Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСВІТНЬО-ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ ЕСПЕРАНТОРУХУ В УКРАЇНІ (20-ті – ПОЧАТОК 30-х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ)

КЛИМЕНКО Юлія Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті схарактеризовано освітньо-просвітницький напрям розвитку есперанто-руху в Україні у 20-х – на початку 30-х років ХХ століття. Есперанто-рух – це об’єднана спільністю цілей, духовною і матеріальною культурою група (поділена за місцем розташування і за регіонами), яка спілкується міжнародною мовою есперанто. На окремих етапах розвитку досліджуваного феномену мета освітньо-просвітницької діяльності есперантистів залежно від суспільно-політичної ситуації змінювалася – від популяризації мови есперанто на перших етапах до практичного використання есперанто як засобу міжнародного спілкування. Автором з’ясовано, що незважаючи на ключову спрямованість есперанто-руху в той чи той період, освітньо-просвітницьку діяльність організовували переважно через різноманітні організаційні форми: есперанто-курси, гуртки, лекції, доповіді, консультації, школи, технікуми, вищі навчальні заклади та інші педагогічні форми.

Ключові слова: есперанто, есперанто-рух, есперанто-освіта, есперанто-курси, гуртки, лекції, доповіді, консультації, освітньо-просвітницька діяльність есперантистів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Изгур И. За всеобщий русскоэсперантский словарь! / И. Изгур, В. Эльсудо // Международный язык. – 1929. – № 1. – С. 19–24.

2. Ізгур І. Всесвітня мова Есперанто й школа / І. Ізгур. – М. – Харків (Кременчук): Вид. «Нова Епоха» при ЦК СЕРК. Український сектор, 1926. – 32 с.

3. Королевич А. И. Книга об эсперанто / А. И. Королевич. – К. : Наукова думка, 1989. – 254 с.

4. От Инструкторской Секции СЭСС // Бюллетень Центрального Комитета Союза Эсперантистов Советских Стран (СЭСС). – 1924. – № 1. – С. 4–6.

5. Полное собрание законов Российской Империи. Собрание Третье. В 33 т. – СПб., 1909. – Т. 26. – Отд. 1. – С. 1208.

6. Сухомлинська О. В. З історії Інтернаціоналу працівників освіти // Український історичний журнал. – 1986. – № 8. – С. 58–66.

7. Устав общества «Эсперо». – СПб, 1900. – 26 с.

ПОЗИТИВНІ І НЕГАТИВНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ В ЛЬОТНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

НЕЧЕПОРУК Яна Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри іноземних мов

Кіровоградської льотної академії

Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розкривається поняття «дистанційне навчання». Охарактеризовано засоби дистанційного навчання, які вдосконалюють методику навчання англійської мови професійного спрямування майбутніх авіаційних фахівців. Проаналізовано низку нормативно-правових документів, що регламентують роботу дистанційного навчання. Виділено негативні сторони, підходи вирішення проблем, а також перспективи дистанційної форми навчання у льотних навчальних закладах.

Ключові слова: дистанційне навчання, проблеми дистанційного навчання, перспективи дистанційного навчання, авіаційні фахівці, льотні навчальні заклади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Веремчук А. Проблеми і перспективи дистанційного навчання у ВНЗ / Алла Веремчук // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2013. – № 7. – С. 319–325.

2. Вступ до відкритого та дистанційного навчання [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/distance/intro

3. Сисоєва С. О., Осадча К. П. Системи дистанційного навчання: порівняльний аналіз навчальних можливостей. – [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу: http://www.academia.edu/931578.

4. Готская И. Б., Жучков В. М., Кораблев. А. В. Аналитическая записка «Выбор системы дистанционного обучения». – [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу: http://rakurs.spb.ru/2/0/2/1/?id=13

ГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ З ІНВАЛІДНІСТЮ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ВНЗ

ВОЙТОВСЬКА Алла Іванівна –

викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    Вищим навчальним закладам необхідно створити в процесі гендерної соціалізації культурний і професійний ідеал, до якого має прагнути кожен студент. Важливим напрямком гендерної соціалізації студентів з інвалідністю є навчальна робота. В ході цієї роботи у студентської молоді закріплюються набуті знання, формуються необхідні комунікативні навички без проявів дискримінації та вільні від гендерних стереотипів, розвивається толерантність. Впровадження гендерної складової у навчальну роботу ВНЗ потребує системного підходу, що, перш за все, передбачає високий рівень гендерної чутливості керівного складу ВНЗ.

Ключові слова: гендерна соціалізація, гендерне виховання, навчальний процес, студентство з інвалідністю, вищі школи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гендерна освіта і виховання студентської молоді в процесі соціалізації: теорія та практика: монографія / С. Я. Харченко, С. М. Гришак, Н. С. Шабаєва. – Луганськ: Вид-во ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – 258 с.

2. Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 1 // ПРООН. – К., 2010. – 303 с.

3. Голованова Т. П. Теорія і практика формування ґендерної рівності студентської молоді: [монографія] / Т. П. Голованова. – Запоріжжя: Запорізький нац. ун-т, 2007. – 338 с.

4. Проблеми освіти. Науково-методичний збірник / Кол. авт. – К.: Науково-методичний центр вищої освіти, 2003. – Вип. 36. – 172 с.

5. Штылева Л. В. Педагогика и гендер: развитие гендерных подходов в образовании [Электронный ресурс] / Л.В. Штылѐва // Женщина в российском образовании. – 2000. – ғ3 (19). – Режим доступа: http://www.ivanovo. ac.ru/win1251/jornal/jor_nal3/shtil.htm.

ВИКОРИСТАННЯ ТРВЗ НА ІНТЕГРОВАНИХ ЗАНЯТТЯХ В РОБОТІ ВИХОВАТЕЛЯ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ГАГАРІНА Наталія Павлівна –

старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти комунального закладу

«Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

імені Василя Сухомлинського»

e-mail: [email protected]

РЕВЕНЕЦЬ Оксана Олександрівна –

вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 25 м. Олександрія

e-mail: [email protected]

Анотація

  Одним із завдань сучасного дошкільного навчального закладу є задоволення попиту, потреб батьків у вихованні та навчанні дітей. Застосування сучасних інноваційних технологій в діяльності вихователя дає змогу певною мірою підвищити якість освітніх послуг. У статті розглянуто використання ТРВЗ на інтегрованих заняттях в роботі вихователя, сутність та ефективність методів і прийомів творчого запам’ятовування, аналізу та умовисновків.

Ключові слова: технологія, вихователь, картина, пам'ять, дитина

 

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Білан О. І. Навчання розповідання з використанням наочності. Старший дошкільний вік: методичний посібник / О. І. Білан. – Тернопіль: Мандрівець, 2014. – 128 с.

2. Гавриш Н., Безсонова О. Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей. Методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць. – К.: Видавничий дім «Слово», 2012. – 256 с.

3. Калмикова Л. О. Формування у дітей старшого дошкільного віку мовленнєвої діяльності: діагностико-розвивальний комплекс: навч.-метод.посіб. / Л. О. Калмикова. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2016. – 384 с.

4. Калуська Л. В. Інновації в дошкіллі. Програми, технології, проекти, ідеї, досвід: посібник на допомогу дошкільним працівникам / Авт.-упор.: Л. В. Калуська, М. В. Отрощенко. – К.: Мандрівець, 2010. – 376 с.

5. Митник О. Як виховати дошкільникадіяча / О. Митник // Дошкільне виховання. – 2016. – №2. – С. 8–9.

SCHOOL-BASED TECHNICAL EDUCATION IN LATE NINETEENTH – EARLY TWENTIETH CENTURIES ENGLAND

GOLOVKO Iryna Olexiyivna –

Lecturer of Foreign Languages Department

Kirovograd National Technical University

е-mail: [email protected]

Анотація

    Розглянуто процес впровадження технічної освіти в школи Англії в кінці ХІХ – на початку ХХ ст. Виділено характерні риси технічної освіти, її сильні на слабкі сторони. Визначено роль та підходи уряду в практичному втіленні технічної освіти в національну систему шкільної освіти.

Ключові слова: обов’язкова освіта, технічна освіта на шкільному рівні, вищі школи, центральні школи, молодші технічні школи, Англія

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Banks O. Parity and Prestige in English Secondary Education / O. Bank. – London: Routledge and Kegan Paul. – 1955. – 242 p.

2. Meriel V. The English Higher Grade Schools: Reassessment / V. Meriel. – University of Leicester, Ph. D. Thesis, 1987. – Published by ProQuest LLC, 2015. – 388 p.

3. Keathy J. Government policy towards secondary schools and history teaching 1900-1910 / J. Keathy [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.history.ac.uk/history.../history.../governm ent_p...

4. Morish I. Education since 1800 // Ivar Morish/ – London: George Allen and UnwinLTD – 1970. – 244 p.

5. Richardson W. English Technical and Vocational Education in Historical and Comparative Perspective: Considerations for University Technical Colleges // W. Richardson – London: Baker Dearing Education Trust, 2010. – 46 p.

6. Sanderson M. The Missing Stratum: Technical School Education in England, 1900–1990s // M. Sanderson. – London: the Athlone Press, 1994. – 235 p.

7. Sanderson M. Education and the labour market / N. Crafts, I. Gazeley and A. Newell (eds.). Work and Pay in Twentieth Century Britain // Oxford: Oxford University Press, 2007. – Р. 264–300.

8. Simon B. Education and the Labour Movement, 1870-1920 / B. Simon. – London: Lawrence and Wishart, 1965. – 388 p.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись