• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНООРІЄНТОВАНИХ ДИСЦИПЛІН У ДИСПЕТЧЕРІВ АЕРОНАВІГАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯК СКЛАДОВА БЕЗПЕКИ ПОЛЬОТІВ

УШАКОВА Юлія Вікторівна –

аспірант Кіровоградської льотної академії

Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізовано визначення «мотивації» у різних авторів. Досліджена проблема формування мотивації до вивчення професійно-орієнтованих дисциплін у диспетчерів з аеронавігаційного забезпечення. Розглянуті педагогічні умови формування мотивації до вивчення професійно-орієнтованих дисциплін у диспетчерів з аеронавігаційного забезпечення.

Ключові слова: мотивація, професійно-орієнтовані дисципліни, інженер з аеронавігаційної інформації.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арістова Н. О. Формування мотивації вивчення іноземної мови студентів вищих нелінгвістичних навчальних закладів: дис. кандидата пед. наук: 13.00.04 / Арістова Наталія Олександрівна. – Київ, 2008. – 248 с.

2. Загребельна Л. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх менеджерів у економічних навчальних закладах // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць / Л.В. Загребельна; редкол.: І.А. Зязюн (голова) [та ін.]. – КиївВінниця: Планер, 2005. – Вип. 8. – 547 с.

3. Зимняя И. А. Проективная методика обучения английскому языку / И. А. Зимняя, Т. Е. Сахарова // Иностранные языки в школе. – 1991. – № 3. – С. 9–15.

4. Зимняя И. А. Педагогическая психология / Зимняя И. А. – М. : Логос, 1999. – 384 с.

5. Леднев В. С. Научное образование: развитие способностей к науч. творчеству / В. С. Леднев. – 2-е изд., испр. – М.: МГАУ, 2002. – 119 с.

6. Москаленко О. І. Мотивація курсантівпілотів до вивчення англійської мови, як складник безпеки польотів. [Монографія]: Кіровоград, 2012. – 248 с.

7. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій / [авт.упор. О.М. Пєхота]. – К.: В-во А.С.К., 2003. – 240 с.

8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб: Питер Ком, 1999. – 720 с.

9. Тверезовська Н. Т. Сутність та зміст поняття «педагогічні умови» / Н.Т. Тверезовська, Л. М. Філіппова // Нова пед. думка. – 2009. – № 3. – С. 90– 92.

ШКОЛА-ПАНСІОН РАГБІ (RUGBY SCHOOL) – ЗАКЛАД ЕЛІТНОЇ ПРИВАТНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКОБРИТАНІЇ

ХАЙДАРІ Наталія Ігорівна –

аспірант Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснено аналіз діяльності однієї з найвідоміших приватних шкіл-пансіонів Великої Британії – Рагбі (Rugby School), що представляє собою найяскравіший зразок елітної освітньої установи. Автором розкрито особливості організації навчання та виховання в школі, що заклала основи привілейованої, елітної освіти у країні. Рагбі – це сучасний приватний пансіон, в якому, поруч з інноваціями, поважають вікові академічні традиції. З’ясовано, що елітні школи-пансіони у Великій Британії – це відкриті недержавні навчальні заклади, як правило, найбільші та найстаріші школи-пансіони, які підтримують зв’язок з університетами, мають схожу історію заснування, традиції тощо, метою яких є розкриття індивідуальних особливостей учня, формування активної, відповідальної за свої рішення та вчинки особистості, що в результаті налаштовує на самовиховання та високі морально-духовні й суспільні потреби.

Ключові слова: школа-пансіон Рагбі (Rugby School), елітна освіта, елітні приватні школипансіони, «public schools» (паблік скулз), Велика Британія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Rugby School // Каталог некоторых частных школ-пансионов Великобритании [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.albioncom.ru/schools/england/catalog/200

2. Rugby School [Electronic resource]. – URL: http://yorkstudy.ru/edu/secondaryeducation/velikobritaniya/rugby-school.html

3. Rugby School [Electronic resource]. – URL: – http://www.fluent.ru/level5/identifier94.htm 4. Rugby School official website [Electronic resource]. – URL: http://www.rugbyschool.net.

5. TVSS Rugby School [Electronic resource]. – URL: http://grade.ua/education/school/tvss-rugbyschool

6. Данилова А. С. Организация воспитания в частных школах-пансионах Великобритании / А. С. Данилова. – Ульяновск, 2009. – 193 с.

7. Коляда Т. В. Елітарність середньої освіти: історичний досвід Великобританії та перспективи України / Т. В. Коляда // Основные парадигмы педагогики и психологии в ХХІ веке: материалы Международной научно-практической конференции (г. Харьков, Украина, 11–12 ноября 2011 г.). – Харьков: Восточноукраинская организация «Центр педагогических исследований», 2011. – С. 36–39.

8. Рагби (школа). Википедия [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki.

9. Среднее образование за рубежом Знания и перспективы [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edu-s.ru/strani/sredneeobrazovanie-v-velikobritanii/chastnie-shkoli-pansionivelikobritanii/rugby-school.

10. Школы совместного обучения в Англии. Школа Rugby school. – Режим досупу: http://www.estudy.ru/countries/england/secondaryeducation/schools/so-ed-schools/rugby-school.

ПРОФЕСІЙНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У КОНСТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

ЦАРЕНКО Анна Вікторівна

аспірант Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

кафедра педагогіки та освітнього менеджменту

e-mail: [email protected]

Анотація

  Сучасний розвиток освіти вимагає фахівця нової генерації, котрий здатний творчо втілити поставленні перед ним освітні завдання, розвиватись та використовувати новітні технології, розуміти значення своєї професії та відповідально відноситись до об’єкта співпраці. Тому одним із важливих завдань вищого навчального закладу є розроблення та удосконалення методів формування професійно відповідального фахівця. У статті розкрито підходи до розуміння професіоналізму, професійної відповідальності та професійної відповідальності педагога і вчителя початкових класів зокрема. Здійснений аналіз теоретичних основ дослідження феномену педагогічної відповідальності у філософській, психологічній та педагогічній науках дає підстави розуміти під цим явищем системоутворювальну професійну якість. На підставі здійсненого аналізу основних підходів учених щодо розуміння сутності феномену «відповідальності» узагальнено та розкрито зміст основних дефініцій.

Ключові слова: професіонал, професіоналізм, професійна відповідальність, професійна відповідальність фахівця, професійна відповідальність учителя.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бодров В. А. Профессиональная ответственность как психологическая категория субъекта деятельности / В. А. Бодров, А. Г. Луценко // Психологические исследования проблемы формирования личности профессионала. ‒ М.: Ин-т психологии АН СССР, 1991. – 167 с.

2. Дружилов С. А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход / С. А. Дружилов. // Сибирь. Философия. Образование. – 2005. – №8. – С. 26–44.

3. Дружилов С. А. Индивидуальный ресурс профессионального развития как необходимое условие становления профессионализма человека / С. А. Дружилов. // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2010. – №5. – С. 145–148.

4. Поваренков Ю. П. Профессиональное становление личности: дис… докт. псих. наук: 19.00.07 / Поваренков Юрий Павлович – Ярославль, 1999. – 359 с.

5. Рымарева Т. Ф. Формирование профессиональной ответственности у курсантов авиационного техничного колледжа на основе принципов модульного и личностно-развивающего обучения / Т. Ф. Рымарева. // Вестник ЮУрГУ. – 2011. – №38 – С. 109– 113.

ДОСВІД ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛОГОПЕДІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

ЧЕРНІЧЕНКО Людила Анатоліївна –

аспірант кафедри спеціальної освіти

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається та теоретично обґрунтовується досвід інноваційної діяльності логопедів дошкільних навчальних закладів в умовах інклюзивної освіти. Розкрито зміст арттерапевтичних технологій; кріотерапії; «Су - Джок» терапії та інформаційних технологій навчання. Також описано практичне застосування цих інноваційних технологій у інклюзивних дошкільних начальних закладах.

Ключові слова: арт-терапія, кріотерапія, «Су-Джок» терапія, інформаційні технології навчання, інноваційна діяльність, інклюзивна освіта.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Акименко В. М. Новые логопедические технологии: учебно-методическое пособие. – Ростов н/Д: Феникс, 2009;

2. Громова О. Е. Инновации – в логопедическую практику. Сборник статей; методические пособия для дошкольных образовательных учреждений – М: ЛИНЕКС – ПРЕСС, 2008. – 231 с.

3. ДНЗ комбінованого типу (ясла-садок) № 37 «Ластівка». Сторінка логопеда [Електронний ресурс] / ДНЗ комбінованого типу (ясла-садок) № 37 «Ластівка» – Режим доступу до ресурсу: http://dnz37.klasna.com/uk/site/storinkalogopeda.html;

4. ДНЗ № 27. Інноваційні технології, які впроваджуються нашими педагогами в роботі з дітьми [Електронний ресурс] / ДНЗ № 27 // м. Рівне – Режим доступу до ресурсу: https://www.slideshare.net/basikk077/27-58522937;

5. Запорожченко Ю. Г. Використання засобів ІКТ для підвищення якості інклюзивної освіти / Запорожченко Ю.Г. // Інформаційні технології в освіті: Зб. наук. праць. – Херсон: ХДУ, 2013.

6. Костопільський дошкільний навчальний заклад ясла-садок №4 „Берізка” компенсуючого типу. [Електронний ресурс] / Костопільський дошкільний навчальний заклад ясла-садок №4 «Берізка» компенсуючого типу – Режим доступу до ресурсу: https://sites.google.com/site/dnz4kostopil/home/konta kti-1;

7. Липа В. А. Основы коррекционной педагогики: Учеб. пособие / В. А. Липа. – Донецк, Лебідь, 2002. – 327 с.

8. Практикум по арт-терапии / [под ред. А. И. Копытина]. – СПб.: Питер, 2000. – 448 с.

9. Руденков В. И. Логопедия. Практическое пособие для логопедов, студентов и родителей. – Ростов-на-Дону, Изд-во «Феникс», 2006. – 123 с.

ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЛОВОЇ ГРИ ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ТРАНСПОРТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВНЗ

МАКОВЄЙ Раду Григорович –

старший викладач кафедри іноземних мов

Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

е-mail: [email protected]

Анотація

  У статті визначено сутність, специфіку та методичне забезпечення ділових ігор як важливої форми навчання студентів транспортних спеціальностей іншомовному спілкуванню. З’ясовано чинники, базовий рівень знань студентів нефілологічного профілю, професійно орієнтований характер фаху студентів, специфіку їхнього світогляду тощо, що дозволяють підготувати й провести ділову гру.

Ключові слова: сучасні методи навчання, ділова гра, функції ділової гри, методичне забезпечення ділових ігор, організація ділової гри.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дроздова І. П. Наукові основи формування українського професійного мовлення студентів нефілологічних факультетів ВНЗ: монографія / І. П. Дроздова. – Харків, ХНАМГ, 2010. – 320 с.

2. Маслыко Е. А. Настольная книга преподавателя иностранного языка: Справочное пособие / Е. А. Маслыко, П. К. Бабинская, А.Ф. Будько. – Мн.: Вышэйшая школа, 1992. – 445 с.

3. Ніколаєва С. Ю. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підруч. для студ. вузів / С. Ю. Ніколаєва, О. Б. Бігич, Н. О. Бражник, С. В. Гапонова, Г. А. Гринюк, Т. І. Олійник, К. І. Онищенко, О. П. Петращук, Л. А. Сажко; ред.: К. І. Онищенко. – К.: Ленвіт, 1999. – 319 c.

4. Пометун О. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко. − К.: А.С.К., 2004. − 192 с.

5. Livingstone C. Role Play in Language Learning / C. Livingstone. − London, 1983. − 94 p.

6. Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений / Дж. Стюарт. ¬− СПб.: Питер, 2001. − 256 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись