• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СИСТЕМА СУБ’ЄКТІВ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ, РОЛЬ ТА МІСЦЕ АДВОКАТУРИ СЕРЕД НИХ

УДК 342.7(477)

Петрос Валко,

науковий співробітник

Науково-дослідного інституту публічного права

[email protected]

Анотація

Предметом наукового дослідження є особливості адвокатури, притаманні їй, як суб’єкту надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД). Мета роботи полягає у визначенні місця, яке посідає адвокатура в системі суб’єктів надання безоплатної вторинної правової допомоги в Україні.

Відносно молодий вік системи безоплатної правової допомоги (БПД) та сукупність факторів, що впливають на її становлення і формування в Україні, зумовили необхідність аналізу чинної нормативно-правової бази, яка створює підґрунтя для здійснення БПД. У дослідженні приділено увагу правовому змісту понять «суб’єкт БВПД» та «система суб’єктів БВПД». Порівняно функції, завдання та повноваження суб’єктів системи безоплатної вторинної правової допомоги. Виділено особливості притаманні саме адвокатурі.

Дослідницька робота дозволила розкрити виключну роль адвокатури у здійсненні БВПД в Україні, виявити переваги та зони ризику, які з них випливають, окреслити перспективи подальшого вдосконалення.

Результати дослідження мають, як науково-теоретичне значення, так можуть бути використані і у практичній діяльності з розбудови системи БПД в Україні.

Матеріалами дослідження обґрунтовується можливість подальшого розвитку та вдосконалення системи безоплатної вторинної правової допомоги в Україні.

Ключові слова: адвокат, адвокатура, правова допомога, безоплатна правова допомога, безоплатна вторинна правова допомога, БПД, БВПД, система суб’єктів безоплатної правової допомоги.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Конституція України від 28.06.1996 р. № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр#Text.
  2. Офіційний сайт Міністерства юстиції України, «Безоплатна правова допомога». URL: https://minjust.gov.ua/legal_aid.
  3. Про Концепцію формування системи безоплатної правової допомоги в Україні : Указ Президента України від 09.06.2006 р. № 509/2006. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/509/2006#Text.
  4. Про безоплатну правову допомогу : Закон України від 02.06.2011 р. № 3460-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3460-17#Text.
  5. Звіт : Система безоплатної правової допомоги в Україні, поточні проблеми та рекомендації щодо її реформування. Національна асоціація адвокатів України, Київ. 2016. 19 с.
  6. Артем’єва Н. Суб’єкти, які надають безоплатну правову допомогу у цивільному судочинстві України. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 4 С. 5-10.
  7. Звіт : Система безоплатної правової допомоги в Україні: поточні проблеми та рекомендації щодо її реформування. Національна асоціація адвокатів України. Київ. 2015. 15 с.
  8. Звіт :Результати моніторингу місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Українська Гельсінська спілка; Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Київ. 2017. 54 с.
  9. Академічний тлумачний словник (1971-1980) (Словник Української мови), «Система». URL: http://sum.in.ua/s/systema.
  10. Вікіпедія (вільна енциклопедія), «Система». URL: https://uk.wikipedia.org/ wiki/Система.
  11. Словник іншомовних слів (Онлайн), «Система». URL: https://www. jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Article=16724&action=show.
  12. Енциклопедичний словник з державного управління / уклад. : Ю.П. Сурмін, В.Д. Бакуменко, А.М. Михненко та ін. ; за ред. Ю.В. Ковбасюка, В.П. Трощинського, Ю.П. Сурміна. К. : НАДУ, 2010. 820 с.
  13. Офіційний вебпортал парламенту України (Законодавство України), Термін «Система». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/27172.
  14. Словник іншомовних слів (Онлайн), «Суб’єкт». URL: https://www. jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Article=17382&action=show.
  15. Філософський енциклопедичний словник / під ред. В.І. Шинкарука. К. : «Абрис», 2002. 744 с.
  16. Вікіпедія (вільна енциклопедія), «Суб’єкт (філософія)». URL: https:// uk.wikipedia.org/wiki/Суб%27єкт_(філософія).
  17. Вікіпедія (вільна енциклопедія), «Суб’єкт (філософія)». URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Суб%27єкт_права.
  18. Словничок юридичних термінів: навч. посіб. / Уклад. В.П. Марчук. К.: МАУП, 2003. 128 с.
  19. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05.07.2012 р. № 5076-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17#Text.
  20. Гончар Д. Моделі правової допомоги. Публічне право. 2016. № 1(21). С. 321-326.
  21. Лоджук М.Т. Правове регулювання діяльності юридичних клінік в Україні: загальнотеоретичне дослідження : автореферат дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01. Одеса, 2014. 22 с.
  22. Данилевська Ю.О., Павлик Л.В., Петрович З.З., Цмоць У.О. Право особи на безоплатну правову допомогу : колективна моногр. Львів : ЛьвДУВС, 2018. 136 с.
  23. Про затвердження Положення про центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги : Наказ Міністерства юстиції України від 02.07.2012 р. № 967/5. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1091-12#Text.
  24. Шиян А.Г. Конспект лекцій з дисципліни «Адвокатура України». Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2019. 102 с.
  25. Завальний М.В. Адвокатура в системі недержавних суб’єктів правоохорони України. Форум права. 2017. № 3. С. 47-52.
  26. Павліш П.В. Правова природа договору про надання юридичних послуг за законодавством України. Римське право і сучасність : матер. міжнар. наук. конф. (Одеса, 29 травня 2015 р.). Одеса : Фенікс, 2015. С. 81-86.
  27. Гаркуша А.Г. Деякі аспекти надання безоплатної правової допомоги в Україні. Форум права. 2019. № 2. С. 15-22.
  28. Бугаренко А.И. Теория, правовые аспекты и практика оказания гражданам бесплатной юридической помощи : автореф. дисс. ... канд. юрид. наук : 12.00.11. М., 2010. 28 с.
  29. Про затвердження Порядку інформування центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги про випадки затримання, адміністративного арешту або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою : Постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р. № 1363. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1363-2011-п#n10.
  30. Про затвердження Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги : Постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р. № 1362. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1362-2011-п#Text.

СПЕЦІАЛІЗОВАНА АНТИКОРУПЦІЙНА ЮСТИЦІЯ В УКРАЇНІ: ПОДАЛЬШІ ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ

УДК 343.9 + 343.197.9

Трепак Віктор Миколайович,

кандидат юридичних наук

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена дослідженню перспектив впровадження та подальшої ефективної діяльності спеціалізованої антикорупційної юстиції в Україні. Охарактеризовано основні моделі органів, які здійснюють заходи щодо запобігання та протидії корупції. Відзначено, що в нашій державі функціонує розгалужена система новостворених антикорупційних органів, які спеціалізуються на здійсненні заходів щодо запобігання корупції, виявлення, припинення та розслідування (документування) корупційних правопорушень, протидії корупції, судового розгляду справ про корупційні злочини, а також виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних злочинів. Визначено позитивні та негативні сторони такої системи. Деталізовано історію запровадження спеціалізованої антикорупційної юстиції в Україні, досліджено позиції науковців та експертів щодо її впровадження. Звертається особлива увага на тому, що запровадження спеціалізованої антикорупційної юстиції сприяли зусилля міжнародних партнерів України та інститутів громадянського суспільства. Досліджено зарубіжний досвід запровадження спеціалізованих антикорупційних судових органів, визначено їх особливості та специфіку функціонування. Аналізуються положення чинного законодавства, що регулюють статус та повноваження Вищого антикорупційного суду, що дає підстави для висновку про те, що йому притаманні ознаки не спеціалізованого, а особливого суду. Визначено ряд чинників, які стосуються здійснення судочинства у кримінальному провадженні щодо корупційних злочинів і які можуть бути причиною недостатньої ефективності  новоствореної спеціалізованої антикорупційної юстиції. Звертається увага на необхідності злагодженої діяльності усієї системи антикорупційних органів в Україні задля досягнення максимально ефективної протидії корупційні.

Ключові слова: корупція, протидія корупції, система антикорупційних органів, спеціалізована антикорупційна юстиція, Вищий антикорупційний суд, кримінологічне дослідження корупції, корупційна злочинність.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Трепак В. М. Е-приховування та е-полювання. Дзеркало тижня. Вип. № 41, 5–11 листопада, 2016. URL: https://dt.ua/internal/e-prihovuvannya-ta-e-polyuvannya-_.html.
  2. Бусол О. Ю., Костенко О. М.Концепція протидії корупційній злочинності в Україні потребує нових підходів: основні тези. Публічне право, 2016. № 2. С. 143– URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pp_2016_2_21.
  3. Довжич Є. В. Правові основи діяльності детектива Національного антикорупційного бюро України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юрид. наук : спец. 12.00.09. Харків, 2019. 20 с.
  4. Anti-Corruption Reforms in Ukraine. Round 3. Monitoring of the Istanbul Anti-Corruption Action Plan. Organisation for Economic Co-Operation and Development. URL: https://www.oecd.org/daf/anti-bribery/Ukraine-Round-3-Monitoring-Report-ENG.pdf.
  5. Вимоги МВФ щодо отримання фінансової допомоги. URL: https://assets.documentcloud.org/documents/3304058/Memo-IMF.pdf.
  6. Слюсар А. Антикорупційний суд в Україні: передумови утворення та гарантії ефективності. Transparency International. 16 Лютого 2017. URL: https://ti-ukraine.org/news/antykoruptsiynyy-sud-v-ukrayini-peredumovy-utvorennya-ta-harantiyi-efektyvnosti-andriy-slyusar/.
  7. Львов Б. Ю. Судовий захист права інтелектуальної власності: сучасний стан і перспективи. Право України. № 11. С. 144–149.
  8. Романюк жорстко розкритикував Президента і ВР за антикорупційний суд. Закон і Бізнес. 28.02.2017. URL: https://zib.com.ua/ua/127767-romanyuk_zhorstko_rozkritikuvav_prezidenta_i_vr_za_antikorup.html.
  9. Голова ВККСУ сумнівається в ефективності антикорупційного суду. УКРІНФОРМ. 08.07.2017. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2262037-golova-vkksu-sumnivaetsa-v-efektivnosti-antikorupcijnogo-sudu.html.
  10. Громадські організації та експерти підтримали ініціативу створення антикорупційних судів. Дзеркало тижня. 16 грудня 2016. URL: https://dt.ua/POLITICS/gromadski-organizaciyi-ta-eksperti-pidtrimali-iniciativu-stvorennya-antikorupciynih-sudiv-227639_.html.
  11. ЄС вимагає в України окремий антикорупційний суд та допоможе з відбором суддів. Європейська правда. 10 жовтня 2017. URL: https://www.eurointegration.com.ua/news/2017/10/10/7072083/.
  12. США закликали Україну прискорити створення антикорупційного суду. Українська правда. 6 березня 2017. URL: https://www.pravda.com.ua/news/2017/03/6/7137333/.
  13. Венеціанська комісія: Україна має створити антикорупційний суд. Європейська правда. 6 жовтня 2017. URL: https://www.eurointegration.com.ua/news/2017/10/6/7071971/.
  14. Рекомендація номер один стосується якнайшвидшого створення Антикорупційного суду. Голос України. 30 листопада 2017. URL: http://www.golos.com.ua/article/296568.
  15. Thumbs up for corruption: EU drops plans for independent court in Ukraine. Transparency International. 07.2017. URL: http://transparency.eu/ac-court-ukraine/.
  16. Четвертий раунд оцінювання. Звіт за результатами оцінки. Україна. Ухвалено на 76-му пленарному засіданні GRECO. Страсбург, 19-23 червня 2017 року. URL: https://rm.coe.int/grecoeval4rep-2016-9-p3-76-greco-19-23-2017-/1680737206.
  17. Сердюк В. Проблеми створення Вищого антикорупційного суду: первинний аналіз. Право України. № 3.  С. 52–64.
  18. Що змінить поява Антикорупційного суду? Радіо Свобода. 10 Листопада 2017. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/28847134.html.
  19. Метью К. Стівенсон, Софі А. Шютте. Спеціалізовані антикорупційні суди. Порівняльний аналіз. Випуск U4. Лютий 2017. № 5. 36 с. URL: https://www.uno/publications/specialised-anti-corruption-courts-a-comparative-mapping-ukranian.pdf.
  20. Жілінчик П. Створення антикорупційного суду в Україні. Програма реформування сектору юстиції «Нове правосуддя». 10 квітня 2017 року. 13 с. URL: https://newjustice.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/NJ_Anticorruption_Court_Report_Zilincik_Apr_2017_UKR.pdf.
  21. Про Вищий антикорупційний суд: Закон України від06.2018 року № 2447-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2447-19.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ІНСТИТУТУ ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-БІЖЕНЦІВ

УДК 341.43

Сокуренко Олена Анатоліївна,

кандидат юридичних наук, доцент

доцент кафедри галузевого права та

правоохоронної діяльності

Центральноукраїнського державного  педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

email: [email protected]

orcid.org/0000-0002-8169-3720

Анотація

У статті здійснено аналіз положень чинного законодавства, якими визначаються норми захисту дітей-біженців. Проаналізовано їх основний зміст та  наголошено, що реалізація законодавства про біженців, на сьогоднішній день потребує удосконалення.

Зазначено, що основна проблема функціонування системи захисту дітей-біженців в Україні поля­гає в тому, що реалізація відповідного законодавства досі об­межується лише легалізацією і документуванням шукачів притулку та біженців.

Звертається увага, що надання правового статусу дітей-біженців є першим необхідним кроком і має супроводжуватися адекватними заходами щодо інтеграції біженців в укра­їнське суспільство, щодо їхнього подальшого облаштування.

Визначено, що використання позитивного досвіду України, набутого у зв'язку з цілеспря­мованою політикою адаптації та інтеграції в українське суспільство репат­ріантів був високо оцінений світовою громадськістю. Наголошено, що подібні заходи щодо дітей-біженців є необхідними. В першу чергу, діти-біженці повинні реа­лізувати своє право на натуралізацію, набути громадянства України. В другу, отримання ними належної освіти, набут­тя професії є важливим як для сьогодення, так і для майбутнього нашої держави, однією з умов безконфліктності міжнаціональних і соціальних стосунків.

Ключові слова: дітина-біженцець, захист дітей, статус біженця, реалізація права, права дитини.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Конституція України. Відомості Верховної Ради України. 1996. №30. Ст. 141.
  2. Соціально-правовий захист дітей-біженців. URL: https://smr.gov.ua/uk/2016-03-14-08-10-17/informatsijni-materiali/miske-upravlinnya-yustitsiji/1935-sotsialno-pravovij-zakhist-ditej-bizhentsiv.html
  3. Про біженців: Закон України від 08.07.2011 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3671-17#Text
  4. Про дошкільну освіту: Закону України від 11.07.2001 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
  5. Мазин А. Теоретические аспекты миграции населения. Народонаселение. №1.  С. 132–146.
  6. Дети-беженцы. Рекомендации по обеспечению защиты и положение. Женева: УВКБ ООН, 1994. 208 с.

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ КІНОЛОГІВ ІЗ СОБАКАМИ-РЯТУВАЛЬНИКАМИ

УДК 342.951: 351.82

Селюков Вадим Сергійович,

кандидат юридичних наук, доцент

доцент кафедри поліцейської діяльності та

публічного адміністрування факультету № 3

Харківського національного університету внутрішніх справ

https://orcid.org/0000-0002-6690-6484

Анотація

Правоохоронна діяльність не обмежується виключно боротьбою та запобіганням правопорушенням. Вона забезпечує надання можливостей для реалізації фізичними та юридичними особами своїх прав та законних інтересів. Надання допомоги особам також варто розцінювати як правоохоронну діяльність у широкому її сенсі. Нормальне функціонування суспільних відносин можливе завдяки діяльності певних органів у напрямку підтримання правопорядку, забезпечення можливостей для реалізації громадянами власних прав і свобод, охорона та захист людей від протиправних посягань.

На жаль, існування суспільства неможливе без надзвичайних подій, які можуть мати як природній так і техногенний характер. Суспільство постійно удосконалює форми та методи запобігання надзвичайним подіям, а також способи ліквідації наслідків цих ситуацій. Одним із дієвих способів врятування людей є використання службових собак Державної служби України з надзвичайних ситуацій під час проведення аварійно-рятувальних робіт.

Собаки-рятувальники є найбільш ефективним засобом пошуку людей під час ліквідації наслідків надзвичайних подій. Службові собаки мають пошуково-рятувальну спрямованість та можуть використовуватися під час руйнування будівель або споруд, під час транспортних аварій, обвалів, зсувів, землетрусів, лавин, пошуку людей в лісовій місцевості та будь-яких інших ситуаціях, які потребують втручання рятувальників. В залежності від ситуації та факторів навколишнього середовища використання пошуково-рятувальних собак може мати різноманітні форми та методи. Від них залежить і форма організації діяльності службового собаки на місці події.

В статті розглянуто форми та методи організації аварійно-пошукових робіт із залученням службового собаки, висвітлено основні методи впливу на собаку та окреслено механізми вибору того чи іншого методу чи форми організації кінологічного забезпечення під час проведення аварійно-рятувальної діяльності.

Ключові слова: кінологічне забезпечення, собаки-рятувальники, кінологічний розрахунок, службові собаки Державної служби України з надзвичайних ситуацій, службова кінологія.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. 25 years of IRO history. (Назва з екрану) URL: https://www.iro-dogs.org/en/about-us/who-we-are
  2. Гончаренко В. Г. Природничо-наукові засади та процесуальні форми використання ольфакторного методу в доказуванні. Вісник Академії адвокатури України. №. 2.  С. 121-128.
  3. Гусєва В. О. Використання результатів одорологічного дослідження як доказів у кримінальному провадженні. Право і Безпека. 2015. №. 3. С. 68-71.
  4. Єрмакова К.С., Пінчук П.А. Особливості психологічної підготовки працівників кінологічних служб до виконання обов’язків під час проведення пошуково-рятувальних робіт. Шляхи покращення професійного рівня працівників кінологічних служб. Харків, 2018 С. 89-91
  5. История породы сенбернар. (Назва з екрану). URL: https://dreamsalicecavalier.com.ua/istoria-porody-senbernar
  6. Каверина Т.Н. Роль кинологов в МЧС. Материалы ежегодной всероссийской научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов, посвященной 85-летию МГОУ(Москва 01-29 апреля 2016 г.). Москва 2016 Издательство: Московский государственный областной университет С. 111-114.
  7. Мордюшенко С. М. Соціально-психологічні детермінанти, що обумовлюють потребу практики в розробці професіограм основних спеціальностей МНС України. Вісник Національного університету оборони України. 2012. № 4 (29). С. 211–216.
  8. Про затвердження Інструкції з організації діяльності кінологічних підрозділів ДСНС: наказ МВС України від 11.07.2018 № 597 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0896-18
  9. Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування кінологічних підрозділів ДСНС України під час проведення пошуково-рятувальних робіт: наказ ДСНС з основної діяльності від 17.09.2014 № 527 URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/44406___44406
  10. Про затвердження Положення про Оперативно-рятувальну службу цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій: наказ МВС України від 03.07.2014 № 631 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0853-14
  11. Про затвердження Статуту дій у надзвичайних ситуаціях органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж: наказ МВС України від 26.04.2018 № 340 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0801-18
  12. Справочник спасателя. Книга 9. Поисково-спасательные работы с применением специально обученных собак, их подготовка и содержание. M.: ВНИИ ГОЧС, 1999. 223 с.
  13. Яковенко А.В. Кінологічна служба ДСНС України. Сайт DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7567/1/57.pdf

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

УДК 351.773 (477)

Муляр Галина Володимирівна,

кандидат історичних наук, доцент,

доцент кафедри кримінального права,

процесу та криміналістики

Академії праці, соціальних відносин і туризму

e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0003-2636-0509

Анотація

Стаття присвячена особливостям правового регулювання громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Проаналізовано існуючі визначення громадського контролю у різних сферах суспільного життя та сформулювало авторське визначення цього терміну. Визначено законодавчі і підзаконні акти, які складають правову основу для здійснення громадського контролю у сфері охорони здоров’я.

Розкрито специфіку роботи зі зверненнями громадян в системі охорони здоров’я. Досліджено порядок формування, компетенцію і повноваження спостережних рад при закладах охорони здоров’я, а також громадських рад при органах управління системою охорони здоров’я. Названо категорії осіб, які можуть входити до складу спостережної або громадської ради, вимоги до членів названих рад. Визначено порядок здійснення громадського контролю членами спостережних та громадських рад. Розглянуто питання, які входять до компетенції вказаних рад.

До органів громадського контролю у сфері охорони здоров’я віднесено громадську раду при Міністерстві охорони здоров’я України, раду громадського контролю при Національній службі здоров’я України (далі – НСЗУ) та спостережні ради при закладах охорони здоров’я. З’ясовано, що їх головним повноваженням є здійснення контролю за дотриманням законодавства в діяльності певного органу влади або закладу охорони здоров’я. У разі виявлення представниками громадськості порушень законодавства в діяльності закладів охорони здоров’я або органів управління системою охорони здоров’я, відповідні звернення повинні бути направлені до правоохоронних органів.

Запропоновано прийняття Закон України «Про громадський контроль», в якому необхідно визначити специфіку громадського контролю у сфері охорони здоров’я.

Ключові слова: громадський контроль, охорона здоров’я, громадська рада, спостережна рада, звернення громадян.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Теремецький В. І. Податкові правовідносини в Україні: монографія. Харків: Диса плюс, 2012. 648 с.
  2. Мукшименко А. П. Громадський контроль за дотриманням прав засуджених: поняття та зміст. Наше право. 2007. № 3. С. 90–95.
  3. Денисюк С. Ф. Форми діяльності суб’єктів громадського контролю у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Підприємництво, господарство і право. 2009. № 9. С. 47–48.
  4. Васильєв С. В., Лазарєв В. В. Специфіка державного нагляду у сфері обігу лікарських засобів. Підприємництво. Господарство і право. 2017. № 1. С. 55–58.
  5. Книш С. В. Відносини у сфері охорони здоров’я в Україні: адміністративно-правовий аспект: монографія. Київ: Освіта України, 2019. 443 с.
  6. Пахомов В. В. Принципи здійснення контролю за діяльністю податкових органів. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. 2005. Вип. 30. С. 265–271.
  7. Джафарова О. В. Взаємодія органів внутрішніх справ і населення. Вісник Національного університету внутрішніх справ. 2001. Вип. 15. С. 122–125.
  8. Бартель С. Г. Деякі проблеми впровадження демократичного цивільного контролю за діяльністю міліції. Юридична Україна. 2005. № 6. С. 67–71.
  9. Порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві охорони здоров’я України: наказ Міністерства охорони здоров’я України від 9 квітня 2014 року № 253. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0482-14#Text. (дата звернення: 07.11.2019).
  10. Основи законодавства України про охорону здоров’я: Закон України від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text. (дата звернення: 05.11.2019).
  11. Про затвердження Порядку утворення спостережної ради закладу охорони здоров’я: постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1077. Офіційний вісник України. 2018. № 4. стор. 167. Ст. 182.
  12. Положення про Міністерство охорони здоров’я: постанова Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/267-2015-%D0%BF#Text. (дата звернення: 07.11.2019).
  13. Типове положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації: постанова Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-2010-%D0%BF#Text. (дата звернення: 05.11.2019).
  14. Про затвердження Положення про громадську раду при Міністерстві охорони здоров’я України: наказ Міністерства охорони здоров’я України від 16 січня 2018 року № 74. URL: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-16012018--74-pro-zatverdzhennja-polozhennja-pro-gromadsku-radu-pri-ministerstvi-ohoroni-zdorovja-ukraini (дата звернення: 05.11.2019).
  15. Про державні гарантії медичного обслуговування населення: Закон України від 19 жовтня 2017 року № 2168-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2168-19#Text. (дата звернення: 07.11.2019).
  16. Про затвердження Положення про Раду громадського контролю при Національній службі здоров’я України : постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 271. Офіційний вісник України. 2018. № 33. Стор. 43. Ст. 1153.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись