SHANDRUK Svitlana Ivanivna –
Doctor of Pedagogical Sciences, Professor
Department of Linguodidactics and Foreign Languages
Kirovohrad Vynnychenko State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
Анотація
Використання пісень як технології навчання на уроках англійської мови привертає до себе усе більшу увагу. Навчання англійської мови може бути реалізовано у релаксованій та приємній манері з використанням пісні на уроках англійської мови. Пісні можуть змінити одноманітний настрій на уроці англійської мови, з ефектом музики, що зменшує напругу та підвищує настрій. Пісні забезпечують комфортні умови на уроках англійської мови таким чином, що студенти можуть формувати свої мовленнєві компетенції не напружуючись. Пісні мають значний культурний потенціал, їх ідіоматичні і поетичні вирази, їхны терапевтичні функції роблять пісні бездоганним інструментом для навчання англійської мови.
Ключові слова: навчання англійської мови, англійські пісні, інструменти навчання, заспокійливий ефект музики, емоційний вплив, внутрішні характеристики, технології, урок.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Cheung, C. (2001). The use of popular culture as a stimulus to motivate secondary students’ English learning in Hong Kong / C. Cheung // ELT Journal.
2. Jolly, Y. (1975). The use of songs in teaching foreign languages / Y. Jolly // Modern Language Journal.
3. Keskin, F. (2011) Using songs as audio materials in teaching Turkish as a foreign language / Funda Keskin // TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology.
4. Millington, N. (2011). Using Songs Effectively to Teach English to Young Learners / Neil T. Millington // Language Education in Asia.
5. Shen, C. (2009). Using English Songs: an Enjoyable and Effective Approach to ELT / Chunxuan Shen // English Language Teaching.
6. Sigurрardуttir, D. (2011). Language learning through music / Drifa Sigurрardуttir. – Prentun: Bуksala Menntavisindasviр Reykjavik, Island.
7. Vinyets, N. (2013). Using Songs in Primary Education: Advantages and Challenges / Núria Bach Vinyets. – Treball de Final de Grau Universitat de Vic.
ЩОЛОКОВА Ольга Пилипівна –
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства
Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті, відповідно до сучасних наукових поглядів, проаналізовані категорії «ідентичність», «ідентифікація» та «національно-культурна ідентичність». Увага до процесу ідентифікації зумовлюється тим, що її результатом стає особиста культурна ідентичність. Це дозволяє запровадити у науковий обіг поняття «національно-культурна ідентичність». Доводиться, що національно-культурна ідентичність проявляється і функціонує в художньо-комунікативних і творчо-виконавських процесах на трьох рівнях: художньо-інформаційному; інтерпретаційно-творчому; художньопедагогічному. Це дозволило обґрунтувати можливості формування національнокультурної ідентичності майбутніх учителів мистецьких дисциплін на засадах естетико-парадигмального підходу як важливої складової їхньої фахової підготовки.
Ключові слова: педагогіка мистецтва, естетико-парадигмальний підхід, національно-культурна ідентичність, учителі мистецьких дисциплін, фахова підготовка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Баришевський M. Й. Національна самосвідомість у громадянському становленні особистості / М. Й. Баришевський. – К, 2000. – 63 с.
2. Возняк Т. Глобальне та національне: проблема збереження ідентичності / Тарас Возняк // Українська культура. – 2014. – № 6. – С. 65–67.
3. Выжлецов Г. П. Аксиология культуры / Г. П. Выжлецов. – СПб, 1996. – 286 с.
4. Гнатенко П. И. Идентичность: философский и психологический н. із [Текст] / П. И. Гнатенко, Н. В. Павленко. – К.: «Арт-пресс», 1999. – 466 с.
5. Лушин П. В. Психология личностного изменения /П. В.Лушин. – Кировоград, 2002. – 360 с.
6. Москаленко В. В. Социализация личности / В.В. Москаленко. – К.,1986. – 102 с.
7. Нагорна Л. Національна ідентичність в Україні / Л. Нагорна // НАНУ Ін-тут політичних і етнонац. Досліджень. – К., 2002. – 272 с.
8. Огнев’юк В. Науково-освітній потенціал нації: погляд у ХХІ століття: В 3-х н../ [В. Огнев’юк, В. Литвин, В. Андрущенко, В. Кремень, А. Толстоухов та н..]. – Навчальна книга, 2004. – Кн.1: Пріоритет інтелекту. – 638 с.
9. Осипець Р. О. Формування національної самосвідомості майбутніх учителів музики засобами української народнопісенної культури / Р. О. Осипець. – К.: Магістр –5, 1999. – 207 с.
10. Поняття «національна ідентичність» і «національна ідея» в українському термінологічному просторі / http: www.br.com.ua // reforats / Politologiya / 21855-10.html. – C. 5–10.
11. Потапчук Т. В. Етнічна ідентичність як структура самосвідомості: постановка проблеми / Т. В. Потапчук // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. Наук. Праць. – Вип. 12. – Інститут проблем виховання. – К., 2008. – С. 90–97.
12. Степико М. Т. Українська ідентичність: феномен і засади формування: монографія / М. Т. Степико. – К.: НІСД, 2011. – 336 с.
KARCZMARZYK Małgorzata
University of Gdańsk. Prof. UP dr hab.
e-mail:[email protected]
ŁAPOT-DZIERWA Kinga
Pedagogical University of Cracow
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті розкривається потенціал сучасного мистецтва в організації діалога між дітьми і дорослими. Інтерпретація картин дозволяє набути знання і життєвий досвід, відбувається збагачення інтелекту, розвивається індивідуальна емоційна сфера.Знання, які діти отримують в цей період життя є фундаментом, на якому відбувається формування особистості, а також їхнє ставлення до інших людей. Доцільно надати можливість дитині в повній мірі пізнати світ і відкрити для себе нові реалії.
Ключові слова: картины, інтерпретація, емоційна сфера, сучасне мистецтво.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Eco, U. (2008). Dzieło otwarte: Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych. Warszawa: W.A.B.
2. Goban-Klas, T.(2005). Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa: WSiP.
3. Karczmarzyk, M. (2011). Co znaczą rysunki dziecięce? Znaczenia i potencjał komunikacyjny rysunku dziecka sześcioletniego. Gdańsk: Wyd. UG.
4. Karczmarzyk, M. (2013). Dziecko w wirtualnej galerii. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
5. Mendel, M. (2006). Pedagogika miejsca, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
6. Piaget, J. (1966). Studia z psychologii dziecka. Warszawa: Wyd. PWN.
7. Przetacznik-Gierowska, M., Mokiełło-Jarża, G. (1985). Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: WSiP.Sztuka i dorastanie dziecka. (1981) red. Tyszkowa, M. Warszawa-Poznań: PWN.
8. Wadsworth, B. J. (1998). Teoria Piageta: poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka. Warszawa: WSiP.
ГАВРІЛОВА Людмила Гаврилівна –
доктор педагогічних наук, доцент, професор
кафедри теорії і практики початкової освіти
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена проблемам впровадження сучасних мультимедійних технологій в систему вищої музично-педагогічної освіти. Автор доводить доцільність систематичного використання мультимедійних засобів навчання в підготовці майбутніх учителів музики, зокрема для вивчення професійно зорієнтованих музичнотеоретичних та музично-історичних дисциплін.
Пропонується авторський досвід роботи з мультимедійними засобами навчання: мультимедійним підручником «Російська музика: від найдавніших часів до початку ХХ століття», е-посібником «Українська духовна музика», дистанційним курсом «Мультимедійні технології в музичній освіті». Систематичне використання мультимедійних засобів навчання робить навчання майбутніх учителів музики більш ефективним, творчим і сучасним, що підтверджується результатами експериментального впровадження.
Ключові слова: мультимедійні технології, мультимедійні засоби навчання музики, електронний навчальний посібник, мультимедійний підручник, дистанційний курс, майбутні вчителі музики.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Закон України «Про вищу освіту» № 1556VII від 01. 07. 2014 [Електронний ресурс] // Вища освіта: інформаційно-аналітичний портал про вищу освіту в Україні та за кордоном [сайт]. – Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakonukrayiny-pro-vyschu-osvitu. – Назва з екрану.
2. Співаковський О. В. Інформаційнокомунікаційні технології в початковій школі: навч.метод. посіб. для студ. напряму підготовки «Початкова освіта» / О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, В. В. Коткова. – Херсон: Айлант, 2012. – 386 с.
3. Горюнова О. Медиа: История экспансий. Курс лекций / Ольга Горюнова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/3169. – Загл. с экрана.
4. Буров А. М. Язык мультимедиа. Эволюция экрана и аудиовизуального мышления [Электронный ресурс] / А. М. Буров, Е. Г. Яременко, С. М. Соколов и др. – М.: ВГИК, 2012. – Режим доступа: http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4. pdf. – Загл. с экрана.
5. Шлыкова О. В. Культура мультимедиа: уч. пособие для студентов / О. В. Шлыкова / МГУКИ. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 2004. – 415 с.
6. Теория современной композиции: учебное пособие. / Гос. инст. искусствознания, Моск. гос. консерватория им. П. Чайковского; отв. ред. В. С. Ценова. – М.: Музыка, 2005 – 624 с.
7. Гаврілова Л. Г. Мультимедійні навчальні засоби з мистецтва в контексті професійної підготовки майбутніх учителів музики в початкових класах [Електронний ресурс] / Л. Г. Гаврілова // 10 Міжнародна конференція «Нові інформаційні технології в освіті для всіх. ITEA–2015». Ч. 1. – С. 90–98. – Режим доступу: https://issuu.com/iteaconf/docs/1_itea_2014_ua/5?e=0.
8. Гаврілова Л. Г. Українська духовна музика [Електронний ресурс]: навч. посіб. з курсу «Історії української музики» / Л. Гаврілова, В. Сипченко, І. Удовенко. – Слов’янськ, 2013. – 196 с. – Електрон. текст. дан. (1,2 GB). – 1 DVD-ROM. – Систем. вимоги : CPU 2000Mhz; 1024Mb RAM; 1,5 Gb HDD: MS Windows XP, Vista (32/64), Windows 7 (32/64bit). – Режим доступу: http://ukrspiritmuz.net.ua/index.html. – Назва з екрану.
9. Гаврилова Л. Г. История музыкального искусства. Русская музыка: от древнейших времен до начала ХХ века [Электронный ресурс]: мультимедийный учебник для студентов педагогических вузов / Л. Г. Гаврилова, В. П. Сергиенко. – Электрон. текст. дан. (2 GB). – Славянск: «ПК Мастер», 2011. – 2 DVD-ROM. – Систем. требования: CPU 2000Mhz; 1024Mb RAM; 3 Gb HDD; MS Windows XP, Vista (32/64), Windows 7 (32/64-bit). – Загл. с титул. экрана.
KRAUZE-SIKORSKA Hanna –
Professor of Adam Mickiewicz University,
Faculty of Educational Studies, Poznań, Poland
e-mail: [email protected]
Анотація
W czasach, w których młodzi ludzie starają się tworzyć «egzystencję możliwą», pozwalającą budować przekonanie o tym, że odnajdują swoje miejsce w świecie przesyconym nieprzejrzystością, brutalnością i nihilizmem twórczość młodzieży, choć niepokoi czasem odbiorców nowymi formami twórczymi, dążeniem do odsłaniania nowych treści i elementów rzeczywistości, stanowi wysiłek, którego celem i rezultatem jest nie tylko ekspresja wewnętrznych stanów psychicznych młodego twórcy, ale nadanie tym przeżyciom określonej formy.
Keywords: sztuka cyfrowa, sztuka internetowa, cyberprzestrzeń, wartości kreatywności młodzieży, edukacja przez sztukę, płynna ponowoczesność, komunikacja wizualna, kreatywność w świecie, samorealizacja, twórczość.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Bauman, Z. (2007). Płynne życie [Liquid life]. Kraków: Wyd. Literackie.
2. Bauman, Z. (1995). Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności [Body and violence in the face of postmodernity]. Toruń: Wyd. UMK .
3. Berger, J. (1997). Sposoby widzenia [Ways of seeing]. Poznań: Rebis.
4. Bhabha, H. K. (1996). Culture's In-Between. In S. Hall, P. du Gay (eds.) Questions of Cultural Identity. London: Sage Publications.
5. Brzozowski, S. (1997). Legenda Młodej Polski. Studia o strukturze duszy kulturalnej (T. I). [The Legend of Young Poland. Studies on the structure of the cultural soul]. Kraków: Wyd. Literackie.
6. Cardinal, R. (1972). Outsider Art. London.
7. Dilthey, W. (1982). Wyobraźnia poetycka i obłęd. [Poetic imagination and madness). In W. Dilthey Pisma estetyczne]. (Aesthetic writings). Warszawa: PWN.
8. Fiske, J. (1999). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. [Introduction to the study of communication]. Wrocław: Astrum.
9. Foucault, M. (2000). Filozofia, historia, polityka. Wybór pism. [Philosophy, history, politics. Selected writings]. Warszawa- Wrocław: PWN.
10. Głowiński, M., Sławiński, J. (eds.) (1972). Studia o Stanisławie Ignacym Witkiewiczu [Studies about Stanislaw Ignacy Witkiewicz]. Wrocław – Warszawa- Kraków- Gdańsk: Ossolineum. 11. Golka, M. (2008) Socjologia sztuki [Art sociology]. Warszawa: Difin.
12. Gołaszewska, M. (1990). Conditio Humana Qua Fuga [The condition of human flight]. Sztuka i Filozofia nr 3-90 (Art. and Philosophy no. 3-90) pp. 85– 96.
13. Gołaszewska, M. (1999). Multimedia - krytyka i obrona. Esej o estetycznym statusie nowych mediów [Multimedia – criticism and defence. Essay on the aesthetic status of new media]. In K. Wilkoszewska (ed.). Piękno w sieci. Estetyka a nowe media (The beauty of the network. Aesthetics and new media). Kraków: Universitas.
14. Hirsch, Jr. E. D. (1987). Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Boston: Houghton Mifflin.
15. Grajewski, H. (November 28, 2016). Sztuka Internetu [Art of the Internet]. Retrieved from http://cis.art.pl/PODWORKO/TEXTY/PUBLIKACJE/I NETART/text.html.
16. Guzek, Ł. (November 28, 2016). Grać, czyli być [Play or be]. Retrieved from http://free.art.pl/qq2001/hubpfr.htm.
17. Jackowski, A. (1980). Miejsce i rola plastyki amatorskiej w naszej kulturze współczesnej (The place and role of amateur arts in our contemporary culture). In A. Jackowski (ed.) Plastyka nieprofesjonalna (Unprofessional art). Warszawa: Inst. Sztuki PAN.
18. Kępiński, A. (1973). Rytm życia [The rhythm of life]. Kraków: Wyd. Literackie.
19. Kocowski, T. (1991). Szkice z teorii twórczości i motywacji [Sketches from the theory of creativity and motivation]. Warszawa: SAWW.
20. Korczak, J. (1992). Jak kochać dziecko (How to love a child]. Warszawa: Jacek Santorski&CO Agencja Wydawnicza.
21. Krauze – Sikorska, H. (2012). Net Art - nowa przestrzeń artystycznej kreacji młodzieży (Net Art – a new space for adolescents artistic creation). In W. Skrzydlewski, S. Dylak (eds.) Media Edukacja Kultura (Media Education Culture). Poznań: Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych.
22. Read, H. (1976). Wychowanie przez sztukę (Education through art]. Wrocław: Ossolineum.
23. Schulz, R. (1990). Twórczość – społeczne aspekty zjawiska [Creativity - the social aspects of the phenomenon]. Warszawa, PWN.
24. Szmidt, K. (2001). Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej [Creativity and help in creating in the perspective of social pedagogy]. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
25. Suchodolski, B. (1983). Wychowanie i strategia życia [Education and the strategy of life]. Warszawa: WSiP.
26. Weibel, P., Druckrey, T. (eds.) (2001). net_condition: art and global media [Electronic Culture: History, Theory, and Practice]. MA: MIT Press.
27. Witkiewicz, S. I. (1959). Nowe formy w malarstwie i inne pisma estetyczne [New forms in painting and other aesthetic writings]. Warszawa: PWN
28. Wojnar, I. (1970). Estetyka i wychowanie [Aesthetics and education]. Warszawa: PWN.
29. Wojnar, I. (2000) O samokształceniu inaczej (Differently about self-education). In I. Wojnar Humanistyczne intencje edukacji (Humanistic intentions of education). Warszawa: Wyd. Akademickie «Żak».