Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДО ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МУЗИЧНО-СТИЛЬОВОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ВИКОНАВСЬКО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

МАМИКІНА Анжеліна Іванівна –

викладач кафедри музично- інструментальної підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито сутність музично-стильового мислення майбутніх учителів музики. Стислий огляд проблеми дозволив визначити, що процес розвитку досліджуваного феномена в процесі виконавськоінструментальної підготовки зумовлений інтеграцією музично-теоретичних, історико-культурних і виконавсько-інструментальних знань, використанням їх під час вирішення практико-творчих художньоінтерпретаційних завдань, що озброює студентів методикою самостійного вивчення різних музичних явищ, забезпечує адекватність сприйняття, розуміння і оцінки змісту інструментальних творів.

Ключові слова: мислення, музичне мислення, музичний стиль, музично-стильове мислення, майбутні вчителі музики, виконавсько-інструментальна підготовка, художня інтерпретація інструментального твору.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арановский М. Г. Музыкальный текст. Структура и свойства / М. Г. Арановский. – М. : Композитор, 1998. – 343 с.

2. Асафьев Б. В. Избранные труды / Б. В. Асафьев. – М.: Изд-во Академии наук, 1952. – Т.1. – С. 59–65.

3. Ашихміна Н. В. Сутність і компонентна структура фахової культури майбутніх учителів музики / Н. В. Ашихміна // Наука і освіта. – 2016. – №1. – С. 42–47.

4. Немов Р. С. Психология / Р. С. Немов. – Т. 1. – М. : Владос, 2001. – С. 107–109.

5. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. − СПб.: Питер, 2002. – 720 с.

6. Поляков А. В. Формирование стилевой компетентности у студентов музыкальнопедагогических вузов в процессе профессионального образования: теория и практика: монография / А. В. Поляков – Екатеринбург: ООО «Издательский дом «Ажур», 2015. – 192 с.

7. Сохор А. Н. Стиль, метод, направление (к определению понятий) // Вопросы теории и эстетики музыки. – Вып. 4. – Л.: Музыка, 1965. – С. 3–15. 

8. Философский энциклопедический словарь / Е. Ф. Губский, Г. В. Короблева, В. А. Лутченко. – М.: Инфа-М, 2009. – 570 с.

ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКИХ УМІНЬ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ АНСАМБЛЕВОГО МУЗИКУВАННЯ

НІКОЛЕНКО Людмила Ігорівна –

викладач класу скрипки Кіровоградської музичної школи № 2 ім. Ю. С. Мейтуса.

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються питання формування інструментально-виконавських умінь учнів у процесі ансамблевого музикування. Автор доводить, що колективна музична гра  це важливий фактор формування музично-виконавської техніки, культури художнього сприйняття, розвитку музичних здібностей, акустичних концепцій, художньо-образного мислення.

Ключові слова: ансамбль, музичні здібності, художньо-образне мислення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

2. Готлиб А. Д. Основы ансамблевой техники / А. Д. Готлиб. – М.: Музыка, 1971. – 94 с.

3. Журавльова Н. І., Каленик І. В. Підготовка майбутніх учителів музики до навичок ансамблевого виконання в курсі «Концертмейстерський клас» (фортепіано) / Н. І. Журавльова, І. В. Каленик //Актуальні питання мистецької педагогіки. – Випуск 5, 2016. – С. 67–78.

4. Казахватова Л. А. Теоретические аспекты профессиональной подготовки будущего педагогамузыканта в классе ансамблевого исполнительства / Л. А. Казахватова, Г. Г. Сибирякова // Молодой ученый. – 2013. − №8. – С. 395–402.

5. Лапченко В. П. Грає дитячий оркестр народних інструментів. – К. «Музична Україна», 1988.– 63 с.

6. Молчанова Т. О. Мистецтво піаністаконцертмейстера: навчальний посібник. / Т. О. Молчанова. – Львів: ДМА, 2001. – 216 с.

7. Пляченко Т. М. Підготовка майбутнього вчителя музики до роботи з учнівськими оркестрами та інструментальними ансамблями: монографія / Т. М. Пляченко. – Кіровоград. 2010. – 428 с.

ЗМІСТОВНО-СМИСЛОВЕ НАПОВНЕННЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ

РАСТРУБА Тетяна Віталіївна –

викладач кафедри вокально-хорової майстерності

Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі змістовно-смислового наповнення особистісно орієнтованої загальної мистецької освіти дітей шкільного віку. Сформульовано власне бачення категорії «особистісно орієнтована загальна мистецька освіта», визначено її мету та завдання. Виокремлено змістовно-процесуальний, мотиваційний та позиційний компоненти, які складають її наповненість. Проаналізовано ефективний особистісно орієнтований дидактичний інструментарій, що використовується вчителем, до якого входять специфічні методи, прийоми, форми

Ключові слова: особистісно орієнтована загальна мистецька освіта, мета, завдання, змістовнопроцесуальний, мотиваційний, позиційний компоненти, методи, прийоми, форми.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Горбенко С. С. Історія гуманізації музичної освіти дітей шкільного віку: Навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання / С. С. Горбенко – Житомир: В.Б.Котвицький, 2008. – 416 с.

2. Лобова О. В. Формування основ музичної культури молодших школярів: теорія та практика / О. В. Лобова. – Суми: ВВП «Мрія» ТОВ, 2010. – 516 с.

3. Олексюк О. М. Музична педагогіка: навчальний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.

4. Пєхота О. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя: монографія. – 2-е вид. доп. Та перероб. / О. Пєхота, А. Старева. – Миколаїв: Вид-во «Іліон», 2006. – 272 с.

5. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навчально-методичний посібник / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 640 с.

ЗАКОНОМІРНОСТІ ПОЄДНАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ, ТВОРЧОЇ ВОЛІ ТА ПІАНІСТИЧНОЇ ТЕХНІКИ ВИКОНАВЦЯ В ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ФОРТЕПІАННОЇ МУЗИКИ

СИДОРЕЦЬ Тетяна Володимирівна –

асистент кафедри музичного мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття висвітлює шляхи формування комплексу здатностей, необхідних для здійснення виконавської діяльності піаніста.У статті проаналізовано методичні принципи,що допомагають вирішувати проблеми, які об’єднують в собі пізнавальні завдання.Автор підкреслює роль творчого підходу до виконання музики як однієї з цілей розвитку особистості, спрямованої на створення якісно нових духовних цінностей у фортепіанному мистецтві.

Ключові слова: художня творчість, інтелектуальна активність, піаністична майстерність, виконавська культура, емоційна сфера, фортепіанне мистецтво, синтез об’єктивного і суб’єктивного.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Баренбойм Л. А. Вопросы фортепианной педагогики и исполнительства / Л. А. Баренбойм. – Ленинград, «Музыка», 1969. – 284 c.

2. Бузони Ф. О пианистическом мастерстве // Ф. Бузони // Исполнительское искусство зарубежных стран. Вып.1. – Москва, Госмузиздат, 1962. – 175 c.

3. Гизекинг В. Статьи о пианистическом искусстве // В. Гизекинг // Исполнительское искусство зарубежных стран. Вып.7. – Москва, «Музыка», 1975. – 249 c.

4. Кияновська Л. О. Психологічний портрет композитора як джерело пізнання його індивідуального стилю // Л. О. Кияновська
//Українська музика: Науковий часопис. Ч. 3 (13). – Видавець: Львівська національна музична академія імені М. В. Лисенка. - Львів, 2014. – 151 с.

5. Фейнберг С. Е. Мастерство пианиста / С. Е. Фейнберг. – Москва, «Музыка», 1978. – 206 с.

6. Чжен Лиша. Педагогическая деятельность С. Е. Фейнберга в Московской консерватории // Чжен Лиша // Музыкальная академия: научнотеоретический и критико-публицистический журнал. №3. – Москва, «Композитор», 2013. – 182 с.

МЕТОДОЛОГІЧІ ОСНОВИ І ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ГОТОВНОСТІ ДО ФАХОВОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВОКАЛУ

ТОЛСТОВА Наталя Михайлівна −

викладач кафедри теорії музики і вокалу

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  В статті обґрунтовано методологічні основи і принципи формування готовності до фахового самовдосконалення в студентів музично-педагогічних навчальних закладів. Визначено сутність самовдосконалення та специфіку самовдосконалення в діяльності майбутніх учителів музики у процесі їхнього навчання в класі з постановки голосу. Розглянуто психолого-педагогічні засади формування готовності до самовдосконалення студентів під час навчання співу, значущість формування в майбутніх фахівців мотиваційної сфери, позитивної установки на досягнення успіху, врахування гедоністичних властивостей вокальновиконавського мистецтва.

Ключові слова: вчитель музики; готовність до фахового самовдосконалення; постановка голосу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алиев Ю. Б. Методика музыкального воспитания школьников / Ю. Б.Алиев, Л. А. Безбородова. − М., 2002. − 416 с.

2. Гальперин П. Я. Введение в психологию: Учебное пособие для вузов. / П. Я. Гальперин. − М.: Книжный дом «Университет», 1999. − 332 с.

3. Дистервег А. «О природосообразности и культуросообразности в обучении» (по публ. в ж-ле «Народное образование») / Дистервег Адольф. – 1998. – № 7. – С. 46–52.

4. Кён Н. Г. Формирование готовности будущих учителей музыки к профессиональному самосовершенствованию в процессе вокальноучебной деятельности / Кён Наталья Георгиевна, Толстова Наталья Михайловна // Науковий часопис European Applied Sciences, №5–6, 2016: ORT Publishing, Germany. − С. 35–37.


5. Кён Н. Г. Стилистическое сольфеджио. Методическое пособие для студентов музыкальнопедагогических заведений / Н. Г. Кён. – Одесса, 2006. – 173 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись