Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

БІДА Олена Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри початкової освіти

Черкаського національного університету

імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

  Розглянуто ключові компетентності, що тлумачаться як ті, що дають ключ для розвʼязання широкого кола навчальних і життєвих завдань. Проаналізовано сутність та структуру дослідницької компетентності майбутніх фахівців. Дослідницька компетентність передбачає вміння співпрацювати, вступати у контакти, легку сумісність, готовність до змін, до самовизначення. Розглядається як інтегративна характеристика особистості, яка передбачає володіння методологічними знаннями, технологією дослідницької діяльності, а також визнання їх цінності і готовність до їх використання у професійній діяльності.

Ключові слова. компетентності, дослідницька компетентність, інтегративна характеристика особистості, структура дослідницької компетентності, конкурентноздатність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зимняя И. А. Единая социальнопрофессиональная компетентность выпускника университета: понятие, подходы к формированию и оценке: Раздаточный материал для проведения занятий [Электронный ресурс] / И. А. Зимняя. – М.: Государственный технологический университет «Московский институт стали и сплавов», 2008. – 54 с. – Режим доступа : http://Portals/0/Download/ Press/2011/Зимняя.doc

2. Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти (компетентнісний підхід) // Укладачі: В. Л. Гуло, К. М. Левківський, Л. О. Котоловець, Н. І. Тимошенко, В. П. Погребняк, А. В. Гончарова, М. О. Присенко, М. В. Симонова, Н. В. Крошко. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2013. – 92 с.

3. Бех І. Д. Компетентнісний підхід у сучасній освіті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ipv.org.ua/component/ content/article/ 8-beh/56-2012-09-04-22-32-01.html

4. Байбара Т. М. Компетентнісний підхід в початковій ланці освіти: теоретичні засади / Укл. О. В. Онопрієнко // Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: теоретичні аспекти: Дайджест 1. – Донецьк : Каштан, 2011. – 98 с.

5. Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти. Постанова Кабінет Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/4622011-%D0%BF

6. Савченко О. Я. Якість початкової освіти: сутність і чинники впливу // Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: теоретичні аспекти: Дайджест 1 / Укл. О. В. Онопрієнко. – Донецьк: Каштан, 2011. – С. 3–14.

7. Головань М. С. Модель формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців у процесі професійної підготовки / М. С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012. – № 5 (23). – С. 196–205.

8. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 55–61.

9. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.

10. Шашкина М. Б. Формирование исследовательской компетентности у будущих учителей математики в процессе учебнопознавательной деятельности в педагогическом вузе / Шашкина Мария Борисовна, Багачук Анна Владимировна // Сибирский педагогический журнал. – 2011. – № 7. – С. 47–55.

11. Миндеева Е. О. Организация учебноисследовательской деятельности по географии учащихся профильной школы: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Миндеева Екатерина Олеговна; Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена. – СПб, 2010. – 18 с.

12. Осипова С. И. Развитие исследовательской компетентности одаренных детей [Электронный ресурс] / С. И. Осипова. – ГОУ ВПО «Государственный университет цветных металлов и золота» – Режим доступа: www.fkgpu.ru/conf/17.doc.

13. Асеев В. Г. Мотивация учебной деятельности и формирование личности / В. Г. Асеев. – М., 1976. – 158 с.

14. Гриньова М. В. Саморегуляція: навч.метод. посіб. / М. В. Гриньова. – Полтава: АСМІ., 2008. – 286 с.

15. Корнеева Л. И. Интерактивные методы обучения / Л. И. Корнеева // Высшее образование в России. – 2004. – № 12. – С. 105–108.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись