Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

THE USE OF MOBILE TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF FUTURE PROFESSIONALS OF ARTS DEGREE TRAINING

PROKOPCHUK Olha Igorivna –

the candidate of pedagogical Sciences, assistant

Professor foreign languages and area studies of tourism faculty of

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто поняття мобільного навчання, його особливості та основні засоби. Детально вивчено досвід використання мобільних технологій в провідних країнах світу та їхнє застосування у навчальних закладах. Проаналізовано перспективність їхнього подальшого використання у навчальному процесі, зокрема при підготовці фахівців мистецького спрямування. Виокремлено слабкі та сильні сторони мобільних засобів як навчальних інструментів.

Ключові слова: мобільні технології, фахівці мистецького спрямування, професійний розвиток, мультимедійні засоби, аплікації, ІТ-технології, вища освіта, електронне навчання, цифрові матеріали, інтернет.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Commonwealth of Learning (2008). Education for a digital world: Advice, guidelines and efective practice from around the globe.

2. Fillip, B (2001). Distance education in Central America and the Caribbean: Making the most of the region’s experience and tackling challenges and opportunities of the new information and communications technologies.

3. Keegan, D. (2002). The future of learning: From eLearning to mLearning, ZIFF papiere 119. Retrieved from ERIC ED472435 database. Available from http://www.fernuni-hagen.de/ZIFF

4. Leach J., Power T., Tomas, R., Fadani X., Mbebe A (2003). 4D Technologies: appropriating handheld computers to serve the needs of teachers and learners in rural African settings.

5. MacMillan, D (2010). Google sees future in hosting market for educational apps. Boston Globe.

6. McKinney, D., Dyck, J. L., Luber, E. S (2009). iTunes University and the classroom: Can
podcasts replace professors? // Computers & Education.

7. Moore, M. G (2007). The theory of transactional distance // Handbook of distance education. pp. 89-105.

8. Pasnik, S. (2007). iPod in Education: potential for teaching and learning // A white paper for iPods in education. Prepared for Apple Computers. New York, NY: Education Development Center, Inc.

9. Patten, B., Arnedillo Sanchez, I., & Tangney, B. (2006). Designing collaborative, constructionist and contextual applications for handheld devices. Computers in Education, 46(2006), 294-308.

10. Sharples, M., Taylor, J., & Vavoula, G. (2007). A theory of learning for the mobile age. In R. Andrews & C. Haythornthwaite (Eds.), The Sage handbook of e-learning research (pp. 221-247). Sage: London.

11. Schashauser, D (2010). University education researcher trying iPads in K–8 classroom // Technology Horizons in Education.

12. Traxler, J. (2007). Defining, discussing, and evaluating mobile learning: The moving finger writes and having write... International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-12.

13. Umpstead, B (2008). Michigan targets «Millennials» with iTunes content for learning // E-School News..

14. Watson, J., Murin, A., Vashaw, L., Gemin, B., Rapp. C (2010). Keeping pace with K–12 online learning: An annual review of policy and practice.

МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ М. І. ЖУКА У РОЗВИТКУ ГРАФІЧНОЇ ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ШКОЛИ

ПУНГІНА Ольга Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У 1925 році в Одеському Політехнікумі образотворчих мистецтв для ґрунтовної підготовки знавців народної творчості, відкривається майстерня стилізації, керівником до якої був запрошений видатний художник М. І. Жук. Під його керівництвом в інституті починається глибоке вивчення народних зразків і навчання на їхній основі. Особливу увагу у майстерні приділяли вивченню південнопричорноморських мотивів орнаментики і національних джерел творчості.

Ключові слова: національна школа, графічні мистецтва, Південь України.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Афанасьєв В. А. Становлення соціалістичного реалізму в українському образотворчому мистецтві / В. А. Афанасьєв. – К.: Мистецтво, 1967. – 174 с.

2. ДАОО ф. – р – 499, оп. 3, д.1463 (Протокол собрания ПОМа 1925 г.). – 10 арк.

3. ДАОО ф. – р – 499, оп.1, д.1384 (Пояснююча записка. Цілі й завдання майстерні стилізації (І924–І925)). – 43 арк.

4. ДАОО ф. – р – 499, оп.1, д.1414 (Планы и программы на І925–І926 уч. год). – 48 арк.

5. Жук Михайло / ст. Ю. Михайлова. – Х.: Рух (Укрполіграфоб’єднання, 1-ша шк. ФЗУ ім. Багинського), 1930. – 31, [2] с.

6. Кротевич-Школьная О. Гений, который стал глиной. К 120-летию со Дня рождения Михаила Жука / О. Кротевич-Школьная, В. Жежера // Голос Украины. – 2003. – №187 (3187). – 4 октября. – С. 1–3.

7. Могилянський М. М. О культурном творчестве // Украинская жизнь. – 1912. – №4. – С. 10

8. Ольга Лагутенко. Українська графіка першої третини XX ст.: монографія / Ольга Лагутенко // Наукове видання. – К.: Грані-Т, 2006. – 240 с.

9. Степова Україна: Орнамент. – Одеса: ПОМ, 1929. – 34 с.

10. Шимчук Є. Одеса вшановує Михайла Жука / Є. Шимчук // Шлях перемоги. – 1993. – 18 грудня. – С. 8.

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ВОКАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

РОЙТЕНКО Ніна Олександрівна –

приват-доцент, старший викладач

ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет

імені К. Д. Ушинського»

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті обґрунтовано актуальність проблеми удосконалення вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Висвітлено роль і провідні завдання педагога-наставника в класі постановки голосу щодо інтенсифікації їхнього вокального розвитку з метою набуття виконавської майстерності та організації самостійної роботи над музичним твором на кожному з трьох її провідних етапів. Особлива увага приділена опису провідних завдань та способів моніторингу рівнів вокального розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва, прийомів та методів їхнього педагогічного супроводу упродовж вокальної підготовки.

Ключові слова: вокальна підготовка, вокальний розвиток, моніторинг рівнів вокального розвитку, педагогічний супровід майбутніх учителів музичного мистецтва, викладач постановки голосу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: психолого-педагогічний та мистецтвознавчий аспекти: [монографія] // Н. Є. Гребенюк. − К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 1999. − 269 с.

2. Дмитриев Л. Основы вокальной методики: [учеб. пособ. для муз. вузов] / Л. Б. Дмитреев. − М.: Музыка, 1968. − 675 с.


3. Менабени А. Г. Методика обучения сольному пению / А. Г. Менабени. − М.: Просвещение, 1987. − 93 с.

4. Маруфенко О. В. Проблеми вокальнопеагогічної підготовки майбутніх вчителів музики (http://www.culturalstudies.in.ua/sekcia_s_s5_4.php)

МОВА, МУЗИКА, ОСВІТА ЯК СКЛАДНИКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ

ГАЙДАЙ Лариса Володимирівна –

відмінник освіти України, старший викладач

кафедри вокально-хорових дисциплін

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]
ПОВОРОЗКО Людмила Андріївна –

викладач кафедри вокально-хорових дисциплін

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті досліджено взаємозв’язок мови, музики, освіти як складників національної культури. Здійснено порівняльний аналіз картини світу, створеної засобами мови й музики, визначено роль мови, музики й освіти у формуванні національної культури. Доведено, що ціннісна семантика категорії «національна культура» полягає не тільки в можливості узагальнити рівні ієрархії музики, але й в урахуванні позамузичної специфіки: мови, освіти й науки як культурних феноменів окремого народу.

Ключові слова: національна культура, новий тип культури, вид мистецтва, музика, освіта, реалії, національно зумовлені елементи, культуроніми, мовна картина світу, лексичні одиниці.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бархударов Л. С. К вопросу о типах межъязыковых лексических соответствий / Л. С. Бархударов. – Иностранный язык в школе. – 1980. – № 5. – С. 14–18.

2. Гумбольдт В. фон Избранные труды по языкознанию; [пер. с нем. языка под ред. и предисл. докт. фил. наук проф. Г. В. Рамишвили]. – 2-е изд. / Вильгельм фон Гумбольдт. – М.: Изд. группа «Прогресс», 2000. – 400 с.

3. Мистецтво України. Енциклопедія в 5 т. / [А. В. Кудрицький – відп. ред.]. – К.: «Українська енциклопедія», 1995. – 400 с.

4. Уорф Б. Отношение норм поведения и мышления к языку. Наука и языкознание. Лингвистика и логика / Б. Л. Уорф // Новое в лингвистике. – М., 1960. – С. 135–198.

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ «ПЛЕНЕР» У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГА-ХУДОЖНИКА

ДАВИДОВ Валерій Миколайович –

старший викладач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

член Національної спілки художників України

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається зміст навчальної практики «Пленер» як складника професійної підготовки майбутніх педагогів-художників. Дослідницька увага зосереджена на необхідності тренування практичних навичок в оволодінні рисунком, основами перспективи, композиції, колориту під час малювання з натури. Результатом пленерної практики мають бути знання студентів з основних теоретичних положень живопису та рисунку в умовах пленеру; закономірностей, принципів і методів виконання об’єктів навколишнього середовища засобами живопису та рисунку; особливості технічних прийомів роботи зображальними матеріалами та потенціал їхньої виразності; закономірності формотворення об’єктів дійсності (архітектурних споруд, представників рослинного і тваринного світу, людини); закономірності вираження емоційної характеристики людини, пластичну й динамічну структури її фігури. Під час навчальної практики «Пленер» студенти вчаться відтворювати великі кольорові і тональні відношення, загальний колористичний стрій натури; зображувати об’єкти дійсності (архітектурні споруди, рослини, тварини) у формах етюдів та начерків; малювати фігуру людини в умовах пленеру; виконувати ескізи жанрових сцен; володіти технікою та технологією акварельного та олійного живопису.

Ключові слова: професійна підготовка, педагог-художник, навчальна практика, пленер, живопис, колір, композиція, етюд, пейзаж, самостійна робота.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Беда Г. В. Живопись: Учеб. для студентов пед. институтов по спец. № 2109 «Черчение, изобраз. искусство и труд» / Г. В. Беда. – М.: Просвещение, 1986. – 192 с.

2. Визер В. В. Живописная грамота. Основы пейзажа / В. В. Визер. – СПб.: Питер, 2007. – 192 с.

3. Зайцев А. С. Наука о цвете и живопись / А. С. Зайцев. – М.: Искусство, 1986. – 158 с.

4. Маслов Н. Я. Пленэр: Практика по изобразит. искусству [Учеб. пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / Н. Я. Маслов. – М.: Просвещение, 1984. – 112 с.

5. Музика О. Пленерна практика як важливий компонент підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / О. Музика // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 6 (2). – С. 47–52.

6. Семешко Е. Г. Деякі особливості виконання пленерних етюдів як складової художньої освіти / Е. Г. Семешко // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка: зб. наук. праць / Луган. держ. ін.-т культури і мистецтв; за заг. ред. В. Л. Філіппова. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ, 2010. – Вип. 15. – С. 217–221.

7. Унковский А. А. Живопись. Вопросы колорита / А. А. Унковский. – М.: Просвещение, 1980. – 280 с.

8. Черватюк В. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників / В. Черватюк // Українська академія мистецтва. – 2013. – Вип. 21. – С. 44–51.

9. Черватюк В. Пленерний живопис – невід’ємна складова художньої освіти / В. Черватюк // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. – 2010. – Вип. 3. – С. 403409.

10. Чмелик І. Пленерна практика у Карпатах як важливий чинник професійної підготовки вчителя мистецьких дисциплін / І. Чмелик // Гірська школа Українських Карпат. – 2013. – № 10. – С. 166–168.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись