Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ХУДОЖНЬО-ЕМОЦІЙНИЙ ДОСВІД ШКОЛЯРІВ ЯК ВЕКТОР ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ФОРТЕПІАННОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ

ЧЖОУ Є –

аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії

ДВНЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стратегія музичного навчання школярів полягає у формуванні емоційного досвіду школярів, котрий забезпечує поступовий перехід від спонтанно неусвідомленого емоційного ставлення до творів та образів, що в них закладені до гармонійного поєднання емоційного та розумового, свідомого їх сприйняття та оцінювання. Ефективним ресурсом стає педагогічна спрямованість фортепіанної підготовки на формування емоційного досвіду школярів, що передбачає орієнтацію у фортепіанному репертуарі в контексті класифікації його стилів, жанрів, образів, що стереотипно викликають певні емоційні реакції.

Ключові слова: емоція, емоційний досвід, фортепіанна підготовка, майбутній учитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Винославська О. Психологія: Навчальний посібник [Електронний ресурс] / О. В. Винославська, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, В. Л. Зливков, А. Ш. Апішева, О. С. Васильєва. Київ: ІНКОС, 2005. Режим доступа:http://www.ebk.net.ua/Book/psychology/vinos lavska_psihologiya/part3/3104.htm

2. Додонов Б. И. В мире эмоций / И. Б. Додонов. – Киев: Изд: полит литература Украины, 1987. – 140 с.

3. Лазутина Т. В. Мир эмоций в музыке [Электронный ресурс] / Т. В. Лазутина. Режим доступа: http://jurnal.org/articles/2009/filos5.html

4. Медушевский В. В. Музыкальное произведение и его культурно-генетическая основа / В. Медушевский // Музыкальное произведение: сущность, аспекты анализа: Сб. статей. – Киев: Музична Україна,1988. – 123 с.

5. Медушевский В. Художественная картина мира в музыке (к анализу понятия) / В. Медушевский // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения. – Л.: Наука, 1986. – С. 82–99.

6. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии [Электронный ресурс] / С. Л. Рубиштейн. Режим доступа: http://psylib.org.ua/books/rubin01/index.htm..

8. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька. Навч. Посібник / О. П. Рудницька. – К., 2002. – 270 с.

9. Холопова В. Н. Музыка как вид искусства. Ч. I. Музыкальное произведение как феномен / В. Н. Холопова – М.: Издательство Московской Государственной консерватории имени П. И.Чайковского, 1990. – 320 с.


10. Холопова В. Н. Типология эмоций в музыке / В. Н. Холопова // Художественный тип человека. Комплексные исследования. – М., 1994. – 234 с.

11. Чжоу Є. Емоційний досвід особистості як педагогічний чинник культурологізації особистості // Матеріали XXХV Міжнародної науковопрактичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії» // Збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2017 р. – С. 119–121.

ЕМОЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ ЯК ФЕНОМЕН ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВОКАЛІСТА

ШПИРКА Аліна Олегівна –

аспірантка кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У межах представленої статті розглянуто специфіку фахової підготовки майбутнього вокаліста. Основний зміст дослідження складає аналіз поняття «емоційна виразність», яке автор виокремлює, як феномен фахової підготовки майбутнього вокаліста. Під час опрацювання наукової літератури з обраної проблеми було уточнено поняття «емоційна виразність» та встановлено, що ця проблема потребує глибшого та детальнішого вивчення. Дослідником запропоновано використання можливостей емоційної виразності у фаховій підготовці майбутнього вокаліста.

Ключові слова: емоційна виразність, фахова підготовка, майбутній вокаліст, компетентнісний підхід

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Воєвідко Л. М. Компоненти фахової підготовки студентів мистецьких спеціальностей / Л. М. Воєвідко // Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2015. – Вип. 18. – С. 326–331.

2. Дмитриев Л. Б. Основы вокальной методики / Л. Б. Дмитриев. – М.: Музыка, 2007. – 368 с.

3. Иванов А. П. Искусство пения. Практические советы вокалистам и оперным певцам. – М.: Голос-Пресс, 2008. – 224 с.

4. Єрошенко О. В. Емоційна сфера у вокальній творчості: музично- естетичні та виконавські аспекти: автореф. дис. … канд. мистецтвознавства: 17.00.03 «Музичне мистецтво» / О. В. Єрошенко // Харківський державний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2008. – 19 с.

5. Єрошенко О. В. Про емоційну виразність голосу співака / О. В. Єрошенко // Культура України: зб. наук. пр. / М-во культури і туризму України, Харк. держ. акад. культури. – Х., 2006. – Вип. 17: Мистецтвознавство. Філософія. – С. 216– 223.

6. Зарицька А. А. Зарицький А. О. Емоційність як основа професійної компетентності майбутнього співака-вокаліста / А. А. Зарицька, А. О. Зарицький // Педагогічні науки. – 2016. – № 74. – T. 3. – 212 c.

7. Ляшенко О., Лабінцева Л. Формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / О. Ляшенко, Л. Лабінцева // Наукові записки. – Випуск 139. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 83–87.

8. Лю Цзя Педагогічні новації вокальної підготовки студентів магістратури у вищих педагогічних закладах України / Лю Цзя / Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 8. – С. 146–153.

9. Микиша М. Практичні основи вокального мистецтва / Михайло Венедиктович Микиша. – К.: Музична Україна, 1985. – 80 с.

10. Можайкіна Н. С. Методика викладання вокалу: [навчально-методичний комплекс] / Н. С. Можайкіна. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – 80 с.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕФЛЕКСІЇ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ ГУМАНІЗМУ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

КІЧУК Надія Василівна –

доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету

Ізмаїльського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

 

Анотація

  У статті висвітлено деякі результати аналітичної роботи, що мала на меті уточнення наукового статусу поняття «професійна рефлексія». Окреслено напрямки вдосконалення професійної підготовки студентів, що базуються на творчому втіленні ідей В. О. Сухомлинського у практико орієнтовну їх навчальнопрофесійну діяльність, спрямовану на розвиток професійної рефлексії.

Ключові слова: рефлексія, професійна рефлексія, конкурентоздатність, майбутній фахівець, контекстне навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Богуш Л. А. Зарубіжні концепції в контексті дослідження проблеми професійної кар’єри майбутніх фахівців // Науковий вісник. Серія «педагогіка, психологія, філософія». – К: Нац. ун-т біоресурсів і прородокорист. – Вип. 279. – 2018. – С. 25–30.

2. Кремень В. Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи) / В. Г. Кремень. – К: Грамота, 2003. – 2016 с.

3. Марусинець М. М. Професійна рефлексія майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика формування: Монографія / М. М. Марусинець. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. – 420 с.

4. Положення про педагогічний коворкін «Одеса-2018» // Управління школою. – 2018. – № 13–15. – С. 3–4.

5. Сухомлинський В. О. Батьківська педагогіка. Вибр. твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К:
Рад.шк., 1976. – Т. 5. – 620 с.

6. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором школи. Вибр. твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К: Рад.шк, 1976. – Т. 4. – 640 с.

7. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – К: Рад. шк., 1976. – 670 с.

ІДЕЇ СУБ’ЄКТНОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДОСВІДІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

КОДЛЮК Ярослава Петрівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

ORCID iD: 0000-0003-0851-3436

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті репрезентовано ідеї В. О. Сухомлинського щодо суб’єктності молодшого школяра в навчальній діяльності, зокрема закцентовано увагу на таких аспектах наукового пошуку: формування уміння вчитися (розкрито підходи відомого педагога до трактування сутності цього вміння, його структурних компонентів, шляхів формування); позитивних мотивів навчання (серед найголовніших чинників Василь Олександрович виокремлює майстерність педагога організувати розумову діяльність школярів, яка забезпечить оволодіння умінням вчитися у взаємозв’язку із бажанням навчатися); рефлексивних умінь як здатності проаналізувати власний процес учіння (йдеться насамперед про самоконтроль та самооцінку навчальної діяльності школярів).

Ключові слова: суб’єктність у навчальній діяльності, молодші школярі, уміння вчитися, бажання вчитися, рефлексія навчальної діяльності, робота з підручником, уміння читати.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Кодлюк Я. Суб’єктність молодшого школяра в навчальній діяльності / Я. Кодлюк // Початкова школа. – 2013. – № 1. – С. 6–9.

2. Сухомлинська О. У пошуках справжнього / О. Сухомлинська // Сухомлинський В. Серце віддаю дітям. – К.: вид-во «Акта», 2012. – 538 с.


3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5-ти т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 5. – К.: Радянська школа, 1977. – 639 с.

4. Сухомлинський В. О. Виховувати людину майбутнього / В. О. Сухомлинський // Радянська освіта. – 1959. – 5 грудня.

5. Сухомлинський В. О. Інтерес до учіння / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 5. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 7–16.

6. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / О. В. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 1.– К. : Радянська школа, 1976. – С. 403– 637.

7. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 4. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 393–626.

8. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 3. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 7–582.

9. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 419–654.

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ КАЗОК В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО ЯК ФОРМА СОЦІАЛЬНОВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ

КОЛЯДА Наталія Миколаївна –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

КРАВЧЕНКО Оксана Олексіївна –

доктор педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено діяльність Науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування Національній академії педагогічних наук України та Міністерству освіти і науки України, створеного в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, з вивчення і творчого впровадження спадщини Василя Сухомлинського в освітній простір. У цьому контексті інноваційною формою соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю виступає Фестиваль «Інсценізація казок В. О. Сухомлинського», який було започатковано на факультеті соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини у 2016 році. Мета заходу – вивчення творчої спадщини Василя Сухомлинського з її застосуванням у сучасних умовах навчання майбутніх соціальних педагогів, соціальних працівників, психологів із умінням вирішувати сучасні соціально-педагогічні проблеми, керуючись мудрими порадами Великого вчителя.

Ключові слова: Василь Сухомлинський, діти, молодь, казки, інсценізація, соціально-виховна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василь Сухомлинський – видатний український педагог. Режим доступу: http://osvita.ua/vnz/reports/ukr_lit/14939/

2. Дейнега Л. Казки мудрості / Сухомлинський В. Пелюстка і квітка. Дружба. Дівчинка і ромашка. Радичков І. Якщо хочеш мати друзів / Л. Дейнега // Психолог. – 2002. – № 48. – С. 11–15.

3. Жеребньова Л. В., Артеменко Т. Б. Соціально-психологічний театр / авт. упоряд.: Л. В. Жеребньова, Т. Б. Артеменко. – К.: Шк. світ, 2011. – 120 с.

4. Казковий світ Василя Сухомлинського // Бібліотечка вихователя дитячого садка. – 2005. – № 9–10. – С. 1–119.

5. Ковальчук В. І. Спогади про В. Сухомлинського / В. І. Ковальчук. – К., 1990. – С. 201–204.

6. Майзенберг І. Виховний потенціал авторських казок В. О. Сухомлинського / І. Майзенберг // В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю: збірн. наук. праць / за ред. проф. О. Є. Антонової, доц. В. В. Павленко. – Житомир: ФО-П Левковець Н. М., 2017. – С. 152–155.

7. Невиховані і виховані. Палець у чорнилі / Казки // Завуч. – 2006. – № 6. – С. 14–23.

8. Світельська-Дірко С. В. Виховання ціннісних орієнтацій молодших школярів засобами казки в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / С. В. Світельська-Дірко; Житомир. держ. ун-т ім. Івана Франка. – Житомир, 2017. – 20 с.

9. Сухомлинський В. Вогнегривий коник: Казки. Притчі. Оповідання / В. Сухомлинський. – К.: Знання, 2017. – 217 с.

10. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 5: Вчити вчитися. – С. 426–436.

11. Сухомлинський В. О. Казки школи під голубим небом / В. О. Сухомлинський. – К., 1991. – 267 с.

12. Сухомлинський В. Педагогічний світ казки: Бесіда з марійськими вчителями 1967 р. // Освіта. – 2000. – 16 – 23 лютого. – С. 56–98.

13. Сухомлинський В. Я розповім вам казку… Філософія для дітей / В. Сухомлинський; Уклад. О. Сухомлинська. – Харків: ВД «Школа», 2016. – 576 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись