• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОМУНІКАТИВНА ПІДГОТОВКА КУРСАНТІВ В ІСТОРІЇ РОЗВИТКУ МОРСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

ЗОЛОТОВСЬКА Вікторія Сергіївна –

аспірант кафедри педагогіки й менеджменту освіти

Комунального вищого навчального закладу

«Херсонська академія неперервної освіти»

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуто роль і місце вивчення іноземних мов у вищих навчальних закладах морського профілю на матеріалах, що висвітлювали ґенезу та основні етапи розвитку вітчизняної морської освіти. З цією метою вивчено науково-педагогічні праці вітчизняних учених, зміст наявних у історико-педагогічній науці періодизацій розвитку морської освіти на території України. Уточнено основні ознаки, специфічні риси морської освіти в Україні на кожному етапі її розвитку; виявлено роль вивчення іноземних мов у формуванні соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців морських спеціальностей; проаналізовано характер такої діяльності в системі вищих навчальних закладів морського профілю.

Ключові слова: майбутні фахівці морських спеціальностей, іноземні мови, соціально-комунікативна компетентність, морська освіта, етапи розвитку.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1.Кузин В. П. Военно-Морской Флот СССР 1945–1991 / В. П. Кузин, В. И. Никольский. – СПб: Историческое Морское Общество, 1996. – 653 с.

2.Тимофєєва О. Я. Історія морської освіти в Україні та сучасні наукові підходи до формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх судоводіїів [Електронний ресурс] / Оксана Яківна Тимофєєва. – Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогіка: електрон. наук. фах. вид. – Хмельницький, 2015. – Вип. 5. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j–pdf/Vnadped_2015_4_11.pdf

3.Філософські абриси сучасної освіти: монографія / авт. кол.: І. Предборська, Г. Вишинська, В. Гайденко, Г. Гамрецька та ін.; за заг. ред. І. Предборської. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. – 226 с.

4.Ходаковский А., Фомин А. Старейшее в Украине // Морской флот. – 2004. – № 5. – С. 38– 41.

5.Чорний О. В. Підготовка спеціалістів для морського флоту в Україні в останній чверті ХVІІІ – на початку ХХ ст.: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст. наук: спец. 07.00.01 «Історія України» / О. В. Чорний; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – К., 2007. – 16 с.

СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СКРИПАЛІВ ПОЧАТКІВЦІВ

КОРНЮХІНА Анна Валентинівна –

аспірант Сумського державного педагогічного університету

імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті автор розглядає специфіку роботи над формуванням ритмічної організації та розвитком почуття музичного ритму в класі скрипки. Визначені природні передумови для виховання і розвитку музичноритмічного почуття. Проаналізовано способи та методи розвитку почуття ритму на початковому етапі навчання.

Ключові слова: музичне мистецтво, художньо-естетичне виховання, розвиток музичних здібностей, музично-ритмічне почуття.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Артоболевская А. Д. Первая встреча с музыкой: учеб. пособие / А. Д. Артоболевская. – М. : Советский композитор, 1990. – 103 с.

2. Жак-Далькроз Э. Ритм / Э. Жак-Далькроз. – М.: Классика XXI, 2006. – 248 с.

3. Теплов Б. М. Психология музыкальных способностей / Б. М. Теплов. – М., Л.: АПН РСФСР, 1947. – 355 с.


4. Лучинина О. Винокурова Е. Некоторые секреты развития музыкальных способностей / О. Лучинина, Е. Винокурова. – Астрахань, Проект «LENOLIUS», 2010 . – 68 с.

5. Мострас К. Г. Ритмическая дисциплина скрипача. Методический очерк / К. Г. Мострас. – М., Л.: Государственное музыкальное издательство, 1951. – 307 с.

ЗМІСТОВІ І СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

КОСТОЛОВИЧ Тетяна Василівна –

аспірант кафедри теорії та методик початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

email: [email protected]

Анотація

  Статтю присвячено зʼясуванню змістових і структурних особливостей професійної комунікативної компетентності студентів-філологів. На основі аналізу літератури з проблеми запропоновано опис авторської моделі професійної комунікативної компетентності, яка відповідає інтегративному змісту цього складного лінгводидактичного поняття і відображає основні структурні елементи; визначено їх взаємозвʼязок і взаємообумовленість.

Ключові слова: професійна комунікативна компетентність, комунікативний (предметний) та професійний блок, предметні компетентності та субкомпетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голуб Н. Б. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (українська мова)» / Ніна Борисівна Голуб. – Київ, 2009. – 38 с.

2. Дегтярьова Г. ІК – компетентність учителів філологічних дисциплін: суть і структура / Г.Дегтярьова // Нова педагогічна думка. – 2015. – №2 (82). – С. 193–200.

3. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання [наук. ред. д. пед. н., проф. С. Ю. Ніколаєва].– К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.

4. Компетентнісний підхід до навчання української мови в основній школі (матеріали круглого столу) // Українська мова і література в школі. – 2012. – № 4. – С. 51–64.

5. Мацько Л. І. Мовна особистість українського словесника у світлі вимог модернізації освіти / Л. І. Мацько // Українська
мова в освітньому просторі. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – С. 67–78.

6. Омельчук С. Основні аспекти мовленнєвометодичної компетентності сучасного вчителясловесника / С. Омельчук / Українська мова й література в навчальних закладах: щомісячний науково-методичний журнал. – К., 2012. –№5. – С. 13–18.

7. Остапенко Н. М. Теорія і практика формування лінгводидактичних компетентностей у студентів філологічних факультетів ВНЗ / Н. М. Остапенко. – Черкаси: Видавець Чабаненко Ю., – 2008. – 330 с.

8. Пентилюк М. Мовна особистість студента в контексті професійного становлення / Марія Пентилюк // Українська мова і література в школах України, 2016. – №4. – С. 3–9.

9. Семеног О. М. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури: монографія / О. М. Семеног. – Суми: ВВП Мрія-1 ТОВ, 2005. – 404 с.

10. Сидоренко В. Модель професійної компетентності вчителя української мови і літератури в контексті впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу / В. Сидоренко // Наукова скарбниця освіти Донеччини. – Донецьк, 2011. – № 1. С. 72–77.

11. Симоненко Т. В. Теорія і практика формування професійної мовно комунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: монографія / Т. В. Симоненко. – Черкаси, 2006. – 328 с.

12. Хомʼяк І. М. Комунікативна компетентність українського філолога / І. Хомʼяк // Нова педагогічна думка :науково-методичний журнал, 2011. – № 3. – С. 38–41.

ЕВРИСТИЧНЕ НАВЧАННЯ: СУТНІСТЬ І ЗМІСТОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

КРІВШЕНКО Ліна Миколаївна –

аспірантка Сумського державного педагогічного університету

ім. А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлено результати аналізу наукових думок щодо сутності та змістових характеристик інноваційного евристичного навчання як такого, що зорієнтоване на підготовку фахівців-самореалізаторів з високим рівнем чітко визначених фахових умінь і здібностей, здатних оперативно вирішувати проблеми й постійно створювати якісні освітні продукти, реалізовувати нові освітні стратегії на практиці. Виокремлено проблеми, над реалізацією яких працюють сучасні наукові школи евристичного навчання.

Ключові слова: евристика, евристичне навчання, творча діяльність, евристична діяльність, самореалізація, евристична освітня ситуація, освітній продукт, евристичний тип освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1.Армстронг Г. Эвристический метод обучения или Искусство представлять детям самим доходить до познания предметов / Г. Армстронг. Извлеч. и пер. А. П. Павлова. – М., 1900. – 23 с.

2.Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

3.Гулішевська М. Г. Історико-критичний аналіз поняття евристика / М. Г. Гулішевська // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2013. – Вип. 36. – С. 244-248. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2013_36_52

4.Дистервег А. Руководство к образованию немецких учителей. / А. Дистервег. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1956.

5.Кокарєва Е. О. Евристичне навчання як засіб творчого саморозвитку майбутніх педагогів : автореф. дис. На здобуття наук ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Е. О. Кокарева. – Тернопіль, 2012. – 22 с.

6.Король А. Д. Диалог в образовании: эвристический аспект : научное издание / А. Д. Король. – М.: ЦДО «Эйдос»; Иваново : Издательский центр «Юнона», 2009. – 260 с.

7.Лазарєв М. О. Педагогічна творчість : навчальний посібник для студентів, магістрів, аспірантів педагогічного університету : 2-е видання,доповнене і перероблене. – суми : ФОП Цьома С. П., 2016. – 294 с.

8.Педагогика: Учебник / Л. П. Крившенко, М. Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л. П. Крившенко. – М.: ТК Велби Изд-во Проспект, 2004. – 432 с.

9.Пойа Д. Как решать задачу. / Д. Пойа. – Львов: Журнал «Квантор», 1991. – 216 с.

10.Пушкин В. Н. Эвристика – наука о творческом мышлении. / В.Н. Пушкин. – М.: Политиздат, 1967. – 271 с.

11.Уварова А. М. Педагогічна розповідь: культурологічний та діагностичний аспекти // Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Суми : Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2000. – С. 328–337.

12.Философский словарь. / Под ред. И. Т. Фролова. – 7-е изд. – М. : Республика, 2001. – 719 с.

13.Хуторской А. В. Дидактическая эвристика. Теория и технология креативного обучения. / А. В. Хуторской. – М.: Изд-во МГУ, 2003. – 416 с.

14.Bolzano B. Wissenschaftslehre. Bünde, Sulzbach, 1837.

15.Minsky M. L. Steps toward artificial intelligence / M. L. Minsky // Proceedings of the Institute of Radio Engineers Hall Inc. – New York, 1968. – 408 р.

КРИТЕРІЇ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ДИСЕРТАЦІЙНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НАУКОВОЇ ШКОЛИ С. ГОНЧАРЕНКА

САМКО Алла Миколаївна –

аспірант відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих

НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуто й узагальнено теоретичні підходи до визначення сутності понять «критерій», «систематизація». Проведено критичний та порівняльний аналіз дисертаційних праць представників наукової школи С. Гончаренка. Автором здійснено класифікацію дисертацій за критеріями систематизації (напрям спеціальності, науковий рівень, роки захисту, зміст предмету, провідні напрями дослідження). Акцентовано увагу на багатогранності тематики досліджень науковців, що є провідною ознакою наукової школи академіка Семена Гончаренка.

Ключові слова: С. Гончаренко, критерії, систематизація, наукова школа, дисертаційні дослідження.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бабанский Ю. К. Педагогика / Под. ред. Ю. К. Бабанского. – М.: Просвещение, 1988. – 478 с.

2. Баловсяк Н. В. Формування інформаційної компетентності майбутнього економіста в процесі професійної підготовки: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / Баловсяк Надія Василівна / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2006. – 334 с.

3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ , «Перун», 2005. – 1728 с.

4. Величко Н. О. Систематизація екологічних знань учнів професійно-технічних училищ автотранспортного профілю: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / Величко Неля Олександрівна / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. – К., 2007. – 235 с.

5. Галімов А. В. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до виховної роботи з особовим складом: монографія / А. В. Галімов. –Хмельницький: Вид-во НАДПСУ, 2004. – 376 с.

6. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

7. Кобернік С. Г. Опорні схеми як засіб систематизації знань школярів (на матеріалі предметів природничо-географічного циклу): Дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. – К., 1995. – 200 с.

8. Курлянд З. Н. Професійна усталеність вчителя – основа його педагогічної майстерності / З. Н. Курлянд. – Одеса, 1995. – 160 с.

9. Новий тлумачний словник української мови / укл. В. Яременко, О. Сліпушко. – К.: Аконіт, 2001. – Т. 2. Ж–О. – 911 с.

10. Слепкань З. И. Психологопедагогическая основа обучения математике: метод. пособ. – К.: Рад. шк., 1983. – 192 с.

11. Систематизація результатів наукового економічного дослідження [Електронний ресурс]: режим доступу: http://studopedia.su/8_3352_sistematizatsiyarezultativ-naukovogo-ekonomichnogodoslidzhennya.html 12. Філософський енциклопедичний словник / НАН України. Ін-т філософії ім. Г. Сковороди; голов. ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 880 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись