Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ MIND MAPS (ІНТЕЛЕКТ-КАРТИ) В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЯРОШЕНКО Олена Миколаївна –

cтарший викладач кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено питання формування пізнавальної діяльності студентів за допомогою методу Mind Maps (інтелект-карт) як засобу схематизації дидактичних об’єктів навчання на основі візуалізації. Розглянуто етапи роботи з інтелект-картою у відповідності з психологічними особливостями розвитку пізнавальної діяльності студентів. Виокремлено ієрархічні рівні візуалізації у відповідності з видами схематизації. Обґрунтовано можливість створення і використання інтелект-карт в системі підготовки вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення музично-теоретичних дисциплін. Надані приклади видів схематизації та інтелект-карти.

Ключові слова: пізнавальна діяльність, рівні візуалізації, види схематизації, Mind Maps (інтелект-карти), музично-теоретичні дисципліни, вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання / Д. Безуглий // Фізикоматематична освіта. – 2014. – С. 5–11.

2. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен / Пер. с англ. Е. А. Самсонов; Худ. обл. М. В. Драко. – 2-е изд. – Мн.: ООО «Попурри», 2003. – 304 с.

3. Вишнікіна Л. П. Навчальні моделі як засіб організації пізнавальної діяльності школярів у процесі вивчення фізичної географії / Л. П. Вишнікіна // Автореферат диссерт. на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. – Кривий Ріг – 2008. – С. 1–2.

4. Лебедев С. А. Развитие познавательной деятельности дошкольников на основе схематизации / С. А. Лебедев // Вопросы психологии. 1997. – №5. – С. 98–103.

5. Манько Н. Н. Концепция инструментального моделирования дидактических объектов на основе когнитивной визуализации / Н. Н. Манько // Развитие научных идей педагогики детства в современном образовательном пространстве: сб. научных статей по материалам международной научно-практической конференции, 4–6 апреля 2007 г. – СПб.: СОЮЗ, 2007. – С. 426– 431.

6. Мартинюк М. І. Структурно-логічні схеми на уроках економічної і соціальної географії України / М. І. Мартинюк // науково-методичний журнал. Географія. – 2011. – № 3. – С. 20–28.

7. Ярошенко О. М. Моделювання і схематизація дидактичних об’єктів на основі когнітивної візуалізації на заняттях з музичнотеоретичних дисциплін в системі підготовки вчителя музики / О. М. Ярошенко. // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць / гол. ред. – д.п.н., професор З. П. Бакум. – Кривий Ріг: КДПУ, 2011. – Вип. 33. – С. 266–276.

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись