СТУКАЛЕНКО Зоя Михайлівна –
кандидат педагогічних наук, викладач
кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті представлено модель формування професійної толерантності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розглянуто низку вимог до процесу проектування моделі, ураховуючи взаємопов’язані структурні елементи, а саме: мету, завдання, підходи та принципи, етапи роботи, напрямки діяльності, особливості суспільних і особистісних потреб, фахові знання, вміння, навички та особливості контролю, оцінювання результативності.
Ключові слова: модель, професійна толерантність, майбутній вчитель музичного мистецтва, фахова підготовка, принципи, підходи, етапи .
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Баткин Л. М. Итальянское Возрождение в поисках индивидуальности / Л. М. Баткин. – М.: Наука, 1989. – С. 26–31.
2. Загвязинский В. И. Педагогическое творчество учителя / В. И. Загвязинский. – М.: Педагогика, 1987. – 312 с.
3. Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования / Н. В. Кузьмина. – Л. : ЛГУ, 1980. – 172 с.
4. Реан А. А. Социальная педагогическая психология / А. А. Реан, Я. Л. Коломенский. – СПб.: Питер, 1999. – 268 с.
5. Стукаленко З. М. Формування професійної толерантності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки: дис. …на здоб. ступ. канд. пед. наук: 13. 00. 04 / З. М. Стукаленко. – Кіровоград, 2016. – 296 с.
6. Тодорцева Ю. В. Формування толерантності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки: дис. …на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук: 13.00.07 / Ю. В. Тодорцева. – Одеса, 2004. – 277 с.
ТАРАПАКА Наталія Володимирівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти
КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
імені Василя Сухомлинського e-mail: [email protected]>
Анотація
В статті висвітлюються питання розвитку творчої активності молодших школярів. Акцентується увага на тому, що провідним видом діяльності дітей молодшого шкільного віку є навчальна діяльність, у процесі якої учень оволодіває компетентностями навчальної діяльності та набуває творчої активності.
Ключові слова: молодші школярі, творчість, активність, увага, творча уява.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку: навч. посіб. / І. Д. Бех. – иїв: Академвидав, 2012. – 256 с.
2. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей: учебн. пособие для студ. высших учебн. заведений / Д. Б. Богоявленская. – М.: ИЦ «Академия», 2002. – 320 с.
3. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.
4. Киричук А. В. Формирование в учащихся активной жизненной позиции / А. В. Киричук. – К.: Рад. шк., 1983. – 183 с.
5. Киршин И. А. Развитие детского словесного творчества / И. А. Киршин. – М.: Образование, 2001. – 172 с.
6. Кононко О. А. Психологічні основи особистісного ставлення дошкільника / О. А. Кононко. – Київ: Стилос, 2000. – 334 с.
7. Кудрявцева С. П. Некоторые особенности развития художественной активности учащейся молодежи / С. П. Кудрявцева // Искусство и художественное развитие учащихся. Сборник научных трудов. – Л.: Искусство, 1977. – 116 с.
8. Левин В. А. Воспитание творчества / В. А. Левин. – М.: Знание, 1977. – 64 с.
9. Моляко В. О. Актуальні соціальнопсихологічні аспекти проблеми обдарованості / Моляко В. О. // Обдарована дитина. №1, 1998. – С. 3–5.
10. Словарь иностранных слов / под. ред. О. М. Микитюк. – М.: Педагогика, 1987. – 608 с.
11. Тітов І. Г. Творча уява молодшого школяра: її критерії та функції у навчальній діяльності / І. Г. Тітов // Обдарована дитина. № 10, 2008. – С. 56–60.
12. Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник / В. Б. Шапар. – Х.: Прапор, 2004. – 640 с.
ФЕДАК Сергій Ігнатович –
доцент кафедри вищої математики
Тернопільського національного технічного
університету імені Івана Пулюя
РОМАНЮК Леонід Антонович –
доцент кафедри вищої математики
Тернопільського національного технічного
університету імені Івана Пулюя
ФЕДАК Софія Андріївна –
доцент кафедри української та іноземних мов
Тернопільського національного технічного
університету імені Івана Пулюя
e-mail: [email protected]
Анотація
Статтю присвячено методиці викладання вищої математики для іноземних студентів спеціальності «Будівництво». Зосереджено увагу на особливостях побудови занять, структурі курсу, методах і прийомах викладання дисципліни. Вказано на труднощі, які виникають під час викладання цього предмета іноземним студентам, зокрема використання термінів, математичних позначень тощо. Підкреслено важливість міждисциплінарних зв’язків, а також запропоновано способи раціонального опрацювання теоретичного матеріалу іноземними студентами.
Ключові слова: вища математика, методика, викладання, іноземні студенти, термін, міждисциплінарні зв’язки, самостійна робота студентів ФЕДАК
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Белозерцев Е. П. Педагогика профессионального образования / Белозерцев Е. П., Гонеев А. Д., Пашков А. Г. [и др.]. – М.: Изд. центр «Академия», 2004. – 386 с.
2. Білоус О. А. Особливості математичної підготовки студентів-іноземців / О. А. Білоус, Ю. М. Максименко // Актуальні проблеми навчання іноземних студентів на сучасному етапі: міжнар. наук-практ. семінар, 28–29 лют. 2012 р.: матеріали доп. – Суми, 2012. – С. 148–151.
3. Віхрова О. В. Методичні особливості навчання математики іншомовних студентів на підготовчих факультетах вітчизняних вузів / О. В. Віхрова, Н. О. Зінонос // Актуальні питання природничо-математичної освіти: зб. наук. праць. – Суми: ВВП «Мрія», 2013. – С. 5–8.
4. Вороніна Г. Р. Шляхи ефективного вивчення професійно-орієнтованої термінології студентами технічних спеціальностей // Х
міжнародна науково-практична конференція «Новітні освітні технології в контексті євроінтеграції». – Eлектронний ресурс http://confesp.fl.kpi.ua/node/1209.
5. Грицик Т. А. Психолого-педагогічні особливості навчання вищої математики студентів-іноземців / Т. А. Грицик // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 5. – С. 235–245.
6. Джеджула О. М. Методика викладання технічних дисциплін англійською мовою на основі використання мультимедійних засобів / О. М. Джеджула, В. М. Пришляк, Т. А. Хом'яківська // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2014. – Вип. 37. – С. 387–392.
7. Карупу О. В., Олешко Т. А., Пахненко В. В. Аналіз практики викладання вищої математики українським та іноземним студентам в Національному авіаційному університеті / Карупу О. В., Олешко Т. А., Пахненко В. В.// Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology. 2013, Vol. 5. – С. 88–92.
8. Милованова И. А. Формирование математических понятий у студентов-иностранцев в условиях постепенного овладения русским языком: автореф. дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / И. А. Милованова. – М., 1995. – 17 с.
9. Про деякі особливості викладання математичних дисциплін іноземним студентам за кредитно-модульною системою / О. В. Карупу, Т. А. Олешко, В. В. Пахненко // Вісник Черкаського університету. Серія: педагогічні науки. – 2013. – Вип. 8 (261). – С. 52–57
10. Семененко І. Є. Особливості фахової підготовки іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів / І. Є. Семененко // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2014. – Вип. 2. – С. 33–36.
11. Measurement units. – Електронний ресурс. http:// www.bipm.org/en/measurement-units/baseunits.html.
ГАНЖЕЛА Сергій Іванович –
кандидат педагогічних наук, старший
викладач кафедри інформатики
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Статья посвящена формированию познавательной самостоятельности будущих учителей начальных классов как важного фактора творческих способностей индивида. Решить проблему сформированности познавательной самостоятельности можно на трех основных уровнях: репродуктивном, интерпретирующем, творческом.
Ключевые слова: самостоятельность, творческая самостоятельность, познавательная самостоятельность, репродуктивный уровень, интерпретирующий уровень, творческий уровень.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Галета Я. В. Пізнавальна самостійність студентів економічного коледжу / Я. В. Галета – Кіровоград: Вид-во ТОВ «КОД», 2008. – 228 с.
2. Ганжела С. І. Формування пізнавальної самостійності учнів основної школи в навчанні геометрії з використанням інформаційних технологій: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / С. І. Ганжела; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2010. – 20 с.
3. Комліченко О. О. Формування творчої самостійності студентів в навчальному закладі / О. О. Комліченко// Інформаційні технології в освіті, науці та виробництві – 2014. – вип. 2 (7). – С. 262–272.
4. Національна доктрина розвитку освіти [Електронний ресурс]. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/U347_02.h tml
5. Формування пізнавальної самостійності студентів у контексті болонського процесу / М. Ф. Шустваль, С. М. Шустваль, Т. І. Лядова, О. В. Волобуєва // Медична освіта. – 2013. – № 3. – C. 125–128.
ЖУКОВА Олександра Миколаївна –
кандидат філологічних наук, старший викладач
кафедри лінгводидактики та іноземних мов
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена методам викладання іноземної мови. Ми розповідаємо майже про всі відомі методи викладання (наприклад, англійської мови). Ми виокремлюємо методи, які, на нашу думку, є найбільш корисними для українських учнів та студентів. Стаття стане у нагоді учителям та викладачам ВНЗ.
Ключові слова: методи викладання, підходи до викладання, іноземна мова, учні, студенти, комунікативний підхід, аналіз, читання, аудіолінгвальний підхід.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Asher J. C. Learning Another Language Through Actions. San Jose, California: Accu Print, 1979. – 128 p.
2. Finochiaro M. & Brumfit C. The Functional–Notional Approach. – New York, NY: Oxford University Press, 1983. – 116 p.