• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Добковскі Я. ДОБРА (НАЛЕЖНА) АДМІНІСТРАЦІЯ VERSUS ПОГАНА (НЕНАЛЕЖНА) АДМІНІСТРАЦІЯ.

Ярослав Добковскі

габілітований доктор права (доктор права),

професор, завідувач Кафедри адміністративного права

і науки про адміністрацію

Вармінсько-Мазурського університету

в Ольштині (Республіка Польща)

Анотація

У статті розкрито сутність та особливості функціонування доброї (належної) адміністрації (good administration) та поганої (неналежної) адміністрації (maladministration), що є предметом дослідження європейської адміністративно-правової доктрини. Встановлено, що добра (належна) адміністрація, як суб’єктивне право, надає підстави для ефективного забезпечення реалізації прав приватних осіб. Водночас погана (неналежна) адміністрація знаходить свій прояв у функціональній площині, тобто сферах діяльності національних, регіональних і місцевих омбудсманів та Європейського омбудсмана з громадянських прав. Констатовано, що означені поняття є базовими для європейського і глобального адміністративного права.

Ключові слова: публічна адміністрація, добра (належна) адміністрація, погана (неналежна) адміністрація, європейське адміністративне право, глобальне адміністративне право.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Wojtaszek-Mik Е. Traktaty europejskie / Wojtaszek-Mik Е., Mik С. – Kraków: Zakamycze, 2000. – 375 s.

2. Przyborowska-Klimczak A. Dokumenty europejskie / A. Przyborowska-Klimczak, E. Skrzydło-Tefelska. – T. IV. – Lublin, 2003. – 566 s.

3. E. Popławska, Złe zarządzanie przez instytucje Wspólnoty Europejskiej / E. Popławska // Jurysta. – 1998. – № 12. – S. 2-9.

4. Galster J. Podstawy europejskiego prawa wspólnotowego : Zarys wykładu / J. Galster, C. Mik. – Toruń, 1996. – 298 s.

5. Emmert F. Prawo europejskie / F. Emmert, M. Morawiecki. – Warszawa-Wrocław, 2000. – 583 s.

6. Gebethner S. Sejmowy rzecznik praw obywatelskich (rozważania de lege ferenda) / S. Gebethner // Państwo i Prawo. – 1986. - № 11. – S. 3-11.

7. Collin P. H. Słownik prawa / H. Collin, К. Bartnicki. –Warszawa, 2001. – 1110 p.

8. Langrod G. Le contrôle parlementaire de l'administration dans les pays nordiques: le role du Ombudsman en Suède, en Finlande et en Dannemarck / G. Langrod // La Revue Administrative. – 1959. № 72. – P. 661-669.

9. Whyatt J. The citizen and the administration: the redress of grievances. A report by Justice / Whyatt J. – London, 1961. – 67 p.

10. Addink G. H. The Ombudsman as the fourth power. On the foundations of Ombudsman law from a comparative perspective / G. H. Addink // Judicial Lawmaking and Administrative Law ; pod red. F. Stroinka, E. van der Lindena. – Antwerpen, 2005. – 556 p.

11. Iserzon Е. Prawo administracyjne. Podstawowe instytucje / E. Iserzon. – Warszawa, 1968. – 432 s.

12. Pollard D. Constitutional and administrative law / D. Pollard, N. Parpworth, D. Hughes ; Еxt. with materials. – Oxford, 2007. – 988 p.

13. Langrod G. «The Whyatt report» – La Grande Bretagne à la recherche de nouvelles formes de défense des droits du citoyen à l'encontre de l'Administration / Langrod G. // La Revue Administrative. – 1961. - № 84. – S. 660-680.

14. Langrod G. A la recherche de nouvelles formes de contrôle de l'administration publique y auratil un „Ombudsman” britannique? / Langrod G. // Stato Sociale. – 1961. - № 4. – S. 44-56.

15. Bar L. Nowe instytucje w angielskim prawie administracyjnym / L. Bar // Państwo i Prawo. – 1968. – Т. 3. – S. 466-476.

16. Komisarz Parlamentu do Spraw Administracji w Wielkiej Brytanii (o kontroli administracji) // Państwo i Prawo. – 1966. – Т. 6. – S. 1021-1029.

17. Lang J. Jurysdykcja Parlamentarnego Komisarza do Spraw Administracji w Wielkiej Brytanii / Lang J. // Państwo i Prawo. – 1972. – Т. 1. – S. 90-99.

18. Uwagi o działalności ombudsmana w Wielkiej Brytanii w świetle Parliamentary Commissioner Act 1967 oraz wybranych raportów // AUWr. Przegląd Prawa i Administracji. – 1974. – Т. 5. – 755 s.

19. Parliamentary Commissioner Bill. – HC Deb 18 October 1966. – V. 734. –. P. 42-172.

20. Langrod G. Le nouvel Ombudsman britannique pour l'Administration locale / G. Langrod // La Revue Administrative. – 1976. – № 173. – S. 538-544.

21. Supernat J. W Anglii / J. Supernat // Samorząd terytorialny i administracja w wybranych krajach. Gmina w państwach Europy Zachodniej ; J. Jeżewski (red.). – Wrocław, 1991. – 566 s.

22. Kowalski Р. Instytucja Komisarzy ds. administracji lokalnej („ombudsmanów lokalnych”) w Anglii i Walii / P. Kowalski // Problemy rad narodowych: studia i materiały. – Т. 69. – Warszawa, 1987. – 899 s.

23. Seneviratne М. Ombudsmen: Public Services and Administrative Justice / M. Seneviratne. – Cambridge : Univ. Press, 2002. – 567 p.

24. Page А. The Citizens Charter and Administrative Justice / A. Page // Administrative Justice in the 21st Century ; M. Harris, M. Partington (red.). – Hart Publ., 1999. – 446 p.

25. Administrative Justice. Some Necessary Reforms. Report of the Committee of the Justice – All Souls Review of Administrative Law in the United Kingdom. – Oxford, 1988. – para 2.24.

26. Callaghan A. J. Maladministration / A. J. Callaghan // Ombudsman Journal. – 1988. - № 7. – P. 1-18.

27. Nowacka Е. Reformy samorządu terytorialnego w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA / E. Nowacka. – PoznańWrocław, 2002. – 410 s.

28. The Parliamentary and Health Service Ombudsman: Principles of Good Administration. – London, 2007. – 34 p.

29. Usher J. The “Good Administration” of European Community Law / J. A. Usher // Current Legal Problems. – V. 38. – London, 1985. – 657 p.

30. Jackiewicz А. Prawo do dobrej administracji w świetle Karty Praw Podstawowych / Jackiewicz А. // Państwo i Prawo. – 2003. – № 7. – S. 67-76.

31. Mielnik В. Obywatelstwo Unii Europejskiej / B. Mielnik // Prawo. – T. CCLXXI. – Wrocław, 2000. – 256 s.

32. Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 23 października 2008 r. w sprawie sprawozdania rocznego z działalności Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich za rok 2007 // 2008/2158 (INI).

33. Ehlermann C. D. The European Administration and the Public Administration of Member States with regard to Competition Law / C. D. Ehlermann // European Competition Law Review. – 1995. – № 8. – P. 451-467.

34. Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich 94/262/EWWiS. – WE. – Euratom.

35. Kodeks dobrego postępowania administracyjnego personelu Komisji Europejskiej w ich kontaktach ze społeczeństwem, stanowiący załącznik do Regulaminu Komisji Europejskiej przyjętego przez nią 29 listopada 2000 roku C(2000) 3614 // Dz. Urz. – WE № L 308/26. – 8 grudnia 2000 r.

36. Bałaban A. Prawo do dobrej administracji / Bałaban A. // Administracja publiczna i prawo administracyjne wobec integracji europejskiej ; J. Sługocki (red.). – Szczecin, 2003. – 444 s.

37. Usher J. A. General Principles of European Community Law / Usher J. A. – London-New York, 1998. – 160 p.

38. Kańska K. Prawo do dobrej administracji jako prawo podstawowe o randze konstytucyjnej / K. Kańska // Współczesne wyzwania europejskiej przestrzeni prawnej ; A. Łazowski, R. Ostrihansky (red.). – Krakòw : Zakamycze, 2005. – 746 s.

39. C4-0270/98 // Dz. Urz. WE Nr C 292/168. – 21 września 1998 r.; C4-0138/99 // Dz. Urz. WE № C 219/456. – 30 lipca 1999 r.

40. Europejski kodeks dobrych praktyk administracyjnych, przyjęty przez Parlament Europejski w formie rezolucji w dniu 6 września 2001 r. // Dz. Urz. WE № C 72 E/331. – 21 marca 2002 r.

41. Szydło M. Prawo do dobrej administracji jako prawo podstawowe w unijnym porządku prawnym / M. Szydło // Studia Europejskie. – 2004. – № 1. – S. 84-89.

42. Janczak J. Prawo do dobrej administracji w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej / J. Janczak // Prawa podmiotowe. Pojmowanie w naukach prawnych ; J. Ciapała, K. Flaga-Gieruszyńska. – Szczecin, 2006. – 675 s.

43. Bojarski Ł. The Charter of Fundamental Rights as a Living Instrument : Manual / Bojarski Ł., D. Schindlauer, K. Wladasch. – Rome–Warsaw–Vienna, 2014. – 146 p.

44. Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności // Dz. U. – 1993 r. – № 61. – poz. 284 ze zm.

45. Jasudowicz Т. Kilka uwag o europejskich standardach administracyjnych – ze szczególnym uwzględnieniem służby cywilnej – w świetle europejskich standardów praw człowieka / T. Jasudowicz // Księga Pamiątkowa profesora Eugeniusza Ochendowskiego. – Toruń, 1999. – 478 s.

46. Strembowicz J. Od ombudsmana do mediatora. O nietradycyjnej i pozajurysdykcyjnej metodzie ochrony praw obywatelskich / J. Strembowicz // Miesięcznik Literacki. – 1973. - № 12. – S. 86-92.

47. Council of Europe Pub. – 1996. – 277 p.

48. Váczi Р. The institution of Good Administration in the Council of Europe / P Váczi // Europeanization of the national law, the Lisbon Treaty and some other legal issues. – Brno, 2008. – 819 p.

49. Trzeci Szczyt Szefów Państw i Rządów Rady Europy. – Warszawa, 16-17 maja 2005 r. – Deklaracja Warszawska. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.coe.org.pl

50. CJ-DA-GT. – 2005. – 34 p.; CJ-DA-GT. – 2006. – 43 p.

51. Miaskowska-Daszkiewicz К. Prawo do dobrej administracji – uwagi na tle Rekomendacji Komitetu Ministrów Rady Europy CM/Rec (2007)7 / K. Miaskowska-Daszkiewicz // Standardy wykonywania władzy publicznej ; K. Miaskowska-Daszkiewicz, R. M. Pal (red.). – Lublin-Stalowa Wola, 2008. – 344 s.

52. Lang W. Prawa podmiotowe i prawa człowieka / W. Lang // Księga Jubileuszowa Profesora Tadeusza Jasudowicza ; J. Białocerkiewicz (red.). –Toruń, 2004. – 544 s.

53. Poplik-Chorąży К. „Dobra” i „niewłaściwa administracja” w doktrynie i praktyce europejskiej (zagadnienia wybrane) / K. Poplik-Chorąży, P. Sadowski // Casus. – 2008. – № 4. – S. 23-27.

КОМПЕТЕНЦІЯ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ


Гриценко Володимир Григорович

доктор юридичних наук, професор,

завідувач кафедри галузевого права

та правоохоронної діяльності

Центральноукраїнського державного

педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

заслужений юрист України

[email protected]

Анотація

Статтю присвячено визначенню та розмежуванню компетенції правоохоронних органів України як головних суб’єктів правоохоронної системи. Проаналізовано й досліджено співвідношення поняття “компетенція правоохоронних органів” із ”юрисдикцією”. Автором запропоновано власне визначення даного поняття та охарактеризовано юрисдикційні, неюрисдикційні та дискреційні повноваження правоохоронних органів.

Ключові слова: компетенція, повноваження, правоохоронний орган, юрисдикція.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

1. Битяк Ю. П. Адміністративне право України: підручник для юрид. вузів і фак./ [В. В. Богуцький, В. М. Гаращук та ін.]; за заг. ред. Ю. П. Битяка. – Х.: Право,2001. – 528 с.

2. Бойчук М. І. Дискреційні повноваження органів внутрішніх справ: правова природа та умови ефективного застосування / М. І. Бойчук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://radnuk.info/statti/565pranoohor/15149-2011-0121-08-28-26.html.

3. Голосніченко Д. І. Повноваження міліції, їх законодавче регулювання та вивчення / Д.І.Голосніченко // Адміністративне право і процес: науково-практичний журнал. – Київ, 2013. – №2 (4). – С. 133-38.

4. Грохольський В. Л. Удосконалення нормативно-правового забезпечення управління органами внутрішніх справ України / В.Л.Грохольський, Л.В.Грохольська // Вісник Академії управління МВС, 2007. – №2-3. – С. 12-19 с.

5. Гусаров С. М. Організаційно-правові засади адміністративно-юрисдикційної діяльності органів внутрішніх справ України. – Х.: ТД «Золота миля», 2009. – 408 с.

6. Діхтієвський В. П. Захист прав, свобод та законних інтересів громадян України у процесі здійснення правоохоронної діяльності: монографія / Діхтієвський В. П., Безчасний В. М., Філонов В. П., Філонов О. В., Коваль М. В., Кременовська І. В., Субботін В. М. За заг. ред. д.ю.н., проф. В. П. Діхтієвського. – Донецьк» Видавництво «Ноулідж» (донецьке відділення), 2009. – 219 с.

7. Караванський С. Практичний словник синонімів української мови. – К., Українська книга, 2000. – 480 с.

8. Корж І. Ф. Адміністративно-правове регулювання відносин у сфері державної безпеки України: Монографія. – В.: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2013. – 384 с.

9. Крупчан О. Компетенція центральних органів виконавчої влади / О.Крупчан // Вісник Академії правових наук України: Збірник наукових праць. – Харків, 2002. – №2. – С. 47-59.

10. Морозов С. М., Шкарапута Л. М. Словник іншомовних слів / Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Український мовно-інформаційний фонд НАН України. – К. : «Наукова думка», 2000. – 686 с.

11. Про доступ до публічної інформації: Закон України від 13.01.2011 № 2939-VI // Відомості Верховної Ради України від 12.08.2011. – №32. – стор.1491. – стаття 314.

12. Про Національну поліцію: Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/580-19

13. Про прокуратуру: Закон України від 14.10.2014 №3541 // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1697-18

14. Словник української мови в 11 томах. За ред. І. К. Білодіда, А. А. Бурячок та ін. Т. 4. «І-М». – К.: Наукова думка, 1973. – 741 с.

15. Суд, правоохоронні та правозахисні органи України: Підручник / МОНіНУ; Авт.:Білоус В. Т., Захарченко О. С., Ковальський В. С., Лукомський В. С., Маляренко В. Т. та ін.; відп. ред. В. Т. Маляренко. – 3-є вид., перер. і доп. – Київ: Юрінком Інтер, 2007. – 352 с.

16. Юридична енциклопедія: В 6-ти томах / Нац.акад.наук України; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАНУ; Гол. ред.: Шемшученко Ю. С., Зяблюк М. П., Горбатенко В. Д. та ін. – Київ: Українська енциклопедія ім. М. П. Бажана. – Т.3:К-М. – 2001. – 792 с.

 

ПРОБЛЕМИ ПРИВАТНОЇ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ВІТЧИЗНЯНОГО ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ


Литвиненко Віктор Іванович

доктор юридичних наук, професор

директор Навчально-наукового

інституту права ім. князя Володимира Великого

ПрАТ «ВНЗ «МАУП»,

Заслужений юрист України

[email protected]

Анотація 

Статтю присвячено сучасним проблемам функціонування правоохоронної системи України. Автор наголошує на доречності, нагальності прийняття Закону України “Про приватну детективну (розшукову) діяльність”, який ось уже 2 роки не може пройти процесуальних перепон. В ході дослідження доведено необхідність подолання політичних, особистих та інших причин протидії прийняттю згаданого закону з боку органів державної влади, консолідації всіх зусиль з метою захисту прав та законних інтересів громадян, в тому числі – шляхом створення такого інституту як приватний детектив.

Ключові слова: приватна детективна діяльність, правоохоронна діяльність, права та інтереси людини і громадянина, законотворчий процес.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF 

Список використаних джерел:

1. Організаційно-правове забезпечення діяльності приватних детективів в Україні: курс лекцій / Низенко Е. І., Заросило В. О., Пригунов П. Я., Литвиненко В. І., Лужанський М. В. К. : «МП Леся», 2016. 192 с.

2. Про приватну детективну (розшукову) діяльність: проект закону України / База даних «Законодавство України» URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57580

3. Пропозиції до Закону України "Про приватну детективну (розшукову) діяльність"/ База даних «Законодавство України» URL: w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=57580&pf35401=425603

4. Кримінальний процесуальний кодекс України: Закон України № 4651-VI від 13 квітня 2012р./ База даних «Законодавство України» URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4651-17

5. Про інформацію: Закон України № 2657-XII від 02 жовтня 1992р. / База даних «Законодавство України» URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2657-12

6. Про доступ до публічної інформації: Закон України № 2939-VI від 13 січня 2011р./ База даних «Законодавство України» URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2939-17

7. Про адміністративні послуги: Закон України № 5203-VI від 06 вересня 2012р./ База даних «Законодавство України» URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5203-17

8. Висновок Головного науково-експертного управління URL: w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=57580&pf35401=374040

9. Цивільний кодекс України: Закон України № 435-IV від 16 січня 2003р. / База даних «Законодавство України» URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15

10. Про адвокатуру та адвокатську діяльність: Закон України № 5076-VI від 05 липня 2012р./ База даних «Законодавство України» URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5076-17

11. Суддю, що після хабаря стріляв у детективів НАБУ, випустили із СІЗО URL: http://expres.ua/news/2018/02/06/283207-suddyu-habarya-strilyav-detektyviv-nabu-vypustyly-sizo

ON SEPARATE ISSUES OF JUDICIAL PROTECTION IN AFFAIRS ASSOCIATED WITH DISCRIMINATION BY AUTHORITIES


Petkov Sergey

Prof., DrSc., Dr.h.c.,

honor. prof. academ.MKA,

expert EEDA, Vicepresident EIDV

[email protected]

Zolotarova Mariia

Сand. of legal Sciences,

Kiyiv National Economic University

named after Vadym Hetman

[email protected]

Summary

The article analyzes the separate issues of judicial protection in affairs associated with discrimination by authorities. The practice of the European Court of Human Rights related the prohibition of discrimination is considered. The administrative courts domestic judicial practice concerning the recognition the unlawfulness of decisions, actions or inactivity of authorities and obligations to perform specific actions as a result of committing by them the acts of discriminatory nature is described.

Key words: administrative courts, discrimination, authorities, non-discrimination principle, the European Court of Human Rights

Full text:

      Adobe Acrobat Pro PDF

 
References:

1. Case "Yuriy Mykolayovych Ivanov v. Ukraine" (Petition N 40450/04) [Electronic resource]. – Access mode : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/974_479.

2. Strike-out and transmission to the Committee of Ministers of more than 12,000 Ukrainian cases : press release issued by Registrar of the Court [Electronic resource]. – Access mode: file:///C:/Users/HP/Downloads/Grand%20Chamber% 20Judgment%20Burmych%20and%20Others%20v.%20Ukraine%20-%20strikeout%20and%20transmission%20to%20the%20Committee%20of%20Ministers%20(2).pdf

3. About the principles of prevention and counteraction of discrimination in Ukraine: the Law of Ukraine of September 6, 2012 No 5207-VI // Verkhovna Rada Journal (VRJ), 2013, No. 32, art.412.

4. About ensuring equal rights and opportunities for women and men : the Law of Ukraine of September 8, 2005 No 2866-IV // Verkhovna Rada Journal (VRJ), 2005, No 52, art. 5611.

5. Commercial Code of Ukraine: the Law of Ukraine of January 16, 2003 No 436-IV // Verkhovna Rada Journal (VRJ), 2003, No18, 19–20,21–22, art. 144.

6. Tax Code of Ukraine: the Law of Ukraine of December 2, 2010 No 2755-VІ // Відомості Верховної ради України. – 2011. – № 13-14, № 15-16, № 17. – Ст. 112.

7. Draft Law about amendments to certain legislative acts of Ukraine (regarding harmonization of legislation in the field of prevention and counteraction of discrimination with the European Union law) [Electronic resource]. – Access mode: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57162.

8. Fuley Т.І. Application of the Practice of European Court of Human in the administration of justice : scientific and methological aid for judges. – 2-d edition. – К., 2015. – 208 p.

9. Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms of November 4, 1950 [Electronic resource]. – Access mode: https://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf

10. Mhytaryan А.М. Legal and administrative means of impeding of discrimination on the ground of disability in Ukraine: PhD thesis: 12.00.07 / Mhytaryan Armen Maratovich. – К., 2017. – 211 p.

11. Shevchuk S. Judicial protection of human rights: the practice of the European Court of Human rights in the context of Western legal tradition / S. Shevchuk. – 2d edition. – К., 2007. – 848 p.

12. Ravlinko Z.P. The prohibition of discrimination: general theoretical study PhD thesis: 12.00.01 / Ravlinko Zoryana Petrivna.- Lviv, 2016.- 201 p.

13. The decision of Prymorskyi District Court of Mariupol city in Donetsk region in the case № 266/4932/17 dd Dec.26,2017 [Electronic resource]. – Access mode: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/71233396.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ САМОСТІЙНОСТІ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

Золотоноша Олег Вікторович

кандидат юридичних наук,

Начальник ГУНП в Запорізькій області

[email protected]

Анотація

 

 У статті досліджено цілі та завдання системи місцевих фінансів. Розкрито основні принципи їх організації, які закріплені в нормах Бюджетного кодексу України, Конституції України, Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Європейській хартії про місцеве самоврядування. Розглянуто інститути даної системи, до яких слід віднести громадські послуги, місцеві бюджети, інститут місцевого оподаткування, цільові фонди, комунальний кредит, комунальну форму власності, фінанси комунальних підприємств.

Ключові слова: місцеві органи влади, місцеве самоврядування, фінанси, бюджети, оподаткування.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

1. Місцеві фінанси: підручник / [О. Р. Квасовський, А. В. Лучка, Б. С. Малиняк та ін.] / За ред. О. П. Кириленко. – К.: Знання, 2006. – 677 с.

2. Косова Т. Д. Податкова віддача регіонів України: проблеми і перспективи / Т. Д. Косова, О. Ю. Тімарцев // Бізнес Інформ : наук. Журнал. – 2014. № 4. – С. 361 – 365.

3. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21.05.1997 р. № 280/97-вр зі змінами і доповненнями [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/280/97-вр.

4. Руденко І. В. Фінансові ресурси органів місцевого самоврядування: поняття та сутність / І. В. Руденко // Наукові праці НДФІ. – 2003. - № 2 (21). – С. 120–127.

5. Конституція України від 28.06.1996 № 254К/96 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр.

6. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. №2456-VІ [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http : //zakon1.rada.gov.ua/lows/show/2456-17.

7. Копитіна І. В. Проблеми та перспективи формування місцевих бюджетів враховуючи економічний розвиток країни / І. В. Копитіна // Зб. наук. прац. Уманського нац-го ун-ту садівництва / Уман. нац. ун-т садівництва. – № 85.– С. 260–264.

8. Кравченко В. І. Місцеві фінанси України [Текст] : дис. д-ра екон. наук: 08.04.01 / В. І. Кравченко ; Київський ун-т ім.. Т. Шевченка. К., – с. 391.

9. Владимиров К. М. Місцеві фінанси: навч. посіб. / К. М. Владимиров, Н. Г. Чуйко, О. Ф. Рогальський – Херсон: Олді-плюс; 2006. – 352 с.

10. Сазонець І. Л. Управління місцевими фінансами: навч. посіб. / І. Л. Сазонець, Т. В. Гринько, Г. Ю. Придатко – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 264 с.

11. Суховірська О. Б. Фінансові ресурси місцевих органів влади / О. Б. Суховірська // Фінанси України. – 2002. - №11. - С. 61–67.

12. Барецький В. І. Проблеми фінансового забезпечення розвитку адміністративно-територіальних утворень у контексті Європейської хартії місцевого самоврядування / В. І. Барецький // Наукові праці НДФІ. – 2005. - Вип. 1 (30). – С. 90–95.

13. Регулювання міжбюджетних відносин: Україна і європейський досвід: монографія / [В. Г. Бодров, О. П. Кириленко, Н. І. Балдич та ін.] ; за ред. В. Г. Бодрова. – К.: Вид-во НАДУ, 2006. – 296 с.

14. Bailey S. J. Local Government Economics: Principles and Practice. / S. J. Bailey – London: Macmillan press ltd, 1999. – 359 p.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись