Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСНОВНІ ВИДИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СТРУКТУРНІ СКЛАДНИКИ ІНТЕГРАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО ПЕДАГОГІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ДМИТРУК Лілія Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук,

доцент кафедри англійської філології

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  Дослідження спрямовано на вивчення основних видів мовленнєвої діяльності, які є необхідними для професійної діяльності майбутніх учителів іноземної мови. Наш аналіз показує як на експериментальних заняттях із педагогічних та мовознавчих дисциплін зʼясовувалися причини, умови узгодження мовленнєвої діяльності викладача і студента, розкривалися, використовувалися різноманітні види і форми мовлення, усвідомлені й продуковані студентом з урахуванням закономірностей індивідуального іншомовного стилю спілкування, добирався дидактичний матеріал, який орієнтував студентів на розвʼязання визначених завдань, з урахуванням специфіки мовленнєвих ситуацій. Виходячи з поставленої мети, в роботі були вивчено і описано в порівняльному плані види мовленнєвої діяльності, виявлено дидактичні умови організації навчально-пізнавальної та самоосвітньої діяльності студентів, охарактеризовано найефективніші колективні форми.

Ключові слова: розвиток мовленнєвої компетентності, мовленнєва діяльність, види, говоріння, письмо, аудіювання, читання, професійна діяльність, інтеграція навчально-пізнавальної та самоосвітньої діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андреев В. И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности / Валентин Иванович Андреев. – Казань: Изд-во Казан. университета, 1988. – 238 с.

2. Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика / Валентина Семеновна Безрукова. – Екатеринбург : «Деловая книга», 1996. – 344 с.

3. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам: пособие для учителя / Н. Д. Гальскова. – М.: АРКТИ-ГЛССА, 2000. – 304 с.

4. Жинкин Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. – М.: Наука, 1982. – 160 с.

5. Зимняя И. А. Педагогическая психология: учеб. пособие / Ирина Алексеевна Зимняя. – Ростов на Дону: Феникс, 1997. – 480 с.

6. Леонтьев Д. А. Развитие идеи самоактуализации в работах А. Маслоу / Д. А. Леонтьев // Вопросы психологии. – 1987. – № 3. – С. 150–158.

7. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.

8. Норман Б. Ю. Синтаксис речевой деятельности / Б. Ю. Норман. – Минск: Выш. шк., 1978. – 151 с.

9. Семиченко В. А. Психологічна структура педагогічної діяльності: навч. посіб. / В. А. Семиченко, В. С. Заслуженюк. – Ч. І. – К.: Київський ун-т, 2001. – 217 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись