Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

ФІРСОВА Ірина Володимирівна –

здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автор розглядає різні підходи до поняття «позиція», «професійна позиція». На основі теоретичних узагальнень уточнює сутність поняття «професійна позиція майбутнього викладача-педагога» та обґрунтовує, що професійна позиція активізує процес його професійної соціалізації.

Ключові слова: особистість, активність, професійна соціалізація майбутнього викладача-педагога, професійна позиція майбутнього викладача-педагога.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности / К. А. Абульханова-Славская // Психология личности в социалистическом обществе / ред. Б. Ф. Ломов, К. А. Абульханова-Славская. – М., 1989. – С . 110–133.

2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Анаьев. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1968. – 340 с.

3. Анциферова Л. И. Личность с позиции динамического подхода / Л. И. Анциферова; под. ред. Б. Ф. Ломова, К. А. Абульхановой-Славской. – М.: Наука, 1990. – С. 7–17.

4. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь, ВТФ Перун, 2004. – 1440 с.

5. Вершловский С. Г. Общее образование взрослых: стимулы и мотивы: монография / С. Г. Вершловский. – Москва: Педагогика, 1987. – 184 с.

6. Грицькова Н. В. Формування соціальнопрофесійної мобільності майбутніх учителів в освітньому просторі вищого навчального закладу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Н. В. Грицькова. – Луганськ, 2013. – 22 с.

7. Демин М. В. Природа деятельности / Демин М. В. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1984. – 168 с.

8. Джидарьян И. А. Категория активности и ее место в системе психологического знания / И. А. Джидарьян // Категория материалистической диалектики в психологии / [ред. Л. И. Анцыферова]. – М., 1988. – С. 56–88.

9. Дробницкий О. Г. Природа и границы сферы общественного бытия человека / О. Г. Дробницкий // Проблемы человека в современной философии. – М. : Наука, 1969. – 432 с.

10. Егорычева И. Д. Личностная направленность подростка и метод ее диагностики / И. Д. Егорычева // Мир психологии. – 1999. – № 1 – С. 264–277.

11. Літовка О. П. Формування професійної позиції майбутнього вчителя в процесі фахової підготовки у педагогічному коледжі: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Літовка Олена Петрівна. – Старобільськ, 2016. – 244 с.

12. Мамардашвили М. К. Психология профеccиональных отношений / М. К. Мамардашвили. – М. : Прогресс, 1990. – 368 с.


13. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Академия, 1996. – 278 с.

14. Мясищев В. Н. Психология отношений: избр. психол. тр. / В. М. Мясищев. – М.: Изд-во Инт практ. психол., 1995. – 335 с.

15. Радул В. В. Основи соціалізації особистості: навчальний посібник / В. В. Радул, Я. В. Галета. – Кіровоград: ФО-П Александрова М. В., 2013. – 232 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись