МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
ФЕСЕНКО Оксана Сергіївна -
пошукувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
ORCID.org/0000-0003-3666-3861
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкрито сутність понять «модель» і «моделювання». Визначені основні вимоги до створення моделі: науковість, змістовність, цілісність, цілеспрямованість, гнучкість. У складі моделі формування методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи під час вивчення природничих дисциплін визначено і обґрунтовано наступні блоки: цільовий, теоретико-методологічний, змістово-організаційний, діагностико-результативний.
Ключові слова: модель, методична компетентність, вчителі початкової школи, природничі дисципліни.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Євтух М. Б. Соціальна педагогіка: підручник / М. Б. Євтух, О. П.Сердюк. – Київ. : МАУП, 2002. – 232 с.
2. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч.посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
3. Ничкало Н. Г. Проектування в системах професійної освіти і навчання в умовах ринкової економіки / Н. Г. Ничкало // Проектування процесу професійного навчання у закладах профтехосвіти : монографія; за ред. Н. Г. Ничкало. – Київ.; Хмельницький, 2010. – С. 116–154.
4. Рибалко Л. М. Наступність у формуванні цілісних знань про живу природу в учнів 5–7 класів : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. педагогічних наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Л. М. Рибалко. – К., 2008. – 21 с.
5. Рудишин С. Д. Теоретико-методичні засади біологічної складової підготовки еколога у вищих навчальних закладах : автор. дис. докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (біологія)» / Сергій Дмитрович Рудишин // Інститут педагогіки НАПН України. – К., 2010. – 41 с.
6. Философия: учебник для высших учебных заведений / [редакторы Л. Г. Кононович, Г. И. Медведева]. – Ростов н/Д. : Феникс, 2000. – 576 с.
7. Фіцула М. М. Педагогіка: Навчальний посібник. Видання 2-ге, виправлене, доповнене. – К. : «Академвидав», 2006. – 560 с.