• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК ОДНА З ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ

СОРОКВАШИН Сергій Володимирович –

аспірант Дніпропетровського університету

ім. Альфреда Нобеля

e-mail: [email protected]

Анотація

  На сучасному етапі підготовка кваліфікованих робітників для будівельної галузі базується на формуванні в них низки компетентностей, серед яких чільне місце посідає інформаційно-комунікаційна як складова професійної компетентності. У статті визначено комплекс необхідних і достатніх педагогічних умов формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Автором проаналізовано проблему створення інформаційно-освітнього середовища як одну з педагогічних умов ефективного формування зазначеної компетентності.

Ключові слова: кваліфікований робітник, інформаційно-комунікаційна компетентність, педагогічні умови, інформаційно-освітнє середовище, професійна компетентність, навчально-виробничий процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексюк А. М. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання: навч. посіб. / А. М. Алексюк, А. А. Аюрзанайн, П. І. Підкасистий, В. А. Козаков та ін. – К.: ІСДО, 1993. – 336 с.

2. Андреев В. И. Педагогика. Учебный курс для творческого саморазвития. – 2-е изд. / В. И. Андреев. – Казань, 2000. – 600 с.

3. Бражнич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук / О. Г. Бражнич. – Кривий Ріг, 2001. – 238 с.

4. Виды сред в образовании // Курс подготовки модераторов для системы дистанционного обучения / Под. рук. Е. С. Полат. Режим доступа: http://courses.urc.ac.ru/eng/u79.html.

5. Зеер Э. Ф. Профессиональное становление личности / Э. Ф. Зеер. – Свердловск: Изд-во Урал. Ун-та, 1988. – 120 с.

6. Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: словник термінів / М. Ю. Кадемія. – Львів: СПОЛОМ, 2009. – 260 с.

7. Курлянд З. Н. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р.І. Хмелюк, А. В. Семенова, І. О. Бартєнєва, І. М. Богданова. – 3-є вид., переробл., доповн. – К.: Знання, 2007. – 495 c.

8. Педагогическая энциклопедия. Т. 3. – М.: Сов. энцикл.. 1966. – С. 487–498.

9. Скибицкий Э. Г. Информационнообразовательная среда вуза как средство формирования профессионализма студентов / Э. Г. Скибицкий // Информатизация в образовании. – 2008. – № 8. – С. 15–29.

ІНТЕЛЛЕКТУАЛЬНО-ТВОРЧЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

ФЕСЕНКО Оксана Сергіївна -

пошукувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Розглянута оцінка державою характеру зайнятості вчителів, розмір тієї вчительської лєпти, яку він вносить у розвиток країни в ретроспективному аспекті. З’ясовано, що значна робота в США проведена щодо підтримки діяльності майбутніх учителів, удосконалення статусу педагогічної професії, особлива увага зверталася на підвищення якості підготовки та роботи вчителя, у зв’язку з чим була видана низка законів, створені суттєві програми з метою фінансової допомоги студентам. Зазначено, що немаловажну рол у визначенні соціального статусу вчителя відіграє рівень оплати праці, яких регулюється відповідними законами. В американській системі освіти соціальноекономічний статус визначається рівнем освіти, рівнем оплати праці і виражається в зростанні державного фінансування педагогічної освіти та стимулюванні майбутніх педагогів; визначається директивними матеріалами, присвяченими розвитку середньої та вищої школи, а також регуляції громадянських прав у освітній сфері, підвищенні престижу вчителя, удосконаленні статусу педагогічної професії.

Ключові слова: соціально-економічний статус учителя, підвищення престижу вчителя, американська система освіти, Сполучені Штати Америки.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрєєва Г. Б. Подготовка, адаптация и повышение квалификации сельских учителей / Г. Б. Андрєєва. Дис. … канд. пед. наук. – 13.00.01. – М., 2000. – 154 с.

2. Cuban L., How Teachers Taught: Constacy and Change in American Classrooms, 1890 - 1980 // New York: Longman, 1984. – Р. 54–55.

3. Warren D. American Teachers: Histories of a Profession at Work // Indiana University Press, 1989. – Р. 9.

4. Табаков T. Реформа системы педагогического образования (в США) // Т. Табаков // Народное образование. – №. 11, 1992. – C. 12–13.

5. Павлова Наталия Анатольевна. Реформирование системы высшего образования в США в 80-90-е годы . / Н. А. Павлова. – Дис. канд. пед. наук, Пенза. –2006р. – 201 с.

6. Cross K. P. Improving the Quality of Instruction // Higher Learning in America, J980–2000 / Ed. by Levine A. – Baltimore, L.: John Hopkins Univ. Press, 1994. – P. 287–305.

7. Широкова Мария Владимировна. Ведущие тенденции управления качеством педагогического образования в США / М. В. Широкова. – Дисс. … канд. пед. наук. – Белгород, 2010. – 165 с.

8. Лизунова Нина Михайловна. Теория и практика отбора содержания обучения в высшей школе США. / Н. М. Лизунова. – Дисс. … канд. пед. наук. – Москва, 1990. – 190 с.

9. Тартарашвили T. A. Система подготовки интеллектуальной элиты в США / Т. А. Тартарашвили. – М.,1988. – 68 с.

СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

БІДА Олена Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти

Черкаського національного університету

імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

  Розглянуто ключові компетентності, що тлумачаться як ті, що дають ключ для розвʼязання широкого кола навчальних і життєвих завдань. Проаналізовано сутність та структуру дослідницької компетентності майбутніх фахівців. Дослідницька компетентність передбачає вміння співпрацювати, вступати у контакти, легку сумісність, готовність до змін, до самовизначення. Розглядається як інтегративна характеристика особистості, яка передбачає володіння методологічними знаннями, технологією дослідницької діяльності, а також визнання їх цінності і готовність до їх використання у професійній діяльності.

Ключові слова. компетентності, дослідницька компетентність, інтегративна характеристика особистості, структура дослідницької компетентності, конкурентноздатність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зимняя И. А. Единая социальнопрофессиональная компетентность выпускника университета: понятие, подходы к формированию и оценке: Раздаточный материал для проведения занятий [Электронный ресурс] / И. А. Зимняя. – М.: Государственный технологический университет «Московский институт стали и сплавов», 2008. – 54 с. – Режим доступа : http://Portals/0/Download/ Press/2011/Зимняя.doc

2. Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти (компетентнісний підхід) // Укладачі: В. Л. Гуло, К. М. Левківський, Л. О. Котоловець, Н. І. Тимошенко, В. П. Погребняк, А. В. Гончарова, М. О. Присенко, М. В. Симонова, Н. В. Крошко. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2013. – 92 с.

3. Бех І. Д. Компетентнісний підхід у сучасній освіті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ipv.org.ua/component/ content/article/ 8-beh/56-2012-09-04-22-32-01.html

4. Байбара Т. М. Компетентнісний підхід в початковій ланці освіти: теоретичні засади / Укл. О. В. Онопрієнко // Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: теоретичні аспекти: Дайджест 1. – Донецьк : Каштан, 2011. – 98 с.

5. Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти. Постанова Кабінет Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/4622011-%D0%BF

6. Савченко О. Я. Якість початкової освіти: сутність і чинники впливу // Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: теоретичні аспекти: Дайджест 1 / Укл. О. В. Онопрієнко. – Донецьк: Каштан, 2011. – С. 3–14.

7. Головань М. С. Модель формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців у процесі професійної підготовки / М. С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012. – № 5 (23). – С. 196–205.

8. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 55–61.

9. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.

10. Шашкина М. Б. Формирование исследовательской компетентности у будущих учителей математики в процессе учебнопознавательной деятельности в педагогическом вузе / Шашкина Мария Борисовна, Багачук Анна Владимировна // Сибирский педагогический журнал. – 2011. – № 7. – С. 47–55.

11. Миндеева Е. О. Организация учебноисследовательской деятельности по географии учащихся профильной школы: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Миндеева Екатерина Олеговна; Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена. – СПб, 2010. – 18 с.

12. Осипова С. И. Развитие исследовательской компетентности одаренных детей [Электронный ресурс] / С. И. Осипова. – ГОУ ВПО «Государственный университет цветных металлов и золота» – Режим доступа: www.fkgpu.ru/conf/17.doc.

13. Асеев В. Г. Мотивация учебной деятельности и формирование личности / В. Г. Асеев. – М., 1976. – 158 с.

14. Гриньова М. В. Саморегуляція: навч.метод. посіб. / М. В. Гриньова. – Полтава: АСМІ., 2008. – 286 с.

15. Корнеева Л. И. Интерактивные методы обучения / Л. И. Корнеева // Высшее образование в России. – 2004. – № 12. – С. 105–108.

GUIDELINES FOR EFFECTIVE IMPLEMENTATION OF STEM EDUCATION IN UKRAINE

BYRKA Marian Philaretovych –

Doctor of Education, Associated professor of the Department of pedagogy,

psychology and education management of In-Service

Teacher Training Institute of Chernivtsi region

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті уточнено сутність поняття «STEM освіта», її цілі та очікувані результати для системи освіти. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення й виокремлено барʼєри і виклики на шляху успішного впровадження STEM освіти в Україні. Виділено й обґрунтовано дванадцять принципів ефективної реалізації STEM освіти у загальноосвітніх навчальних закладах в аспектах визначення: мети і завдань, діяльності учнів, змісту освіти та організації освітнього процесу.

Ключові слова: STEM освіта, поняття, цілі і очікувані результати, правова база, барʼєри і виклики, принципи ефективної реалізації.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Brown R., Brown J., Reardon K., & Merrill C. Understanding Stem. Current Perceptions // Technology & Engineering Teacher. – 2011. – Vol. 70. – No 6. – P. 5–9.

2. Bybee R. W. Advancing STEM Education: A 2020 Vision // Technology and Engineering Teacher. – Sep 2010. – Vol. 70. – No. 1. P. 30–35.

3. Byrka M. F. The system of professional development of teachers of natural disciplines in postgraduate education. – Dr. dissertation in professional education. – Classic Private University, Zaporizhzhya, Ukraine, 2016. – 438 p.

4. Ejiwale J. Barriers to successful implementation of STEM education // Journal of Education and Learning. – 2013. –Vol.7. – No 2. – P. 63–74.

5. Fairweather J.. Linking Evidence and Promising Practices in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Undergraduate Education. – 2008. [Electronic resource]. – Retrieved from: http://www7.nationalacademies.org/ bose/Fairweather _CommissionedPaper.pdf.

6. Gonzalez H. B., Kuenzi J. J. Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education: A Primer. – CRS Report for USA Congress. – August 1, 2012. – 34 p.

7. Kanematsu H., Barry D. M. STEM and ICT Education in Intelligent Environments. Intelligent
Systems Reference Library. – Vol. 91. – Springer, 2016. – 202 p.

8. Law of Ukraine «Pro innovatsiinu diialnist». Zakon Ukrainy № 40-IV vid 04.07.2002 r. [The Document «About the Innovation Activities». The Law of Ukraine, 40-IV, dated 04 July 2002]. – [Electronic resource]. – Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show.

9. Mataric M.J., Koenig N. & Feil-Seifer D. Materials for Enabling Hands-On Robotics and STEM Education. Refereed Workshop AAAI Spring Symposium on Robots and Robot Venues. – 2007. – [Electronic resource]. – Retrieved from: http://rrl.cse.unr.edu/media/documents/2016/Mataric2007.

10.MON Ukraine «Pro stvorennia robochoi hrupy z pytan vprovadzhennia STEM-osvity v Ukraini». Nakaz MON Ukrainy №188 vid 29.02.2016 r. [The Document «About the creation of a working group on implementation of STEM-education in Ukraine». The Decree of the Minister of Education and Science of Ukraine, 188, dated 29 February 2016]. – [Electronic resource]. – Retrieved from: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative.

11.MON Ukraine «Pro zatverdzhennia Polozhennia pro poriadok zdiisnennia innovatsiinoi osvitnoi diialnosti». Nakaz MON Ukrainy № 522 vid 07.11.2000 r. [The Document «About the Approval of the Procedure of realization of innovative educational activities». The Decree of the of Minister of Education and Science of Ukraine, 522, dated 07 November 2000]. – [Electronic resource]. – Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00.

12.Sanders M. STEM, STEM Education, STEMmania // The Technology Teacher. – December/January 2009. – P. 20–26.

13.Sharko V. D. Naprjamy modernizaciji systemy shkiljnoji osvity v umovakh perekhodu na STEMnavchannja [The directions of modernization of the school education in the transition to STEMeducation]. – 2016. – [Electronic resource]. – Retrieved from: http://internet-confer.16mb.com/.

14.Tsupros N., Kohler R., and Hallinen J. STEM education: A project to identify the missing components. Intermediate Unit 1: Center for STEM Education and Leonard Gelfand Center for Service Learning and Outreach. – Carnegie Mellon University, Pennsylvania, 2009. – 32 p.

15.Williams P. J. STEM Education: Proceed with caution // Design and Technology Education: An International Journal. – 2011. – Vol 16. – No. 1. – P. 26–35.

ОСНОВНІ ВИДИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СТРУКТУРНІ СКЛАДНИКИ ІНТЕГРАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО ПЕДАГОГІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ДМИТРУК Лілія Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук,

доцент кафедри англійської філології

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  Дослідження спрямовано на вивчення основних видів мовленнєвої діяльності, які є необхідними для професійної діяльності майбутніх учителів іноземної мови. Наш аналіз показує як на експериментальних заняттях із педагогічних та мовознавчих дисциплін зʼясовувалися причини, умови узгодження мовленнєвої діяльності викладача і студента, розкривалися, використовувалися різноманітні види і форми мовлення, усвідомлені й продуковані студентом з урахуванням закономірностей індивідуального іншомовного стилю спілкування, добирався дидактичний матеріал, який орієнтував студентів на розвʼязання визначених завдань, з урахуванням специфіки мовленнєвих ситуацій. Виходячи з поставленої мети, в роботі були вивчено і описано в порівняльному плані види мовленнєвої діяльності, виявлено дидактичні умови організації навчально-пізнавальної та самоосвітньої діяльності студентів, охарактеризовано найефективніші колективні форми.

Ключові слова: розвиток мовленнєвої компетентності, мовленнєва діяльність, види, говоріння, письмо, аудіювання, читання, професійна діяльність, інтеграція навчально-пізнавальної та самоосвітньої діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андреев В. И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности / Валентин Иванович Андреев. – Казань: Изд-во Казан. университета, 1988. – 238 с.

2. Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика / Валентина Семеновна Безрукова. – Екатеринбург : «Деловая книга», 1996. – 344 с.

3. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам: пособие для учителя / Н. Д. Гальскова. – М.: АРКТИ-ГЛССА, 2000. – 304 с.

4. Жинкин Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. – М.: Наука, 1982. – 160 с.

5. Зимняя И. А. Педагогическая психология: учеб. пособие / Ирина Алексеевна Зимняя. – Ростов на Дону: Феникс, 1997. – 480 с.

6. Леонтьев Д. А. Развитие идеи самоактуализации в работах А. Маслоу / Д. А. Леонтьев // Вопросы психологии. – 1987. – № 3. – С. 150–158.

7. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.

8. Норман Б. Ю. Синтаксис речевой деятельности / Б. Ю. Норман. – Минск: Выш. шк., 1978. – 151 с.

9. Семиченко В. А. Психологічна структура педагогічної діяльності: навч. посіб. / В. А. Семиченко, В. С. Заслуженюк. – Ч. І. – К.: Київський ун-т, 2001. – 217 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись