Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ СПРИЙНЯТТЯ І ВИКОНАННЯ МУЗИКИ ХХ СТОЛІТТЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

КЛЮЄВА Сніжана Дмитрівна –

кандидат філософських наук старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуті поняття «музичне сприйняття», «досвід», особливості виконання музики 20 століття, основні форми формування досвіду сприйняття і виконання музики 20 століття, такі як «Концертроздум», «Лекція-концерт», «Бесіда за круглим столом» та ін.

Ключові слова: досвід, сприйняття, музичне сприйняття, музика 20 століття, особливості виконання музики 20 століття.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алиев Ю. Б. Настольная книга школьного учителя-музыканта / Ю. Б. Алиев. – М.: Владос, 2003. – 286 с.


2. Андрос Є. Сприймання. Філософський енциклопедичний словник / Є. Андрос. – К.: Абрис, 2002. – 744 с.

3. Арановский М. Музыкальный текст: структура и свойство  Марк Арановский.  М.: Композитор, 1998.  329с.

4. Выготский Л. С. Психика, сознание, бессознательное / Лев Семёнович Выготский // Психология сознания. – СПб.: Питер, 2001. – С. 3146.

5. Долматова М. П. Генезис філософськопсихолого-педагогічного поняття категорії досвіду у педагогічній науці / М. П. Долматова // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія.  К.: Освіта, 2016. № 1 (7). С. 2330.

6. Дубинец Е. О. О претворении средневекового художественного канона в музыке ХХ века: На примере творчества Арво Пярта и Юрия Буцко 70-80-х гг. / Е. О. Дубинец. – М.: МГК им. П. И. Чайковского, 1993. – 125 с.

РОЗВИТОК ТЕМБРОВОГО СЛУХУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ

ЛЕВИЦЬКА Ірина Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті міститься теоретичний аналіз наукової літератури з поставленої проблеми, подається визначення головних понять дослідження, з’ясовуються вихідні положення щодо процесу розвитку тембрового слуху у дітей молодшого шкільного віку, встановлюються методи педагогічного впливу на даний процес музичного онтогенезу. Розглянуто феномен тембру з різних наукових позицій, а саме: фізики (акустики), музичної психології та теоретичного музикознавства. Поняття «тембровий слух» визначено в контексті інших властивостей музичної свідомості, виявлено внутрішні механізми досліджуваної категорії, а також шляхи розвитку означеного явища у дітей молодшого шкільного віку. Автором викладаються розроблені форми і методи практичної роботи з дітьми даної вікової категорії на уроках музичного мистецтва, що спрямовані на розвиток тембрового слуху в процесі інструментального музикування.

Ключові слова: тембр, слух, тембровий слух, школярі, музичні інструменти, інструментальне музикування, музичне мистецтво.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Белобородова В. К. Музыкальное восприятие школьников / В. К. Белобородова, Г. С. Ригина, Ю. Б. Алиев. – М.: Педагогика, 1975. – 159 с.

2. Ветлугина Н. А. Детский оркестр / Н. А. Ветлугина. – М.: Просвещение, 1976. – 170 с.

3. Мазель Л. А. Анализ музыкальных произведений / Л. А. Мазель, В. А. Цуккерман. – М.: Музыка, 1967. – 328 с.

4. Майкапар С. М. Музыкальный слух, его значение, природа и особенности и метод правильного развития / Самуил Моисеевич Майкапар. – Изд. 3-е. – Москва, 2013. – 247 с.

5. Назайкинский Е. В. Звуковой мир музыки / Е. В. Назайкинский. – М.: Музыка, 1988. – 254 с.

6. Орф К. Система детского музыкального воспитания Карла Орфа / К. Орф. – Л.: Музыка, 1970. – 160 с.

7. Осенева М. С. Методика воспитания младших школьников / М. С. Осенева, Л. А. Безбородова. – М.: Академия, 2001. – 367 с.

8. Соколов А. Громкостная динамика как предмет анализа / А. Соколов // Проблемы музыкальной науки. – М.: Советский композитор, 1985. – Вып. 5. – С. 107–137.

9. Сохор А. Музыка как вид искусства / А. Сохор // Вопросы социологии и эстетики музыки. – Л.: Советский композитор, 1981. – Т. 2. – 295 с.

ПІДГОТОВКА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

ЛОКАРЄВА Юлія Валеріанівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії,

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються головні аспекти використання проектної діяльності у вищих навчальних закладах культури та мистецтва, ефективність застосування методу художньо-творчих проектів у фаховій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва, висвітлюються основні етапи підготовки художньо-творчого проекту у процесі вивчення музично-теоретичних дисциплін.

Ключові слова: художньо-творчий проект, вчитель музичного мистецтва, музично-теоретична підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Горбенко О. Б. Метод художньо-творчих проектів у формуванні музично-виконавської компетентності майбутніх учителів музики / О. Б. Горбенко // Наукові записки серія: Педагогічні науки, 2016. – Вип. №155. – С. 55–59.

2. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика / Л. М. Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432 с.

3. Олексюк О. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К.: Знання України, 2004. – 264 с.

4. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.; за ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2003. – 255 с.

5. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

6. Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении: пособие для учителей и студентов пед. вузов / Н. Ю. Пахомова. – М.: АРКТИ, 2003. – 112 с.

7. Тягло О. В., Цимбал П. В. Проектні технології: особливості впровадження у початковій школі // Початкове навчання та виховання. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – № 19–21.

8. Щолокова О. П. Проблема якості вищої музично-педагогічної освіти в контексті системного аналізу / О. П. Щолокова // Наук. записки НДУ ім. М. Гоголя. Психол.-пед. науки. – 2008. – № 4. – С. 16–19.

ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ЕСТРАДНО-ДЖАЗОВОЇ МУЗИКИ

МОСКВА Олена Миколаївна –

старший викладач кафедри джазу та популярної музики

Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування вокальної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами естрадно-джазової музики, визначено поняття «вокальна культура», виявлено специфічні прийоми естрадно-джазового співу: наслідування інструментальному тембру (різних інструментів), розщеплення, використання придихальної атаки, штробас, ґро́улінг, горловий спів, йодль та ін.

Ключові слова: вокальна культура, засоби естрадно-джазового мистецтва, майбутні вчителі музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Баташев А. Искусство джаза в музыкальной культуре / Алексей Баташев // Советский джаз: проблемы, события, мастера: сб. статтей. – Москва: Музыка, 1972. – 372 с.

2. Дрожжина Н. В. Естрадно-джазовий спів: програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв ІІІ-ІУ рівнів акредитації / Н. В. Дрожжина. – Харків, 2006. – 28 с.

3. Карягина А. Джазовый вокал: практ. пособие для начинающих. СПб. – М., Краснодар, 2008.

4. Минх Н. Размышления о джазе / Н. Минх. – Москва: Советская музыка, 1958. – 298 с.

5. Овчаренко Н. А. Основи вокальної методики: навчально-методичний посібник. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. ˗ 116 с.

6. Самойленко О. І. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога. Монография. ˗ Одеса: Астропринт, 2002. – 244 с.

7. Сёмина Л. Р. Эстрадно-джазовый вокал: учеб.-метод. пособие / Л. Р. Сёмина, Д. Д. Сёмина; Владим. гос. ун-т им. А. Г. И Н. Г. Столетовых. – Владимир: Изд-во ВлГУ, 2015. – 92 с.

8. Холопов Ю. Н. Век джаза / Ю. Холопов. – СПб: Музмир, 2004. – 211 с.

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО У ПРОЦЕСІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

НЕГРЕБЕЦЬКА Ольга Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Вінниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізована поведінка студентів, зумовлена їхнім соціальним досвідом, який, у свою чергу, утворюється під впливом оточуючого середовища. Досліджено оточуюче середовище, необхідне як для усвідомлення якісних змін у професійній підготовці майбутнього вчителя, так і для розвитку цілісної особистості взагалі. Досліджено середовище, яке складається із певної кількості інших індивідів, організованих у групи, тобто суспільства, а також характерний способу життя цієї групи, тобто культури, що призвело до висновку, що більшість стереотипів поведінки молодої людини зумовлені її взаємодією із соціумом і культурою.

Ключові слова: майбутні учітелі, соціалізація, оточуюче середовище, особистість, музично-естетична діяльність

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арчажникова Л. Г. Теоретические основы профессионально–педагогической подготовки учителя музыки / Л. Г. Арчажникова: автореф. дис. … доктора пед.наук. – М., 1986. – 45 с.

2. Дряпіка В. І. Орієнтації студентської молоді на цінності музичної культури (соціальнопедагогічний аспект) / В. І. Дряпіка. – Кіровоград, 1997. – 123 с.

3. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М., 1975. – 345 с.

4. Платонов К. К. Психология / К. К. Платонов. – М., 1997. – 567 с.

5. Теплов Б. М. Психология музыкальных способностей / Б. М. Теплов. – М.–Л., 1947. – 321 с.


6. Тельчарова Р. А. Музыка и культура. А. Тельчарова. – М.: Знание, 1986. – 231 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись