Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІННОВАЦІЙНО-ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ МИСТЕЦЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЯК ОСНОВА РЕАЛІЗАЦІЇ НОВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ

РАСТРИГІНА Алла Миколаївна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0002-4393-2831

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто можливості реформування професійної мистецької освіти на основі новітньої парадигми освіти ХХІ століття. Окреслено дискусійні питання, що наразі мають місце у системі підготовки фахівців мистецького спрямування та необхідність її переорієнтації на придбання майбутнім фахівцем стабільної основи для духовно-творчого саморозвитку та самореалізації на основі властивих духу часу демократичних цінностей. Представлено авторську позицію щодо можливостей застосування концепції духовності виховання як однієї із найбільш затребуваних моделей у новітній парадигмі освіти ХХІ століття, що розкриває нові горизонти духовного зростання майбутнього фахівця мистецького спрямування. Розглянуто умови відтворення інноваційно-творчого потенціалу мистецького освітнього простору закладів вищої освіти як основи реалізації новітньої парадигми освіти ХХІ століття, що зумовлюють підготовку фахівця мистецького профілю як суб’єкта і творця індивідуальної траєкторії власної професійної діяльності.

Ключові слова: парадигма освіти, освітній простір, вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Качур М. М. Теоретичні аспекти підготовки майбутніх учителів музики до інноваційної діяльності // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя: КПУ, 2016. – Вип. 51. – С. 174– 180.

2. Кевишас И. Пространство проявления духовности в процессе подготовки будущего учителя музыки в вузе // Науковi записки. Серiя: Педагогiчнi науки. Випуск 113. – Кіровоград: Кіровоградський державний педагогiчний унiверситет iм. В. Винниченка. – С. 3–13.

3. Клочкова Л. И. Развитие инновационного потенциала личности. Методическое пособие / Л. И. Клочкова. – М. : УЦ Перспектива, 2011. – 28 с.

4. Падалка Г. M. Теорія і методика мистецької освіти: інноваційна проблематика // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент //

5. Г. М. Падалка. – Випуск 5. – К., 2010. – 368 с.

ДО ПИТАННЯ ПРО РОЛЬ ЕТАПУ УЧНІВСТВА У СТАНОВЛЕННІ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ ХУДОЖНИКА

РОМАНЕНКОВА Юлия Викторовна –

доктор искусствоведения, профессор, профессор

Киевской муниципальной академии эстрадного и циркового искусств

e-mail [email protected]

Анотація

    Основним завданням даного матеріалу є актуалізація ролі проблеми «учитель-ученик» у сучасному артпросторі, спроба простежити наступність і ставлення до неї представників різних арт-генерацій у площині сьогоднішньої художньої освіти, акцентувати як необхідність збереження традицій академічної освіти, так і надання молодому художнику права самостійного вибору вектора свого творчого розвитку.

Ключові слова: копіювання, наслідування, художник, формування стилю, індивідуальна манера, учень, учитель, творчість, мистецтво.

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аристотель. Поэтика. Политика. Риторика. Поэтика. Категории / Аристотель. – Минск: Литература, 1998. – 1112 с.

2. Вазари Дж. Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих / Дж. Вазари // Под ред. А. Г. Габричевского. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2001. – 560 с.


3. Гоген П. Ноа Но / П. Гоген. – СПб.: Азбука, Азбука-Аттикус, 2012. – 256 с.

4. Перрюшо А. Жизнь Сера. Перрюшо / А. Перюшшо. – М.: Радуга, 1992. – 192 с.

5. Романенкова Ю. Мировоззренческие универсалии периодов Stilwandlung в мировом художественном процессе / Ю. Романенкова. – К.: Химджест, 2009. – 120 с.

6. Шагал М. Моя жизнь / М. Шагал. – М.: Издво «ЭЛЛИС ЛАК», 1994. – 208 с.

ФОРМУВАННЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький

ОRCID iD 0000-0003-2760-275 х

e-mail: с[email protected]

Анотація

  У статті здійснено аналіз процесу формування інтерпретаційної компетентності майбутнього вчителя хореографії, а також доведено, що результативність формування зазначеного феномену залежить від володіння вчителем методикою композиційної побудови хореографічного твору, об’єктивності в тлумаченні творів хореографічного мистецтва, професійного і практичного досвіду інтерпретатора, інтелектуально-творчого характеру діяльності постановника, а також рівня розвитку його художньо-творчого мислення.

Ключові слова: інтерпретаційна компетентність, майбутній вчитель хореографії, професійний і практичний досвід, інтелектуально-творча діяльність, художньо-творче мислення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Базарова Н. П. Классический танец / Н. П. Базарова. – СПб: Издательство «Лань» Издательство ПЛАНЕТА Музыки, 2009. – 192 с.

2. Ваганова А. Я. Основы классического танца – издание 6-е. Серия «Учебники для вузов. Специальная література». / А. Я. Ваганова. – СПб: Издательство «Лань», 2000. – 192 с.

3. Василенко К. Ю. Композиція українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко. – К. : Мистецтво, 2000. – 96 с.

4. Виготский Л. С. Психология искусства / Под ред. М. Г. Ярошевского. – М.: Педагогика 1987. – 344 с.

5. Голдрич О. С. Методика викладання хореографії: навч. посіб. / О. С. Голдрич – Львів: «Сполом», 2006. – 84 с.

6. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: навч.метод. посібн. для студентів пед. навч. закладів / А. М. Кривохижа. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005. – 324 с.

7. Цвєткова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю: підручник. / Л. Ю. Цвєткова. – К.: Альтепрес, 2005. – 324 с.

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА

БЄЛІКОВА Валентина Венедиктівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  Дослідження пов’язано із застосуванням технічних засобів у навчальному процесі вищої школи. Вимоги часу стають орієнтиром для життєдіяльності кожної людини. У 90-х роках минулого століття наукова думка в Україні та ряду розвинених країн світу наповнилася змінами, що пов’язані з новими підходами у розв’язанні соціально-культурних процесів у суспільстві. У статті розглянуто застосування технічних засобів на лекційному курсі з історії української музики.

Ключові слова: навчальний процес, вища школа, лекція, історія української музики, творчий потенціал особистості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бєлікова В. В. Вплив мас-медіа на розвиток музично-творчого процесу сучасної культури / Валентина Венедиктівна Бєлікова // Молодь і ринок. – №5(52) травень. – 2009. – 151 с.


2. Зязюн І. Філософія педагогічної діяльності у професійній освіті / Іван Андрійович Зязюн. – Діалог культур: Україна у світовому контексті: Філософія освіти. Зб. наук. праць. – Львів: Видавництво «Сполом», 2002. – Вип. 8. – 384 с.

3. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і гол.ред. В. Т. Бусел. – Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.

4. Масс-медиа и гражданское общество: Монография / Под ред. А. М. Холода, А. Барташек, А. Лобановой, С. Михальчук и др. – Кривой Рог: Международный исследовательский центр «Человек»: язык, культура, познание, 2008. – 227 с.

ТРАДИЦІЇ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ БАЯННОГО ВИКОНАВСТВА

БРОДСЬКИЙ Геннадій Леонідович –

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

СМЕТАНА Сергій Олександрович –

викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

    В данной статье рассматриваются вопросы эволюции гармоники от простейшей диатонической до современного многотембрового готово-выборного баяна.

Ключевые слова: гармоника, многотембровый готово-выборный баян, оригинальный репертуар.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бычков В. Николай Чайкин: Портреты современных композиторов / В. Бычков. – М.: Совет. композитор, 1986. – 124 с.

2. Имханицкий М. И. Вопросы современного баянного и аккордеонного искусства: сб. трудов / отв. ред. М. И. Имханицкий; сост. Ф. Р. Липс и М. И. Имханицкий. – М.: Рос. акад. музыки им. Гнесиных, 2010. – Вып. 178. – С. 89–120.

3. Имханицкий М. И. История баянного и аккордеонного искусства: учеб. Пособие / М. И. Имханицкий. – М.: Рос. акад. музыки им. Гнесиных, 2006. – 321 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись