Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

THE USE OF MOBILE TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF FUTURE PROFESSIONALS OF ARTS DEGREE TRAINING

PROKOPCHUK Olha Igorivna –

the candidate of pedagogical Sciences, assistant

Professor foreign languages and area studies of tourism faculty of

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто поняття мобільного навчання, його особливості та основні засоби. Детально вивчено досвід використання мобільних технологій в провідних країнах світу та їхнє застосування у навчальних закладах. Проаналізовано перспективність їхнього подальшого використання у навчальному процесі, зокрема при підготовці фахівців мистецького спрямування. Виокремлено слабкі та сильні сторони мобільних засобів як навчальних інструментів.

Ключові слова: мобільні технології, фахівці мистецького спрямування, професійний розвиток, мультимедійні засоби, аплікації, ІТ-технології, вища освіта, електронне навчання, цифрові матеріали, інтернет.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Commonwealth of Learning (2008). Education for a digital world: Advice, guidelines and efective practice from around the globe.

2. Fillip, B (2001). Distance education in Central America and the Caribbean: Making the most of the region’s experience and tackling challenges and opportunities of the new information and communications technologies.

3. Keegan, D. (2002). The future of learning: From eLearning to mLearning, ZIFF papiere 119. Retrieved from ERIC ED472435 database. Available from http://www.fernuni-hagen.de/ZIFF

4. Leach J., Power T., Tomas, R., Fadani X., Mbebe A (2003). 4D Technologies: appropriating handheld computers to serve the needs of teachers and learners in rural African settings.

5. MacMillan, D (2010). Google sees future in hosting market for educational apps. Boston Globe.

6. McKinney, D., Dyck, J. L., Luber, E. S (2009). iTunes University and the classroom: Can
podcasts replace professors? // Computers & Education.

7. Moore, M. G (2007). The theory of transactional distance // Handbook of distance education. pp. 89-105.

8. Pasnik, S. (2007). iPod in Education: potential for teaching and learning // A white paper for iPods in education. Prepared for Apple Computers. New York, NY: Education Development Center, Inc.

9. Patten, B., Arnedillo Sanchez, I., & Tangney, B. (2006). Designing collaborative, constructionist and contextual applications for handheld devices. Computers in Education, 46(2006), 294-308.

10. Sharples, M., Taylor, J., & Vavoula, G. (2007). A theory of learning for the mobile age. In R. Andrews & C. Haythornthwaite (Eds.), The Sage handbook of e-learning research (pp. 221-247). Sage: London.

11. Schashauser, D (2010). University education researcher trying iPads in K–8 classroom // Technology Horizons in Education.

12. Traxler, J. (2007). Defining, discussing, and evaluating mobile learning: The moving finger writes and having write... International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-12.

13. Umpstead, B (2008). Michigan targets «Millennials» with iTunes content for learning // E-School News..

14. Watson, J., Murin, A., Vashaw, L., Gemin, B., Rapp. C (2010). Keeping pace with K–12 online learning: An annual review of policy and practice.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись