Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-КОНСТРУКТИВНИХ УМІНЬ У СТУДЕНТІВ ОБРАЗОТВОРЧИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

МАЛЕЖИК Юлія Миколаівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено особливості розвитку художньо-конструктивних умінь у студентів художньографічних відділень на заняттях з дисциплін дизайнерського спрямування образотворчих та педагогічних спеціальностей. Уточнено поняття «вміння», «конструювання», «конструктивна діяльність» та «художньо-конструктивні вміння». Проаналізовано й запропоновано ряд завдань і методик щодо розвитку у студентів художньо-конструктивних умінь у процесі опанування конкретними навчальними предметами з образотворчого циклу, зокрема, «Формоутворення».

Ключові слова: вміння, художно-конструктивні вміння, конструктивна діяльність, майбутній фахівець, фахова підготовка, художньо-педагогічна спеціальність, образотворчий цикл, предмети дизайнерського спрямування, формоутворення, конструювання, дизайн архітектурного середовища.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голота Н. М. Формування художніх і конструктивних умінь у майбутніх вихователів дошкільних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.08 – теорія і методика професійної освіти / Н. М. Голота. – К., 2000. – 20 с.

2. Мелодинский Д. Л. Школа архитектурнодизайнерского формообразования. Учебное пособие / Д. Л. Мелодинский. – М.: Издательство «Архитектура С», 2008. – 312 с.

3. Морев О. О. Система формування конструктивних умінь як фактор входження в європейський освітній простір/ О. О. Морєв // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 37. – Херсон: Видавництво ХДУ. – 2004. – С. 120–124.

4. Нурметов М. Р., Рахимова И. Р. Формирование у будущих учителей изобразительного искусства художественноконструкторских знаний и умений / М. Р. Нурметов, И. Р. Рахимова // Молодой ученый. – 2015. – №11. – С. 1441–1443.

5. Нурметов М. Р., Таганов Р. А., Рузме- тов К. Ш., Сейитниязова А. А. Рекомендации по формированию у будущих учителей изобразительного искусства художественноконструкторских знаний и умений / М. Р. Нурметов, Р. А. Таганов, К. Ш. Рузметов, А. А. Сейитниязова // Молодой ученый. – 2015. – № 21. – С. 811–815.

6. Парамонова Л. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования / Л. Парамонова //Дошкольное воспитание. – Москва, 2000. – №11. – С. 58-64.

7. Радчук Л. И. Основы художественного конструирования: Учебное пособие для вузов / Л. И. Радчук. – М.: Легпромбытиздат, 1989. – 160 с.

8. Ружицький В. А. Розвиток професійних умінь учителя образотворчного мистецтва в системі післядипломної освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. А. Ружицький; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – Київ, 2014. – 23 c.

9. Тименко В. П. Концептуальні засади формування конструктивних умінь в учнів початкової школи / В. П. Тименко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка – 2007. – № (32). – С. 53–57.

10. Шимко, В. Т. Основы дизайна и средовое проектирование: Учеб. пособие [Текст] / В.Т. Шимко. – М.: Издательство «Архитектура - С», 2008. – 160 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись