ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОЇ ПІДГОТОВКИ
МАМИКІНА Анжеліна Іванівна –
викладач кафедри музично-інструментальної
підготовки факультету музичної та хореографічної освіти
Південноукраїнського національного педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто поняття художньо-педагогічної інтерпретації як ключової компетенції майбутніх учителів музичного мистецтва. Проаналізовано наукову літературу з означеного питання. Визначено форми роботи зі студентами, які сприяють формуванню вмінь художньо-педагогічної інтерпретації в процесі фортепіанної підготовки.
Ключові слова: інтерпретація, художньо-педагогічна інтерпретація, вміння, вміння художньопедагогічної інтерпретації, діалогічне спілкування, публічні конкурси-виступи.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества: Сборник избранных трудов / М. М. Бахтин. – М.: Искусство, 1979. – 423 с.
2. Крицький В. Формування художньоінтерпретаційного мислення музиканта-виконавця / В. Крицький // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 3: Музичне виконавство. – К, 1999. – С. 110 –116.
3. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М. : Советская энциклопедия, 1990. – 683 с.
4. Ляшенко О. Д. Художньо-педагогічна інтерпретація музичного твору в професійній підготовці майбутніх учителів музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. Д. Ляшенко. – К.: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2001. – 21 с.
5. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Галина Микитівна Падалка. – К.: Музична Україна, 1982. – 144 с.
6. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька / О. П. Рудницька. – K.: TOB «Інтерпроф», 2002. – 270 с.
7. Телышева Н. Н. Интерпретационная культура учителя искусства / Н. Н. Телышева // Эл. журнал «Педагогика искусства». – 2009. – №3. – C. 171–175.
8. Філософський енциклопедичний словник: енциклопедія / голов. ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.