• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРАВОВИЙ СТАТУС ПРИВАТНИХ ВИКОНАВЦІВ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМИ ЇХНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Міхеєв Михайло Володимирович

здобувач кафедри адміністративного

права навчально-наукового інституту права

ім. Володимира Великого МАУП

[email protected]

Анотація

У статті розглядаються питання щодо правового статусу приватних виконавців, які визначені в законодавчих актах прийнятих в Україні. Проаналізовано законодавство, яке визначає статус приватних виконавців, їхні права та обов'язки, напрями діяльності та відповідальність в разі порушення ними вимог законодавства. Доведено, що в законодавстві є окремі недопрацьовані аспекти, які можуть в подальшому призвести до порушень прав людини в процесі виконання своїх службових обов'язків приватними виконавцями. Сформульовано ряд пропозицій і доповнень до чинного законодавства.

Ключові слова: приватні виконавці, Міністерство юстиції України, виконання рішень судів, з’їзд приватних виконавців, Рада приватних виконавців, відповідальність приватних виконавців, ліцензія приватних виконавців

Повний текст:

      Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Впровадження інституту приватних виконавців: нові колектори чи ефективні помічники? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/EA010247

2. Гапон Ю. Приватні виконавці: міфи та реальність [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/EA009780

3. Про виконавче провадження: Закон України від 2 червня 2016 р. № 1404 – VIII. К.: вид Паливода А. В. 2017. 147 с.

4. Про гарантії держави щодо виконання судових рішень: Закон України від 5 червня 2012 р. № 4901 – VI. К.: вид Паливода А. В. 2017. 147 с.

5. Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів: Закон України від 2 червня 2016 р. № 1403 - VIII– К.: вид Паливода А. В. 2017. 147 с.

6. Статус, завдання та принципи діяльності приватного виконавця [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.google.com.ua/search?q=%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%85+%D0%B2%D0%B8D0%BA %D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%86%D1%96%D0%B2&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-bab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=KcAzWuX2Lq-r8wfNy79I

7. Штефан М.Й., Омельченко М.П., Штефан С.М. Виконання судових рішень: навчальний посібник. К.: Юрінком Інтер. 2001. 320 с.

ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН У СФЕРІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА

Ковбасюк Володимир Васильович

аспірант Навчально-наукового Юридичного інституту

Національного авіаційного університету

[email protected]t

Анотація

В статті пропонуються шляхи розвитку та удосконалення правового регулювання відносин у сфері адміністративного судочинства. Наводяться докази, що для розвитку правовідносин у сфері адміністративного судочинства необхідно надати більше прав для невладних суб’єктів і покласти більше обов’язків на органи публічної адміністрації. Аргументується необідність враховувати в законотворчій діяльності науково-обґрунтовані пропозицій щодо внесення змін до норм КАС України.

Ключові слова: адміністративне судочинство, адміністративна реформа, правове регулювання, правова норма.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

2. Засади правового регулювання правовідносин у сфері адміністративного судочинства: навчальний посібник / Беззубов Д.О., Заросило В.О., Подоляка С.А та ін. – К.- МП «Леся», 2015. – 120 с.

3. Кодекс адміністративного судочинства України: науково-практичний коментар / Армаш Н.О., Бандурка О.М., Басов А.В. / За заг.ред Комзюка А.Т.- К. Прецедент, Істина. – 823 с.

4. Андрійко О.Ф. До питання еволюції адміністративного права та предмета адміністративно-правового регулювання / О.Ф. Андрійко // Доктринальні напрями розвитку науки адміністративного права. Сучасна адміністративно-правова доктрина захисту прав людини: тези доп. та наук. повідомл. сучасн. наук.-практ. конф., м. Харків, 17–18 квітня 2015 року. – Х.: Право, 2015. – С. 11–13.

5. Битяк Ю.П. Доктринальні напрями розвитку науки адміністративного права / Ю.П. Битяк // Сучасна адміністративно-правова доктрина захисту прав людини: тези доп. та наук. повідомл. сучасн.. наук.-практ. конф., м. Харків, 17–18 квітня 2015 року. – Х.: Право, 2015. – С. 5–9.

6. Гаращук В.М. Проблеми вдосконалення адміністративного законодавства України / В.М. Гаращук // Проблеми законності: академ. зб. наук. пр.; відп. ред.. В.Я. Тацій. – Х.: Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2009. – Вип. 100. – С. 248.

ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ АНТИКОРУПЦІЙНИХ ОРГАНІВ ЯК ЗАПОРУКА ЕКОНОМІЧНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ УКРАЇНИ

Демків Денис Миколайович

аспірант кафедри конституційного,

адміністративного та фінансового права

Тернопільського національного

економічного університету

[email protected]

Анотація

У статті здійснено аналіз ефективності діяльності спеціалізованих антикорупційних органів в Україні. Окрему увагу звернено на інституційну незалежність як один із шляхів підвищення ефективності протидії корупції. Автором досліджено результати діяльності антикорупційних органів з урахуванням кількісних та якісних показників. Надано пропозиції щодо вдосконалення діяльності спеціалізованих антикорупційних органів з урахуванням міжнародної практики.

Ключові слова: спеціалізовані антикорупційні органи, ефективність протидії корупції, інституційна незалежність, Національне антикорупційне бюро України, Спеціалізована антикорупційна прокуратура.

Повний текст:

             Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Аналітичний звіт про виконання Антикорупційної стратегії на 2014-2017 роки та Державної програми щодо реалізації засад Антикорупційної стратегії. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2017 (1).pdf

2. Антикорупційна політика в Україні: доповідь від платформи громадянського суспільства. 2-е засідання, 11 лютого 2016 року, Брюссель. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.eesc.europa.eu/sites/default/files/resources/docs/csp-ua-anticorruptio n-report_ukr.pdf

3. Державна програма щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 – 2017 роки, затверджена Постановою КМУ від 29 квітня 2015 р. № 265. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/265-2015-%D0%BF

4. Ефективність через незалежність: експертна думка щодо забезпечення компетентного, незалежного та ефективного правосуддя у справах, пов'язаних із високопосадовою корупцією в Україні. - 29 листопада 2017 р. м. Київ. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://crimecor.rada.gov.ua/uploads/documents/30605.pdf

5. Індекс корупції CPI-2017. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ti-ukraine.org/research/indekskoruptsiyi-cpi-2017/

6. Новіков О. В. Світовий досвід функціонування спеціалізованих антикорупційних органів / О. В. Новіков // Ефективність державного управління. - 2015. - Вип. 43. - С. 52-57.

7. Про ратифікацію Конвенції Організації Об'єднаних Націй проти корупції: Закон від 18.10.2006 № 251-V. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/251-16

8. Про ратифікацію Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією: Закон України від 18.10.2006 р. № 252-V. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/252-16

9. Corruption Perceptions Index 2014: Results. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.transparency.org/cpi2014/results/

10. European Parliament resolution of 15 January 2015 on the situation in Ukraine (2014/2965(RSP)), Thursday, 15 January 2015 – Strasbourg. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.europarl.europa.eu /sides/getDoc.do?type=TA&reference=P8-TA-2015-0011&language=EN&ring=P 8-RC-2015-0008

11. European Parliament resolution of 17 July 2014 on Ukraine (2014/2717(RSP)), Thursday, 17 July 2014 – Strasbourg. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=TA& language=EN&reference=P8-TA-2014-0009 12. The functioning of democratic institutions in Ukraine: Assembly debate on 25 January 2017 (6th Sitting). - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTMLen.asp?fileid=23453&la ng=en

ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПРИВАТИЗАЦІЇ ВЛАСНОСТІ В УКРАЇНІ (1993–1998 рр.)

Грабовий Владислав Володимирович

Юрист ДФС України

[email protected]

Анотація

В статті проведена реконструкція процесу приватизації власності в Україні, виконано аналіз змісту прийнятих нормативно-правових актів, показана наявність в них положень, які повинні були забезпечити проведення цього процесу, зберегти спеціалізацію підприємств, надати права на участь в приватизації пенсіонерам, інвалідам та іншим особам, які працювали на таких підприємствах. Показано застосування декретної форми нормативно-правових актів, які використовувались з метою протидії кризовим процесам, що охопили у той історичний період економіку України.

Ключові слова: правове регулювання, приватизація, нормативно-правовий акт, декрет, закон, власність.

Повний текст:

             Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Кучерявенко П.Х., Максименко Я.А. Разгосударствление собственности в переходной экономике Украины. – X., 1997. – 128 с.

2. Засанський В. В. Роздержавлення та приватизація – основа реформування економіки України. – Львів: Кальварія, 1996. – 176 с.

3. Тихоненко Н. М. Правове регулювання процесу приватизації як фактор розвитку системи управління державним майном в Україні // Міжрегіональна Академія управління персоналом. Наукові праці МАУП. – К., 2012. – Вип. 4(35). – с. 106–109.

4. Чепінога В. Г. Економічна теорія : підручник / В.Г. Чепінога. – К. : Юрінком Інтер, 2011. – 656 с.

5. Сальников А., Синельник Л., Плакида В. Концептуальные основы развития торговли в современном городе // Реформирование хозяйственных комплексов городов Украины: Сб. науч. трудов. – Донецк, 1997. – С. 205–206.

6. Заруба П. І. Кримінальна відповідальність за злочини у сфері приватизації : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.08 / Київський національний ун-т внутрішніх справ. — К., 2007. — 23 с.

7. Биков Р. Ю. Механізми управління державним майном в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Акад. муніцип. упр. – К., 2010. – 20 с.

ПРАВОВА ПРИРОДА ПЕНІ У ФІНАНСОВИХ ПРАВОВІДНОСИНАХ

Юрах Віталій Михайлович

кандидат юридичних наук,

доцент кафедри державно-правових

дисциплін та адміністративного права,

Центральноукраїнського державного

педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

[email protected]

Стаття присвячена аналізу правової природи інституту пені у фінансових правовідносинах, яка настає як наслідок невиконання суб’єктами правовідносин встановленого обов’язку, у т.ч. обов’язку дотримуватися публічного порядку, визначеного нормами фінансового права та визначенню проблеми використання коштів бюджетними установами, що надійшли як пеня від несвоєчасного та/або неповного виконання контрагентами фінансово-господарських зобов’язань. Проаналізовано підходи центрального органа виконавчої влади, фахівців та науковців щодо проблеми використання коштів, що надійшли на рахунок бюджетної установи як пеня від порушення фінансово-господарських зобов’язань.

Ключові слова: бюджетна установа, пеня, фінансово-господарська операція.

Повний текст:

            Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р.// Офіційний вісник України. – 2003. - № 11. - ст. 462

2. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р.// Офіційний вісник України. – 2003. - № 11. - ст. 461.

3. Бюджнетний кодекс України від 08.07.2010 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2010. - № 50-51. -
ст. 572

4. Волохова І. С. Міжбюджетні відносини в Україні: сучасний стан та перспективи розвитку : [монографія] / І. С. Волохова. – Одеса : Атлант, 2010. – 233 с.

5. Про затвердження порядків надання платних послуг державними та комунальними навчальними закладами: Наказ МОН України, Мінекономіки України та Мінфіна України від 23.07.2010 р. № 736/902/758.

6. Податковий кодекс України від 02.12.2012 р.// Голос України. – 2010. - 12. - 04.12.2010. - № 229-230.

7. Щодо визнання пені власними надходженнями: Лист Мінфіну від 29.01.2018 р. № 35140-05/23-92/252// [Електронний ресурс]- Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/treasury/ 12722-252f18.html

8. Про бюджетну класифікацію: Наказ Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. № 11// [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://www.zakon.rada.gov.ua/go/z1809-12

9. Стефанчук Р. О. Зарубіжний досвід формування та функціонування місцевих бюджетів / Р.О.Стефанчук, О. А. Музика-Стефанчук // Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності. – 2010. – № 1. – С. 132 – 133.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись