Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВПЛИВ ТВОРЧОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

МОЗОЛЮК-КОНОВАЛОВА Олена Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого,

декоративного-прикладного мистецтва та трудового навчання

Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті визначено поняття «творче середовище», досліджено особливості впливу творчого середовища на професійне становлення особистості майбутнього вчителя образотворчого мистецтва; окреслено загальні риси, якими має володіти професійний художник-педагог; з метою ефективної реалізації навчально-виховного процесу визначено організаційно-педагогічні умови формування творчого середовища, представлені у двох блоках: організаційному та дидактичному.

Ключові слова: середовище, творчість, образотворче мистецтво, самоосвіта, компетентність, навчання, індивідуальність, духовність, організаційно-педагогічні умови, культура.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Традиційні і сучасні цілі навчально-виховного процесу / І. Д. Бех // Педагогіка толерантності: Громадський психологопедагогічний журнал для вчителів, вихователів, науковців, батьків та юнацта – для всіх, кого турбують проблеми виховання та освіти. – 2003. – № 1. – С. 26–29.

2. Иттен И. Искусство формы. 2-е издание / И. Иттен. – М.: Издатель Д. Андронов, 2001. – 136 с.

3. Каптерев П. Ф. Избранные педагогические сочинения / П. Ф. Каптерев. – M.: Педагогика, 1982. – 704 с.

4. Краткий словарь по эстетике. – М.: Просещение, 1989. – 223 с.

5. Кузин В. С. Рисунок. Наброски и зарисовки: учебное пособие для студентов учреждений высш. проф. образования / В. С. Кузин. 2-е изд., стер. – М.: Academia: Издат. центр «Академия», 2013. – 232 с.

6. Приходченко К. І. Педагогічні основи формування творчого освітньо-виховного середовища в загальноосвітніх навчальних закладах гуманітарного профілю: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія та методика виховання» / К. І. Приходченко. – К., 2008. – 45 с.

7. Семенова М. А. Эстетика акварельной живописи в подготовке будущих педагоговхудожников: дисс. ...д-ра педагогических наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (изобразительное искусство)» / М.А. Семенова. – М., 2014. – 450 с.

8. Сокольникова Н. М. Методика преподавания изобразительного искусства: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования / Н. М. Сокольникова. – 5-е изд. перераб. и доп. – М.: Академия, 2012. – 256 с.: ил.

9. Стариков М. М. Формирование творческого воображения у студентов художественно
графических факультетов педагогических вузов на занятиях живописью: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (изобразительное искусство)» / М. М. Стариков – М., 1993. – 207 с.

10. Шорохов Е. В. Композиция. [Учеб. для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / Е. В. Шорохов. – М.: Просвещение, 1986. – 207 с.

11. Юсов Б. П. Интеграция искусств в полихудожественном развитии / Б. П. Юсов // Педагогика искусства в творческом поиске. – М.– Самара.: Исследовательский Центр Эстетического воспитания РАО, 1996. – С. 52–55.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись