Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МИСТЕЦЬКА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

ШИКИРІНСЬКА Оксана Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти

Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

e-mail: [email protected]

КОВАЛЬ Тетяна Василівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти

Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті актуалізується культурологічна спрямованість сучасної професійно-педагогічної освіти; обумовлено суттєве зростання ролі духовно-естетичних факторів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів; висвітлено основні вимоги до змісту підготовки вчителя початкових класів в освітніх нормативних документах; окреслені основні теоретичні концепції культурологічної підготовки майбутніх учителів.

Ключові слова: професійно-педагогічна освіта, культурологічний підхід, мистецька підготовка майбутніх учителів початкових класів

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гуревич Р. С. Інформаційнотелекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях: навч. посіб. для студ. пед. ВНЗ та слухачів інститутів післядипломної освіти / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія. – Вінниця: Планер, 2005. – 366 с.

2. Коваль Т. В. Професійна підготовка майбутнього вчителя початкових класів у контексті парадигмального оновлення сучасної освіти / Т. В. Коваль // Пед. науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – № 3 (57). – С. 390–398.

3. Отич О. М. Мистецтво у змісті професійної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання: навч.-метод. посіб. / О. М. Отич. – Полтава: ІнтерГрафіка, 2005. – 200 с.

4. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

5. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: Навч. посіб. / О. П. Рудницька. – Тернопіль: Навч. книга – Богдан, 2005. – 360 с.


6. Троцко А. В. Музично-педагогічна підготовка учнів педагогічних училищ України (1945–1985 рр.): монографія / А. В. Троцко, Л. А. Штефан, Ю. В. Бекетова. – X: Вид-во ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014. – 148 с.

7. Цуприк С. І. Основи педагогічної майстерності: методичні рекомендації для студентів за напрямом підготовки «Музичне мистецтво» / С. І. Цуприк. – Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. – 84 с.

8. Шикирінська О. А. Художньо-естетична освіта як невід’ємна складова фахової підготовки майбутнього вчителя початкових класів / О. А. Шикирінська // Теорія і методика мистецької освіти: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф.: зб. наук. пр.:– К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – Вип. 8 (13). – С. 130–134.

9. Щолокова О. П. Основи професійної художньо-естетичної підготовки майбутнього вчителя: монографія / О. П. Щолокова. – К., 1996. – 172 с.

МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ MIND MAPS (ІНТЕЛЕКТ-КАРТИ) В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЯРОШЕНКО Олена Миколаївна –

cтарший викладач кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено питання формування пізнавальної діяльності студентів за допомогою методу Mind Maps (інтелект-карт) як засобу схематизації дидактичних об’єктів навчання на основі візуалізації. Розглянуто етапи роботи з інтелект-картою у відповідності з психологічними особливостями розвитку пізнавальної діяльності студентів. Виокремлено ієрархічні рівні візуалізації у відповідності з видами схематизації. Обґрунтовано можливість створення і використання інтелект-карт в системі підготовки вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення музично-теоретичних дисциплін. Надані приклади видів схематизації та інтелект-карти.

Ключові слова: пізнавальна діяльність, рівні візуалізації, види схематизації, Mind Maps (інтелект-карти), музично-теоретичні дисципліни, вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання / Д. Безуглий // Фізикоматематична освіта. – 2014. – С. 5–11.

2. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен / Пер. с англ. Е. А. Самсонов; Худ. обл. М. В. Драко. – 2-е изд. – Мн.: ООО «Попурри», 2003. – 304 с.

3. Вишнікіна Л. П. Навчальні моделі як засіб організації пізнавальної діяльності школярів у процесі вивчення фізичної географії / Л. П. Вишнікіна // Автореферат диссерт. на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. – Кривий Ріг – 2008. – С. 1–2.

4. Лебедев С. А. Развитие познавательной деятельности дошкольников на основе схематизации / С. А. Лебедев // Вопросы психологии. 1997. – №5. – С. 98–103.

5. Манько Н. Н. Концепция инструментального моделирования дидактических объектов на основе когнитивной визуализации / Н. Н. Манько // Развитие научных идей педагогики детства в современном образовательном пространстве: сб. научных статей по материалам международной научно-практической конференции, 4–6 апреля 2007 г. – СПб.: СОЮЗ, 2007. – С. 426– 431.

6. Мартинюк М. І. Структурно-логічні схеми на уроках економічної і соціальної географії України / М. І. Мартинюк // науково-методичний журнал. Географія. – 2011. – № 3. – С. 20–28.

7. Ярошенко О. М. Моделювання і схематизація дидактичних об’єктів на основі когнітивної візуалізації на заняттях з музичнотеоретичних дисциплін в системі підготовки вчителя музики / О. М. Ярошенко. // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць / гол. ред. – д.п.н., професор З. П. Бакум. – Кривий Ріг: КДПУ, 2011. – Вип. 33. – С. 266–276.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ВАРНАВСЬКА Лариса Іванівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

РИМАР Ліліана Анатоліївна –

вчитель-методист, спеціаліст вищої категорії

Енергодарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2.

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлено особливості ігрової діяльності учнів середніх класів на уроках музичного мистецтва, що є актуальним у процесі всебічного розвитку особистості. З’ясовано завдання ігрової діяльності, її цільові орієнтації; встановлено, за рахунок чого здійснюється реалізація ігрових прийомів і ситуацій на уроці; розкрито етапи підготовки та проведення педагогічної гри. Представлено практичні приклади та умови організації ігрової діяльності учнів на уроці музичного мистецтва в загальноосвітній школі.

Ключові слова: ігрова діяльність, гра, навчальний процес, урок, музичне мистецтво, завдання, мета, команда.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Борзова Л. П. Игры на уроке истории: метод. пособие для учителя / Л. П. Борзова. – М.: Изд-во Владос-Пресс, 2003. – С. 3945.

2. Боровских А. В. Игра: деятельность или мышление? / А. В. Боровских // Педагогика. – 2015, №7 – C. 51–58.

3. Педагогический словарь: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / [В. И. Загвязинский, А. Ф. Закирова, Т. А. Строкова и др.]; под ред. В. И. Загвязинского, А. Ф. Закировой. – М.: Издательский центр «Академия», 2008 – С. 81–82.

4. Рымарь Л. А. Уроки музыки в школе [метод. пособие] / Лилиана Анатольевна Рымарь. – Ростовна-Дону: «Феникс», 2015. – 237 с.

ФОРМУВАННЯ СЕМІОТИЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КАСІЛОВ Іван Анатолійович –

викладач кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

ORCID iD 0000-0002-0368-1169

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлено теоретичні основи формування семіотичних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва як необхідна передумова розвитку професіоналізму до інструментально-виконавської діяльності в умовах музично-педагогічної освіти України. Визначено також основні компоненти семіотичних умінь, що відповідають за структуру професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до інструментально-виконавської діяльності.

Ключові слова: учитель музичного мистецтва, інструментально-виконавська діяльність, семіотичні вміння, компоненти семіотичних умінь, професійна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арановский М. Г. Мышление, язык, семантика // Проблемы музыкального мышления: сборник статей / Ред. М. Г. Арановского. – Москва: Музыка, 1974. – С. 90–127.

2. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навчальний посібник / О. П. Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.

3. Холопова В. Н. Музыка как вид искусства: учеб. пособие для студентов вузов искусства и культуры / В. Н. Холопова. – 5 изд. – СПб.: Лань: Планета музыки, 2014. – 320 с.

4. Шип С. В. Музична форма від звуку до стилю: навчальний посібник / С. В. Шип. – Київ: Заповіт, 1998. – 368 с.

ДОСЛІДЖЕННЯ СТОСУНКІВ ДОМІНУВАННЯ У СТУДЕНТСЬКИХ ГРУПАХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ МИСТЕЦЬКОГО СПРЯМУВАННЯ

КОРЯКІН Олексій Олексійович –

викладач кафедри образотворчого мистецтва, теорії, історії музики та художньої культури,

Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розкрито результати експериментального дослідження міжособистісних стосунків домінування та конструктивного лідерства, які формуються в студентських академічних групах в процесі фахової підготовки. В статті також пропонуються інтегровані показники домінування та конструктивного лідерства студентів.

Ключові слова: міжособистісні стосунки студентів, домінування, конструктивне лідерство, студентська академічна група, мистецькі спеціальності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аркин Е. А. Задачи и методы изучения детского коллектива / Є. Аркін // Деринг В. Психология школьного класса. Предисловие. – М. – Л., 1929. – С. 3–30.

2. Бордаченко С. И. Профессиональная подготовка студентов гуманитарного вуза в области математики. Дис. …канд. пед. наук / С. Бордаченко. – Сходня, 2003. – 143 с.

3. Ершова Н. Г. Методические аспекты психолого-педагогического сопровождения учебновоспитательного процесса в период адаптации студентов к обучению в высшей школе / Наталія Єршова // Теория и практика физической культуры. – 2000. – №5. – С. 14–17.

4. Жеребова Н. С. Лидерство в малых группах / Наталія Жеребова // Научные доклады высшей школы. – Философские науки. – 1968. – № 5. – С. 8–16.

5. Зацепин В. И. К вопросу о структуре вертикального общения в коллективе / Володимир Зацепін // Руководство и лидерство / Ред. Б. Д. Парыгин. – Л., 1973. – С. 78–93.

6. Изюмова С. А. Природа мнемических способностей и дифференциация обучения / С. Изюмова. – М.: Наука, 1995. – 381 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись