Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОСТОРУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ

ЯО ЯМІН –

аспірант кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проведено теоретичний аналіз категорії «самоорганізація навчального простору студента». Розглянуто різні наукові підходи до поняття «навчальний простір», а також запропоновано власне визначення самоорганізації навчального простору майбутніх педагогівмузикантів з урахуванням надбань вітчизняної та зарубіжної науки та специфіки підготовки студентів у вищих навчальних закладів мистецького напряму.

Ключові слова: самоорганізація, навчальний простір, педагог-музикант, фахові компетенції, вміння, навички.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бондаревская Е. В. Теория и практика личностно-ориентированного образования / Е. В. Бондаревская. – Ростов-на-Дону : Булат, 2000. – 351 с.

2. Волчегурский Б. Л. Некоторые проблемы построения профессиограммы учителя музыки / Б. Л. Волчегурский. // Вопросы фортепианной педагогики: Сб. науч. тр. / Под ред. Ю.М. Гохфельда. – М.: МГПИ им. В. И. Ленина, 1980. – С. 113–118.

3. Касярум Н. Освітній простір: становлення поняття / Н. Касярум. // Витоки педагогічної майстерності. – 2013. – Вип. 12. – С. 107–113.

4. Килівник А. М. Формування культури самоорганізації майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки / Килівник А. М.: автореф. дис… на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: 13.00.04: Теорія та методика професійної освіти. – Хмельницький, 2015. – 20 с/

5. Концевая Г.М., Концевой М.П. Высокое искусство самообразования (к 250-летию со дня рождения Иоганна Вольфганга Гете) [Електронний ресурс]. – Режимдоступу: http://elib.org.ua/pedagogics/ua_readme.php?subaction =showfull&id=1107802936&archive=&start_from=&u cat=1&

6. Мирончук Н. М. Самоорганізація професійної діяльності як основа професійного зростання викладача вищого навчального закладу / Н. М. Мирончук. // Проблеми освіти: збірник наукових праць. – Спецвипуск. – Вінниця – Київ, 2015. – С. 69–73.

7. Смульсон М. Л. Психологічні особливості віртуальних навчальних середовищ / М. Л. Смульсон. // Технології розвитку інтелекту. – К.: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – 2012. – С. 116–126.

8. Тарасов С. В. Образовательная среда: понятие, структура, типология / С. В. Тарасов. // Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. – 2011. – №3. – Том 3. – С. 133–138.

9. Цагарелли Ю. А. Процессы самоорганизации, самоуправления, саморегуляции в музыкальной деятельности / Ю. А. Цагарелли. // Теоретические и прикладные исследования психической саморегуляции: Тезисы докладов научной конференции. – Казань: КГУ, 1982. – С. 11– 13.

THE SPECIFICITY OF THE WORK OF A FUTURE PIANO ACCOMPANIST ON CHAMBER VOCAL REPERTOIRE IN THE SOLO SINGING CLASS

MAKHINKO Iryna Oleksandrivna –

Master Student Keyboard Instruments And Percussion Department

Higher State Education Institution of

Musical and Dancing Studies «Gaetano Braga» of Teramo

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена розгляду специфіки підготовки майбутнього піаніста-акомпаніатора у класі сольного співу на прикладі романсів Франческо Паоло Тості. Виявлені основні етапи роботи над камерно-вокальним репертуаром серед яких ми виділили: вивчення поетичного тексту як основи камерно-вокального твору; роботу над тембральним забарвленням фортепіанного акомпанементу, яка обумовлена тим, що супровід пісенно-романсової лірики з моменту створення композитором передбачався у виконанні на фортепіано, на відміну від барокової музики та оперного репертуару; роботу над динамічними відтінками, котра передбачає створення рівноваги між гучністю звучання співацького голосу і фортепіанної партії, інтерпретація котрих залежить як від поетичного тексту і створення художнього образу твору так і від типу голосу співака. Розкрита роль фортепіанного вступу і постлюдії в інтерпретації художнього образу.

Ключові слова: піаніст-акомпаніатор, камерно-вокальний репертуар, професійні навички, тембральне забарвлення, динамічні відтінки, ансамблеве виконання, інтерпретація художнього образу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Moore G. Il pianista accompagnatore (The Unashamed Accompanist) – Analogon Edizioni – Asti – 2013 – p. 158

2. Moore G. Per canto e piano. L'interpretazione di 50 Lieder (Singer and Accompanist. The Performance of Fifty Songs) – Analogon Edizioni – Asti – 2016 – p. 316

3. Nielsen R. Le forme musicali – Bongiovanni – Bologna – 1961 – p. 326-331


4. Sanvitale F. La romanza italiana da salotto. – E.D.T. Edizioni di Torino – 2002 – p. 98-99 5. Sanvitale F. Tosti. – E.D.T. Edizioni di Torino – 1991 – pp. 134-136

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (В КОНТЕКСТІ ПРОЕКТУ «ВІДКРИТИЙ СВІТ»)

САКСАГАНСЬКА Катерина Романівна –

магістрант Миколаївського національного університету

ім. В. О.Сухомлинського

e-mail – [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках музичного мистецтва в контексті проекту «Відкритий світ», які дозволяють зробити процес навчання в ЗНЗ ефективним та цікавим. Актуальність дослідження обумовлена соціально-економічними процесами, які вимагають від системи освіти інноваційного підходу у підготовці учнів. Обґрунтовано доцільність використання ІКТ під час викладання музичного мистецтва, наведено приклади.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформатизація, мультимедійні технології, мультимедійні презентації, музичне мистецтво, «Відкритий світ», аудіовізуальні засоби, навчальні блоки, Інтернет.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аристова Л. C. Інноваційні ідеї викладання музичного мистецтва в початковій і середній школі // Розвиток творчого потенціалу учнів загальноосвітніх навчальних закладів у системі поліхудожнього виховання. Матеріали ІІ Міжнародної школи методичного досвіду. – Миколаїв. – 2013 – С. 65–71.

2. Аристова Л. C. Використання відеоматеріалів на уроках художньої культури / Навчально-методичний посібник / Л. С. Аристова. – Миколаїв. – 2011 – 322 с.

3. Василенко Е. В. Шляхи застосування комп’ютерних технологій на уроках музичного мистецтва / Е.В. Василенко // Мистецтво в школі. – 2010. – №1 – С. 3–5.

4. Зуєв С. П. Впровадження комп’ютерних технологій у музичну освіту // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – №3 – С. 5– 8.

5. Костриба Л. О. Створення мультимедійних програмно-педагогічних систем навчання засобами Power Point / Л. О. Костриба // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2008. – №4. – С. 33–36.

6. Масол Л. М. Методика навчання мистецтва у початковій школі: посібник для вчителів / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Е. В. Бєлкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. – Харків.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. – С. 97–103.

7. Машбиц Е. І. Психолого-педагогічні проблеми комп’ютеризації навчання / Е. І. Машбиц. – М.: Педагогіка, 1998. – C. 192–198.

8. Новикова Н. Комп’ютерна презентація на уроках музики / Н. Новикова // Мистецтво та освіта. – 2010. – №3. – С. 25–29.

9. Проект Закону України «Про освіту» № 3491-д від 04.04.2016 – С. 13. Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/gromadske-obgovorennya-zakonoproektu%C2%ABpro-osvitu%C2%BB.html. Proekt Zakonu Ukrayiny «Pro osvitu» №3491-d vid 04.04.2016 – C. 13.

10. Турчин Т. Інформаційно-комп’ютерні технології на уроках музики в початковій школі / Т. Турчин // Рідна школа. – 2012. – № 1/2. – С. 39–43.

11. Чайковська О. Комп’ютерні технології в практиці музичного навчання загальноосвітньої школи / О. Чайковська // Рідна школа. – 2004. – № 10. – С. 25–28.

СПЕЦИФІКА КРОС-КУЛЬТУРНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ У ПТНЗ

ГРАБОВСЬКА Ірина Леонідівна –

кандидат педагогічних наук, докторант

Інституту професійно-технічної освіти НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті з’ясовується специфіка крос-культурної професійної підготовки майбутніх фахівців художнього профілю у ПТНЗ; розкривається сутність та структура поняття «крос-культурна компетентність фахівця художнього профілю»; зазначається, що розвиток професійноособистісних утворень майбутнього компетентного фахівця художнього профілю уможливлюється шляхом впровадження у навчально-виховний процес професійних навчальних закладів інноваційних педагогічних технологій.

Ключові слова: крос-культурна професійна підготовка, професійна освіта, фахівець художнього профілю, технології навчання, крос-культурна компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андреев В. И. Эвристическое программирование учебно-исследовательской деятельности / В. И. Андреев. – М.: Высш. шк., 1982. – 240 с.

2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Безпалько. – М., 1989. – 178 с.

3. Гершунский Б. С. Методические проблемы использования компьютерной техники в системе образования и педагогической науке / Б. С. Гершунский // Програмированное обучение. – 1996. – Вып. 23 – С. 13–24.

4. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України / Гол. ред. В. Г. Кремень – Київ: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

5. Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С. Ф. Клепко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328 с.

6. Найдьонов І. М. Болонський процес: культурологічні парадигми / І. М. Найдьонов // Освіта і управління. – 2004. – Т. 7, №2. – С. 60–66.

7. Національна стратегія розвитку освіти України на 2012-2021 роки / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.p df

8. Особистісно орієнтовані технології навчання і виховання у вищих навчальних закладах: колективна монографія / В. П. Андрущенко, Н. Дівінська, Б. Корольов; за заг.ред. В. П. Андрущенко, В. І. Лугового. – К.: Педагогічна думка, 2008. – 268 с.

9. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: підручник для студентів вищ. пед. навч. закл. / С. О. Сисоєва – К.: Міленіум, 2006. – 346с.

10. Black J., Mendenthall M. Cross-cultural training effectiveness: a review and a theoretical framework for future research / Academy of Management review # 15. –1990. – P. 113–136.

РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПОГЛЯДІВ Ю. СТУПАКА У ПРАКТИЦІ ВІТЧИЗНЯНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

ПОХІЛЬКО Олена Вікторівна –

аспірантка кафедри педагогіки

Сумського державного педагогічного університету

імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті здійснено спробу обґрунтувати основні шляхи реалізації педагогічних поглядів Ю. Ступака у практиці вітчизняних навчальних закладів (у власній викладацькій та просвітницькій діяльності педагога, в освітніх установах СРСР та сучасної України). Доведено, що педагогічні ідеї Юрія Петровича не втратили актуальності в сучасних умовах, адже загальна спрямованість вітчизняної освіти співзвучна головним думкам ученого про національну домінанту в навчальновиховному процесі.

Ключові слова: педагогічні погляди; Ю. Ступак; вітчизняні навчальні заклади; народна педагогіка; фольклор; майстерність вчителя.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Принципи сучасної освіти / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 4. – С. 5–27.

2. Большой энциклопедический словарь: философия, социология, религия, эзотеризм, политэкономия / Главн. науч. ред. и сост. С. Ю. Солодовников. – Мн: МФЦП, 2002. – 1008 с.

3. Лернер И. Я. Процесс обучения и его закономер-ности / И. Я. Лернер. – К., 1988. – 96 с.

4. Основи педагогіки вищої школи. Навчально-методичний комплекс для аспірантів і магістрів / Укладачі : Л. Вовк, О. Падалка, Р. Семернікова. – К., 2005. – 59 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись