СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬО-СМИСЛОВИХ УЯВЛЕНЬ У ФОРТЕПІАННОМУ ВИКОНАВСТВІ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
ЛІ Ює –
аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії
ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського»
e-mail:[email protected]
Анотація
У роботі розглядаються художні та чуттєві образи як апперцептивні пізнавальні та емоційні дії, що створюють спалахи художньої свідомості завдяки художній та творчій пам'яті та досвіду, накопиченому в процесі творчих перцептивних процесів обробки та трансформації знань про образотворчих та почуттєвих особливостях творів та їхніх виконання реалізації. Особливістю художніх та чуттєвих зображень, що стосуються продуктивності фортепіано, є фактор отримання художньої інформації з різних каналів. Отже, вони характеризуються мультимодальностью та функцією узагальнення всіх джерел художньої інформації, що надходить в процесі вивчення фортепіанної гри. Художні та чуттєві образи найкраще влаштовуються в умовах їх активації та гармонійного поєднання всіх режимів виконавчого процесу: психічного, слухового, візуального, тактильного і сенсорного, рухового та рухового емоцій, які свідомо спрямовані виконавцем на пошук за художнє значення твору і його звучання.
Ключові слова: образи, художній образ, сенс, художні та чуттєві образи, виконання фортепіано.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аністратенко Ж. Г. М. Беклемішев-педагог / Ж. Аністратенко // Укр. музикознавство. – 1973. – №8. – С. 209–221.
2. Бай Бінь. Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 / Бай Бінь. – Киів, 2014. – 241 с.
3. Жерєбкін В. Є. Логіка. Підручник [Электронный ресурс] / В. Є. Жерєбкін. Режим доступа: http://pidruchniki.com/1584072015089/logika/logika.
4. Інь Юань. Формування художньо-образної пам’яті в процесі фортепіанного навчання. [Монографія] / Інь Юань. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017. – 119 с.
5. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности [Электронный ресурс] / Д. А. Леонтьев. – М., 1999. – Режим доступа: http://lib.unidubna.ru/search/files/psy_leo_psy_smisla/1.pdf.
6. Лобачова Т. И. Деятельность Г. Беклемешева в контексте развития украинской советской музыкальной культуры / Т. И. Лобачова: Автореф. … дис.. канд.. искусствоведения: 17.00.01. – К.,1988. – 19 с.
7. Некрасов Ю. Педагогічні та виконавські принципи професора Одеської консерваторії М. М. Старкової / Ю. Некрасов // Проблеми виконавської інтерпретації інструментальних творів українських композиторів: Зб. пр. / за ред. Г. Ю. Ніколаї. – Суми: СумДПУ, 1995. – С.40–43.
8. Орлов Г. Древо музыки / Генрих Орлов. – Санкт-Петербург: «Советский композитор», 1992. – 408 с.
9. Пелипенко А. А. Рождение смысла / А. А. Пелипенко / Мир психологии. 2001. – №2 (26). – С. 20–26.
10. Рагс Ю. Н. Музыка как выражение высшего смысла бытия: художественное восприятие музыки и наука о ней [Электронный ресурс] / Ю. Н. Рагс // Электронная библиотека международного центра Рерихов. – Режим доступа: http://lib.icr.su/node/1744.
11. Старчеус М. С. Рубрика: Музыкальная психология / Музыка в представлении и воображении. Всероссийская музыкальноинформационная газета «Играем с начала. Da capo al fine» [Электронный ресурс] / М. С. Старчеус. – Режим доступа: http://www.gazetaigraem.ru/a4200912.