Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ВОКАЛЬНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ЕСТРАДНОГО ВИКОНАВЦЯ

ВАРНАВСЬКА Лариса Іванівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

ВІКТОРОВА Маргарита Вікторівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено питання розвитку вокальної техніки естрадного виконавця та використання ним музично-технічних засобів, що є актуальним у становленні вокальної майстерності студентів мистецьких дисциплін. З’ясовано специфіку особливостей інтонаційно-технічних вправ у процесі розвитку вокальної техніки студентів та використання при цьому музично-технічних засобів розвитку вокальної майстерності естрадного виконавця. Розглянуто класифікацію методів вокального навчання, які є сукупністю принципів та практичних прийомів методологічної бази педагогіки естрадного сольного співу. Розкрито основні етапи роботи естрадного виконавця з мікрофоном, надано поради з приводу поводження з мікрофоном на виступі, особливості запису вокалу в комп’ютерній студії.

Ключові слова: мистецтво естрадного співу, вокальна техніка, розвиток вокальних умінь та навичок, інтонаційно-технічні вправи, музично-технічні засоби.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вікторова М. В. Естрадний спів як засіб формування вокальних умінь і навичок студентів факультету мистецтв: [Навчально-методичний посібник] / Маргарита Вікторівна Вікторова. – Кривий Ріг: КДПУ, 2016. – 287 с.

2. Германская история в новое и новейшее время, тт. 1 – 2. – М., Музгиз, 1970. – С. 50 – 83.

3. Донец-Тессейр М. Э. Збiрник вправ для розвитку технiки легких жiночих голосiв. Вип. 3. Гами. Арпеджiо. Швидкiсть: З передмовою та метод. вказiвками / Упорядкувала проф. М. ДонецьТессейр; Загальна ред. С. Павлюченка. – Київ: Держ. вид. образотворчого мистецтва i муз. лiт. УРСР, 1962. – 109 с.

4. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса [текст] / Дмитрий Васильевич Люш. – Киев: Муз.Україна, 1985. – 144 с.

5. Морозов В. П. Вокальный слух и голос / Владимир Петрович Морозов.. – Л.: Музыка, 1965. – 88 с. – (В помощь педагогу-музыканту).

 

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКОГО ЦИКЛУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

ВЛАСЕНКО Ірина Миколаївна –

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

МОГІЛЕЙ Ірина Владиславівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Статтю присвячено виявленню сучасних підходів до інтерпретаційної діяльності. Мета статті – синтезувати мистецтвознавчі та педагогічні позиції щодо аналізу-інтерпретації художніх творів, алгоритмізувати процес аналізу-інтерпретації творів мистецтва стосовно вимог сучасної шкільної педагогіки. Наголошується, що в педагогічній роботі вчителя важливе відводиться художній інтерпретації творів мистецтва під час їхньої презентації, виконання, організації діалогу зі сприймаючою аудиторією. Провідним методом визначається метод аналізу-інтерпретації.

Ключові слова: інтерпретаційна діяльність, аналіз-інтерпретація, художній твір, професійна підготовка, урок художньо-естетичного циклу, вчитель мистецьких дисциплін, сприймання, реципієнт.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / Михаил Михайлович Бахтин. – Москва: Искусство,1979. – 424 с.

2. Борев Ю. Б. Искусство интерпретации и оценки. Опыт прочтения «Медного всадника» / Юрий Борисович Борев. – Москва: Советский писатель, 1981. – 398 с.

3. Волкович Н. А. Методика преподавания мировой и отечественной художественной культуры: / Н. А. Волкович, Н. Н. Беспамятных, Н. Б. Журавлева; под общ. ред. У. Д. Розенфельда. – Гродно: ГрГУ, 2002. – 102 с.

4. Габбасова С. Х. Интерпретация и анализ – разграничение подходов / С. Х. Габбасова: [Электронный ресурс]. Режим доступа: //http://www.rusnauka.com/14_NPRT_2010/Philosophi a/67033.doc.htm

5. Есин А. Б. Принципы и приемы анализа литературного произведения / Андрей Борисович Есин. – Москва: Флинта, Наука, 2005. – 248 с.

6. Лукина Е. Имитация – интерпретация – импровизация / Е. Лукина // Искусство в школе. – 2007. – № 2. – С. 17–19.

7. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика / Людмила Михайлівна Масол. – Київ: Промінь, 2006. – 432 с.

8. Мінасян Н. Г. Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди / Наталія Мінасян. – Київ: Шкільний світ, 2011. – 120 с.

9. Поляков М. Я. Вопросы поэтики и художественной семантики / Марк Яковлевич Поляков. – Москва: Советский писатель, 1986. – 480 с.

10. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури / Ольга Пилипівна Щолокова. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2007. – 194 с.

ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВНОГО МУЗИЧНОГО ІНСТРУМЕНТУ

ГОРБЕНКО Олена Борисівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються питання формування інструментально-виконавської компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення основного музичного інструменту.

Ключові слова: інструментально-виконавська компетентність, майбутній вчитель музичного мистецтва, основний музичний інструмент.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гуренко Е. Г. Проблемы художественной интерпретации: философский анализ / Е. Г. Гуренко. – Новосибирск: Наука, 1982. – 256 с.

2. Медушевский В. В. Интонационная форма музыки: исследование / В. В. Медушевский. – М., 1993. – 262 с.

3. Назайкинский Е. Логика музыкальной композиции / Е. В. Назайкинский. – М., 1982. – 319 с.

4. Олексюк О. М. Творча самореалізація майбутнього фахівця-музиканта в інтерпретаційному процесі / О. М. Олексюк // Наукові записки Тернопільського ДПУ ім. В. Гнатюка. – Серія: Педагогіка. – 1999. – № 3. – С. 116–120.

5. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний та методичний аспекти: [монографія] / О.М. Отич; за наук. ред. І.А. Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 752 с.

6. Падалка Г. М. Теорія і методика мистецької освіти: інноваційна проблематика [Текст] / Г. Падалка // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. Збірник наукових праць. – К., 2010. – Вип. 5. – С. 68–83.

7. Растригіна А. Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагогамузиканта / А. Растригіна // Наукові записки – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград, 2014. – Вип. 133. – С. 57 – 64.

8. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч.-метод. посібник / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2011. – 640 с.

9. Рудницька О. П. Інтерпретація музики як педагогічна проблема //Професійна підготовка вчителя музики. – К.: КДПІ. 1981. – С. 93–101.

10. Стратан-Артишкова Т. Б. Творчовиконавська підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва: теорія і практика [монографія] / Т. Б. Стратан-Артишкова. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 440 с.

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ОСОБИСТОСТІ

ДІДИЧ Галина Степанівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються теоретичні основи проблеми формування національної самосвідомості особистості; на основі вивчення наукової літератури проаналізовано феномен національного у самосвідомості людини як теоретичну світоглядну проблему; уточнено сутність поняття «національна самосвідомість», з’ясовано, що являється її першоосновою та визначені структурні елементи національно свідомої людини.

Ключові слова: свідомість, суспільна свідомість, національна свідомість, самосвідомість, національна самосвідомість, особистість, світогляд, національне виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ващенко Г. Хвороби в галузі національної пам’яті / Г. Ващенко. – К., 2003. – 335 с.

2. Вишневський О. І. Теоретичні основи сучасної української педагогіки: посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.І. Вишневський. – Дрогобич: Коло, 2003. – 528 с.

3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

4. Дідич Г. С. До проблеми формування національної самосвідомості особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва / Г. С. Дідич // Наукові записки. – Випуск 152. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький. РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 106–110.


5. Дідич Г. С. Педагогічні засади формування національної самосвідомості особистості засобами музичного мистецтва / Г. С. Дідич // Наукові записки. – Випуск 163 (2018). – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький. РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 92–98.

6. Масол Л. Концепція загальної мистецької освіти / Л. Масол // Мистецтво та освіта. – 2004. – № 1. – С. 2–5.

7. Національна доктрина розвитку освіти. Затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 34/2002.

8. Общая психология [Богословский В. В., Ковалев А. Г. и др.]; под ред. В. В. Богословского. – М.: Просвещение, 1973. – 453 с.

ПОСТАТЬ ВОЛОДИМИРА ЗУБИЦЬКОГО У МИСТЕЦЬКІЙ КУЛЬТУРІ ХХІ СТОЛІТТЯ (БАЯННО-АКОРДЕОННИЙ АСПЕКТ)

ДУШНИЙ Андрій Іванович –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри народних музичних інструментів та вокалу

Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка,

член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти, заслужений діяч естрадного мистецтва України

СОБІЛЬ Іван Володимирович –

студент Інституту музичного мистецтва

Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Мета статті спрямована на уніфікацію постаті Володимира Зубицького у сфері збагачення баянноакордеонного реперутару та масштабів концертної та організаційної діяльності в мистецькій культурі ХХІ століття. Низка творів композитора створені на фольклорній основі. Водночас, маестро звертається до неофольклоризму а інколи – нової фольклорної хвилі, тим самим експериментуючи із музичною мовою творить геніальну музику, яка починаючи із кінця 70-х років XX століття є затребуваною та бажаною у репертуарі виконавців та творчих колективів світу.

Ключові слова: баян-акордеон, творчість, соната, сюїта, зошит, концерт, п’єса, виконавство, організаційна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Басурманов А. Баянное и аккордеонное искуство / А. Басурманов. – М.: КИФАРА, 2003. – 540 с.

2. Гейченко М. Фольклорні джерела у баянній творчості Володимира Зубицького / М. Гейченко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. – 2012. – Вип. 107 (1). – С. 111–117.

3. Голяка Г. П. Володимир Зубицький і Астор П’яццолла: творчий перетин у французькому культурному просторі / Г. П. Голяка // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: зб. наук. пр. / заг. ред. М. Б. Євтух; укл. О. В. Михайличенко. – Київ, 2006. – Вип. 30. – С. 253–258.

4. Голяка Г. П. Володимир Зубицький: горизонти творчості / Г. П. Голяка [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://knmau.c om.ua/naukoviy_visnik/086/pdf/27.pdf

5. Голяка Г. П. Дитячі сюїти Володимира Зубицького в сучасному репертуарі баяністів /
Г. П. Голяка // Мистецтво та освіта сьогодення: проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: зб. наук. пр. – Х., 2006. – Вип. 18. – С. 338–351.

6. Гончаров А. О. Неофольклористичні тенденції у баянній творчості В. Зубицького: автореф. дис. … канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 «Музичне мистецтво» / Гончаров Анатолій Олександрович; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. – К., 2006. – 17 с.

7. Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах (Українська академічна школа): підручник / М. Давидов. – К.: НМАУ ім. П. Чайковського, 2010. – 592 с.

8. Душний А. Всеукраїнський тур маестро Володимира Зубицького та його проекція на пропаганду баянно-акордеонного мистецтва / А. Душний, В. Шафета // IV Всеукраїнська «Музична освіта України: проблеми теорії, методики, практики» та IV Міжнародна «Народноінструментальне мистецтво на зламі ХХ–ХХІ століть» наук.-практ. конф. (ДДПУ ім. І. Франка, 30.04. – 02.05.2011, м. Дрогобич): зб. мат. та тез / ред. -упор. А. Душний, Б. Пиц. – Дрогобич: По́світ, 2011. – С. 209–214.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись