ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ
ФІРСОВА Ірина Володимирівна –
здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті автор розглядає різні підходи до поняття «позиція», «професійна позиція». На основі теоретичних узагальнень уточнює сутність поняття «професійна позиція майбутнього викладача-педагога» та обґрунтовує, що професійна позиція активізує процес його професійної соціалізації.
Ключові слова: особистість, активність, професійна соціалізація майбутнього викладача-педагога, професійна позиція майбутнього викладача-педагога.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Абульханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности / К. А. Абульханова-Славская // Психология личности в социалистическом обществе / ред. Б. Ф. Ломов, К. А. Абульханова-Славская. – М., 1989. – С . 110–133.
2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Анаьев. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1968. – 340 с.
3. Анциферова Л. И. Личность с позиции динамического подхода / Л. И. Анциферова; под. ред. Б. Ф. Ломова, К. А. Абульхановой-Славской. – М.: Наука, 1990. – С. 7–17.
4. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь, ВТФ Перун, 2004. – 1440 с.
5. Вершловский С. Г. Общее образование взрослых: стимулы и мотивы: монография / С. Г. Вершловский. – Москва: Педагогика, 1987. – 184 с.
6. Грицькова Н. В. Формування соціальнопрофесійної мобільності майбутніх учителів в освітньому просторі вищого навчального закладу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Н. В. Грицькова. – Луганськ, 2013. – 22 с.
7. Демин М. В. Природа деятельности / Демин М. В. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1984. – 168 с.
8. Джидарьян И. А. Категория активности и ее место в системе психологического знания / И. А. Джидарьян // Категория материалистической диалектики в психологии / [ред. Л. И. Анцыферова]. – М., 1988. – С. 56–88.
9. Дробницкий О. Г. Природа и границы сферы общественного бытия человека / О. Г. Дробницкий // Проблемы человека в современной философии. – М. : Наука, 1969. – 432 с.
10. Егорычева И. Д. Личностная направленность подростка и метод ее диагностики / И. Д. Егорычева // Мир психологии. – 1999. – № 1 – С. 264–277.
11. Літовка О. П. Формування професійної позиції майбутнього вчителя в процесі фахової підготовки у педагогічному коледжі: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Літовка Олена Петрівна. – Старобільськ, 2016. – 244 с.
12. Мамардашвили М. К. Психология профеccиональных отношений / М. К. Мамардашвили. – М. : Прогресс, 1990. – 368 с.
13. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Академия, 1996. – 278 с.
14. Мясищев В. Н. Психология отношений: избр. психол. тр. / В. М. Мясищев. – М.: Изд-во Инт практ. психол., 1995. – 335 с.
15. Радул В. В. Основи соціалізації особистості: навчальний посібник / В. В. Радул, Я. В. Галета. – Кіровоград: ФО-П Александрова М. В., 2013. – 232 с.