SHCHERBYNA Svitlana Volodymyrivna –
Candidate of Pedagogical Sciences, Docent,
Docent of Foreign Languages Department,
Central Ukrainian National Technical University
e-mail [email protected]
Анотація
Сучасні події в контексті вивчення іноземної мови свідчать про тенденцію до розвитку комунікативної компетенції у студентів. Дана робота представляє огляд літератури, пов’язаної із застосуванням комп’ютерів у вивченні іноземної мови з метою розвитку навичок комунікативної компетенції.
Ключові слова: комунікативна компетенція, вивчення іноземної мови, інтегративний підхід, навчальне середовище, зворотний зв'язок.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Bartino B. The effect of three feedback forms on learning through a computer-based tutorial. Calico Journal, 10(1), 1992. – P. 45–52.
2. Hymes D. On communicative competence. In J. B. Pride and J. Holmes (Eds.), Sociolinguistics, Harmondsworth: Penguin Books, 1972. – P. 5–26.
3. Liu M. and Reed W. The effect of Hypermedia-assisted instruction on second language learning. Journal of Educational Computing Research, 12(2), 1995 – P. 159–175.
4. Murray J. Restructuring space, time, story and text in advanced multimedia learning environments. Cambridge: MIT Press, 1992. – P. 319–345.
5. Patrikis P. Foreign language instruction and the computer. 1990. – P. 17–25.
6. Savingnon S. Communicative competence: An experiment in foreign language teaching. – Philadelphia: The center for Curriculum Development, 1972. – P. 4–23.
7. Warschauer M. Computer Learning Networks and Student Improvement. 1996. – P. 1–14.
УЛИЧНИЙ Ігор Любомирович –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті відзначено роль інновацій в системі освіти та у сфері професійної орієнтації молоді. Доведено необхідність формування ефективних механізмів професійного самовизначення особистості. Охарактеризовано роль та основні завдання профільного навчання, його психологічний супровід. Розкрито доцільність створення освітніх округів та ресурсних центрів професійної орієнтації. Окреслено перспективні напрями запровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері професійної орієнтації.
Ключові слова: освітня діяльність, педагогічна інновація, професійна орієнтація, професійне самовизначення, профільне навчання, освітній округ, інформаційно-комунікаційні технології.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Богачков Ю. М. Роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері профорієнтації та освітнього консультування в умовах сталого розвитку суспільства [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков, В. М. Милашенко. – Режим доступу:. https://sites.google.com/site/openhc/potok/publish/201 0-11-18.
2. Гуцан Л. А. Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в процесі позаурочної і позашкільної діяльності в умовах освітнього округу / Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання населення у контексті подолання кризи ринку праці: матеріали VIІІ Міжнародної науковопрактичної конференції (1 грудня 2015 р., м. Київ) / уклад.: Л. М. Капченко та ін. – К: ІПК ДСЗУ, 2015. – 356 с.
3. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: підручник / І. М. Дичківська. – 2-ге вид., допов. – К. : Академвидав, 2012. – 349 с.
4. Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті / О. А. Дубасенюк // Інновації в освіті: інтеграція науки і практики: зб. наук.-метод. праць [за заг. ред. О. А. Дубасенюк]. – Житомир : вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 12–28.
5. Кремень В.Г. Філософсько-освітня діяльність: інноваційні аспекти / В.Г. Кремень // Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи: зб. наук. праць [за ред. Василя Кременя та Тадеуша Левовицького]. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С.10-26.
6. Морін О.Л. Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу / О. Л. Морін // Теоретикометодичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. – Кіровоград: Імекс-ЛТД. – 2014. – Вип. 18, кн. 2. – С. 15–23.
7. Онищенко О. Освітня реформа: Профільна школа. Похвальні докори і викривальна похвала / О. Онищенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/school_today.
8. Про затвердження Положення про
освітній округ: постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 777 [Електрон, ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/777-2010%D0%BF. Назва з екрана.
9. Про затвердження Концепції профільного навчання у старшій школі Наказ МОН № 1456 від 21.10.13 року [Електрон, ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/aboutministry/normative/1681. Назва з екрана.
10. Уличний І. Л. Розвиток особистості старшокласника в умовах активізації механізмів професійного самовизначення / І.Л. Уличний // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка Національної АПН України [за ред. С. Д. Максименка]. – Т.XIII, част. – К., 2011. – 300 с.
ШТАНЬ Ольга Олексіївна –
аспірантка Сумського державного педагогічного
університету імені А. С. Макаренка
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті висвітлено основні етапи педагогічно-організаторської діяльності багатогранної постаті - Матвія Довгополюка. Окреслено питання впливу на розвиток Охтирського дитячого містечка. Детальне вивчення джерел творчості, формування чітких педагогічних поглядів, соціально-педагогічних ідей, а також управлінської діяльності структуровано триетапно. Багаторічним досвідом створено оптимальні умови для навчання і виховання національно свідомої, всебічно розвиненої особистості.
Ключові слова: М. Л. Довгополюк, етапи педагогічної діяльності, керівник Охтирського дитячого містечка, освітня та організаційна діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Грицак Я. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ – ХХ століття / Я. Грицак. – К.: Генеза, 1996. – 356 с.
2. Захарчук А. Державотворчі пошуки на Слобожанщині в контексті Української революції: Політико-правовий аспект / А. Захарчук. – Суми: «Козацький вал». – 2002. – 140 с.
3. Микитюк І. Золоте дитинство / І. Микитюк // Архів Охтирського краєзнавчого музею Сумської області. – З. №1 – 120 с.
4. Попів О. І. Декларація Наркомосвіти УСРР про соціальне виховання дітей / О. І. Попів // Маловідомі першоджерела української педагогіки (др. пол. ХІХ – ХХ ст.) : хрестоматія. – К. : Наук. світ, 2003. – С. 237 – 240.
5. Попільнюх М. По шляху кайданів до волі // М. Попільнюх. – К.: Радянська школа, 1995. – № 6. – С. 9
6. Про організацію відкритих дитячих будинків: збірник декретів, постанов, наказів та розпоряджень по Народному Комісаріату освіти УРСР. – Вип. 2. – Х. : Вид. НКО УСРР, 1920. – 36 с.
7. Галкін О. «Голос Охтирщини» та його творці — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.okhtyrka.net/content/view/3763/106/ (Дата звернення: 02.02. 2017). – Назва з екрана.
8. Про додаткові заходи щодо встановлення справедливості по відношенню до жертв репресій, які мали місце в період 30-40-х та початку 50-х років (із зм. і дод., внесеними згідно із Законом СРСР від 31.07.1989 -Відомості СНР і ЗС СРСР, 1989, N 9, ст. 202) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.libussr.ru/doc_ussr/usr_15404.htm(Дата звернення : 08.10.2016). – Назва з екрана.
9. ДАСО. – Р.-102. – Оп. 1. – Спр. 13. – Арк. 14
10. ДАСО. – Р.-1635. – Оп. 1. – Спр. 194. – Арк. 5
11. ДАСО. – Р.-1635. – Оп. 1. – Спр. 200. – Арк. 104
12. ДАХО. – Р.-102. – Оп. 1. – Спр. 13. – Арк. 12
ШКАТУЛА Олександр Павлович –
старший викладач кафедри суспільних наук
Житомирського військового інституту
імені С. П. Корольова
e-mail:[email protected]
Анотація
Стаття аналізує вплив кіберзагроз на курсантів під час їх навчально-пізнавальної діяльності. Вказується, що агресія Росії проти України призвела до активізації загроз, спрямованих на зміну світогляду українців. У ході підготовки до навчальних занять курсанти активно використовують Інтернет, що підтверджується даними соціологічного опитування та одночасно потрапляють під деструктивний інформаційний вплив. Це може негативно позначитися на їх моральному стані, когнітивній, емоційно-вольовій сфері та фізичному здоров'ї. Запропоновано заходи забезпечення захисту курсантів від кіберзагроз.
Ключові слова: Інтернет, кіберпростір, кібербезпека, кіберзагроза, курсанти ВНЗ; світогляд, навчально-пізнавальна діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Дані досліджень Інтернет-аудиторії України. Дані установчих досліджень у I кварталі 2017 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://inau.ua/sites/default/files/file/1704/i_kvartal_20 17.pptx. – Назва з екрану.
2. Індекс Кібербезпеки Касперского. Дані установчих досліджень у 2 півріччі 2016 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://index.kaspersky.com/app/all/ukraine-h22016all-all?global=0. – Назва з екрану.
3. Дубов Д. В. Кіберпростір як новий вимір геополітичного суперництва: монографія / Д. В. Дубов. – К.: НІСД, 2014. – 328 с.
4. Стратегія кібербезпеки України: за станом на 15 бер. 2016 р. / Верховна Рада України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/96/2016 – Назва з екрану.
5. Security Fatigue. Can Cause Computer Users to Feel Hopeless and Act Recklessly, New Study Suggests. [Електронний ресурс] / B. Stanton, M. Theofanos, S. Prettyman, S. Furman // IT Professional (Volume: 18, Issue: 5, Sept.-Oct. 2016) Pages: 26–32. – Режим доступу: https://www.nist.gov/newsevents/news/2016/10/security-fatigue-can-causecomputer-users-feel-hopeless-and-act-recklessly – Назва з екрану.
6. Вірусна активність в Україні: троянські програми атакують частіше. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zillya.ua/virusna-aktivnist-vukra-ni-troyanski-programi-atakuyut-chastishe – Назва з екрану.
7. Топ-15 кіберзагроз в 2015 р. Європейське Агенство з мережевої та інформаційної безпеки.. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kv.by/sites/default/files/img_0992.jpg – Назва з екрану.
8. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский. – М. : Педагогика, 1991. – 387 с.
9. Назаров А. И. Обобщенная модель познавательной деятельности индивида / А. І. Назаров // Психологическая наука и образование : журнал / гл. ред. Рубцов В. В. – 2000. – № 3. – С. 40–60.
10. Тернавська Т. А. Педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності студентів ВНЗ у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін / Т. Тернавська // Психологопедагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць / Уманський держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. – Умань: Софія, 2008. – С. 96–102.
11. Харламов И. Ф. Педагогика / И. Ф. Харламов - М. : Высшая школа, 1990. – 576 с.
12. Роуландс Я. Информационное поведение будущих исследователей [Текст] / Ян Роуландс, пер. Е. И. Зиминой // Библиотечное дело – XXI век. – 2009. – № 1. – С. 222–247.
БОЙКО Наталя Олександрівна –
аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченко
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкрито особливості рефлексологічного напрямку, який передбачає глибоке розуміння вихователем природи вихованців, їхніх індивідуальних рис та можливостей, повагу до особистості дитини, турботу про її гармонійний розвиток. Гуманізація виховання потребує ставлення до кожного вихованця як до неповторної особистості, суб’єкта вільного розвитку, виходячи із сукупності знань про людину. На основі вивчення архівних документів розглянуто рефлексологію як навчальний предмет у підготовці педагогічних працівників в Київському інституті народної освіти. КІНО представляє собою певний, конкретно-історичний вид вищого навчального закладу, який був створений разом з іншими інститутами народної освіти в структурі вищої школи УСРР у 1920-ті роки. Проаналізовано програму практичних занять з педології та програму з експериментальної психології для студентів КІНО.
Ключові слова: рефлексологія, навчальний предмет, Київський інститут народної освіти, програма викладання предмету, підготовка педагогічних працівників
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Державний архів м. Києва (ДАК), р. 346, оп.1, спр.7, арк.23. 2. ДАК, р. 346, оп.1, спр.34, арк.17.
3. Енциклопедія освіти / Академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Кремінь. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Лавріненко О. А. Проблема підготовки вчителя в дослідженнях науковців вищих закладів освіти України 20-30 рр. ХХ ст. / О. А. Лавриненко // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психологопедагогічні науки, № 4, – 2005. – с. 184–188.
5. Нариси історії українського шкільництва. 1905–1933: Навч. посібник / О. В. Сухомлинська та ін.; за ред. О. В. Сухомлинської. – К.: Заповіт, 1996. – 213 с.
6. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова: Історія. Сьогодення. Перспективи / Авт.: В. П. Андрущенко, Г. І. Волинка, Н. Г. Мозгова та ін. – К.: Навч. книга, 2005. – 225 с.
7. Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова: Іст. нарис, 1920-2000 / Укладачі: П. В. Дмитренко, О. Л. Макаренко. – К.: Четверта хвиля, 2000. – 220 с.
8. Протопопов В. П. Завдання рефлексології та її методи / В. П. Протопопов // Український вісник рефлексології та експериментальної педагогіки / За ред. В. П. Протопопова. – Х.: Державне видавництво України, 1925. – 321 с.
9. Сухомлинська О. В. Витоки й засади української школи рефлексології та педології (20-ті роки) / О.В. Сухомлинська // Педагогіка і психологія– № 3. – 1994. – С. 107–118.
10. Ярошевский М. Г. История психологии / М. Г. Ярошевский. – М., 1985. – 321 с.