Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СТАН МОВНОЇ ОСВІТИ У ШКОЛАХ УРСР ПОВОЄННОГО ПЕРІОДУ

ТКАЧЕНКО Вікторія Іванівна –

аспірант кафедри педагогіки й менеджменту освіти

Комунального вищого навчального закладу

«Херсонська академія неперервної освіти»Херсонської обласної ради

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті проаналізовано стан проблеми розвитку мовної освіти в школах Української радянської соціалістичної республіки у повоєнний період. Розкрито особливості побудови навчальних програм і планів з української, російської та іноземних мов, окреслено чинники, що сприяли впровадженню раннього навчання іноземних мов, забезпеченості шкіл науково-технічним приладдям, відображенню змісту навчання у вітчизняних підручниках з української та іноземних мов. Коротко схарактеризовано тогочасні методики навчання мовам, визначено їх переваги і недоліки. Проаналізовано вплив соціально-історичних подій на процес навчання. Висвітлено процеси організації навчання рідною мовою національних меншин у різних регіонах України.

Ключові слова: російська мова, українська мова, іноземні мови, повоєнний період, навчальні програми, підручник.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Капітан Л. І. Проблема навчання рідною мовою етнічних спільнот Закарпаття повоєнної доби / Л. І. Капітан // Сумська старовина. – 2011. – Вип. ХХХV. – С. 83–90.

2. Кравчук Л. В. Розвиток шкільної іншомовної освіти в Україні у повоєнний період / Л. В. Кравчук // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. – 2015. – № 15. – Т. 2. – С. 81–83.

3. Кравчук Л. В. Стан і проблеми іншомовної освіти в Україні у 50-ті рр. ХХ ст. / Л. В. Кравчук // Педагогіка в системі гуманітарного знання. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Хмельницький, 18–19 листопада 2016 року). – Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2016. – С. 24–27.

4. Мисечко О. Є., Литньова Т. В. Динаміка розвитку культурологічної складової радянських шкільних підручників з англійської мови (1930-ті – 1980-ті рр.) / О. Є. Мисечко, Т. В. Литньова // Актуальні проблеми сучасних історикопедагогічних досліджень шкільної освіти: зб. тез і анотованих матеріалів ХІV всеукраїнської історико-педагогічної науково-практичної конференції (14 листопада 2014 р.). – К.: Інститут педагогіки НАПН України, 2014. – С. 31–32.

5. Пасічник О. С. Навчання іноземних мов у початковій школі: зарубіжний та вітчизняний досвід / О. С. Пасічник. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://elar.khnu.km.ua/jspui/bitstream/ 123456789/5472/1/%21Pasichnyk_Primary_PSP_N18_ 2017.pdf.

6. Про поліпшення викладання іноземних мов у середніх школах УРСР. Постанова № 2038 Ради Міністрів Української РСР від 31 жовтня 1947 року // Збірник наказів та розпоряджень Міністерства освіти Української РСР. – 1947. – № 17 – 18. – С. 2– 3.

7. Шевченко С. М. Розвиток шкіл з російською мовою навчання у контексті диференціації загальної середньої освіти в УРСР (50-60-ті роки ХХ ст..) / С. М. Шевченко [Електронний ресурс] − Режим
доступу: http://undip.org.ua/news/problemy_suchasnogo_pydruc hnyka.php?SECTION_ID=330&ELEMENT_ID=2468

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись