АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТА ТИПОВИХ НЕДОЛІКІВ СКРИПАЛЯ-ПОЧАТКІВЦЯ, СПОСОБИ ЇХНЬОГО ВИПРАВЛЕННЯ ТА ЗАПОБІГАННЯ
УЛЮШЕВА Інесса Валентинівна –
заступник директора з навчально-виховної роботи, старший викладач
Кіровоградської музичної школи № 4 м. Кропивницький
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті досліджуються актуальні проблеми формування ігрового апарату скрипаля, з якими стикається кожен викладач під час занять з кожним учнем, розглядаються важливі умови успішного засвоєння знань та навичок. Велика увага приділяється особливостям оволодіння кращими якостями скрипкового звуку, вмінню використовувати різні засоби його виразності. Пропонується цілий ряд цікавих вправ та методів, які забезпечують оптимальне положення голови, шії, корпусу, рук та ніг юного музиканта, вірне формування ігрових рухів. Робота направлена на попередження появи та усунення недоліків початкового етапу навчання, які можуть завадити розвитку виконавської майстерності скрипаля.
Ключові слова: скрипковий звук, типові недоліки, ігрові рухи скрипаля, індивідуальні особливості учня, корифеї скрипкового виконавства.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрейко О. І. Методичні рекомендації з проблем регуляції м'язової системи у формуванні раціональної технічної бази скрипаля / О. І Андрейко. – Львів: ЛДК, 1991. – 37с.
2. Андрейко О. І. Виконавська культура скрипаля: теорія та методика формування / О. І. Андрейко. – Львів: Галицька видавнича спілка, 2013. – 298 с.
3. Ауэр Л. Моя школа игры на скрипке / Л. Ауєр. – Санкт-Петербург: «Композитор», 2014. – 120 с.
4. Єзерська Т. В. Початкове навчання грі на скрипці / Т. В. Єзерська. – Київ: Довіра, 1999. – 166 с.
5. Стеценко В. Методика гри на скрипці / В. Стеценко. – Київ: «Музична Україна», 1982. – 117 с.
6. Струве Б. Культура звука скрипача / Б. Струве. – Ленинград: Музыка, 1985 – 22 с.
7. Янкелевич Ю. И. Педагогическое наследие / Ю. И. Янкелевич. – Москва: Музыка, 1983. – 251 с.