Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

КОВАЛЬ Анастасія Станіславівна –

аспірант кафедри теорії та методики

музичного мистецтва Інституту мистецтв

Київського університету імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізовано праці науковців, що досліджували проблему методичної культури вчителя. Проведено порівняльну характеристику структурних компонентів методичної культури вчителя. Висвітлено структуру методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва. Визначено мету, фактори, які впливають на успішне формування методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва та структурні компоненти методичної культури: ціннісномотиваційний, когнітивний, творчо-діяльнісний та рефлексивний. Доведено, що процес формування методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва носить системний та послідовний характер, який реалізується за допомогою проблемного навчання та активізації творчої діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва.

Ключові слова: культура, методична культура, методична діяльність, структура методичної культури, педагогічні здібності, мистецька освіта, вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Артемьева И. Н. Формирование методической культуры будущих учителей начальных классов в контексте вузовской подготовки. Автореферат на соискание ученой степени канд. пед. наук: 13.00.08 / Ирина Николаевна Артемьева. – Великий Новгород, 2004 г. – 24 с.

2. Грицай Н. Б. Методична культура як важливий компонент системи методичної підготовки майбутнього вчителя біології / Н. Б. Грицай // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2012. – № 7 (25). – С. 3–9.


3. Гуляева М. А. Методическая культура современного педагога профессионального образования / М. А. Гуляева // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2013. – № 4. – С. 67–72.

4. Гуляева М. А. Модель формирования методической культуры педагога в процессе дополнительного профессионального образования / М. А. Гуляева // Сибирский педагогический журнал. – 2014. – № 4. – С. 129–134.

5. Гуляева М. А. Формирование методической культуры педагога в процессе дополнительного профессионального образования. Автореферат на соискание ученой степени канд. пед. наук: 13.00.08 / Марина Анатольевна Гуляева. – Кемерово, 2014 г. – 23 с.

6. Ніколайчук Т.А. Методична культура – передумова виникнення нових ідей у педагогічній науці та практиці. Розвиток методичної культури педагога як напрям випереджувальної освіти: тематичний збірник праць / упоряд. А. А. Волосюк; за заг. ред. М. О. Люшина . – Рівне: РОІППО, 2014. – 23 с.

7. Нікула Н. В. Роль методичної культури у забезпеченні якості професійної діяльності вчителя / Н. В. Нікула // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(19), Issue: 38, 2015. – С. 47–50.

8. Пріма Р. М. Інноваційна методична культура майбутнього педагога як пріоритетна складова частина його професійної компетентності / Р. М. Пріма// Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Розділ ІІ. Теорія навчання.8, 2014 р. – С. 23–26.

ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД ФОРТЕПІАННОЇ НОТНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ АМАТОРІВ

КУДРИЦЬКИЙ Дмитро Юрійович –

аспірант кафедри фортепіанного виконавства і художньої культури

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова е-mail: [email protected].

Анотація

    У статті розглянуто нотний репертуар для дорослих аматорів від другої половини ХІХ століття до сьогодення. Автор вказує на потенціал відродження інтересу до забутих творів легкої музики в роботі педагога з непрофесіоналами.

Ключові слова: дорослі аматори, репертуар, легка музика.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андріянова О. В. Салонність як основа музичного життя Росії та України ХІХ століття: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової. – Одеса, 2007. – 16 с.

2. Жмуркевич З. С. Галицький музичний бідермаєр (на матеріалі фортепіанних творів з нотних колекцій Львова XIX ст.): автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2007. – 19 с.

3. Мартинюк Т. В. Історико-теоретичні аспекти взаємовідношень географічного і соціокультурного чинників у явищі регіональної музичної культури (на прикладі північного Приазов'я ХІХ–ХХ століть): автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора мистецтвознавства: 17.00.01 / Національна Музична Академія України ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2004. – 42 с.

4. Молчанова Т. О. Мистецтво піаністаконцертмейстера: історичний і методологічний дискурс-аналіз: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна Музична Академія України ім. П. І. Чайковського. –Київ, 2016 – 36 с.

ОСОБЛИВОСТІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ В КНР

ЛАНЬ СІНЬ ДЗЮНЬ –

аспірантка кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті наголошується, що історія становлення фортепіанної педагогіки в КНР й Україні відмінні, методика та школа кожної з країн має свої особливості. Визначено особливості фортепіанної культури КНР: відсутність практичної побутової культури музикування, незначний інтерес сімей і батьків дітей до концертного життя, поширення класичного фортепіанного репертуару в полегшеній, естрадно-джазовій версії, наслідування високим авторитетам, імітація видатних інтерпретацій.

Ключові слова: фортепіанне навчання, особливості фортепіанного навчання, батьки, діти, категорії «Чі» та «Юйнь», культура.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бянь Мэн. Очерки становления и развития китайской фортепианной культуры: дисс.... кандидата искусствоведения: 17.00.02 / Бянь Мэн. – Санкт-Петербург, 1994. – 142 с.

2. Сюй Бо Феномен фортепианного исполнительства в Китае на рубеже ХХ – ХХI веков: диссертация ... кандидата искусствоведения: 17.00.02 / Сюй Бо. – Ростов на Дону, 2011. – 149 с.

3. Чуа Эмми. Боевой гимн матери-тигрицы / Эми Чуа; [пер. с англ. Е. Щербаковой]. – Москва: АСТ.CORPUS, 2013. – 288 с.

4. Хуан Чжулин. Пути развития детской фортепианной музыки в Китае: дис.…канд. искусствоведения: 17.00.03 – музыкальное искусство / Хуан Чжулин. – Харьков, 2009. – 229 c.

СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ ПІДЛІТКІВ

ЛІ ЛАНЬ –

аспірантка кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена визначенню змісту та особливостям художнього сприйняття учнів підліткового віку. Відзначено, що особистісний вплив художнього твору на людину зумовлений психологічним механізмом «перенесення» її в ситуацію, зображену художником, коли виникає ефект ототожнення себе з героями твору. Наголошено на ролі художнього спілкування в процесі сприйняття творів мистецтв, результат якого проявляється у художньому співпереживанні та отриманні естетичного задоволення. Розглянуто чинники, що усувають нерозчленованість, дифузність юнацького сприймання.

Ключові слова: мистецтво, підлітки, художнє сприйняття, художній вплив, художнє спілкування, художнє співпереживання, цілісність, цінність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Каган М. С. Мир общения: проблема межсуб’ектных отношений / М. С. Каган. – М.: Политиздат, 1988. –319 с.

2. Макаренко А. Книга для родителей / А. С. Макаренко. – М.: Педагогика, 1988. – 231с.

3. Назайкинский Е. В. Логика музыкальной композиции. / Е. В. Назайкинский. – Музыка, 1982. – 319 с.

4. Назайкинский Е. В О психологии музыкального восприятия / Є. В. Назайкинский. – М.: Музыка, 1972. – 367 с.

5. Раппопорт С. Х. От художника к зрителю: как построена и функционирует произведение искусства / С. Х. Раппопорт. – М.: Мос. художник, 1978. – 236 с.

6. Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання / О. Я. Ростовский. – Київ. 1997. – 248 с.

7. Столович Л. Н. Жизнь – творчество – человек.Функции художественной деятельности / Л. Н. Столович. – М.: Политиздат, 1985. – 415 с.

8. Плеханов Г. В. Избранные философские произведения: в 5-ти томах / Г. В. Плеханов. – Т. 5. – М.: Госполитиздат, 1958. – 903 с.

VOCAL TRAINING OF FUTURE MUSIC TEACHER IN THE CONTEXT OF THEORY AND PRACTICE OF PERSONIFICATION

LO CHAO –

Post-graduate student South Ukrainian National

Pedagogical University named after K. D. Ushynsky

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті актуалізовано проблему вокальної підготовки майбутніх учителів музики крізь призму підходу культурної ідентифікації, герменевтики та процесу персоніфікації. Розглядається процес інтерпретації творів вокального мистецтва як персоніфікації комплексу мистецькокультурологічних явищ. Актуалізовано проблему трактування художнього образу вокального твору як унікального явища специфічної художньої реальності. Визначено, що застосування технології персоніфікації у високому ступені сприяє переконливості інтерпретації, розкриттю глибинних смислів твору мистецтва, реалізації формуючих функцій мистецтва.

Ключові слова: персоніфікація, персонаж, вокальний твір, художній образ, інтерпретація, музична семантика, мистецька реальність, студенти-вокалісти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гегель Г. В. Ф. Символическая форма искусства. Эстетика. Том 2 / Георг Вильгельм Фридрих Гегель. – М.: Искусство, 1972. – 326 с.

2. Исакова И. Н. Теория литературы: Анализ художественного произведения [Електронний ресурс] / И. Н. Исакова, Л. В. Чернец // Филологический факультет МГУ им. М. В. Ломоносова. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: http://www.philol.msu.ru/~tezaurus/

3. Искусство. Философский словарь / Ред. И. Т. Фролова. – 7-е изд., перераб. и доп. – М.: Республика, 2001. – С. 520–522.

4. Лымарева Т. В. Вокально-исполнительская интерпретация как художественный текст : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.02 «Музыкальное искусство» / Лымарева Татьяна Васильевна. – Санкт-Петербург, 2009. – 19 с.

5. Лысенко С. Ю. Проблема постановочной интерпретации оперы как синтетического художественного текста : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.02 «Музыкальное искусство» / Лысенко Светлана Юрьевна. – Новосибирск, 2007. – 24 с.

6. Овчаренко Н. А. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: дис. докт. пед. наук: 13.00.04 / Овчаренко Наталія Анатоліївна. – Кривий Ріг, 2016. – 547 с.

7. Рогожникова В. С. Моцарт в зеркале времени: текст в тексте: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. «Музыкальное исскуство»17.00.02 / Рогожникова Виктория Станиславовна. – Москва, 2008. – 36 с.

8. Сокольская А. А. Оперный текст как феномен интерпретации: автореф. дис. на здобуття
наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.02 «Музыкальное искусство» / Сокольская Анна Александровна. – Казань, 2004. – 24 с.

9. Восприятие: Психологический словарь [Електронний ресурс] // Мир Психологии. – 1999. – Режим доступу до ресурсу: http://psychology.net.ru/dictionaries/psy.html?word=157

10. Крупник Е. П. Психологические особенности восприятия художественного образа / Е. П. Крупник // Психологический журнал. Том 6. – 1985. – № 3. – С. 150–153.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись