• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МЕТОДОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ ВОКАЛЬНО-ХОРОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ЛЯН ХАЙЄ –

аспірант кафедри теорії та методики музичного виховання,

хорового співу та диригування

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкриваються методологічні засади вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музики із застосуванням проектних технологій. Здійснено аналіз сутності й особливостей системноінформаційного, особистісного, діяльнісного, компетентнісного, акмеологічного та творчого підходів. Запропоновано застосування проектних технологій в аспекті формування самостійної творчої індивідуальності майбутніх учителів музики у процесі вивчення дисциплін вокально-хорового циклу.

Ключові слова: майбутній вчитель музики, вокально-хорова підготовка, методологічні підходи, проектні технології.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – СПб: Питер, 2002. – 228 с.

2. Колесникова И. А. Педагогическое проектирование: Учеб. пособие для высш. учеб. заведений / И. А. Колесникова, М. П. ГорчаковаСибирская; Под ред. И. А. Колесниковой – М: Издательский центр «Академия», 2005. – 288 с.

3. Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці / Валентин Олексійович Моляко. – К.: Т-во «Знання» УРСР, 1989. – 48 с


4. Професійна індивідуальність майбутнього вчителя / О. М. Пєхота // Педагогіка і психологія, 1994. – №4. – С. 106–113.

5. Радионов В. Е. Нетрадиционное педагогическое проектирование: учеб. пособ. / В. Е. Радионов. – СПб.: Изд-во СПбГТУ, 1996. – 140 с.

6. Сисоєва С. О. Педагогічні технології у неперервній професійній освіті: монографія / Світлана Олександрівна Сисоєва. – К.: Віпол, 2001. – 502 с.

7. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво А. С. К., 2004. – 192 с.

8. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний і методичний аспекти: монографія / О. М. Отич; за наук. ред. І. А. Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина. 2009. – 752 с.

9. Фёдоров К. П., Абрамян Г. В. Эвристические методы и методики обучения информатике в школах с углублённым изучением иностранных языков // Региональная информатика «РИ-2012»: Материалы юбилейной ХІІІ СанктПетербургской международной конференции. – 2012. – С. 268–269.

10. Хуторской А. В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций / А. В. Хуторской // Интернет-журнал «Эйдос». – 2005. – 12 декабря. [Электронный ресурс].

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ В СИСТЕМІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

НАДУТЕНКО Олена Леонідівна –

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка e-mail: [email protected].

Анотація

    У статті розглянуто проблему формування художньої культури учнів музичної школи. Проаналізовано наукову літературу з означеного питання. В контексті сучасних завдань художньоестетичної освіти та виховання розглянуто зміст шкільної музичної освіти. На основі наукових положень про єдність художньо-пізнавальної та творчо-виконавської діяльності учнів, автор акцентує увагу на першочерговості сучасних завдань формування емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва й дійсності.

Ключові слова: художня культура, музична освіта, музичне виховання, художнє сприйняття, музично-виконавська культура, творчість.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. 2-е изд. / Б.В. Асафьев – Л.: Музыка, 1973. – 143 с.

2. Ветлугіна Н. О . Музичний розвиток дитини / Н.О. Ветлугіна. – К.: Музична Україна, 1978. – 255 с.

3. Казінік М. С. Уроки майбутнього у Харківській загальноосвітній приватній гімназії «Очаг» [Електронний ресурс] / М. С. Казінік. – 2008. Режим доступу: www.kazinik.ru.

4. Каган М. С. Искусство как феномен культуры // Искусство в системе культуры / Сост.и отв.ред. М. С. Каган. – Л.: Наука, 1987. – С. 6–22.


5. Козленко В. Формування творчої особистості учня / В . Козленко // Рідна школа. – 1999. – №5.

6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры. / Г. Г. Нейгауз. – М.: Музыка. 1988. – 312 с.

7. Побережна Г. І. Оточіть себе музикою і позбудетеся хвороб / Г. І. Побережна // Здоров’я. – 2006. - №36. – с. 4.

8. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч.-метод. посібник / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 640 с.

9. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В.О. Сухомлинський. Вибр.тв.в 5том. – К.: Радянська школа. 1976. – 279 с.

10. Трансформація освіти і культура: традиції та сучасність / Зб матер.Міжн.наук.твор.конф., – К.: НАКККіМ, 2012. – 248 с.

11. Цыпин Г. М . Обучение игре на фортепиано: Учеб.пособ.для студ.пед.ин-тов / Г. М . Цыпин . – М.: Просвещение, 1984. – 176 с.

СТРУКТУРА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ СИНЕСТЕЗІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ІНТЕГРОВАНИХ УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

РАХМАНОВА Оксана Кахрамонівна –

аспірант кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Інституту мистецтв Київського університету

імені Бориса Грінченка, викладач Університетського коледжу

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена висвітленню сутності поняття і структури художньо-творчої синестезійності молодших школярів на інтегрованих уроках музичного мистецтва. Зокрема, увагу сконцентровано на таких структурних компонентів: емоційно-естетичного, когнітивного, аксіологічного та творчо-діяльного. На основі структури художньо-творчої синестезійності відбувається пробудження творчої естетичної діяльності молодших школярів, що формуються в єдності зі становленням загальної культури особистості, розвитком її когнітивної, емоційноцілісної, практично-діяльнісну сфер.

Ключові слова: художня свідомість, синестезія, художньо-творча синестезійність, структура художньо-творчої синестезійності, молодші школярі, інтегрований урок музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Галеев Б. М. Содружество чувств и синтез искусств / Б. М. Галеев // – Москва, 1982. – С. 37– 42.

2. Зайцева, М. Л. Синестезийное восприятие искусства: теория, методология, генезис / М. Л. Зайцева // Монография. – Москва, 2012. – С. 7–26.

3. Зеленина Е. О. Синестезия как проблема педагогики музыкального воспитания и образования: развитие слухо-зрительных интермодальных ассоциаций / Е. О. Зеленина // – СПб.: – Москва, 2010. – с. 27.

4. Масол Л. М. Методика навчання у початковій школі / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Е. В. Бєлкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко // Посібник для вчителів. – Харків, 2006. – С. 54–56.

5. Надолінська Т. В. Ігрові педагогічні технології в професійній діяльності педагогамузиканта / Т. В. Надолінська // Науковометодичний журнал – Київ, 2014. – С. 8–12.

СУТНІСТЬ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ ДО ПРОДУКТИВНОЇ РОБОТИ З ШКОЛЯРАМИ

СЮЙ ЦЗЯЮЙ –

аспірант кафедри теорії та методики музичного виховання,

хорового співу та диригування

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття розкриває проблему етнокультурної підготовки майбутніх учителів музики в умовах факультетів мистецтв педагогічних університетів. Розглянута сутність етнокультурної підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів, яка полягає у засвоєнні комплексу традицій музичного навчання та виховання власного етносу і обізнаності щодо відповідних ключових традицій інших народів та здатності до трансмісії і яскравого представлення національної музичної культури у багатокультурному освітньому середовищі.

Ключові слова: етнокультурна підготовка, майбутні вчителі музики, традиції музичного навчання, освітнє середовище.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анастази А. Урбина С. Психологическое тестирование. – Спб.: Питер, 2001. – 688 с.

2. Гуральник Н. Особливості розвитку мистецької школи у контексті загальнонаукового пізнання / Н. Гуральник // Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІІ педагогічномистецьких читань пам’яті професора О. П. Рудницької / [за ред. О. М. Отич]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 72–74.

3. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: монографія / А. В. Козир. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 380 с.

4. Коротеєва В. О. Науково-педагогічні основи вивчення української народної педагогіки в вузі (в трьох частинах). Частина І. / В. О. Коротеєва. – Миколаїв, 1994. – 116 с.

5. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М.: Высшая школа, 1990. – 119 с.

6. Маєвська Л. М. Модель підготовки майбутнього учителя до етнокультурного виховання школярів / Л. М. Маєвська // Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: Вид-во НМетАУ, 2004. – С. 334–342.

7. Руденко Ю. Д. Основи сучасного українського виховання / Ю. Д. Руденко. – К: Видво імені Олени Теліги, 2003. – 328 с.

8. Фіцула М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів освіти / Михаїл Фіцула. – К: Академія, 2001. – 528 с.

9. Хоружа О. В. Етнокультурна освіта в системі фахової підготовки майбутнього вчителя музики / О. В. Хоружа // Наука і молодь: зб. праць. – К.: Міжгалузевий інститут управління, 2008. – Випуск 3. – С. 14–16.

10. Якунчев М. А. Етнокультурная подготовка студентов высших педагогических учебных заведений / М. А. Якунчев, Л. П. Карпушина // Методология, теория и технология этнокультурной подготовки студентов ВУЗ: матер. республ. науч.практ. конф. – Саранск: из-во МГПИ имени М. Е. Евсевьева, 2010. – С. 75.

THE NEW VISION OF INTEGRATION PROCESSES IN THE PIANO CLASS

TAN SIYAO

post-graduate student of National Pedagogic

University named after M. P. Dragomanov.

e-mail: [email protected]

Анотація

    Педагогічна ємність сучасного навчання в класі фортепіано у вищому навчальному закладі на факультетах музичного спрямування отримали інший статус науково-педагогічного феномена, який сприймається за рахунок усвідомлення інтеграційної сутності понять у новому їхньому прочитанні та функціонуванні. В музичній педагогіці цей зміст розвивався з часів виникнення фортепіанного навчання завдяки інтегрованій сутності змісту і процесу опанування фортепіано завдяки його поліфункціональних властивостей: інтеграційним можливостям фортепіано (фізичні, механікоакустичні показники, політембровість, діапазон фактури); практичній презентації композиторами створеної музики; можливість опанування фортепіанною музикою лише завдяки інтеграції теоретичного усвідомлення складових фортепіанного твору (зміст, фактура, форма, засоби музичної виразності) та музично-слуховій діяльності в процесі створення художнього образу в часі та його виконання.

Ключові слова: сучасне навчання, інтеграційні процеси, клас фортепіано.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гуральник Н. П. Тлумачення змісту інтеграції як науково-педагогічної категорії в умовах фортепіанного навчання / Н. П. Гуральник //Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: теор. та метод. засади розвитку: тези міжнар. наук. конф. (30 червня–2 липня 2004 р.). – Київ-Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2004. – С. 157–158.

2. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки: історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти: [моногр.] / Н. П. Гуральник. – Київ: НПУ, 2007. – 460 с.

3. Гуральник Н. П. Історія музичної освіти України: курс лекцій для студ. муз. спеціальностей ВОЗ мистецького спрямування. 2-е вид., виокремл. та конкретик. істор. дискурс.– К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – 31 с.

4. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки: історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти: [моногр.] / Н. П. Гуральник.– Київ: НПУ, 2007. – 460 с.

5. Гуральник Н. П. Науково-педагогічна школа піаністів у теорії та практиці музичної освіти і виховання: навч.-метод. посіб. / Н. П. Гуральник.– Київ: вид-во НПУ ім. М .П. Драгоманова, 2011. – 276 с.

6. Гуральник Н. П. Новий погляд на інтеграційні процеси в класі фортепіано / Н. П. Гуральник // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова: зб. наук. праць.– К.: НПУ, 2004. – Вип. 1 (6).– С. 59–66. – (Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти).

7. Кравченко Т. П. У класі фортепіано (Нотатки педагога) // Питання фортепіанної педагогіки та виконавства: зб. стат. / Ред. та упоряд. А. Й. Корженевський.– К.: Муз. Україна, 1981.– 115 с.

8. Новий словник іншомовних слів: близько 40 000 сл. і словосполучень / Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк; за ред. Л. І. Шевченко.– К.: АРІЙ, 2008. – 672 с.

9. Педагогічний словник /за ред. дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. [Текст].– К.: Педагогічна думка, 2001. – 516 с.

10. Шульгіна В. Д. Музична Україніка / В. Д. Шульгіна. – К.: НМАУ, 2000. – 230 с.

11. Guralnik N. The piano-school in music education: determinants, traditions and their rebirth / Studia artystyczne. Edukacja muzyczna wobec wyzwan XXI wieku. – Wyd-wo UH-PJK.– Kielce, 2008. – S. 257–264.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись