Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

NEW MANAGEMENT TECHNOLOGY AS A MODERNIZATION FACTOR OF HIGH PROFESSIONAL EDUCATION FOR FUTURE MUSICIANS

SHEVCHENKO Liliya Mykhailivna –

the candidate of pedagogical Sciences, associate

Professor Department of General and special piano

Odessa state music Academy named after A. V. Nezhdanova

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена висвітленню результатів аналізу сучасних досліджень з проблеми застосування нових управлінських технологій в контексті модернізації вищої музичної професійної освіти. Виокремлено специфіку провідних технологій арт-менеджменту, які оптимізують концепцію управління вищим музичним навчальним закладом в умовах ступеневої освіти. Описано способи організації навчально-освітнього середовища на засадах технологій арт-менеджменту, що зумовлюють успішність професійно-творчого становлення майбутніх музикантів як суб’єктів сфери музичної культури та мистецтва. Особливої уваги приділено значущості методу педагогічної підтримки майбутніх музикантів під час їхнього особистісно-професійного зростання у процесі навчання у вищому музичному навчальному закладі.

Ключові слова: модернізація вищої музичної професійної освіти, нові управлінські технології, технології арт-менеджменту, професійна підготовка музикантів, сфера музичної культури та мистецтва, метод педагогічної підтримки, професійне становлення музиканта-піаніста.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бурська О. П. Методичні основи розвитку музично-виконавського мислення студентів у процесі фортепіанної підготовки: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / О. П. Бурська. – Вінниця, 2004. – 239 с.

2. Гусейнова Л. В. Формування готовності майбутніх учителів музики до інструментальновиконавської діяльності: дис. ... канд. пед. наук.: 13.00.02 / Л. В. Гусейнова.– К., 2005. – 193 с.

3. Егорова С. В. Развитие исполнительской активности будущего учителя музыки в процессе его фортепианной подготовки: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / С. В. Егорова. – М., 1998. – 218 с.

4. Курышев Е. В. Формирование исполнительских умений как компонент профессиональной подготовки студентов музыкально-педагогического факультета: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Е. В. Курышев.– К., 1986. – 214 с.

5. Некрасов Ю. І. Комплексний підхід до формування виконавської майстерності піаніста: дис. ... канд. мистецтв.: 17.00.03 / Ю. І. Некрасов. – Одеса, 2005. – 168 с.

6. Новикова Г. Н. Технологии артменеджмента: Учебное пособие / Г.Н. Новикова. – М.: Издательский Дом МГУКИ, 2006. – 178 с.

7. Стукалова О. В. Высшее профессиональное образование в сфере культуры и искусства: современное состояние и перспективы развития: дис. … доктора пед. н.: 13.00.08 / О. В. Стукалова. – М., 2011. – 427 с.

8. Тульчинский Г. Л. Менеджмент в сфере культуры: Учебное пособие / Г. Л. Тульчинский, Е. Л. Шекова. – СПб.: Издательство «Лань»; «Издательство ПЛАНЕТА МУЗЫКИ», 2007. – 528 с.

9. Татарнікова А. А. Формування професійної компетентності майбутніх фахівцівмузикантів з арт-менеджменту: організаційнопедагогічні засади /А. А. Татарнікова // Наука і освіта: Наук.-практ. журнал. – Серія: Педагогіка. – Одеса: ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2016. – Вип. 1 (СХХХХІІ). – С. 87–91.

10. Чижиков В. М. Введение в социокультурный менеджмент: Учебное пособие / В. М. Чижиков, В. В. Чижиков. – М.: МГУКИ, 2003. – 138 с.

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ У МУЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ

БЄЛІКОВА Олена Аркадіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри дошкільної освіти

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається актуальна проблема змісту професійної підготовки вихователя ДНЗ.Автор аналізує професійну компетентність вихователя, розширення його професійних можливостей відповідно до стандарту підготовки бакалаврів спеціальності «Дошкільна освіта». Висвітлюються музично-педагогічні компетенції, що мають декілька складових: музикознавчу, методичну, виконавську, музично-інформаційну, набуття яких забезпечує використання в практиці ДНЗ нових методів музичного виховання

Ключові слова: професійна компетентність, музично-педагогічна компетентність, спеціальні компетенції, вихователь ДНЗ, музичне виховання дошкільників.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Атмахова Л. Новые подходы, квалификация, мастерство. Дошкольное воспитание. – № 5. – С. 18–27.

2. Добрєва О. В. Аспекти професійної компетентності майбутнього вихователя. – www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpbdpu/Ped/2010_ 1/Dobreva.pdf

3. Кідіна Л. М. Формування фахових компетенцій майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу // Наукова скарбниця освіти Донеччини.– № (6).

4. Козлов Н. И. Формирование профессиональной компетентности воспитателя и музыкального руководителя доу в условиях вуза //http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanieprofessionalnoy-kompetentnosti-vospitatelya-imuzykalnogo-rukovoditelya-dou-v-usloviyah-vuza

5. Савченко Р. А. Педагогічна взаємодія як основа музично-педагогічної компетентності вихователів та музичних керівників ДНЗ / Р. А. Савченко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – Вип. 16. – С. 115–119.

6. Феттер И. В. Ключевые, базовые и специальные компетенции в содержании профессиональной подготовки будущего учителя музыки // Компетентностный подход в педагогическом образовании / Под ред. В. А. Козырева, Н. Ф. Радионовой, А.Р. Тряпициной. – Спб. – С. 8–12.

7. Шапаренко Х. А. Особливості формування професійної компетентності майбутніх педагогів дошкільної освіти // Наукові записки кафедри педагогіки Харк. нац. ун-ту ім. В. Н.Каразіна: зб. наук. праць – Харків. – Вип. XVI. – С. 251–260.

РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-КОНСТРУКТИВНИХ УМІНЬ У СТУДЕНТІВ ОБРАЗОТВОРЧИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

МАЛЕЖИК Юлія Миколаівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено особливості розвитку художньо-конструктивних умінь у студентів художньографічних відділень на заняттях з дисциплін дизайнерського спрямування образотворчих та педагогічних спеціальностей. Уточнено поняття «вміння», «конструювання», «конструктивна діяльність» та «художньо-конструктивні вміння». Проаналізовано й запропоновано ряд завдань і методик щодо розвитку у студентів художньо-конструктивних умінь у процесі опанування конкретними навчальними предметами з образотворчого циклу, зокрема, «Формоутворення».

Ключові слова: вміння, художно-конструктивні вміння, конструктивна діяльність, майбутній фахівець, фахова підготовка, художньо-педагогічна спеціальність, образотворчий цикл, предмети дизайнерського спрямування, формоутворення, конструювання, дизайн архітектурного середовища.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голота Н. М. Формування художніх і конструктивних умінь у майбутніх вихователів дошкільних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.08 – теорія і методика професійної освіти / Н. М. Голота. – К., 2000. – 20 с.

2. Мелодинский Д. Л. Школа архитектурнодизайнерского формообразования. Учебное пособие / Д. Л. Мелодинский. – М.: Издательство «Архитектура С», 2008. – 312 с.

3. Морев О. О. Система формування конструктивних умінь як фактор входження в європейський освітній простір/ О. О. Морєв // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 37. – Херсон: Видавництво ХДУ. – 2004. – С. 120–124.

4. Нурметов М. Р., Рахимова И. Р. Формирование у будущих учителей изобразительного искусства художественноконструкторских знаний и умений / М. Р. Нурметов, И. Р. Рахимова // Молодой ученый. – 2015. – №11. – С. 1441–1443.

5. Нурметов М. Р., Таганов Р. А., Рузме- тов К. Ш., Сейитниязова А. А. Рекомендации по формированию у будущих учителей изобразительного искусства художественноконструкторских знаний и умений / М. Р. Нурметов, Р. А. Таганов, К. Ш. Рузметов, А. А. Сейитниязова // Молодой ученый. – 2015. – № 21. – С. 811–815.

6. Парамонова Л. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования / Л. Парамонова //Дошкольное воспитание. – Москва, 2000. – №11. – С. 58-64.

7. Радчук Л. И. Основы художественного конструирования: Учебное пособие для вузов / Л. И. Радчук. – М.: Легпромбытиздат, 1989. – 160 с.

8. Ружицький В. А. Розвиток професійних умінь учителя образотворчного мистецтва в системі післядипломної освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. А. Ружицький; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – Київ, 2014. – 23 c.

9. Тименко В. П. Концептуальні засади формування конструктивних умінь в учнів початкової школи / В. П. Тименко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка – 2007. – № (32). – С. 53–57.

10. Шимко, В. Т. Основы дизайна и средовое проектирование: Учеб. пособие [Текст] / В.Т. Шимко. – М.: Издательство «Архитектура - С», 2008. – 160 с.

РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В КЛАСІ ХОРОВОГО ДИРИГУВАННЯ

КОЛОСКОВА Жанна Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Автор статті розглядає розвиток креативності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі занять у класі хорового диригування; висвітлює зміст та компоненти дефініції «креативність» – музичний інтелект та інтерпретацію, визначає методи розвитку креативності в процесі роботи з вокально-хоровим репертуаром у класі хорового диригування.

Ключові слова: творча особистість, креативність, музичний інтелект, хорове диригування, вчитель музичного мистецтва, інтерпретація, творча діяльність, творча активність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Антонова О. Є. Педагогічна креативність у структурі педагогічної обдарованості вчителя // Нові технології навчання: наук.-метод. зб. / Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки: В 2-х ч. – Київ-Вінниця, 2011. – Вип. 69. Ч. 2. – С. 11–17.

2. Корредор Х. Беседы с Пабло Казальсом / Хосе Мария Корредор – М.: ГосМузИздат, 1960. – 384 с.

3. Критский Б. Д. Художественно– педагогическая интерпретация музыкального текста (на материале занятий в классе дирижирования) / Борис Дмитриевич Критский // Вестник ПСТГУ: Музыкальное искусство христианского мира. – 2007. – Вып. 1 (1). – С. 191–202.

4. Мартинюк Л. В. Особливості інтерпретації хорових мініатюр М. Леонтовича (курс «Хоровий клас та практикум роботи з хором») / Л. В. Мартинюк // Педагогічна освіта: теорія і практика. –2013. – Вип. 14. – С. 291–295.

5. Музыкальный энциклопедический словарь / [гл. ред. Г. В. Келдыш]. – М.: Сов. энциклопедия, 1990. – 672 с.

6. Петрикова О. П. Розвиток музичноінтелектуальної сфери студентів у процесі роботи над вокальним репертуаром/ Петрикова Оксана Петрівна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія №14 Теорія і методика мистецької освіти. – 2014. – Випуск 16 (21). – С. 132–134.

7. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: підручник / Світлана Олександрівна Сисоєва. – К.: Мілені. – 2006. – 344 с.

8. Степанов С. С. Популярная психологическая энциклопедия / Степанов Сергей Сергеевич: – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 672 с.

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

НЕГРЕБЕЦЬКА Ольга Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлюються положення, що характеризують особливості підготовки майбутніх учителів музики до організації художньо творчої діяльності дітей та молоді у музично інструментальних колективах, виділено основні підходи до наукової інтерпретації вказаного питання в системі професійно‐педагогічної освіти.

Ключові слова: підготовка майбутніх учителів музики, соціальна категорія, культурологічна категорія, педагогічна категорія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бутенко В. Г. Формирование педагогического мастерства учителя. / В.Г. Бутенко – К.: МНО, 1991. – 72 с.

2. Комплексна програма художньо‐естетичного виховання учнів у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах / Л. М. Масол (наук. керівник), Н. І. Ганнусенко, О. А. Комаровська, С. А. Нічкало та ін. // Збірник державних документів, що регламентують роботу закладів освіти України / Упор. С. Г. Мельничук. – Кіровоград: КДПУ, 2004. – С. 141–168.

3. Концепція педагогічної освіти. – К., 1998. – 20 с.

4. Падалка Г. М. Музична педагогіка: Курс лекцій з актуальних проблем викладання музичних дисциплін в системі педагогічної освіти / Г. М. Падалка; За ред. В. Г. Бутенка. – Херсон, 1995. – 104 с.

5. Тушева В. В. Формування творчої активності учнів молодших класів у процесі виконання завдань художньо‐естетичної спрямованості (на матеріалі музичного мистецтва): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Теорія і історія педагогіки» / В. В. Тушева. – К., 1997. – 18 с.

6. Щолокова О. П. Основи професійної художньо‐естетичної підготовки майбутнього вчителя: [монографія] / О. П. Щолокова. – К.: Віол, 1996.–172 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись