещение, 1990. – 287 с.

2. Выдрин В. М. Физическая культура студентов вузов: [учебное пособие] / В. М. Выдрин, Б. К. Зыков, А. В. Лотоненко. – Воронеж: изд-во ВГУ, 1991. – 128 с.

3. Головченко Г. Т. Образ жизни и нравственное здоровье / Г. Т. Головченко, Т. В. Бондаренко, Е. К. Камаева // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я: зб. наук. праць ВДУ. – Луцьк: Вид-во «Волинська обласна друкарня», 2002. – т. 2. – С. 107–109.

4. Круцевич Т. Ю. Теория и методика физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – К.: Олимпийская литература, 2003. – 423 с.

5. Марков В. В. Основы здорового образа жизни и профилактика болезней / В. В. Марков. – М.: Изд. Центр «Академия», 2001. – 320 с.

6. Приходько В. В. Креативна валеологія. Концепція і педагогічна технологія формування студентів технічних і гуманітарних спеціальностей як будівничих власного здоров’я: навч. посіб. / В. В. Приходько, В. П. Кузьмінський. – Д.: НГУ, 2004. – 230 с.

7. Столяров В. И. Концепция спартианского движения / В. И. Столяров // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2001. – № 1. – С. 4–12.

8. Сулейманов И. И. Система основных понятий теории физической культуры: Учебное пособие / И. И. Сулейманов. – Тюмень: Вектор Бук, 1999. – 165 с.

СУЧАСНА ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)

ГРОМКО Тетяна Василівна

кандидат філологічних наук,

доцент кафедри української мови

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

Стаття присвячується питанню інформаційно-технологічної підтримці в навчанні української мови (за професійним спрямуванням) студентів вищих навчальних закладів. З огляду на сучасні тенденції інформатизації навчально-виховного процесу такі засоби полегшують сприйняття інформації, урізноманітнюють форми роботи, зацікавлюють технічними можливостями, ефективно і позитивно сприяють подальшому розвитку пізнавальної мотивації студентів.

Ключові слова: українська мова (за професійним спрямуванням), комп’ютерні технології, навчально-методичне забезпечення, інтерактивний метод.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зимина О. В. Печатные и электронные учебные издания в современном высшем образовании: теория, методика, практика / О. В. Зимина. – М.: Изд-во МЭИ, 2003. – 336 с.

2. Портал Smart education. Режим доступу – http://www.smart-edu.com/.

3. Освіта в Європі у 2020–2030 роках. Прогноз. Режим доступу – http://www.pontydysgu.org/2010/01/crowd-sourcingthe-european-foresight –studyyour=chance-to-be-anexpert/.

ЕСТЕТИКО-ВИХОВНІ МОЖЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПЕРШІ ТРИ ДЕСЯТИЛІТТЯ ХХ СТОЛІТТЯ

ГОНЧАРЕНКО Юліана Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри акторської майстерності та дизайну

Запорізького національного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті на основі аналізу архівних матеріалів, педагогічної та мистецтвознавчої літератури визначено естетико-виховні можливості хореографічної діяльності в перші три десятиліття ХХ ст., що акумулюють естетично-культурний, емоційно-почуттєвий, художньо-творчий розвиток особистості дитини. Висвітлено види хореографічної діяльності, засобами яких здійснювалося естетичне виховання особистості дитини в тогочасній освітньо-виховній системі.

Ключові слова: естетико-виховні можливості, естетичне виховання, особистість дитини, хореографічна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Айседора Дункан: [сборник / сост. и ред. С. П. Снежко; вступ. ст. и коммент. Н. К. Ончуровой]. – К.: Мистецтво, 1989. – 347, [3] с.: ил. – Библиогр.: с. 344–348. – Содерж.: Танец
будущего; Моя жизнь / А. Дункан. Встречи с Есениным: Воспоминания / И. Шнейдер. Впечатления, отзывы.

2. Александрова Н. Ритмічне виховання / Н. Александрова // Революция – искусство – дети: Из истории эстетического воспитания в советской школе: Материалы и документы: Книга для учителя: в 2 ч. Ч. 2.: 1924–1929. – М.: Просвещение, 1988. – С. 183–186.

3. Верховинець В. М. Весняночка: методичні пояснення до дитячих ігор з співом для дітей дошкільного віку і для молодших дітей трудової школи / В. М. Верховинець. – К.: Держвид. України, 1925. – 90 с.

4. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю / В. М. Верховинець. – 5–те вид., доп. – К.: Музична Україна, 1990. – 150 с.

5. Директиви ВКП(б) та постанови Радянського уряду про народну освіту: зб. документів 1917 – 1947 р. – Вип. 2. – 268 с. 6. Жак-Далькроз Э. Ритм / Жак-Далькроз Эмиль. – М.: Классика – ХХІ, 2002. – 244 с.: ил., ноты.

7. Жбанкова Є. Органи керівництва розвитком суспільного танцю в Радянському Союзі 1920-х р. / Є. Жбанкова // Вісник МДУ. – 2004. – № 1. – С. 155–167.

8. Основні моменти поточної роботи ГОЛОВСОЦвиху. – ЦДАВОВіУ, Ф. 166, Оп. 2, спр. 1624, Арк. 41.

9. Павлова С. Благородный пансион Императорского Царскосельского лицея / С. Павлова // Народное образование. – 2004. – № 5. – С. 168–176.

10. Русова С. Дошкільне виховання / Софія Русова. – [Катеринослав]: Укр. видавництво в Катеринославі, 1918. – 162 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись