• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛЬНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСПЕКЦІЙ З ОСОБОВОГО СКЛАДУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ

УДК 351.74.08

Ткаченко Сергій Євгенович,

ад’юнкт Дніпропетровського державного

університету внутрішніх справ

[email protected]

Анотація

В статті проаналізовано реальний стан та перспективи розвитку діяльності інспекцій з особового складу Національної поліції України, проаналізовано зарубіжний досвід функціонування органів, що контролюють дотримання дисципліни і законності органами поліції.

Ключові слова: поліція, інспекція, дисципліна, законність, забезпечення прав людини, особовий склад.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Марушій О. А., Поняття законності та дисципліни в діяльності органів виконавчої влади. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua
  2. Закон України від 15.03.2018 № 2337-VIII «Про дисциплінарний статут Національної поліції України». Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 29, ст.233
  3. Samokhvalov V. Zakonnist' ta spravedlyvist': problemy spivvidnoshennya / V. Samokhvalov; [u kn. Mizhnarodna politseys'ka entsyklopediya u 10 t.]; vidp. red. Yu. I. Rymarenko, Ya. Yu. Kondrat'yev, V. Ya. Tatsiy, Yu. S. Shemshuchenko. K. Kontsern “Vydavnychyy Dim “In Yure”, 2003. T. 1. S. 220–223.
  4. Конституція України. Прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України 2-го скликання від 28.06.1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30.
  5. Про Національну поліцію: Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII. Відомості Верховної Ради. 2015. № 40-41. Ст.379.
  6. Наказ МВС України від 30.01.2017 № 67 «Про затвердження Інструкції з організації та проведення перевірок службової діяльності органів (підрозділів) Національної поліції» URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0304-17
  7. Про затвердження Положення про Департамент кадрового забезпечення Національної поліції України : наказ Національної поліції України від 12.12.2015 № 136 URL: https://www.npu.gov.ua/uk/publish/ article/1802871.
  8. Наказ Національної поліції України від 23.09.2016 № 920 «Про заходи щодо укріплення службової дисципліни в органах та підрозділах Національної поліції України» URL: http://tranzit.ltd.ua/nakaz/
  9. Про затвердження Положення про Департамент кадрового забезпечення Національної поліції України : наказ Національної поліції України від 12.12.2015 № 136 URL: https://www.npu.gov.ua/uk/publish/article/1802871
  10. Macfarlane R.I. Managing for Effective Discipline: Inereasing Officer Confidence in Discipline // The Police Chief, 1976, № 5, p.78-83.
  11. McClain T. Staff Inspection: Enhanced system integrity throuch internal auditing. The Police Chief, 1989, № 11, p.64-68.
  12. Крылов В.С. Полиция Великобритании. Основные черты организации и деятельности: Учеб. пособие. М.: МВШ МВД СССР, 1974. 48 с.
  13. On the Activities of the Complaints Department of the British Police // Police, 1996, 28, № 7, p. 23-28.
  14. Police Ethics. Building Integrity and Reducing Drug Corruption // The Police Chief, 1991, № 1, p.27-41.
  15. Про деякий досвід роботи ФБР та поліції США щодо здійснення внутрішніх розслідувань: Доповідна записка Міністру внутрішніх справ України за матеріалами семінару “Боротьба з корупцією в правоохоронних органах та органах влади США” (Національна академія ФБР США, 4-10 лютого 1996 р.). МВС України, 1996. 6с.

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСОБИ ПРОТИДІЇ ДИСКРИМІНАЦІЇ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УКРАЇНІ З УРАХУВАННЯМ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ

УДК 342.722.1

Подорожній Сергій Михайлович,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

 університету  імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена з’ясуванню міжнародних стандартів і зарубіжному досвіду окремих держав-членів СНД та ЄС щодо застосування адміністративно-правових засобів протидії дискримінації осіб з інвалідністю з метою визначення шляхів вдосконалення відповідного вітчизняного законодавства. Проаналізовано ключові міжнародні правові акти, які складають фундамент протидії дискримінації осіб з інвалідністю. Детально визначені повноваження національних публічних адміністрацій у відповідному напрямі. Поряд з цим акцентовано на зарубіжний досвід окремих країн світу, де впроваджені дієві адміністративно-правові засоби щодо протидії дискримінації за ознакою інвалідності.

Ключові слова: адміністративно-правові засоби; органи державної влади; особи з інвалідністю; протидія дискримінації.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Загальна декларація прав людини прийнятій і проголошеній у резолюції 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10.12.1948. Голос України від 10.12.2008. № 236.
  2. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950. Голос України від 10.01.2001. № 3.
  3. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права від 16.12.1966. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_043.
  4. Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права від 16.12.1966. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_042.
  5. Декларація соціального прогресу та розвитку від 11.12.1969. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/995_116.
  6. Декларації про права інвалідів від 09.12.1975. URL: http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ikpp_kpp_Sozhialno-pravovuy_zahust_ditey/90.html.
  7. Всемирная программа действий в отношении инвалидов от 03.12.1982 URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_427/page.
  8. Discrimination and Intolerance. Council of Europe. URL: http://www.coe.int/uk/web/compass/discrimination-and-intolerance.
  9. Об утверждении Национального плана действий в области прав человека на 2011–2014 годы: Постановление Парламента Республики Молдова Nr. 90 от 05.2011. URL: http://lex.justice.md/viewdoc.php?action=view&view=doc&id=339395&lang=2.
  10. Об обеспечении равенства: Закон Республики Молдова Nr. 121 от 25.05.2012. URL: http://lex.justice.md/viewdoc.php.action=view&view=doc&id=343361&lang=2.
  11. Право Європейського Союзу : підручник. за ред. В. І. Муравйова. К.: Юрінком Інтер, 2011. 704 с.
  12. Шпакович О.М., Лисенко О. М., Святун О.В. Інституційне право Європейського союзу. К.: Ін Юре, 2015. 312 с.
  13. Посібник з європейського антидискримінаційного права. Рада Європи. Люксембург: Видавничий дім Європейського Союзу, 2011. 196 с.
  14. Зібрання актів європейського права. К.: Ред. журн. «Право України», 2013. дод. до юрид. журн. «Право України». Вип. 1: Європейський Союз. упоряд. К. В. Смирнова; за заг. ред. В. І. Муравйова, 2013. 1052 с.

СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАКОНОДАВЧОЇ РЕГЛАМЕНТАЦІЇ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ В УКРАЇНІ

УДК 342.9

Обідник Богдан Миколайович,

здобувач Міжрегіональної Академії управління персоналом

[email protected]

Анотація

У статті висвітлено актуальні питанням запобігання корупції в Україні. Акцентовано, що, визначаючи основні напрями запобігання корупції на сучасному етапі розвитку держави та суспільства, слід враховувати, що корупція є наслідком, а не причиною негараздів у реформуванні держави. Доведено, що корупція загрожує економічній безпеці держави, існуванню та розвитку нації, оскільки корупційні дії та їх наслідки можуть вплинути на життя наступних поколінь. Викладено припущення, що найбільш ефективні шляхи подолання цього явища треба шукати у площині удосконалення законодавства держави та державного регулювання життя суспільства. Головні зусилля потрібно спрямувати на профілактику корупційних діянь, з огляду на вимоги сьогодення та прогнози на найближчу перспективу, усунення причин та умов поширення корупції в Україні.

Ключові слова: корупція, запобігання корупції, протидія корупції, національна безпека, система протидії корупції, антикорупційне законодавство.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Веклич В. О. Адміністративно-правові засади публічної політики щодо запобігання і боротьби з корупцією в Україні: монографія. Київ. 2017. 592 с.
  2. Конвенція Організації Об’єднаних Націй проти корупції: Конвенція ООН від 31.10.2003 р. № 995_c16. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_c16
  3. Литвиненко В. І. Протидія корупції в Україні: адміністративно-правові засади : монографія. Київ: МП «Леся», 2015. 472 с.
  4. Правові засади та практичні аспекти запобігання корупції : лекційні матеріали до тренінгового навчального курсу для працівників державних органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Київ, 2016. 79с.
  5. Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1700-VII. Відомості Верховної Ради України. № 49. Ст. 2056.
  6. Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки: Закон України від 14.10.2014 р. № 1699-VII. Дата оновлення: 08.08.2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1699-18
  7. Про ратифікацію Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції: Закон України від 18.10.2006 р. № 251-V. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/251-16
  8. Проект Закону про Антикорупційну стратегію на 2018-2020 роки від 26.04.2018 р. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63942

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА ОСНОВА ДІЯЛЬНОСТІ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ МІСЦЕВИХ РАД БАЗОВОГО РІВНЯ

УДК 342.9

Ковальчук Юлія Миколаївна,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету  імені Володимира Винниченка

[email protected] 

Анотація

У статті акцентовано, що здійснення децентралізації в управлінні суспільними справами вимагає належного правового забезпечення та створення цілісного правового механізму, який би, в свою чергу, був органічною частиною законодавства про місцеве самоврядування. Зазначено, що нормативно-правову базу діяльності виконавчих органів місцевих рад на базовому рівні складають, в тому числі, акти, що регулюють відносини у сфері місцевого самоврядування в цілому. На основі аналізу підходів до класифікації нормативно-правових актів, які регулюють відносини у сфері місцевого самоврядування, запропоновано авторський підхід до класифікації нормативно-правових актів, що регулюють діяльність виконавчих органів місцевих рад на базовому рівні. До критеріїв класифікації нормативних та правових актів, що складають основу діяльності виконавчих органів місцевих рад базового рівня, віднесонотакі, як суб’єкт прийняття та предмет правового регулювання.

Ключові слова: виконавчі органи місцевих рад базового рівня, нормативно-правові акти, муніципальні акти, класифікація, базовий рівень, суб’єкт прийняття, предмет правового регулювання.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Журавель Я. В. Адміністративно-правовий статус органів місцевого самоврядування : автореф. дис. канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2008. 18 c.
  2. Ткачук А. Місцеве самоврядування та децентралізація : практ. пос. / Швейцарсько-український проект “Підтримка децентралізації в Україні, DESPRO”, Київ :ТОВ “Софія”, 2012. 120 с.
  3. Європейська хартія місцевого самоврядування від 15 жовтня 1985 року, м. Страсбург : URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_036
  4. Про ратифікацію Європейської хартії місцевого самоврядування: Закон України від 15 лип. 1997 р. № 452/97: URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/452/97-%D0%B2%D1%80
  5. Майданник О. О. Конституційне право України : навч. пос. Київ : Алерта, 2011. 380 с.
  6. Баймуратов М. А., Григорьев В. А. Муниципальная власть: актуальные проблемы становления и развития в Украине: Монография. Одесса: Юридическая литература, 2003. 248 с.
  7. Ордина О.Н. Нормативные правовые акты местного самоуправления как источники административного права России. Современное право. 2009. №4. С. 43-45.
  8. Конституція України від 28 червня 1996 року : URL :http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
  9. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 трав. 1997 року № 280/97-вр : URL : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80
  10. Наумова К.І. Нормативно-правові акти місцевого самоврядування: поняття та види. Науковий вісник Ужгородського національного університету, Серія Право. Випуск 26. 2014. С. 63-65.

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН В УКРАЇНІ

УДК 342.951:351.87(477)

Іващенко Ігор Юрійович,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена аналізу визначення права громадян на звернення в Україні, взаємодії органів публічної влади, як суб’єктів захисту прав громадян при їх зверненні. Визначено, що основним законодавчим актом, який регулює питання звернення громадян є Закон України «Про звернення громадян». Проаналізовано основні положення закону та запропоновано авторські пропозиції щодо його вдосконалення. Обґрунтовані правові засади та форми звернення громадян, визначено механізм забезпечення реагування на звернення.

Ключові слова: звернення громадян, права громадян, адміністративно-правова реформа, органи публічної влади, правозастосовна практика.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Державна система електронних звернень. Єдиний інформаційний веб-ресурс звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. URL: http://www.z.gov.ua/.
  2. Загальна декларація прав людини: Міжнародний документ від 10 груд. 1948 р. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/995_015.
  3. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод: Міжнародний документ від 04 лист. 1950 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_004.
  4. Конституція України : станом на 1 верес. 2016 р. / Верховна Рада України. Харків : Право, 2016. 82 с.
  5. Логвінов В. Становлення і розвиток сфери надання електронних послуг у публічному секторі. Дні інформаційного суспільства - 2012 : матеріали наук.-практ. конф. за міжнар. участю, Київ, 24-25 квіт. 2012 р. К. : Салютіс, 2012. С. 206-208.
  6. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права: Міжнародний документ від 16 груд. 1966 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_043.
  7. Новіков В.Д., Мицак Б.Н. До питання захисту прав та законних інтересів громадян. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права: зб. наук. пр. Львів, 2011. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ Nzlubp_2011_6_37.pdf.
  8. Про захист персональних даних: Закон України від 01 черв. 2010 р. № №2297-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17.
  9. Про звернення громадян: Закон України від 02 жовт. 1996 р. № 393/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80.
  10. Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування: Указ Президента України від 07 лют. 2008 № 109/2008. URL: https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/109/2008
  11. Соболь В. Актуальні проблеми забезпечення реалізації права громадян на звернення до органів влади. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/znpnadu_2013_1_20.pdf.
  12. Хартія основних прав Європейського Союзу: Міжнародний документвід07 груд. 2000 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_524.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись