Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬО-СМИСЛОВИХ УЯВЛЕНЬ У ФОРТЕПІАННОМУ ВИКОНАВСТВІ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ

ЛІ Ює –

аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії

ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського»

e-mail:[email protected]

Анотація

    У роботі розглядаються художні та чуттєві образи як апперцептивні пізнавальні та емоційні дії, що створюють спалахи художньої свідомості завдяки художній та творчій пам'яті та досвіду, накопиченому в процесі творчих перцептивних процесів обробки та трансформації знань про образотворчих та почуттєвих особливостях творів та їхніх виконання реалізації. Особливістю художніх та чуттєвих зображень, що стосуються продуктивності фортепіано, є фактор отримання художньої інформації з різних каналів. Отже, вони характеризуються мультимодальностью та функцією узагальнення всіх джерел художньої інформації, що надходить в процесі вивчення фортепіанної гри. Художні та чуттєві образи найкраще влаштовуються в умовах їх активації та гармонійного поєднання всіх режимів виконавчого процесу: психічного, слухового, візуального, тактильного і сенсорного, рухового та рухового емоцій, які свідомо спрямовані виконавцем на пошук за художнє значення твору і його звучання.

Ключові слова: образи, художній образ, сенс, художні та чуттєві образи, виконання фортепіано.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аністратенко Ж. Г. М. Беклемішев-педагог / Ж. Аністратенко // Укр. музикознавство. – 1973. – №8. – С. 209–221.

2. Бай Бінь. Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 / Бай Бінь. – Киів, 2014. – 241 с.

3. Жерєбкін В. Є. Логіка. Підручник [Электронный ресурс] / В. Є. Жерєбкін. Режим доступа: http://pidruchniki.com/1584072015089/logika/logika.

4. Інь Юань. Формування художньо-образної пам’яті в процесі фортепіанного навчання. [Монографія] / Інь Юань. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017. – 119 с.

5. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности [Электронный ресурс] / Д. А. Леонтьев. – М., 1999. – Режим доступа: http://lib.unidubna.ru/search/files/psy_leo_psy_smisla/1.pdf.

6. Лобачова Т. И. Деятельность Г. Беклемешева в контексте развития украинской советской музыкальной культуры / Т. И. Лобачова: Автореф. … дис.. канд.. искусствоведения: 17.00.01. – К.,1988. – 19 с.

7. Некрасов Ю. Педагогічні та виконавські принципи професора Одеської консерваторії М. М. Старкової / Ю. Некрасов // Проблеми виконавської інтерпретації інструментальних творів українських композиторів: Зб. пр. / за ред. Г. Ю. Ніколаї. – Суми: СумДПУ, 1995. – С.40–43.

8. Орлов Г. Древо музыки / Генрих Орлов. – Санкт-Петербург: «Советский композитор», 1992. – 408 с.

9. Пелипенко А. А. Рождение смысла / А. А. Пелипенко / Мир психологии. 2001. – №2 (26). – С. 20–26.

10. Рагс Ю. Н. Музыка как выражение высшего смысла бытия: художественное восприятие музыки и наука о ней [Электронный ресурс] / Ю. Н. Рагс // Электронная библиотека международного центра Рерихов. – Режим доступа: http://lib.icr.su/node/1744.

11. Старчеус М. С. Рубрика: Музыкальная психология / Музыка в представлении и воображении. Всероссийская музыкальноинформационная газета «Играем с начала. Da capo al fine» [Электронный ресурс] / М. С. Старчеус. – Режим доступа: http://www.gazetaigraem.ru/a4200912.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись