БОРИСПОЛЕЦЬ Олена Михайлівна –
учитель І категорії, вчитель початкових класів
Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області
e-mail: о[email protected]
ПРУС Галина Іванівна –
учитель І категорії, вчитель початкових класів
Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області
e-mail: [email protected]
ЯРМАК Олена Вікторівна –
вчитель-методист, учитель початкових класів
Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкривається актуальне питання сучасної освіти- розвиток творчих можливостей дітей шкільного віку через вивчення педагогічного досвіду видатного українського педагога- практика Василя Олександровича Сухомлинського. Наведено приклади запровадження його педагогічних ідей на базі Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Київської області, Обухівського району у початкових класах.
Ключові слова: Нова українська школа; «Школа радості»; творчі можливості; казка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Державний стандарт початкової освіти [Інтернет-ресурс]. НУШ
2. Сухомлинський В. О. / Вибр. твори 5 т. – К.: Рад. школа., – 1976.
3. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. К.; Рад.школа, – 1972. – 244 с.
4. Філософія [Електронний ресурс]: освіта: ua http://osvita.ua/vnz/reports/philosophy/13030/
БІЛОХВОЩЕНКО Світлана Миколаївна –
директор Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 із поглибленим вивченням окремих предметів
e-mail: [email protected]
КАЛЬЧУК Марія Іванівна –
заслужений учитель України, учитель-методист, учитель початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
e-mail: [email protected]
МАХИНЯ Світлана Іванівна –
учитель-методист, учитель початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проведено аналіз педагогічного досвіду видатного українського педагога – Василя Олександровича Сухомлинського у контексті реформування сучасної початкової школи та наведено приклади практичного досвіду запровадження педагогічних ідей видатного Педагога на базі початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Київської області Обухівського району.
Ключові слова: Нова українська школа; «Школа радості»; джерело ідей; філософія спадщини; педагогічний геній.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Державний стандарт початкової освіти [Інтернет-ресурс] / НУШ: http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyjderzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument.
2. «Філософія для дітей». В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю: Педагогічні читання: Зб. Наук.-метод. праць/ За заг.ред. О. В. Сухомлинської, О. Я. Савченко. – Житомир: ФО-П Левковець Н. М., 2017. – 274 с.
3. Сухомлинський В. О. / Вибр. твори в 5 т. – К.: Рад.шк.,1976. – Т. 3 – 670 с.
4. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. «Акта» видання, 2012. – 537 с.
5. Клочек Г. Шалва Амоношвілі про Василя Сухомлинського [Електронний ресурс]: освіта:ua Блогиhttp://osvita.ua/blogs/60952/03.2018
КУШНІР Наталія Сергіївна
викладач І категорії Кропивницького будівельного коледжу
ORCID ID 0000-0002-8692-488
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються аспекти особистісного саморозвитку як реального психологічного та педагогічного явища. Визначаються суттєві аспекти феномену саморозвитку як прояву самореалізації особистості в контексті наукових праць вітчизняного педагога В. О. Сухомлинського.
Ключові слова: саморозвиток, самовиховання, самоосвіта, життєздатність, суб’єкт саморозвитку.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бех І. Д. Виховання особистості: [підручник] / Іван Дмитрович Бех. – К.: Либідь, 2008. – 848 с.
2. Коваленко Е. А. Ціннісна природа усвідомленого саморозвитку особистості: соціально-філософський аналіз: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії» / Коваленко Е.А. – Харків, 2005. – 20 с.
3. Лозовой В. О., Сідак Л. М. Саморозвиток особистості у філософській рефлексії та соціальній практиці. Монографія. – Х.: Право, 2006. – 256 с.
4. Мирончук Н. М. Професійно-особистісний саморозвиток майбутнього педагога: сутнісні характеристики та шляхи формування // Нові технології навчання: наук.- метод. зб. – Київ, 2013. – Випуск 76. – С. 209–214.
5. Морально-етичні засади формування зростаючої особистості: монографія / за ред. проф. М. В. Левківського. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. – 272 с.
6. Наумов Н. Д. Философско-педагогические идеи В. А. Сухомлинского и их развитие во второй половине ХХ столетия / Н. Д. Наумов // Русский учитель. – 2004. – 13 мая.
7. Подласый, И. П. Педагогика. Т. 1. Теоретическая педагогика : учебник для бакалавров / И. П. Подласый. – М. : Издательство Юрайт, 2013. – 777 с. – (Серия : Бакалавр. Академический курс). – ISBN 978-5-9916-2272-1.
8. Сухомлинський В. О. Вибрані твори у 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Київ: Рад. школа, 1976. – 588 с.
9. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: [в 5-ти томах] / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 1. – 1976. – 654 с.
10. Сухомлинский В.А. Методика воспитания коллектива / В. А. Сухомлинский. – М.: Просвещение, 1981. – 192 с.
11. Сухомлинський В. О. Народження громадянина // Вибрані педагогічні твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К., 1977. – Т. 3. – С. 283 – 582.
12. Сухомлинский В.А. Сто советов учителю. – К.: Рад. школа, 1984. – 254 с.
13. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину. – К.: Радянська школа, 1976. 6. Сухомлинський В. О. Бібліограф творів. – К.: Рад. школа, 1979.
14. Сущенко Л. О. Стимулювання професійного самовдосконалення вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Сущенко Л. О. – Київ, 2009. – 22 с.
ПЕТРУШИНА Лідія Іванівна –
заступник директора з навчально-виховної роботи Криворізької гімназії №127
e-mail: [email protected]
Анотація
Ідеї В. О. Сухомлинського, науково-методичні розробки, практичний досвід є актуальними на сучасному етапі ґрунтовних перетворень в освіті. У статті розкривається, як у творах педагога висвітлюються ключові компоненти Нової української школи.
Ключові слова: В. Сухомлинський, виховання учнів, Нова українська школа.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с.
2. Розпорядження Кабінету Міністрів України №988-р від 14.12.2016 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року» електронний ресурс https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249613934
3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти
т. – Т. 3 / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, – 1977. – С. 169.
4. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 3. – К.: Рад. школа, 1977. – С. 9– 279.
ТОЦЬКА Тетяна Петрівна –
завідувач дошкільного навчального закладу
«Ялинка» імені В. О. Сухомлинського Броварської міської ради
e-mail: [email protected]
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том другий. Київ: Радянська школа, 1976. – 670 с.
2. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том третій. Київ: Радянська школа, 1977. – 670 с.
3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том п’ятий. Київ: Радянська школа, 1977. – 639 с.
4. Сухомлинський В. О. Чиста криниця. Казки, оповідання, етюди: для сімейного читання. Київ: Веселка, 1993. – 287 с.